Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. casio
    C
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 1
    • Mesaje 88
    • Grupuri 0

    casio

    @casio

    81
    Reputație
    5
    Vizualizări
    88
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    casio Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by casio

    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Corolar lac Cernica

      • este ultimul din cele 15 lacuri antropice, amenajate pe raul Colentina
      • primele 7, au fost amenajate -in sensul de curgere al apei -intre 1933 si 1940, urmatoarele intre 1966 si 1970
      • este si cel mai mare ca suprafata -360 ha- din salba
      • după lacul Cernica, râul Colentina se varsă în Dâmbovița, tot pe raza comunei Cernica

      (https://ro.wikipedia.org/wiki/Râul_Colentina)

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @mihai
      Multumim frumos, inclusiv sursei ! 👍
      Imi induce buna dispozitie inainte de 1 Decembrie 🙂

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      https://www.youtube.com/watch?v=dcHGjGtdffU
      ​Răducu P Drum- YT channel​​​

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      Mi-amintesc că acum aproape o jumătate de veac, Secția Estafette intrase în limbajul cotidian , nu doar al tatălui meu care lucra la Hala 4 ci și a altor piteșteni legați direct sau indirect de Dacia.
      Cu toate astea, însă, nu țin minte să fi fost evidențiată mașina și linia ei de asamblare , sau linia de fabricație a cutiilor ei de viteză, în presa locală sau centrală, pentru că ce se producea ''pentru export'' intra sub o umbrela de discreție mediatică. Doar cred ca un singur articol am citit - în revista Autoturism, care avea apariție lunară.

      adevarul.ro
      Mașina bizară cu care Dacia spera să dea lovitura în anii '70. „Era o bijuterie, dar nu i-a plăcut coanei Leana”
      Între anii 1975 și 1978, la uzinele Dacia a fost produs un autombil ciudat cu care Nicolae Ceaușescu spera să dea lovitura. Nu a fost să fie, iar legenda spune că Elena Ceaușescu ar fi insistat să fie oprită producția.
      adevarul.ro

      Dacia D6 Estafette – Hipiotul Românesc (#Mașinistul2ani)
      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Dacă legenda acestei hărți după siteul WeBuild este la zi, nu o să vedem prea curând TBM la Poiana.
      Si oricum pică presupunerea câ ar putea fi luat din altâ parte

      [d0008511-0949-4ea6-86f2-0cf14117a96b-image.png]

      link text

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      @vancouver
      Grăiești exact pe sufletul meu !
      Eu practic am avut aproape o religie legată de acest gen de mașină : 8+1 locuri. L-am deținut din ianuarie 1995 până în mai anul acesta

      • VW T4 Transporter Bj 1992, motor 2 l, 85 KW benzina (motor care venea si pe Passat B4 al anilo r90 dar cu alta cutie )
      • VW T4 Multivan banchetele din spate se faceau pat, tot din 92 , l/m dat prin 98 cred
      • VW T4 ,Transporter 1997, cumparat in 98, LangeRadStand (var. lunga), primul meu TDI de 2,5 l, cred ca cel mai reusit 2.5 TDI ever , dat in 2001
      • VW T4 Caravelle 2001, luat tot ca jahreswagen in 2002, tot 2.5 TDI , dar cutie automata ! si tot lung ! Dat unuia din baietii mei in 2010

      Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
      Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .
      Privind inapoi, pot spune ca ''the time of my life'' dpv auto 8+1, a fost cel dintre 1995 si 2010, cand -sincronizat cu apogeul varstei biologice- am cutreierat tara si Europa, iar, nu in ultimul rand, primul bus lung TDI, datorita versatilitatii (demontat si scos banchetele) si-a adus un aport consistent la edificarea unei case .

