Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    2.3k Mesaje 86 Posters 698.4k Vizualizări 11 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • I Deconectat
      Iulian
      ultima editare de

      Acuma uitam pe filmarile pe loturile 1 și 2 in Mai și era absolut jale. Nici o structură din cele lungi (canal, Putna, Șușița, supratraversari, etc etc ) nu aveau grinzi, erau la radiere, elevații, nu banchete, unele nici pile, 6 luni mai târziu toate sunt la stadiul pe care îl vedem.
      Este adevărat, iarna nu-i că vara dar cred că au capacitatea de a face structurile de pe L3 Fc-Bc și cele de pe L1/L2 până la sfârșitul lui August 2026 sa nu se piardă banii din PNRR. Iarăși depinde mult de factorul iarnă
      Sa nu uitam că resursele nu se vor mai întinde că acum, A3 este cam gata, A0 nu o sa blocheze mare lucru la lac, nu este DEx, nu pod Buzău, rămâne Margina.

      P A 2 Replies Last reply Răspunde Citează 3
      • P Conectat
        PaulS
        ultima editare de

        Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 1, Filmare Integrală, UMB [22.10.2025 / Ep. 16 - 39.7%]
        Ștef

        Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 1, Filmare Integrală, UMB [22.10.2025 / Ep. 16 - 39.7%]
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • P Conectat
          PaulS @Iulian
          ultima editare de

          @Iulian Pare ca aberezi cu toate ca ai la dispozitie la cateva click-uri distanta video-urile din luna mai ( filmate de Stef sau Raducu ) .
          Am mai avut discutia aceasta cu tine si cu inca 2-3 useri, degeaba tot insistati ca au capacitate cand se vede clar nu e asa ( din pacate ).

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • D Deconectat
            Duta C
            ultima editare de

            A fost enorm de mult și pt UMB A7. Și încă mai este multicel. Cu ceva întârziere o vor scoate la capăt. Partea bună este că s-a găsit finanțare. Acum cu cîteva luni în jos sau în sus asta este!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • A Deconectat
              Adrianb1 @Iulian
              ultima editare de

              @Iulian a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

              Sa nu uitam că resursele nu se vor mai întinde că acum, A3 este cam gata, A0 nu o sa blocheze mare lucru la lac, nu este DEx, nu pod Buzău, rămâne Margina.

              Au de pus predale, armat, betonat si asfaltat doua poduri mari, cel de pe A0 si cel de pe DEx de la Braila si inca mai au de lucru pe A3. Din ce spui tu se intelege ca in afara de Margina toti muncitorii UMB vor fi intre Adjud si Roman in curand, ceea ce nu e real. Se vede ca sunt in urma la structuri, aia e constrangerea cea mai mare la ei in acest moment si sunt fix resursele de care au nevoie si la Cernica si la Galati.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • M Deconectat
                mihai
                ultima editare de mihai

                Din nou, zic sa nu ne "certam" pe UMB.

                In primul rand e o firma, nu un inger, deci e ghidata de interese comerciale proprii, nu de binele colectiv. Apoi firma in cauza lucreaza loturile in salturi. De multe ori imi scapa logica alocarii resurselor din punctul de vedere al managementului de capacitate.

                Intr-adevar, au construit podurile de pe Focsani - Bacau Lot 1 in 6 luni in ansamblu, dar lucrand "la foc mic" in cea mai mare parte a timpului. Cand concentreaza resurse, termina grinzi + armare + suprabetonare + bordura in 3 sapatamani la poduri de 3-500m.

                Despre podul de la Garoafa si eu am zis ca este imposibil de construit in mai putin de 3-4 luni. Iata ca il termina in doua luni jumate. Ce logica a avut amanarea inceperii lucrarii, urmata de un asemenea hei-rup, numai UMB stie. La fel vedem simultan cum UMB ridica rampe cu "biscuiti" la Nod Adjud Nord in timp record, in vreme ce la rampele pasajului peste A0 din Cernica ridica rampa cu biscuiti de vreo 7 luni si inca n-au terminat. Vedem deci simultan performate de exceptie si lentoare inexplicabila la aceeasi companie.

                Explicatiile simple sunt intotdeauna gresite. Nu e vorba nici de capacitate, nici de finantare.

                Nicio companie de aceasta dimensiune nu opereaza pe banii proprii. O companie (corporatie) de asemenea dimensiune traieste din imprumuturi (credite, linii de credit etc.) Facturile emise, termenul de plata, incasarile etc. sunt importante doar pentru balanta de profit (P&L), nu pentru rulajul curent (cash flow). Fierar-betonistul de la Garoafa nu e platit cu bani virati de UE, ci cu bani de la Banca X, care acorda linia de credit lui UMB. Banii de la UE virati de CNAIR catre UMB se duc la banci pentru plata creditelor.

                Acordurile facute de Bolojan si Paslaru cu UE sunt importante in primul rand pentru banci, care in baza acordurilor guvernamentale decid daca reduc sau extind liniile de finantare ale UMB. Si abia apoi au importanta pentru UMB, care decide daca se intinde mai mult sau nu.

