Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.6k Mesaje 57 Posters 547.1k Vizualizări 10 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • R Deconectat
      rockband
      ultima editare de rockband

      Pe de alta parte exact asta ar trebui intr-adevar sa comunice CNAIR. Ceva de genul:

      In urma a numeroase bâlbe si greseli ale antreprenorului bulgar Trace, CNAIR a decis aducerea unui expert italian pentru a garanta ca in final structura de la km38 va fi conforma cu toate normele in vigoare si durabila.

      La recomandarea expertului s-a renuntat la graba si presiunea exagerata pe finalizarea intr-un termen strans, pentru ca tocmai asta a dus la o parte din problemele anterioare.

      Realizarea structurii de la km38 cf. proiectului initial a fost compromisa de antreprenor si de subcontractantii acestuia, astfel ca este nevoie de reproiectare tinand cont de realitatile din teren si acest fapt necesita timp.

      In acest moment sunt trei parti implicate in proiectarea si verificarea solutiei finale: proiectantul angajat si platit de antreprenor (ViaDesign), supervizerul (Tecnic) si expertul italian al CNAIR. Toate aceste parti trebuie sa se puna de acord asupra celei mai bune solutii si dispozitiile de santier vor fi verificate si aprobate de aceste trei echipe de ingineri specializati.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • R Deconectat
        rockband @Romulus
        ultima editare de

        @Romulus a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

        @rockband pe principiul ăsta, ar trebui sa avem răbdare infinită.

        Nu prea se mai poate cere răbdare în momentul în care faci un lucru prost, îl remediezi timp de câteva luni bune și ce să vezi tot prost iese.

        Da numai ca exact lipsa de rabdare este cauza problemelor. Exista o vorba: graba strica treaba. Aici s-a aplicat din plin.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • R Deconectat
          rockband
          ultima editare de

          Ca sa facem comparatie e cam asa: te grabesti sa ajungi la servici si mergi mai repede. Din cauza asta faci accident. Moment in care s-a terminat cu graba. Nu mai poti grabi nici politistul, nici ceilalti participanti la accident, nici pe baiatul cu ridicarile, nici pe cel de la service... Ziua de servici s-a dus naibii...

          R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • R Deconectat
            Romulus @rockband
            ultima editare de

            @rockband cred că putem face și alte analogii. De exemplu dacă ai întârzieri repetate ale sarcinilor de la muncă riști sau nu să te dea afară de la muncă? Ce o să faci? Îi zici șefului să te lase în pace sa lucrezi in ritmul tău, și că nu contează întârzierile?

            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • F Conectat
              fulgernc @WSrc1
              ultima editare de

              @WSrc1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

              . Podul de la km 38 peste râul Sărata pare să fi blocat totul – mereu au fost probleme la suduri, reparații, întârzieri. Deși restul lotului pare gata, „zona asta a tras totul în jos”, adică „aici este punctul slab, care compromite proiectul”. Încă un exemplu de proiect aproape terminat, dar a fost ținut pe loc de greșeli tehnice și lipsa de control tehnic

              Părerea mea e că soluția sudurii a fost aleasă acolo cu un scop. Nu vorbim de grinzi lungi(profile H ,T) ci de chesoane cu formă de trapez în secțiune. Sudura solidarizează ansamblul și îl face să lucreze unitar cap coadă. Exact cum o face placa monolit. Nu se toarnă dintr-o bucată o placă doar ptr că e moft.
              Eclisarea nu are același efect cu sudura. Luați exemplul de pe calea ferată. La CF sudată șinele nu se vor slăbi în zona sudată. În schimb la șina cu joante , da. Eclisarea trebuie refăcută periodic. Și vorbim de profil H. Îmi pare rău că trebuie să stric feng shuiul ptr o inaugurare rapidă , dar eu fără teste și simulări care să îmi arate perioadele de întreținere , și dacă structura e sigură nu m-aș grăbi. Se pot găsi soluții cu darea în circulație pe un singur sens în zona podului(recepție parțială fără pod) cu restricții. Și cu găsirea unei soluții ptr a nu penaliza constructorul , și refacerea podului. Când un sens ecterminat , se fac probele , recepția și se trece la refacerea celuilalt sens. Mie mi se pare soluția optimă în cazul dat. Nu e nevoie de dramă și tăiat capete , ci de un pod sigur și o soluție ptr circulație. Accidente din acestea pot apare și nu țin de buna credință , sau voința antreprenorului de a duce la bun sfârșit un proiect.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • vancouverV Deconectat
                vancouver @Romulus
                ultima editare de

                @Romulus a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                @rockband cred că putem face și alte analogii. De exemplu dacă ai întârzieri repetate ale sarcinilor de la muncă riști sau nu să te dea afară de la muncă? Ce o să faci? Îi zici șefului să te lase în pace sa lucrezi in ritmul tău, și că nu contează întârzierile?