      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @mihai
      Ultimul comunicat al CJAg-din octombrie- zice ca abia s-a semnat contractul de finanțare pentru un proiect care se întinde pe aproape doi ani ( 3 luni achizitie publică, 3 luni proiectare și 17 luni execuție). Deci, în teorie, abia în ianuarie s-ar semna contractul de proiectare și execuție. At best !
      Deci este evident că WeBuild își va vedea de treabă , între timp. Dacă și cât se vor călca pe picioare cei doi factori , în timp, rămâne de văzut.
      link text
      S-a semnat contractul de finanțare pentru modernizarea DJ 703 H Sălătrucu - Vâlcea

      Consiliul Județean Argeș continuă investițiile în infrastructura rutieră ! A fost semnat contractul de finanțare pentru obiectivul de investiții ,,Modernizare DJ 703 H Sălătrucu-Vâlcea, km 25+200 - km 27+202,65 și km 28+520 - km 29+863, în lungime de 3,345 km"

      Consiliul Județean Argeș continuă investițiile în infrastructura rutieră ! A fost semnat contractul de finanțare pentru obiectivul de investiții ,,Modernizare DJ 703 H Sălătrucu - Vâlcea, km 25+200 - km 27+202,65 și km 28+520 - km 29+863, în lungime de 3,345 km". Proiectul este finanțat în cadrul Programului național de investiții "Anghel Saligny". Amplasamentul investiției se află în extravilanul comunei Sălătrucu din județul Argeș și până la limita cu județul Vâlcea.

      "Investiția este una foarte importantă întrucât DJ 703 H leagă județul Argeș de Valea Oltului. Modernizarea porțiunii aflată pe teritoriul județului Argeș va fi continuată prin investiții de modernizare și pe tronsonul aflat pe teritoriul județului Vâlcea, până la Câineni. Este vorba de un proiect finanțat tot prin programul Anghel Saligny și implementat de Consiliul Județean Vâlcea. După finalizarea lucrărilor pe întregul tronson, atât în Argeș, cât și în Vâlcea, DJ 703 H va deveni cea mai bună alternativă la Valea Oltului (DN7). Iată că în continuare, în echipă, reușim să demarăm proiecte și să realizăm investiții importante pentru județul Argeș. Vreau să mulțumesc echipei din Consiliul Județean Argeș, factorilor guvernamentali, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației." - Marius Nicolaescu, vicepreședinte Consiliul Județean Argeș.

      Valoarea totală a investiției este de 20.109.091,40 lei cu TVA, din care buget de stat 19.416.751,76 lei cu TVA și buget local 692.339,64 lei cu TVA. Durata estimată de realizare este de 23 de luni, din care procedura de achiziție publică - 3 luni, proiectare - 3 luni și execuție - 17 luni.

      În perioada următoare, vor fi demarate procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      @casio a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

      Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
      Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .

      Apropo de VW T5 : aveam pe bord un mic Der Bulli - Transporterul anilor 50 (VW Type 2) , cu care, de altfel Estafette al lui Renault a fost contemporan.
      cbdfbdec-8d5e-45ef-aa7a-e7a6b7970614-T5apr 24.jpg

      Asadar, la vremea cand T 5 - ul si-a gasit alt stapan, nicio clipa nu m-am gandit sa il pastrez pe Der Bulli : mi s-a parut firesc sa isi urmeze stranepotul , eu fiind doar un detinator vremelnic.

      Deci revenind la Dacia Estafette, se cuvine a fi notat ca la mijlocul anilor 70, el si cu confratele VW T2, erau deja masini de epoca , fiecare emblematic : unul in spatiul francofon , iar celalalt in cel teuton.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: Autostrăzi

      Una peste alta, deși nu sunt teme concurente, ci complementare, va rămâne de văzut și eventuala sincronizare ca moment al deschiderii în timp - între A1 S5 și DEx12 Lot 4, ambele complete.
      Altfel zis : unde se va ajunge din Pitești mai întâi -doar în regim de autostradă : la Curtea de Argeș sau la Craiova ?

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      A1 Bascov iar: a fost complicat ca naiba de reconstruit acest nod, sub trafic.Și ce TRAFIC ! Poze noi 9 dec. !

      Semicercul spre București a fost și el asfaltat. Din fericire, nu ploua (cel puțin la momentul fotografiilor). Dar totuși multa umezeala.

      Felicitări lui Costică ! A promis că mâine va merge la Merișani.

      Dacă nu s-ar fi întunecat deja, când a putut ajunge (pe la ora 16.40), ar fi dat o raită și la Merișani.

