Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    143 Mesaje 16 Posters 12.4k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver @vancouver
      ultima editare de vancouver

      a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

      Garanția e 5%. Mărul discordiei este cat din acești 5% să se dea acum ca AVANS. În total suma nu se schimbă. Diferența se va reține pe parcurs la fiecare factură.

      Trebuie sa ma corectez. Garantia de buna executie este in total 10% din valoarea contractului.

      In mod normal se da un avans de 0,5% dupa semnare si apoi se fac retineri in valoare de 9,5% la fiecare factura. Aici la A8 CNIR a vrut sa se dea de la inceput 1,5% si automat retinerile pe parcurs vor fi de 8,5% din fiecare factura. Nu stiu cu ce ajuta si pe cine ajuta in vreun fel acest avans marit. Ne stergem la fund cu el. Ca daca UMB nu executa nimic, nu are ce sa garanteze, asa ca trebuie sa-i returneze banii integral. Ca-s 0,5 sau 1,5...

      Practic avansul marit artifical de la 0,5 la 1,5% nu este altceva decat o sicana stupida si inutila, care alunga si alti competitori.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      N 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • N Deconectat
        NaumelGheorghiu @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver Multumesc frumos

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Ovidiu Barbier pe facebook + Asociatia MVA:

          Ovidiu Marian Barbier

          Ovidiu Marian Barbier

          SUSȚIN 1000% ACEST PUNCT DE VEDERE SI SCRISOAREA DESCHISA!!!!! 🚨 CRIZĂ MAJORĂ în implementarea Autostrăzii A8 – risc iminent de blocaj 🚨 Asociația #HaiCaSePoate își exprimă profunda îngrijorare...

          Scrisoarea MVA:

          495562040_9850833864952001_1634713539263120472_n.jpg

          495616209_9850834101618644_4857292240653459525_n.jpg

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • I Deconectat
            Iulian
            ultima editare de

            Se pare că UMB-îl a transferat și diferența de 1% dar că solicită în continuare rezilierea din cauza relației conflictuale cu CNIR. Și îi amenință cu acțiuni în instanță .
            Uite așa dacă nu se știe să se negocieze.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Da, probabil i-au sfatuit avocatii sa vireze banii, ca nu cumva sa dea ocazia CNIR sa rezilieze ei contractul pentru nerespectarea contractului si automat cu certificat negativ.

              Acum CNIR nu mai are decat varianta sa accepte rezilierea amiabila sau sa o refuze.

              Daca accepta rezilierea, UMB pierde ditai contractul. Eu sincer asta le recomand sa faca, sa-l arda pe Umbrarescu, poate a doua oara nu mai vine cu idei din astea.

              Daca nu accepta rezilierea, UMB va trebui sa se apuce de treaba, ca nu are motive sa ceara o reziliere pentru nerespectarea contractului de catre CNIR. Dar o poate lungi pana la adanci batrâneti, asa cum o face cu tupeu pe centura Galati, unde au vrut sa rezilieze acum 2 ani, nu li s-a acceptat si ca atare ... nu fac nimic. Nada, zero.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • C Deconectat
                chapo
                ultima editare de

                Nu au cum cei de la CNIR sa accepte rezilierea amiabila, este ilegal.

                Ei pot rezilia pentru simplul fapt ca UMB nu a depus in termenul legal garantia de buna executare si asta ar insemna certificat negativ pt UMB

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • R Deconectat
                  rockband
                  ultima editare de rockband

                  Nu este ilegal, de unde ai scos-o pe asta? Asa cum se pot face aditionale, la fel de bine se poate accepta oricand si o reziliere amiabila.

                  Sa ne amintim numai de Bechtel. S-a facut amiabila de reziliere in 2013. Si nu numai atat, statul roman a si dat 27.000.000 € catre Bechtel ca sa accepte rezilierea.

                  Deci de unde povestea asta ca nu e legal sa rezilieze?

                  Aaaa, ca exista niste hotarari de guvern si niste norme metodologice care spun functionarilor de stat ce sa faca si ce sa nu faca... DAR ASTEA NU SUNT LEGI. Nu exista nici o LEGE care impiedice amiabila si nu exista nici o LEGE care sa spuna ca ar primi cineva (ca persoana fizica) vreo pedeapsa (civila sau penala) daca reziliaza.

