Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.0k Mesaje 32 Posters 159.9k Vizualizări 7 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mike_us @vancouver
      ultima editare de

      @vancouver Care crezi că ar fi cel mai pesimist scenariu pentru inaugurare? August sau septembrie?

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Intotdeauna exista mai pesimist: daca zic septembrie, tot e posibil sa fie mai rau, de ex. daca CNAIR nu mai suporta si decide sa rezilieze. Sau daca Trace da faliment sau pur si simplu pleaca.

        Asa ca hai mai bine sa vedem cel mai optimist scenariu 😁 Care ar fi un 15 iulie. Mai devreme nu prea vad.

        Si hai sa le tinem pumnii, sa termine sapt. viitoare la km20 si poate undeva pe 18-20 iunie sa dea drumul la circulatie pe pasaj si implicit sa redeschida complet lotul 1.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • S Deconectat
          SwatKat @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver Incredibil! Proiectantul ar trebui “ars” rau, cu tot cu constructor, ca orice gaga ar fi trebuit sa intrebe bai dar oare taiem aici? Cat dura un Facetime cu proiectantul?
          Nesimtire totala!
          Ps. Bine ca “lumea buna” e ocupata cu aruncat de noroi in alt constructor ca a asfaltat dintr-o bucata inclusiv pe axul autostrazii si vezi-doamne, au “calculat” unii ca era mai ieftin altfel…
          Intreg anul trecut erau vocali ca Trace avea tot dreptul la extensii ca nu stiu ce cu gropile de imprumut. A mai trecut 1 an aproape si ei tot le acorda credit… si tot altii fac rau sau factureaza mai mult etc.

          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
          • M Deconectat
            mike_us @SwatKat
            ultima editare de mike_us

            @SwatKat

            Anul trecut la inceput (martie) le-am spus:
            Buzău – Focșani în 2024 (cu câteva luni înainte de semnarea contractului),
            Focșani – Bacău în 2025 (foarte aproape de semnare), iar
            Bacău – Pașcani undeva în 2026, cu o întârziere maximă de 6 luni.
            Așadar, o medie simplă arată o întârziere minoră, care, ținând cont de dimensiunea proiectului și de istoricul lucrărilor de infrastructură din România, este una fantastică.

            Le-am spus clar: aceasta este previziunea mea de nespecialist.
            Voi, în schimb, strigați zi și noapte despre „întârzieri catastrofale”.
            Ca inginer, vă provoc să veniți și voi cu propriile previziuni și să calculați media întârzierilor, ca să înțelegem și noi ce înseamnă, de fapt, „catastrofal”.
            Nu mai are rost să spun că n-ați răspuns provocării, în timp ce previziunea mea rămâne în continuare perfect posibilă.

            Poate are timp @vancouver să ne explice, din perspectiva unui inginer constructor, dacă există vreo problemă cu asfaltarea dintr-o singură bucată, inclusiv pe axul autostrăzii.
            Care ar fi avantajele și dezavantajele?
            Și în privința problemelor de la poduri, @vancouver a oferit cea mai bună explicație despre cauzele întârzierilor și ne-a prezentat clar ce presupune soluția aleasă.

            S vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
            • S Deconectat
              SwatKat @mike_us
              ultima editare de

              @mike_us inteleg ca e o solutie tehnica mai buna si pentru viitor, mai simplu de executat, deci manopera mai mica cu mentiunea ca creste cantitatea de material.
              La fel si pentru parapetul retras, si acolo sa asfaltezi in spatele lui era mai complicat, asfaltul ala nu avea neaparat o calitate buna, trebuie echipa separata etc.

              Dar noo, “castiga Umb” ca a facut ceva mai rapid de executat, mai trainic pentru intretinere in timp.

              La fel, nimeni nu raspunde daca a facut cineva vreun calcul cata manopera s-a redus, ce cantitate a crescut si daca per total solutia Umb nu e totusi avantajoasa. Ei au doar certitudini ca nu e asa, si Umb “profita”. Nu e cazul de politica pe aceste forumuri insa pe pum ma inspaimanta cateodata cand citesc de “ura de clasa”, de dorintele de a cauta nod in papura pe toate contractele ca sa demonstreze…nimic, toate alimentate cred de invidie…
              Si e pacat, daca si intr-un loc unde se presupune ca in principal sunt oameni cu experienta, cu studii (de specialitate) exista astfel de mentalitati…

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • D Conectat
                daniel22_22 @vancouver
                ultima editare de daniel22_22

                @vancouver : Eu nu sunt specialist în construcții dar ca să aud ca niște Dorei au decis să “ajusteze” un element de structură ca să le intre lor o bucată de tablă și niște șuruburi mi se pare de noaptea minții.
                Așa cum spunea cineva ca ar fi spus bulgarii: Am aflat și noi cine este Trace și ce fel de subcontractori de strânsură au avut.

                vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  UMB Autostrada A7 Pasaj peste Canalul Siret Baragan și peste CF500. Transport și ridicare grinzi
                  Emilian Grigoras

                  UMB Autostrada A7 Pasaj peste Canalul Siret Baragan și peste CF500. Transport și ridicare grinzi
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    AUTOSTRADA A7 #352 Focșani - Bacău lot 1 | Ridicare grinzi Pasaj peste CF si canal Siret 07.06.2025
                    Raducu P Drum

                    AUTOSTRADA A7 #352 Focșani - Bacău lot 1 | Ridicare grinzi Pasaj peste CF si canal Siret 07.06.2025
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver @mike_us
                      ultima editare de

                      @mike_us a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                      Poate are timp @vancouver să ne explice, din perspectiva unui inginer constructor, dacă există vreo problemă cu asfaltarea dintr-o singură bucată, inclusiv pe axul autostrăzii.
                      Care ar fi avantajele și dezavantajele?
                      Și în privința problemelor de la poduri, @vancouver a oferit cea mai bună explicație despre cauzele întârzierilor și ne-a prezentat clar ce presupune soluția aleasă.

                      Din pacate sunt inginer constructor pe civile si industriale (si betoane, si constructii metalice); intr-adevar am participat si la constructia de poduri si tuneluri, dar ambele tot numai partea de structura din beton armat sau structura metalica.

                      Pentru drumuri exista o sectie speciala, CFDP (cai ferate, drumuri si poduri). Acolo materia e mai multa si mai grea (trebuie studiat cam tot ce faceam noi la civile, plus partea speciala de drumuri, poduri si cai ferate).

                      Asadar nu am nici pregatirea, nici experienta sa ma pronunt la asfaltari.

                      Ce pot sa spun ca sofer obisnuit, eu nu am avut niciodata probleme pe nici un lot facut de UMB. Pe A1 sunt printre cele mai bune, pe A0 nu am simtit probleme, pe A7 am mers imediat dupa deschidere, aproape perfect, pe A7 Bacau e ireprosabil. Pe diverse judetene facute de UMB in jud. Vrancea zici ca esti pe alta planeta fata de asfaltarile mediocre sau submediocre ale altor firme - nu mai vorbim ca au lucrat mult, mult mai repede. Da, exista si asfaltari inca o data mai bune, as aminti pe A7 lotul Pizza care este inca o data peste UMB. Sau Max Bögl pe Cernavoda - Medgidia. Sau Bechtel pe A3.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver @daniel22_22
                        ultima editare de vancouver

                        @daniel22_22 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                        @vancouver : Eu nu sunt specialist în construcții dar ca să aud ca niște Dorei au decis să “ajusteze” un element de structură ca să le intre lor o bucată de tablă și niște șuruburi mi se pare de noaptea minții.
                        Așa cum spunea cineva ca ar fi spus bulgarii: Am aflat și noi cine este Trace și ce fel de subcontractori de strânsură au avut.

                        Da, este de noaptea mintii. Din pacate nu este o situatie rara in constructii. Desi si la mine in Germania pe toate planurile scrie clar: "orice inadvertenta sau deosebire intre plan si realitatea din teren trebuie imediat anuntata proiectantului", evident ca nu toti o fac sau muncitorii anunta inginerul, dar acesta decide fara sa intrebe proiectantul, fiind la randul lui presat de patron sa scoata productivitate (bani pe ora mai multi). Si asa apar situatii similare cu aceasta.

                        Culmea este ca de problema sudurilor la km38 s-a stiut din AUGUST 2024 !!! Dar din august pana prin ianuarie s-a tinut sub pres de catre Trace, poate ca si la CNAIR preferau sa nu stie de problema, ca era presiune cu deschiderea in 2024. Apoi sigur ca problema a bubuit mai tare dupa jalea de la km26 - unde a fost mult mai rau si apoi toti au inceput sa mai caute.

                        Ori daca se cautau solutii si se eclisa la km38 inca de prin octombrie sa zicem, problema asta cu talpile aparea prin noiembrie si se rezolva definitiv poate in martie si nu se ajungea sa fie critica pentru deschidere.

                        Adica am ajuns cu buba cea mai mare, km26, rezolvata 99%, dar stam acum dupa alta, unde nu erau nici pe departe toate sudurile proaste. Doar ca Tecnic, inginerul verificator a insistat sa se ecliseze toate imbinarile la km38 - in mod normal nu era nevoie. Mai bine se abtinea, ca daca nu le eclisa pe toate, poate nici buba asta noua nu aparea sau era mult mai limitata.

                        Acum CNAIR s-a saturat si de Trace, si de Coni, si de Consitrans (proiectantul care si el trebuia sa fie mai atent) si de verificator (care a dat verde la solutia de eclisare) si de aia vrea alta expertiza externa. Doar ca ne mai lungim o tura...

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • First post
                          Last post