      Deci, fingers crossed pentru mâine! 🤠
      8d4dcc48-2623-40fe-891b-2bcab3b2e904-KQHmr2kh.jpeg

      e474d380-4f1d-4617-a181-1b3f7902e439-vYnXmi0h.jpeg

      e6aa6c03-6037-48bf-98fe-7081be81f4f6-hADdcK9h.jpeg

      e0d113c2-f7ee-4457-870c-42d2f0eb41b2-ykX0yITh.jpeg

      d1bb5d32-20dc-4d3d-a6ca-b443f0d660f7-yx65TLsh.jpeg

      ConstantinMateescu -on API A1 thread

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio

    Latest posts made by casio

    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule
      evenimentulmuscelean  /  ian. 2

      1987. Agricultorul în 4 timpi. ARO, cărăuşul şoselelor, transformat într-un tractor de putere medie - Evenimentul Muscelean

      1987. Agricultorul în 4 timpi. ARO, cărăuşul şoselelor, transformat într-un tractor de putere medie - Evenimentul Muscelean

      Inteligenţa românească în acţiune În 1987, în revista „Flacăra” apărea un articol sub semnătura lui Florin Condurățeanu despre adaptarea autoturismului de teren fabricat la Câmpulung muncilor agricole, prin adaptarea pe acesta a unor accesorii care îi permiteau să cosească, să grebleze, să are, să...

      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @casio a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:

      https://www.youtube.com/watch?v=zvvK_VYiNFI

      Intrebare intrebatoare: ni s-a zis ca sapatul cu NATM este continuu, 24 ore din 24 si 7 zile din 7.Acum Scrio zice ca s-au reluat sapaturile.
      Pana la urma cum devine ?🤔
      Da, mister rezolvat: pe subsolul clipului lipsea headerul paginii de FB a lui Scrio unde spune ca Porr a acordat cateva zile libere de Sarbatori personalului.

      "𝗥𝗲𝘀𝘁𝗮𝗿𝘁 𝗦̦𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶 𝗶̂𝗻 𝟮𝟬𝟮𝟱
      Începem anul 2025 la șantierul Secțiunii 4: Tigveni- Curtea de Argeș, parte din cel mai important tronson de autostradă pe care îl avem de construit și anume Autostada Sibiu- Pitești #A1, pe care l-am redeschis astăzi (in perioada sărbătorilor toți lucrătorii au avut câteva zile libere). De acum se lucreaza, din nou, 24 de ore pe zi 7 din 7."

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      https://www.youtube.com/watch?v=zvvK_VYiNFI

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Marius Firtonea a postat - pe forumul API PUM A1 un mic fotoreportaj de la Boița de pe șantierul Mapa's A1 PiSi Secțiunea 2
      Viaductul începe să răsară din ce în ce mai bine
      649a8557-3247-473b-a7ea-51b0ab973f33-1735490310360.jpeg Image

      6f8d1c6a-e2bf-4ae2-a4e2-70ac3faa86c9-1735490340718.jpeg Image

      Mai multe poze în acest link

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      @vancouver
      Ma gandesc ca poate nu ar strica daca Ascoro ar face o ( prima ?) propunere in spatiul public privind implementarea acestor refugii, atat ca upgrade la existent, dar mai ales includere, pentru viitor, la ce e in stadiul de proiect si apoi chiar modificat norma tehnica .
      Modalitatile de a creste vizibilitatea asociatiei nu sunt chiar a rocket science.Nu trebuie decat aruncat o privire prin vecini.Iar de la vizibilitate pana la a capta atentia si interesul massmediei si in cele din urma si a politicienilor nu ar mai fi mult. Sigur ca aceste etape nu e neaparat necesar sa fie parcurse in ordinea expusa.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      @vancouver
      In Irlanda exact asta s-a facut : s-au implementat aceste ERA pe drumurile cu 4 benzi, fara hard shoulders (benzi de urgenta de facto ) , cumva similare cu DN1 Buc-Ploiesti.Cu rezultate excelente se pare.
      Ele sunt dimensionate ca sa permita stationarea unui TIR, sau autocar si a vehiculului de tractare..

