A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@vancouver : Eu nu sunt specialist în construcții dar ca să aud ca niște Dorei au decis să “ajusteze” un element de structură ca să le intre lor o bucată de tablă și niște șuruburi mi se pare de noaptea minții.
Așa cum spunea cineva ca ar fi spus bulgarii: Am aflat și noi cine este Trace și ce fel de subcontractori de strânsură au avut. -
UMB Autostrada A7 Pasaj peste Canalul Siret Baragan și peste CF500. Transport și ridicare grinzi
Emilian Grigoras
-
AUTOSTRADA A7 #352 Focșani - Bacău lot 1 | Ridicare grinzi Pasaj peste CF si canal Siret 07.06.2025
Raducu P Drum
-
@mike_us a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Poate are timp @vancouver să ne explice, din perspectiva unui inginer constructor, dacă există vreo problemă cu asfaltarea dintr-o singură bucată, inclusiv pe axul autostrăzii.
Care ar fi avantajele și dezavantajele?
Și în privința problemelor de la poduri, @vancouver a oferit cea mai bună explicație despre cauzele întârzierilor și ne-a prezentat clar ce presupune soluția aleasă.Din pacate sunt inginer constructor pe civile si industriale (si betoane, si constructii metalice); intr-adevar am participat si la constructia de poduri si tuneluri, dar ambele tot numai partea de structura din beton armat sau structura metalica.
Pentru drumuri exista o sectie speciala, CFDP (cai ferate, drumuri si poduri). Acolo materia e mai multa si mai grea (trebuie studiat cam tot ce faceam noi la civile, plus partea speciala de drumuri, poduri si cai ferate).
Asadar nu am nici pregatirea, nici experienta sa ma pronunt la asfaltari.
Ce pot sa spun ca sofer obisnuit, eu nu am avut niciodata probleme pe nici un lot facut de UMB. Pe A1 sunt printre cele mai bune, pe A0 nu am simtit probleme, pe A7 am mers imediat dupa deschidere, aproape perfect, pe A7 Bacau e ireprosabil. Pe diverse judetene facute de UMB in jud. Vrancea zici ca esti pe alta planeta fata de asfaltarile mediocre sau submediocre ale altor firme - nu mai vorbim ca au lucrat mult, mult mai repede. Da, exista si asfaltari inca o data mai bune, as aminti pe A7 lotul Pizza care este inca o data peste UMB. Sau Max Bögl pe Cernavoda - Medgidia. Sau Bechtel pe A3.
-
@daniel22_22 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
@vancouver : Eu nu sunt specialist în construcții dar ca să aud ca niște Dorei au decis să “ajusteze” un element de structură ca să le intre lor o bucată de tablă și niște șuruburi mi se pare de noaptea minții.
Așa cum spunea cineva ca ar fi spus bulgarii: Am aflat și noi cine este Trace și ce fel de subcontractori de strânsură au avut.Da, este de noaptea mintii. Din pacate nu este o situatie rara in constructii. Desi si la mine in Germania pe toate planurile scrie clar: "orice inadvertenta sau deosebire intre plan si realitatea din teren trebuie imediat anuntata proiectantului", evident ca nu toti o fac sau muncitorii anunta inginerul, dar acesta decide fara sa intrebe proiectantul, fiind la randul lui presat de patron sa scoata productivitate (bani pe ora mai multi). Si asa apar situatii similare cu aceasta.
Culmea este ca de problema sudurilor la km38 s-a stiut din AUGUST 2024 !!! Dar din august pana prin ianuarie s-a tinut sub pres de catre Trace, poate ca si la CNAIR preferau sa nu stie de problema, ca era presiune cu deschiderea in 2024. Apoi sigur ca problema a bubuit mai tare dupa jalea de la km26 - unde a fost mult mai rau si apoi toti au inceput sa mai caute.
Ori daca se cautau solutii si se eclisa la km38 inca de prin octombrie sa zicem, problema asta cu talpile aparea prin noiembrie si se rezolva definitiv poate in martie si nu se ajungea sa fie critica pentru deschidere.
Adica am ajuns cu buba cea mai mare, km26, rezolvata 99%, dar stam acum dupa alta, unde nu erau nici pe departe toate sudurile proaste. Doar ca Tecnic, inginerul verificator a insistat sa se ecliseze toate imbinarile la km38 - in mod normal nu era nevoie. Mai bine se abtinea, ca daca nu le eclisa pe toate, poate nici buba asta noua nu aparea sau era mult mai limitata.
Acum CNAIR s-a saturat si de Trace, si de Coni, si de Consitrans (proiectantul care si el trebuia sa fie mai atent) si de verificator (care a dat verde la solutia de eclisare) si de aia vrea alta expertiza externa. Doar ca ne mai lungim o tura...
-
-
A7 intersectie cu DN2B langa Spataru, S_drone:
-
Focșani - Bacău lot 1 | Focsani-Domnești Târg | Stadiu lucrari 07.06.2025
-
-
@snake69fast Parcă un fost ministru ne spunea că e un proiect matur. Oare proiectantul și-a făcut treaba aici?
-
Ce treaba are cu maturitatea proiectului? Aici instantele arata ca incep sa isi modernizeze mentalitatea si ofera despagubiri pentru afaceri asa cum este normal. Pana acum se platea pretul terenului si o suma mediocra pentru pierderea afacerii, depinzand de ce avocat ai si de cat de darnic era in ziua aia judecatorul
-
Autostrada A7 Ploiesti - Buzau - Lot 3 - 09.06.2025
Infrastructure Romania (mindmasster)
-
@PaulS Pare ca Makyol pregateste o descarcare temporara a A7 Ploiesti - Buzau in DN2 direct in giratoriul din axul autostrazii. Cu alte cuvinte, pentru descarcarea provizorie la inceput nu se vor folosi bretelele nodului.
-
Poate se indura de noi si redeschid lotul 1 saptamana asta.
-
-
Nurol, zona Spataru: Pe mine ma ingrijoreaza ca nu s-au apucat de structura metalica a pasajului DN2 peste A7.
-
@vancouver Treaba asta se întâmplă din cauza amatorismului Nurol (lucrul cu zeci de subcontractori). Partea metalică a podului e făcută de MSI, firmă serioasă, grinzile sunt pe șantier din martie. Culeele și pilele podului sunt făcute de niște oameni plătiți cu ziua. Vin azi două zile, o săptămână forează la o fântână, mai vin iar o zi peste două săptămâni, apoi a fătat purceaua ș.a. După MSI care va ridica grinzile, la pod vor veni alte firme ca să pună predalele etc.
-
@chapo Sarcina proiectantului este să stabilească traseul autostrăzii astfel încât să se minimizeze costurile. Aici, în opinia mea, proiectantul nu și-a făcut treaba.
Dacă vrei, putem adăuga și problemele de pe Buzău–Focșani, care au necesitat extensii.
Așadar, îndrăznesc să spun că nu am greșit când am afirmat că proiectul nu a fost chiar atât de ‘matur’ cum ni s-a prezentat.Grindeanu a fost criticat constant și, uneori, pe bună dreptate – mai ales pentru declarațiile hazardate.
Deși a inaugurat mulți kilometri, în opinia mea a greșit atunci când a mințit publicul.
La fel și domnul Drulă – are merite, dar și el poate fi criticat acolo unde este cazul. -
Nu știu dacă Drula era ministru, dar probabil cel mai mare eșec pe A7 e cocoasa de la Focșani. Nu există să fie mai puternic primarul din Focșani decât ministrul și, până la urmă, Guvernul. Proiect "matur"