                  Hai sa facem distinctia intre ilegal si contrar unor proceduri interne ale statului, care insa nu intereseaza pe nimeni din privat si care pot fi ORICAND modificate de catre guvern prin HG sau ordin de ministru.

                  ATENTIE, inclusiv HG = hotararile de guvern NU SUNT LEGI si nu au implicatii de obligare asupra persoanelor din afara aparatului de stat.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • I Deconectat
                    Iulian
                    ultima editare de mihai

                    Pe lângă faptul că este absolut acceptabil sa rezilieze de comun acord tot așa de legal era să poată să reducă garanția de bună execuție la 0.5%. contractul putea fi amendat de exemplu sa dea acum 0.5 și restul până la 1.5 % in transe, într-o lună sau o săptămână , se discută, se negociază.
                    Așa ne trezim cu contract reziliat și timp pierdut. Plus că dacă CNIR- ul are bube in cap că nu a pus la dispoziție prin lipsa exproprierii a terenului necesar o sa mai plătească și penalități pentru că avocații știu cum să trateze: am ținut 6 foreze, 20 camioane, 4 buldoexcavatoare, 100 oameni degeaba care vroiau sa intre la drumuri de acces pt studiile geotehnice, pai asta va costa pe voi CNIR 1 milion de euro pe zi. Hai sa te vedem CNIR cum justifici...

                    vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • D Deconectat
                      daniel22_22
                      ultima editare de daniel22_22

                      Orice autoritate contractantă poate accepta rezilierea amiabilă dacă nu au fost făcute deja plăți în baza contractului care se reziliază. Ceea ce nu cred ca e cazul aici. Și dacă s-au făcut plăți se poate face reziliere dacă se restituie banii plătiți.

                      PS: HG nu sunt acte legislative ci doar norme prin care se aplică legile. Singurele documente emise de Guvern cu putere de lege sunt ordonanțele de urgență care pot fi emise doar dacă Parlamentul face o “delegare legislativă” (de exemplu pe timpul vacanței parlamentare). Guvernul interimar sau demisionar nu poate emite OUG.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        OFERTE DEPUSE PENTRU TG. FRUMOS - LETCANI:

                        Pam pam, fara UMB:

                        https://www.cnir.ro/sase-oferte-depuse-pentru-construirea-tronsonului-2-targu-frumos-letcani-al-autostrazii-a-8/

                        Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, astăzi, șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani al Autostrăzii ,,Unirii”-A8.

                        OFERTELE DEPUSE :

                        • Ofertant unic : STRABAG
                        • Asociere : MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCȚII TURISM&INVESTIȚII
                        • Asociere : Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticart ANONIM SIRKETI
                        • Asociere : BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
                        • Asociere : DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHA
                        • Asociere : IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (Lider)-ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver @Iulian
                          ultima editare de vancouver

                          @Iulian: pe lotul 2A UMB a virat azi si diferenta de 1% la garantie, asadar cazul este inchis cu victoria CNIR. Au fost virati efectiv cei 1,5%.

                          Doar ca UMB cere in continuare rezilierea.

                          Pe lotul 1C, daca nu vor sa semneze, nu au ce sa le faca. Acolo ar trebui imediat inceputa o noua licitatie. Desi intre noi fie vorba, NU este un lot critic. Avem un DN paralel cu viitoarea autostrada, de calitate buna. Pana e gata lotul vecin 1B, sa zicem 2030, se mai poate reasfalta o data. Sunt ceva serpentine, dar este un drum bun. Din punctul meu de vedere, daca se doreste o reducere a deficitului, acest lot clar trebuie impins dupa 2035 si optat pentru o intarire a DN-ului, eventual ceva benzi in plus ici colo ca sa se poata depasi civilizat.

                          PS.

                          • 2A este Ditrau - Grinties, lotul care nu are DN paralel - eu il consider esential
                          • 1C este lotul Sarateni - Joseni, ordinea fiind 1A lotul la care lucreaza Nurol langa Tg. Mures, apoi 1B semnat cu Ozaltin pana la Saranteni (Sovata) si apoi ar veni acest 1C care ar duce pana in secuime, la cativa km de Gheorghieni.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • H Deconectat
                            hummingbird @vancouver
                            ultima editare de

                            @vancouver ar fi util și lotul asta care sa ne treacă de Bucin, unde îmbătrânești în spatele unui camion

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • M Deconectat
                              mike_us @mihai
                              ultima editare de mike_us

                              @mihai
                              Îmi pare rău că nu pot să-ți dau decât un singur like.
                              Anii trecuți, când UMB creștea, am scris de câteva ori pe PUM: cât de important este să avem firme românești puternice.
                              Mii de oameni cu salarii, care plătesc impozite în România, profit care rămâne în România.
                              Ca să nu mai vorbim de industria orizontală pe care o generează o firmă de dimensiunea UMB, așa cum ai menționat și tu.
                              Bineînțeles că interesul lor pentru tema asta era cam nul.