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      Din întâmplare, am întâlnit așa-numita zonă de refugiu de urgență ERA (Emergency Refuge Area) sau, mai recent, EA.

      Deși acesta este un exemplu din GB (de unde locația traficului pe stânga) din așa-numitul concept și aplicație Smart Motorway (la care banda de urgenta lipseste, fiind inlocuita de o extrabanda suplimentara), cred că ar putea fi o idee bună să implementăm această soluție pe DEx-urile noastre, deoarece plasând astfel de ERA-uri la fiecare 1,5 mile (2,5 km) va fi mai economic decât lărgirea DEx pentru a oferi lățimea de bandă adecvată a benzii de urgență.

      c676f840-e5e7-4720-a296-51e79a72672b-Emergency-area-in-2024.webp Image

      sursat

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @mike_us
      Cred ca ce nu ar trebui - printre altele - sa faca un ONG pe domeniu, si de care se pare ca nimeni nu a amintit pe-aici, este sa pretinda /ceara -uneori chiar cu obstinatie - ca constructorii sa devanseze termenele de livrare, de ex. cu 6 luni.
      Este ceea ce mie cel putin mi s-a parut odinioara ( deci inainte de "schimbarea la fata" ) cel putin hazardat, ca sa nu zic altfel.
      Astept pareri

      Hint:

      • devansare e sinonim cu urgentare
      • o urgentare este asociata- de regula - cu o suprataxare / tarif de urgenta
      • pe barba cui se presupune a fi facuta o cerere de urgentare ?
      • primul gand ar fi sa o faca constructorul pe speze proprii. Really ?
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver
      Acum ca sa stiti si istoria acelui subiect : pe android nu imi aparea posibilitarea sa raspund la subiect/pagina/topic, ci doar replica la ultima postare.
      Lucru pe care il excludeam, ptr ca nu avea legatura.
      Singura sageata curbilinie care parea sa aduca cat de cat cu ce stiam, adica cu cea cu care eram familiar deja din versiunea desktop, a fost asta care avea sa imi propulseze replica drept inceput de topic nou.
      Dar nici asta nu ma lasa sa postez daca nu ii puneam si un titlu.
      Exasperat i-am pus si titlu - fara sa am habar , ca va deveni un nou topic.
      Asa ca faceti ce doriti cu creatia absolut involuntara !

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Ceva e ''gresit'' in acest videoclip : nu are cum sa fie Valeni in zona cu tunelul. Bine, nici nu prea avem vreun indiciu in ce sens ni se prezinta randarea; fiindca din ce stiu o parcare trebuie sa fie la iesirea din tunel, spre Vest, adica spre Baiasu /Cornet. Dar se pare ca ar mai fi una si la sud de Salatrucu, la nodul Valeni .
      Dar indiferent care din ele ne este aratata in aceasta randare-prezentata acum la modul ''multi vad, putini cunosc '' - un lucru este limpede
      tunelul Poiana este - grosso modo - diagonal opus fata de Valeni, raportate ambele la Salatrucu, deci nu avea ce sa caute tunelul in randare imediat dupa ce apare Valeni in peisaj

      Edited: cred ca explicatia poate fi asta ( inca nu am verificat la relanti sa vad si pe ce parte e Topologul)

      • sensul randarii este de la parcarea de la Poiana la Valeni, via Salatrucu, iar tunelul a fost lasat la sfarsit pur si simplu de dragul "finis coronat opus".
      • dealtfel, faptul ca nu exista o trecere lina in filmare ( apropierea de portalurile tunelului si apoi intrarea) intareste aceasta ultima supozitie.Singura care "bate" cu ( viitoarea) realitatea

      Edited 2 (de Sf. Stefan)

      • si argumentul argumentelor este urmatorul :
        randarea facuta de WeBuild ( sper ca inca -la anul de gratie 2024- nu ia in calcul nimeni ca randarea ar putea fi opera CNAIR ) la lotul 5, a urmat sensul oficial ( dinspre Bruxelles) al PiSi, adica de la Curtea de Arges la Pitesti. Prin urmare, si acest videoclip e musai de la Poiana la Valeni.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio