A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
-
-
@Adrianb1 : Vino în Constanța-Mamaia unde este polul ucrainienilor în România. Ăștia conduc ca nebunii, inclusiv prin parcările magazinelor sau blocurilor.
-
@daniel22_22 Poate acolo se aduna cocalarii. Dar cred ca acolo se aduna si cocalarii romani, poate nu tine de natie ci de stil.
-
Ieri in vreo 2 inregistrari redate in reportajele de televiziune au spus ca o sa deschida Racaciuni si Bacau separat, la interval de vreo luna sau doua. Stiu ca s-a discutat, nu pare o idee grozava, doar subliniez ce s-a spus in caz ca nu s-a uitat cineva la bucatile respective.
Descarcarea in Racaciuni pare si mai slaba decat cea de la Adjud, la iesirea in DN2 trebuie sa acorde prioritate unor vechicule care circula cu viteza mai mare decat in giratoriul de la Adjud, adica va fi mai greu de incadrat, dar asta e, rezistam cateva saptamani. Nu cred ca administratorul drumului si politia rutiera o sa schimbe prioritatile in intersectia aia pentru cateva saptamani, sa aibe prioritate traficul dinspre Bacau spre A7, desi e banal de facut si nu costa nimic, doar niste neuroni pusi la treaba. Ar putea face asta si la Adjud azi, daca ar vrea.
Partea cea mai proasta e ca la nodurile giratoriu vor fi gatuiri pana cand se leaga la Bacau, nodurile rapide au banda suplimentara ca la Focsani sau Bacau, la cele intermediare nu e, ca nu va fi nevoie pe viitor. Nu era un cost mare sa faca o banda separata de iesire in DN2 la Adjud, necesita cateva sute de metri patrati expropriati si cateva zeci de mii de euro, dar planul initial nu cred ca includea deschidere partiala in nodul ala. Pe viitor cand o sa fie inchise tronsoane pentru mentenanta (asfaltare), o data la cativa ani, poate or vrea sa le faca, poate nu.
Rabdare si tutun, si la vara cald.
-
-
@ncb M E S E R I E !!
-
-
@Adrianb1 Pentru mentenanta si reasfaltare nu este ok sa se inchida autostrada. Ce au facut la Timisoara pe A1 este no go. Nu facem autostrazile ca sa le mai inchidem din cand in cand, sunt fluxuri de marfa, navetisti etc, care se bazeaza pe anumiti timpi de trafic. Nu putem sa ne batem joc de acesti oameni si de firme, de prosperitatea tarii si a indivizilor.
Solutia este cea folosita peste tot in Europa si de altfel si la noi pe A2 de exemplu. S-a lucrat si s-a inchis complet o cale pe A2 intre Fundulea si Bucuresti sau la podurile Dunarene si nu s-a interzis traficul pe autostrada. Doar s-a gatutit la o banda, dar tot e infinit mai bine decat iesire afara. Iar in Europa se mai si gandeste un pic si daca tot sunt 3 benzi la dispozitie (adica doua normale si cea de urgenta) nu se gatuie ambele sensuri de mers, ci se face 2+1 si astfel pe un sens se pastreaza numarul de benzi si atunci nu apar ambuteiaje, indiferent de volumele de trafic. Nu mai vorbim ca se pot amenaja si 4 benzi ingustate pe o cale, asa cum vedem in Germania si Austria, unde reducerea ambuteiajelor este prioritate nationala. Pierderile economice ale ambuteiajelor in Germania fiind estimate la miliarde de euro anual.
Daca este sa gandim in termeni de EFICIENTA (asta daca chiar vrem prosperitate), singura varianta demna de luat in calcul este amenajarea a 4 benzi ingustate pe o cale. Ar ajuta enorm daca s-ar face fiecare cale mai lata cu aprox. 2m, asa cum vedem in noul standard din Germania, unde latimea totala este de 29,5m in loc de 26m, standardul valabil pana acum aprox. 10 ani si valabil si in Romania acum. Autostrada mai lata cu 3,5m costa un pic mai mult (gen 5-8%), dar banii ii dai o singura data, apoi folosesti 100-200-300 de ani si la fiecare santier te ajuta enorm. Noi in schimb ne trezim sa facem ingustat, drum express, in camp liber, chiar si unde vor fi multe camioane (A7 la nord de Suceava). Atata ne duce capu'.
-