                Poate UMB sa termine Focsani - Bacau pana la 31 martie 2026? Eu sustin ca da, pe baza ceea ce am vazut la ei si stiind ca n-au nicio problema de finantare. O vor face? Habar n-am. Si nu cred ca e cineva pe acest forum sau "pe celalalt" care sa stie exact ce va face UMB la anul.

                Despre Bacau - Pasacani si acolo pot termina fara probleme pana la 31 august 2026, inclusiv prin contractare de resurse externe, daca nu altfel. O vor face? Habar n-am. Depinde cat de mult vor fi constransi sa respecte termenul, inclusiv daca UE nu e cumva convinsa pe ultima suta de metri sa dea niste derogari punctuale.

                Pe de alta parte, UMB avand atatea mii de angajati direct, plus inca cel putin alte 20.000 de oameni legati de ei indirect prin industria orizontala de suport, au un cuvant greu de spus in favoarea interesului propriu in relatia cu Guvernul.

                De asta zic ca n-are sens le purtam noi luptele pe care sunt perfect capabili sa si le poarte singuri. La fel cum n-are sens sa ne certam pe predictii, pentru ca oricum nu influenteaza rezultatul. Putem fi de acord ca avem predictii diferite, pe argumente si presupuneri diferite.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                • A Conectat
                  Azzl
                  ultima editare de Azzl

                  Interminabile discutii daca face , cum face, cand face….zic sa ii lasam pe ei cu planificarea ca agiamii nu sunt. Faptul e consumat. Ei vor construi pana la Pascani si dupa si dupa la vest prin munti si la est la Braila. Cand…cum…nu decidem noi si nici nu stim ca nu cred ca e nici unul la masa unde se i-au decizii. Cred si sper ca factorii de decizie stiu unde vor fi la anul in august.
                  Eu intreb altceva. Poate dronarii stiu. Spre exemplu pe Lot 1 Bacau - Pascani terasamentul acum pare a fi ajuns aroape la cota (exceptand zona de structuri). Daca e asa atunci se pot face lucrari de asfaltare si iarna (la temperaturi corecte). Eu vreau sa fiu naiv si sa sper ca o sa se incadreza ca altfel se inegreste inima si murim de tineri :). Sper ca statul a spus UMB-ului sa faca ca bani doar din PNRR vor vedea. Dar chiar si asa. Ma bucur de toti km care o sa fie la anul in august. Ca nu erau sperante ptr Moldova cu ceva timp in urma.

                  P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • P Conectat
                    PaulS @Azzl
                    ultima editare de

                    @Azzl Din pacate majoritatea dronarilor sunt pe celalalt forum. ( cel putin cei care fimeaza mai des loturile din A7 ). Cred ca acolo ar fi indicat sa pui intrebarea pt a afla un raspuns direct de la ei.

                    A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • A Conectat
                      Azzl @PaulS
                      ultima editare de

                      @PaulS Am “ban” acolo. :))

                      P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • P Conectat
                        PaulS @Azzl
                        ultima editare de

                        @Azzl Din ce se vede din drona, la terasamente nu par sa fie probleme ( cel putin asa cred eu ). Sunt sigur ca pana prin august 2026 o sa fie asfalt pe o mare din cele 4-5 loturi ramase.

                        A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • A Conectat
                          Azzl @PaulS
                          ultima editare de

                          @PaulS asta era perceptia mea. Da. Spre Pascani se cam termina structurile lungi si grele la nord de Bacau. Mai sunt totusi.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • M Deconectat
                            mike_us @vm75
                            ultima editare de mike_us

                            @vm75
                            Mulțumesc! Am făcut ambele tabele — cel cu structurile și cel cu plățile — pentru că, noi, românii, discutăm prea des pe emoții, nu pe date.
                            Dacă sunt utile măcar pentru 2–3 oameni raționali, timpul a meritat.

                            O să refac tabelul și să includ structura menționată; dacă mai vezi greșeli, le corectez.
                            Probabil o să pun și o coloană cu data, ca să urmărim durata operațiilor.
                            Structurile „Balastiera” și „Răcăciuni” nu aveau lungime în video, le-am estimat — dacă știi valorile exacte, le schimb.

                            Și mie mi se pare foarte bun progresul pe Adjud–Răcăciuni, pe lot nu sunt structuri lungi, deci aprilie pare un termen realist.
                            Pe Adjud–Bacău, deși sunt în urmă la structuri, terasamentul merge bine
                            Următorul lot până la Roman pare și el destul de simplu — dacă nu apar blocaje și o sa plătească la timp, nu am nicio emoție că ajung fără probleme cel puțin până la Roman toamna viitoare.

                            A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • A Conectat
                              Azzl @mike_us
                              ultima editare de

                              @mike_us este util pentru mine. #rezist :))

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • M Deconectat
                                mihai
                                ultima editare de

                                @Iulian @PaulS domnilor, va rog, nu are sens sa escaladam inutil discutia.

                                P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • P Conectat
                                  PaulS @mihai
                                  ultima editare de PaulS

                                  @mihai Poftim ?
                                  Chiar am ajuns sa mai bagi in aceasi oala cu omul ala ? 🤣
                                  Va doresc mult spor, din pacate discutiile au ajuns mult prea jos pe acest forum.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • First post
                                    Last post