Autostrăzi în lume
-
In Elvetia au inceput lucrarile premergatoare pentru forajul pentru cel de-al doilea tub al tunelului St. Gotthard de pe autostrada 2. Debutul constructiei are loc la 44 de ani de la deschiderea circulatiei prin primul tub in 1980, respectiv la 54 ani de la inceputul constructiei acestei tracersari in 1970.
Cel de-al doilea tub are 17km lungime si va fi forat cu un TBM de 12.3m, incepand din martie 2025.
Punerea in circulatie este anticipata pentru 2029, data la care primul tub se va inchide si va intra in lucrari de reparatie capitale care vor dura 3 ani, urmand ca din 2032 tunelul St. Gotthard al A2 sa fie complet operational pe ambele fire.
Istoria tunelului autostrazii este una lunga si complicata. Dupa inaugurarea traversarii prin tunel in 1980, cresterea traficului auto in zona a dus la o puternica opozitie impotriva construirii celui de-al doilea tub. Abia in urma unui referendum din 2016, elvetienii au aprobat continuarea lucrarilor pentru finalizarea tunelului.
Trecatoarea St. Gotthard este una deosebit de importanta pentru traficul de marfa si de calatori nord-sud intre Germania - Elvetia - Italia, in aceeasi trecatoare gasindu-se si doua tuneluri feroviare celebre:
- Gotthard Tunnel, in lungime de 15km, la altitudinea de 1100m, inaugurat in 1882
- Gotthard Base Tunnel, in lungime de 57km, cel mai lung si mai adanc tunel feroviar din lume, la altitudinea de 450m, inaugurat in 2016.
-
@mihai
Poate dăm și de unul cu WeBuild logo