Autostrăzi în lume
-
In Elvetia au inceput lucrarile premergatoare pentru forajul pentru cel de-al doilea tub al tunelului St. Gotthard de pe autostrada 2. Debutul constructiei are loc la 44 de ani de la deschiderea circulatiei prin primul tub in 1980, respectiv la 54 ani de la inceputul constructiei acestei tracersari in 1970.
Cel de-al doilea tub are 17km lungime si va fi forat cu un TBM de 12.3m, incepand din martie 2025.
Punerea in circulatie este anticipata pentru 2029, data la care primul tub se va inchide si va intra in lucrari de reparatie capitale care vor dura 3 ani, urmand ca din 2032 tunelul St. Gotthard al A2 sa fie complet operational pe ambele fire.
Istoria tunelului autostrazii este una lunga si complicata. Dupa inaugurarea traversarii prin tunel in 1980, cresterea traficului auto in zona a dus la o puternica opozitie impotriva construirii celui de-al doilea tub. Abia in urma unui referendum din 2016, elvetienii au aprobat continuarea lucrarilor pentru finalizarea tunelului.
Trecatoarea St. Gotthard este una deosebit de importanta pentru traficul de marfa si de calatori nord-sud intre Germania - Elvetia - Italia, in aceeasi trecatoare gasindu-se si doua tuneluri feroviare celebre:
- Gotthard Tunnel, in lungime de 15km, la altitudinea de 1100m, inaugurat in 1882
- Gotthard Base Tunnel, in lungime de 57km, cel mai lung si mai adanc tunel feroviar din lume, la altitudinea de 450m, inaugurat in 2016.
-
@mihai
Poate dăm și de unul cu WeBuild logo -
Un avertisment legat de podurile din zonele cu multa umezeala, cu structuri din beton armat:
In articolul de mai jos vedeti un pod vital pentru legatura portului Hamburg cu reteaua de drumuri, un pod extrem de circulat. Construit sa reziste macar 100 de ani, dupa 50 de ani e pe drumul cel bun sa fie inchis, fiind acum imposibil de renovat. In plus nu corespunde ca inaltime pentru noile vapoare de containere, adica ar ajuta un pod nou, cu aprox. 20m mai inalt.
Iar din cauza birocratiei germane se estimeaza ca va mai dura 18 ani ca sa fie podul nou gata !!!! Posibil prea tarziu, adica s-ar putea sa se inchida podul actual inainte sa fie gata cel nou, asa de nasoala e treaba. Constructia propriu-zisa va dura 5-6 ani, restul sunt pentru aprobari, mediu, licitatii, bla bla. Penibil.
Impreuna cu viaductele de acces, toata structura de pod (sau poduri) masoara 3,6 km.
-
De aici pentru mine se desprind 2 concluzii:
- si noul pod de la Giurgiu-Ruse probabil va dura 15-18 ani pana vom circula pe el. Zic 15 pentru ca suntem un pas inaintea nemtilor, adica deja este licitat studiul de fezabilitate, in saptamanile care urmeaza vom afla participantii si speram cat de curand si castigatorul.
- problemele la Hamburg sunt mai ales la beton in zona portuara (multa umezeala). Acesta a fisurat, s-a infiltrat umezeala prin fisuri, a ajuns la armatura si aceasta a ruginit. Fisurile au fost detectate prea tarziu iar in unele locuri inaccesebile oricum nu se poate face nimic. Ori la structurile intinse (tablier) sau incovoiate (pile) armatura joaca un rol esential, ca. 99% din rezistenta este la armatura. Betonul are doar rol de a o proteja si de a o face sa conlucreze intr-un tot unitar. DECI MARE ATENTIE LA BETONUL ARMAT AL STRUCTURILOR IN APROPIEREA APELOR! Aka pod Braila, poduri pe langa Constanta, etc.