A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Romulus Da, stiu. Hai mai bine sa fim rezervati. Noi doar dam mai departe ce aflam. Din pacate noul ministru este ca si inexistent si nu pune nici o presiune politica.
-
Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 1, Filmare Integrală, UMB [19.08.2025] [Ep. 12 - 60%]
Ștef
-
În decembrie anul trecut, deschiderea traficului pe Lotul 2 a fost amânată din cauza unor probleme tehnice descoperite la mai multe pasaje și poduri.
Pasajul peste autostradă de la km 26
Sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență.
A fost finalizat și deschis traficului.
Pasajul peste autostradă de la km 33
️ A fost remediat punctual
A fost finalizat și deschis traficului.
Podul de la km 38 peste Râul Sărata
Cel mai mare și mai complex de pe acest tronson, a ridicat cele mai multe probleme: suduri neconforme și dificultăți apărute din cauza nerespectării unei dispoziții de șantier.
În primă fază, sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență și au fost realizate consolidări la alte elemente ale tablierului metalic.
Au fost realizate teste dinamice și statice care au avut rezultate bune, dar, pentru ca nu a fost respectată dispoziția de santier (situație care poate crea probleme in ceea ce privește durabilitatea podului) și pentru a avea o analiză cât mai obiectivă, a fost contractat și un expert tehnic internațional. Pe baza Expertizei tehnice, a inspecțiilor comune realizate de Expert si Proiectant, si a discuțiilor din cadrul mai multor întâlniri tehnice, s-a stabilit soluția finală care va fi aplicată iar începând de marți, 19 august 2025, antreprenorul a demarat lucrări de consolidare a unor îmbinări la talpa superioară a tablierului metalic al podului de la km 38.
După finalizarea acestor lucrări, se va efectua un nou set de teste statice pentru verificarea siguranței și durabilității structurii, folosind o tehnologie diferită față de cea folosită la primele teste, la solicitarea expertului.
Facem tot posibilul ca până la sfârșitul lunii septembrie să se poată deschide traficul pe Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău. -
Care e motivul pt care se lucreaza la acele pile ? @vancouver
-
Aici nu le-ar prinde bine încă o pereche de pile sub firele alea !?
-
@PaulS sunt ziduri de garda pentru pilele pasajului din cauza proximitatii caii ferate. Asta pentru cazul extrem in care un tren deraiaza si se izbeste de pile sa nu prabuseasca pasajul autostrazii cu totul.
-
@oneLess ba da, dar din cauza liniei de tensiune nerelocata nu se poate lucra la setul de pile.
E greu de estimat exact inaltimea liniei din unghiul filmarii, dar foarte probabil nu e mai sus de 10-12m deasupra terasamentului.
O foreza pentru piloti are inaltimea turnului de circa 15m, iar o macara care sa instaleze armaturile pentru piloti ridica bratul la 15-20m.
Cu alte cuvinte, daca s-ar lucra la acele pile fara ca linia sa fie relocata, electrocutarea ar fi garantata, pentru ca ultilajele ar atinge direct firele de curent.
-
@vlads
Da, fondurile PNRR depind de diverse condiții. Din păcate, ceea ce auzim în presă despre PNRR este mai degrabă propagandă, menită să servească interesele unora sau altora.
Mai e puțin și vom vedea cum se termină, atunci când vom trage linie anul viitor. Să sperăm că măcar partea de granturi pentru A7 va rămâne în picioare și că nu ne așteaptă încă o pastilă amară.Toate cele trei partide care au fost la guvernare ne-au promis că va curge lapte și miere, iar acum aceleași partide ne spun că suntem aproape de incapacitate de plată.
Așadar, nu știu ce speranțe mai putem avea de la ei.
Cum zici și tu, cam aceleași grupuri rămân la putere. -
@mihai Deci ne putem aștepta la ceva extensii, mai ales că am mai văzut în filmări și alte relocări care s-au întârziat?
-
@mike_us foarte probabil. In nodul Tisita sunt trei linii electrice de relocat. Fiecare lucrare dureaza 3-4 saptamani, ceea ce inseamna ca raman maxim 3 luni pentru finalizarea lucrarilor in zona dupa relocare.
Cum in zona nu se vede nicio miscare cu relocarea, ne apropiem rapid de momentul la care deschiderea Nodului Tisita in 2025 devine imposibila.
-
@mihai Cred ca pasajul respectiv e inainte de nodul Tisita. Inca se poate deschide A7 intre Tisita si Adjud. Cand am vazut filmarea aseara chiar mi-am imaginat ca inca ar fi posibila deschiderea intre Focsani si Adjud, insa aceasta relocare neinceputa blocheaza practic orice speranta. UMB s-a chinuit mult cu relocarea si pe centura Focsani, asa ca slabe sanse sa se miste mai repede aici. E trist ca se fac in curand 3 ani de la semnarea contractului si relocarea utilitatilor nici macar nu a inceput in aceasta zona. Sau poate nu s-a fortat, ca sa existe motiv de amanare a termenului de finalizare...
-
@vm75 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Sau poate nu s-a fortat, ca sa existe motiv de amanare a termenului de finalizare...
Vezi ca-ti sar ultrasii in cap daca mai zici din astea :))
-
@vm75 corect, am sesizat ca parca e o concentrare mai mare si un stadiu mai avansat pe Tisita - Adjud.
Insa nici Tisita - Adjud nu se poate deschide fara relocarea uneia din cele trei linii, respectiv cea peste breteaua de intrare in A7 spre Bacau. Cablurile electrice sunt mult prea jos pentru a deschide traficul pe sub ele. Contextul este similar cu cele doua linii de inalta tensiune care au cauzat ultima dintre intarzierile deschiderii A0 Sud Lot 3.
De altfel se si observa ca nu s-a putut finaliza iluminatul pe sub linia de inalta tensiune, din acelasi motiv ca nu se pot inalta macarele care sa ridice stalpii.
La aceasta liniei e vorba chiar de relocarea a 3 stalpi, pentru ca linia traverseaza breteaua de doua ori. Si chiar daca la prima traversare inaltimea e suficienta (se vede iluminatul finalizat sub linia de tensiune), stalpul nu respecta distanta minima de siguranta fata de drum.
Doar ca referinta, celelate doua linii de relocat in Nodul Tisita sunt aceastea:
-
stalpul dintre A7 si breteaua nodului
-
linia paralela cu DN2L
-