                              În rest, e foarte interesant că toată povestea asta cu rezilierile a început tocmai acum, când se formează guvernul.
                              Probabil sunt lupte interne pentru cine pune mâna pe Ministerul Transporturilor.
                              La câtă manipulare e în România, eu cred că e doar un joc de imagine și de putere.
                              Și, bineînțeles, la noi nu se poate trata altfel decât cu isterii.
                              Și, probabil, peste 2-3 luni o să vedem că a fost doar încă o manipulare.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                              • F Deconectat
                                fulgernc
                                ultima editare de

                                Eu am încredere că totul ca fi ok. Comunitatea de "infrastructură" a crescut. Orice guvern , orice reprezentant ce vine la minister , se va lovi de o firmă care duce șantiere de 3 miliarde eur pe an. Cu angajați cât CFR călători . Și care mișcă zilnic , o flotă de camioane comparabilă cu compania feroviară. Ca și număr. Orice reprezentant politic trebuie să realizeze numerele. Altfel vor fi măturați din ministere.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                • F Deconectat
                                  fulgernc
                                  ultima editare de

                                  Păi , tocmai.
                                  Ptr că UMB s-a "dus" pe sectoarele cu finanțare rapidă. Și asigurată. Majoritatea PNRR. E și normal să procedeze așa. Nu cum "vând" alții ..dub sloganul că .."s-au lăcomit". Nu. E normal , dacă ai intenția să menții șantiere la volumul lor. Ca unii să facă o paralelă în timp , pe un exercițiu de imaginație ...ei au susținut un volum de lucrări mult mai mare ca Bechtel în timpurile bune. Pe șantiere diferite. Multe , cu expunere financiară proprie. Adică , nu au stat după bani de la autoritate. Parte din banii luați de la stat i-au folosit ptr a crește. Vedem cum au crescut , și în număr de utilaje , și sigur ..și materiale ptr șantiere.

                                  Acum , piedica numărul unu e pe acest program. Curios este , că tocmai cei ce susțin importanța acestui program sus și tare...și propagă apocalipsa , au negociat niște condiționalități complet absurde. Și nu mă refer la pensiile speciale.

                                  Tot acești "profeți" spun că UMB e de rea credință. Atunci când a ofertat un preț mai mic. Logică mai păguboasă nu există. Chiar dacă sunt fonduri europene , tot sunt cofinanțate. Tot sunt finanțate inițial din bani de la buget. Așa că orice milion economisit e important. Ptr că milionul ăla poate insemna o rețea de canalizare într-un sat. Dar e bine că ei preferă să vadă un Impregilo care face un viaduct ce pare că stă în pioneze pe cel mai prost lot de autostradă construi în istoria recentă a României. Ei au impresia că "un nume mare" le pune asfalt de calitate , sau structuri , doar ptr "blazon".

                                  Au fost multe alte încercări de a îi compromite. De la accidente , unde se încerca incriminarea directă a proprietarului , fix de a doua zi , până la interpretarea calendarului ..și inducerea unei stări de nervozitate și neputință în populație. Acum...se merge pe drumul știut. Cel sigur. La finanțare. Se arată pisica. Ceea ce mulți nu realizează ..e că unul din președinții recenți , cu cel mai mare suport popular , a fost aproape scos ăe margine de populație ..dintr-un eveniment aparent banal. Cazul cu d-l Raed Arafat. Ar trebui să ia conștiință de istoria recentă ptr că oamenii s-au coalizat , și ptr păduri , și ptr Roșia Montană .

                                  Nu spun că totul merge. Dar începem să avem 3-4 antreprenori locali buni(în sensul de activități mai ample , sectorial. Nu , limitați strict pe un domeniu). Cu curaj , care se expun. Trebuiesc protejați și ajutați. Bineînțeles că , în limitele legale.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • First post
                                    Last post