Doua stiri din Ungaria, relevante pentru romanii care calatoresc spre occident pe autostrazile vecinilor.
Se pregateste de inaugurare tronsonul M44 dintre Szentkirály si Kecskemét. Cel mai probabil se va inaugura pe 15 aprilie.
Acest lucru este relevant pentru cei care pleaca spre occident prin vama Varsand / Gyula.
M44 este autostrada care va lega M5 (Kecskemét) cu granita Romaniei, de unde mai departe se va conecta cu viitorul DX16 Arad - Oradea in zona Salonta.
Dina cest traseu va lipsi nodul de tip trifoi cu M5, al carui contract de constructie abia a fost semnat si care va fi realizat pana la final de 2026. Conform presei locale, va fi cel mai mare nod din zona rurala a Ungariei.
Pana atunci descarcarea M44 in M5 se va face prin drumul national 5.
https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2025/04/forgalom-m44-zaroszakasz-autout
Tronsonul de M4 Törökszentmiklós - Kisújszállás (32km) este in stadiu avansat de executie si va fi finalizat in acest an.
M4 este autostrada care leaga Budapesta de granita cu Romania unde se conecteaza cu A3 la Oradea. Atunci cand va fi finalizata, M4 va scurta cu circa 60km legatura pe autostrada intre Oradea si Budapesta, comparativ cu oculul de astazi pe M35 / M3 pe la Debretin.
In afara tronsonului Törökszentmiklós - Kisújszállás, din M4 mai lipsesc 60km intre Kisújszállás si Berettyóújfalu (nod M4/M35), impartiti in doua tronsoane:
M4 Kisújszállás - Püspökladány (31 km)
M4 Püspökladány - Berettyóújfalu (29 km)
Ambele tronsoane sunt in pregatire pentru licitatie si sunt estimate a fi finalizate in perioada 2027 - 2028.
https://magyarepitok.hu/youtube/2025/02/latvanyos-aszfaltozasi-munkakkal-lepett-elore-az-m4-es-gyorsforgalmi-ut-projektje-video