A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
Tot din filmarea lui Răducu, secunda 30, după prima supratraversare pare că e iar o dublă acțiune electrizantă în progres !

-
@vancouver Mai durează cam 5-6 luni minim până se face drumul și se dă și în trafic… momentan nu sunt nici banii alocați pt drumul colector.
-
-
@oneLess mai e si mai la deal de Tisita. cred ca fug cu echipele de colo colo, sa miste cate ceva peste tot si nu prea fac fata. oricum in filmarea de ieri, erau multi la asamblat stalpi la Tisita.
-
Da, sunt destui stâlpi de mutat — se pare că nu e chiar atât de simplu. O să vedem cât o să dureze, dar nu cred că va fi foarte repede.
La lotul 1 am tot văzut cum progresează lucrările; poate mai filmează cineva și lotul 2 complet. -
Pe celălalt forum Horațiu anunță ca vor opri curentul pe una din magistralele care alimentează Moldova ca să poată turna ultima pilă la Tisita, relocarea oricum mai durează. Deci va fi probabil deconectată măcar vreo săptămână, sper să nu fie probleme, să ne trezim cu dezechilibre în rețea.
-
Curentul trebuia oprit oricum, ca sa mute cablurile pe stalpii noi. Horatiu sau alti oameni din MT, adica politicienii, au reusit sa convinga functionarimea sa faca oprirea asta mai devreme, adica de luni 10.11, si astfel s-a putut lucra sub liniile inca nerelocate.
Fara interventia asta a politicului si presiuni importante, lotul pana la Adjud nu avea nici o sansa sa se deschida anul asta si stateam cu autostrada gata sa ne uitam cum niste functionari incompetenti nu sunt in stare sa gaseasca o solutie - desi asta e rolul lor.
De aia si zic mereu ca presiunea politica este importanta. Politicienii sunt practic reprezentantii nostri, ai societatii civile, in administratie si astfel cei care pot - daca se implica - sa mai impinga un pic masinaria asta rapace numita stat, in care fiecare fuge cum poate mai bine de raspundere si de munca. S-a vazut prea bine ce a insemnat lipsa de presiune politica pe lotul 2 din Ploiesti-Buzau.
-
@trismegistul azi s-au turnat deja pilonii, elefanții turnau de peste drum, mare echilibristică
Mai mult de atât nu știu dacă mai e posibil chiar și cu întreruperea temporară, căci de la o anumită distanță e risc de scurt, după repunerea în sarcină, azi inca sunt in zona safe. Ieri pe filmare se vedea un camion ce aducea cofrajele. Dar parcă am văzut într-una din filmări căci chiar un stâlp din asta relocat era sub fire și erau date găurile cu forezele. Deci posibil sa fi oprit curentul chiar pentru a putea fora la proprii stâlpi...și au extins și pentru piloții podului.

(sursa se vede in poza) -
In acest moment nu mai este nici un stalp sub tensiune. Si nu se mai pun sub tensiune vechii stalpi.
Luni probabil decofrează pilele, cofrajeled de grinzi transversale (capetele de pile) sunt deja pregătite și le pun cu siguranță săpt. viitoare, ca și armarea și turnarea lor.
-
@vancouver îmi închipuiam că o linie din aia alimentează una sau mai multe localități. Chiar se poate întrerupe fara sa existe constrângeri semnificative în localitățile alimentate? Adică pentru o întrerupere de câteva ore, noaptea, când nu se lucrează, când oamenii dorm, consumul e mic, poate fi suportat din alte părți. Daca tu spui că acum nu mai sunt alimentați...nu înțeleg de ce nu sunt tăiate firele să poată lucra fara contorsionismele alea. Eu cred că se face tot printre picături, și anularea liniei o pot face doar când sunt stâlpii noi pe poziții, și instalarea cablurilor e iminentă. Adică tăiem cablurile pe stâlpii vechi dar băieții deja întind firele pe cei noi și întreruperea temporară va fi și ultima, pt că curentul la repornire va circula pe traseul nou.
-
@Azrael
O linie magistrala ca aia de înaltă tensiune este făcută să transporte curentul pe distanțe foarte lungi și alimentează un transformator sau mai multe care reduc de la 110 KV/220kv/400kv la medie tensiune. La rândul lor acele transformatoare alimentează liniile aeriene de medie tensiune care se leagă la transformatoare de joasa tensiune care se leagă la distribuția localităților.
Moldova ca regiune geografică este legată de restul sistemului energetic național prin 4 linii de înaltă, a pus cineva mai sus harta. Daca deconectează una, sarcina de consum pe celelalte va crește, implicit puterea preluată de transformatoarele aferente . Daca puterea este prea mare apar perturbări, căderi de tensiune și frecventa etc, până la intrarea protecțiilor pe supra curent pe transformatoare ceea ce ar lăsa o regiune sau mai multe fara curent. Am mai zis eu mai sus, Moldova este destul de stresata de situația cu Ucraina unde se exportă mult curent ceea ce pune distribuția la încercare. Când mai deconectezi una din linii este extrem de complicat pentru dispeceratul national sa mențină sistemul funcțional. -
@Iulian a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Daca deconectează una, sarcina de consum pe celelalte va crește, implicit puterea preluată de transformatoarele aferente . Daca puterea este prea mare apar perturbări, căderi de tensiune și frecventa etc, până la intrarea protecțiilor pe supra curent pe transformatoare ceea ce ar lăsa o regiune sau mai multe fara curent.
Liniile asigura capacitatea de transport si interconectare, "transformatoarele aferente" nu se supraincarca cu curentul care nu exista cand linia e oprita si sunt dimensionate pentru capacitatea liniei + rezerva. Si cu dezindustrializarea din ultimii 35 de ani consumul a scazut in toate regiunile, rezerva e si mai mare.
-
@Iulian nu am cunoștințelw necesare în a distinge ce tip de linie e cea care încurcă piloții. Am ales și eu versiunea cea mai simplă...știu că acolo la Tișița e o pădure de stâlpi cat vezi cu ochii. E o situație nefericită. Poate la proiectare daca aveau experiență evitau situațiile cu stâlpii, sau poate nu s-au sinchisit, considerând că resursă de timp e suficientă și ruta aleasa e optimă.
Oricum se pare că momentul critic Tișița a fost depășit și noi cu toții am devenit mai înțelepți. Doamna ajută!
