Cumva a fost omisa postarea si aici pe forum
Mesaje
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver La nivelul de isterizare la care s-a ajuns, o sa spuna ca basculantele au fost umplute cu polistiren
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver Si ce e cel mai trist e ca, desi o sa se faca testele, o sa existe persoane care nu vor folosi A7. Pentru ca le-a spus lor un IT-ist (si eu sunt, dar imi vad lungul nasului cand vine vorba de constructii) ca pica podul.
-
RE: Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport
@vancouver a spus în Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport:
Numai asa ca idee: PENTRU PRODUCEREA UNUI PANOU SOLAR ESTE NECESARA ENERGIE ELECTRICA, CAT ACEL PANOU PRODUCE IN 10-20 DE ANI (functie de locatie). Deci economic vorbind e o aberatie sa se produca energie solara, pentru ca in 20 de ani panourile cam ajung la durata de viata si trebuie schimbate. Ce le face totusi eficiente, este ca se produc in China cu mana de lucru incredibil de ieftina si cu cost energetic la fel extrem de mic, comparat cu cele de la noi.
In general sunt de acord cu afirmatiile tale, dar aici tin sa te contrazic. Energy payback time (EPBT) pentru un panou solar este 1-2 ani. Comparativ cu 20-30 de ani durata de viata a panoului.
Cu siguranta energia solara are si multe alte dezavantaje, precum producerea intermitenta (+instabilitate in sistem), materii prime finite, spatiu ocupat, lipsa inertiei in SEN.
Dar daca li se adauga o metoda de stocare in CHEAP, multe din aceste probleme s-ar rezolva. Si nici atunci nu ar trebui sa depaseasca mai mult de ~35-40% din mixul energetic.
Ce ar trebui facut cu solar+eolian e exact ce s-a facut cu taxele de emisii CO2. Sa fie introdusa taxa de perturbare a SEN, taxa care sa fie folosita pentru constructia de CHEAP.
-
RE: Cârcoteala de pe drum
@PaulS "Ca si idee, am avut si eu acceasi discutie pe A8, ei au invins pt ca sunt mai multi nu pt ca au avut argumente mai corecte si cu toate aceastea am pastrat un limbaj decent"
La asta dădusem reply, dar nu pare sa meargă bine reply de pe telefon -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@Azrael Dupa ce se deschide A7, DN2 va fi probabil reconfigurat la 2+1 alternativ. Traficul nu o sa mai fie justificabil pentru 2+2.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver Pe langa narativul total plauzibil de zero viziune, eu ma gandesc ca poate diferenta intre cele 2 pasaje este ca pe sectorul Tisita-Focsani traficul va fi aproape complet preluat de autostrada. Iar la Spataru, intersectia inca va fi destul de intens folosita pentru ruta Buzau-Constanta, pe directia DN2C Slobozia.
-
RE: Centuri rutiere
@PaulS in ziua de azi, si acestea se fac cu AI, nu mai are nimeni rabdare sa deseneze :laughing:
Podul va avea 2 benzi pe sens + cale ferata dubla? -
RE: HSR Linii si trenuri de mare viteză
@vancouver Nu cred ca se va face vreodata HSR trecand Carpatii. Orice proiect HSR va trece pe linie conventionala de 160-200km/h pe relief montan si apoi isi continua traseul la 300km/h in zone de campie sau podis. Eu nu vad cum ar putea fi justificata vreodata financiar HSR in relief montan.
-
RE: Cârcoteala de pe drum
@PaulS nu e vorba de învins, ca nu suntem la concurs de dezbateri si nici nu jucam poker pe bani :). Fiecare are o opinie. In ciuda aparenței de polarizare, lumea nu e in alb si negru, naivitate sau nihilism. Mai ales că părerile se schimbă în timp. Sunt convins că lumea își va mai schimba percepția dacă se pierd fonduri din PNRR. La fel cum s-a schimbat și atunci când unii anunțau ca pică podul la Buzău și că nu se fac măsurători statice.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@PaulS Din ce stiu eu, pe PUM s-a discutat ca e prea mare contrasageata, nu tin minte sa fi vazut "greseli la armarea placii".
-
RE: A0 centura București la nivel de autostradă
@ncb Stie cineva de ce se face atat de complicat acel drum radial Pipera Express? Nu se poate lega printr-un sens giratoriu direct in legatura rutiera pentru terminalul 2? Asa mare se asteapta sa fie traficul?
-
RE: A0 centura București la nivel de autostradă
@vancouver De aici inteleg ca se face un sens giratoriu si intre acest DR5 cu DJ200B. Deci vei putea iesi direct la aeroport fara sa treci de 2 ori peste A0. Iar mai departe spre iesirea din oras, o faci pe legatura rutiera aeroport-A0. Jumatate din proiect are sens, daca se include si o eventuala largire a drumului judetean, dar mai departe din Dj200B spre nodul A0 nu inteleg cum explica raportul beneficiu-cost.