                Aici nu este vorba de întârzieri. Este vorba de greșeli. Greșeli repetate. Ca sa rezolvi o problemă esențial este să-i găsești cauza și să o elimini. Aici una din cauze a fost tocmai presiunea pe rezolvare rapidă cu sărit unele etape.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                R S 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                • R Deconectat
                  Romulus @vancouver
                  ultima editare de

                  @vancouver cred ca puteam vorbi de presiune pusa anapoda de catre cineva anume (probabil ca vorbiti de presiunea lui Grindeanu si Ciolanu care erau campanie) daca aveau podul gata inainte de termen. Din ce vad intreg Lot 2 a avut termen de executie de 20 de luni de la semnarea contractului (iunie 2022). Deci ar fi trebuit sa fie gata in februarie-martie 2024. Din ce vad pe 17 Octombrie 2024 podul avea doar unul din sensuri finalizate (fara marcaje).

                  Evident ca exista o presiune daca nu iti termini treaba la timp. Peste tot e asa. Unii nici nu au timp si nici nu au cum sa isi repare greseala (daca vorbim de tot ce tine de domeniul situatiilor de urgenta). Mergand pe logica asta greselile repetate au fost generate de intarzierile constructorului.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • S Deconectat
                    SwatKat @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver Ai perfecta dreptate.
                    Insa incep sa cred ca o mare parte din vina e la beneficiar, adica la Cnair.
                    De ce? Pentru ca:

                    • au pus presiune sa termine iarna trecuta, stiind ca podul de la Sarata avea probleme la suduri, dar la momentul ala cred ca nu-si imaginau ca si celelalte pasaje peste A7, constuite mai tarziu, aveau sa fie bulite si mai rau. Deci daca spuneau STOP jos vara trecuta cred ca nu mai aveam eclisari si la celelalte pasaje.
                    • primavara asta cand s-au oprit din eclisat la Sarata dupa ce dadusera rasol la un sens, tot Cnair (prin supervizor etc) a dat unda verde sa se continue. Iar acum la final se uita ca o caprioara-n faruri cum aceiasi experti nu mai vor sa semneze si nici ei nu mai vor.

                    Sinde ce zic ca au vina? Pentru ca era de datoria lor sa ii stranga pe toti la masa si eventual sa-i incuie ca sa nu iasa decat cu solutia finala agreata de toti. Trebuie sa se implice mult mainactiv in remediere, nu doar sa asteapta de la altii, sa puna presiune, sa faca sedinte zilnice etc.
                    Au trecut cel putin 2-3 saptamani de cand nu se mai lucreaza si se asteapta un raspuns, pai cred ca e timp suficient pentru orice modelari si supervizorul/proiectantul trebuiau sa lucreze non-stop.

                    R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Din păcate se pare ca sapt. care a trecut s-a cam bătut pasul pe loc, nimic nou sub soare.

                      Personal cred ca ar trebui găsită o variantă de circulație provizorie , cu restricții, dar să se circule. Bine, la noi unele provizorii din astea devin permanente sau se rezolvă peste 10 ani…

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • R Deconectat
                        Romulus @SwatKat
                        ultima editare de Romulus

                        @SwatKat cred că primul moment în care va exista o presiune adevărata pentru cei de la CNAIR să dea lotul 2 in circulație va fi în apropierea momentului finalizării lotului 3. Altfel, în lipsa unei presiuni concrete din partea mass-media și a unor reprezentanți solizi ai societății civile, o vor tărăgăna până la momentul despre care am zis.

                        Trec zile, săptămâni, mai e puțin și se face o lună de la 18 Iulie cand pe surse era dată o posibilă deschidere și practic nu s-a mai făcut nimic.

                        Măcar, dar măcar atunci sa fie gata și să nu rămână o lipsă de 28 km în autostradă.

                        I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • I Deconectat
                          Iulian @Romulus
                          ultima editare de

                          @Romulus
                          Dacă inginerii de la CNAIR/Via Design nu vor accepta implementarea soluției tehnice propuse , societatea civilă, guvernul, papa de la Roma si nu mai știu eu cine pot sta și in cur și în cap. Nu vor fi ei răspunzători pentru un accident tehnic care se poate produce în 10 sau 20 de ani. Deci presiunea asta pusă nu este buna in principiu pentru că poate se va găsi un inginer slab de înger care sa accepte o soluție proastă și atunci vom avea o mizerie ascunsa sub preș.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • First post
                            Last post