Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.5k Mesaje 56 Posters 536.0k Vizualizări 10 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • S Deconectat
      SAVU
      ultima editare de

      Pana in aprilie constructorii nu au miscat un deget, desi stiau ca podul nu e ok. Apoi din mai daca il daramau si il construiau de la capat era gata pana acum. Este tare frustrant pentru noi, platitorii de taxe. Daca s-ar lua decizia sa se darame si apoi sa se construiasca de la capat, tinand cont ca structura de beton pare buna, cred ca pana la 30 septembrie ar fi gata.

      D S 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
      • D Deconectat
        daniel22_22 @SAVU
        ultima editare de daniel22_22

        @SAVU Nu e așa simplu cu dărâmarea. Proiectarea e cu structură metalică. Sigur nu se reface proiectul cu grinzi de beton pentru ca asa cum este sta la baza autorizației de construcție. Ar trebui să stăm iar după grinzile metalice, suduri and stuff. Și nimeni nu garantează ca dacă mai băgăm o fisa or să iasă sudurile perfect.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • S Deconectat
          SwatKat @SAVU
          ultima editare de

          @SAVU Eu inteleg ca pot exista greseli in santiere, si e nevoie de conlucrare intre toti pentru remedieri. Si, desi as vrea ca Trace sa nu mai participe la nicio lucrare, as vrea sa vad o asumare si de la minister/Cnair. Caci ei STIAU mai mult ca sigur si au dat inainte degeaba, ca acum sa vina la final si sa zic "pardon, nu semnam, noi nu stiam si alte scuze penibile".
          Toate astea pe timpul si nervii soferilor si locuitorilor din Mizil si nu numai.
          @vancouver Multumim pentru informatii si orizontul de timp oferit, macar stim sa nu mai speram 🙂

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
          • C Deconectat
            calulcelviteaz
            ultima editare de calulcelviteaz

            52E6062E-EA9F-4307-B68B-69C058590051_4_5005_c.jpeg

            Cica s-ar duce saptamana viitoare pe lotul 2, sa speram ca ne va comunica vestile de la fata locului.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
            • G Deconectat
              george302
              ultima editare de

              nu inteleg o chestiuni le gata de proiectari:

              de ce pentru un parau aproape inexistent a fost nevoie sa fie construit un asemenea pod? in ideea in care breteaua de coborare de pe A0 pe A1 sensul spre Pitesti este ingusta si de doar 150 metri? ( vom vedea din pacate acolo multe accidente )

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • R Deconectat
                rockband
                ultima editare de

                S-a discutat mai sus despre acest subiect si am ajuns cu totii la concluzia ca este o aberatie. Cativa km mai in amonte peste acelasi parau CF500 si DN1B au niste podete amarâte de 5-10m deschidere si direct la nivelul solului si niciodata nu au fost probleme.

                Explicatia se numeste Consitrans, care au facut proiectul aici si pentru ca a fost FIDIC ROSU executantii nu au avut voie sa modifice nimic din proiect. Aceeasi Consitrans vroiau sa faca tunel de 13 km sub raul Prahova la Campina - Breaza pentru autostrada A3 ... in conditiile in care la suprafata intre rau si calea ferata sunt ca. 100m liberi cam peste tot si in conditiile in care in Europa cel mai lung tunel dublu de autostrada existent are 10km!

                Pur si simplu bataie de joc la adresa banului public si situatie complicata iata inutil. Dupa parerea mea trebuie cercetare penala pentru asa ceva, sa vada procurorii daca nu exista elemente ilegale. Nu mi se pare normal sa supradimensionezi asa dupa bunul plac.

                G S 2 Replies Last reply Răspunde Citează 4
                • G Deconectat
                  george302 @rockband
                  ultima editare de

                  @rockband inteleg ca un astfel de pot reprezinta cea mai scumpa solutie tehnica pentru traversarea acelei ape insa parca este prea multa baiate de joc.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • S Deconectat
                    SwatKat @rockband
                    ultima editare de

                    @rockband a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                    Explicatia se numeste Consitrans, care au facut proiectul aici si pentru ca a fost FIDIC ROSU executantii nu au avut voie sa modifice nimic din proiect.

                    Si proiectul asta nu a fost aprobat de beneficiar, adica Cnair/minister etc.? Aia nu au ingineri acolo care sa le fi zis ca e o aberatie? De acolo trebuie plecat cu analiza/cercetarea legata de oportunitate/cheltuire judicioasa bani publici.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • D Deconectat
                      daniel22_22
                      ultima editare de daniel22_22

                      Acest SF la pachet cu proiectare a fost făcut pe repede înainte. La vremea aceea a fost prezentat ca o mare realizare care va duce la intrarea constructorului rapid în teren. Nu mai trebuie să reamintesc cine era ministrul transporturilor atunci.
                      Ca punct forte:

                      • a putut fi prezentat ca proiect matur și inclus în PNRR
                      • constructorul a știut ce i se cere și a putut oferta în cunoștință de cauză
                      • lucrările au pornit rapid după semnare

                      Ca punct slab:

                      • acum vedem limitările. Pentru orice șaibă în plus trebuie stat după proiectant.
                      • realitatea din teren uneori nu a coincis cu proiectul (vezi lotul Pizza - pânza freatica, gropi de împrumut insuficiente și neconforme)
                      • viaducte peste pârâiașe secate
                      • structuri metalice cu capacitate limitată de a se executa în țară
                        Judecați voi cum ar fi fost mai bine. Cert este ca varianta asta nu a mai fost folosita ulterior in nici un alt proiect.
                      S 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • W Deconectat
                        WSrc1
                        ultima editare de

                        Lucrările sunt la 99,99%. Singurele lucrări care mai trebuie făcute sunt cele pentru remedierea unor probleme la podul de la kilometrul 38. Acolo, constructorul a avut unele probleme tehnice, acum mai are de montan la partea la partea superioară a tablierului niște eclise și în interiorul tablierului niște ranforse. Acum, în dezbaterea este cum se vor monta aceste ranforse. Miercuri, vom avea o nouă întâlnire cu firma bulgară să vedem când au de gând să încheie lucrările, să avem și noi o data certă pentru deschidere ”, a spus Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvând CNAIR.

                        Marilena Dinu

                        EXCLUSIV: Lotul de autostradă Mizil-Pietroasele rămâne închis: ”S-au făcut greșeli de începător. Nu mai putem avansa niciun termen pentru deschiderea circulație”

                        EXCLUSIV: Lotul de autostradă Mizil-Pietroasele rămâne închis: ”S-au făcut greșeli de începător. Nu mai putem avansa niciun termen pentru deschiderea circulație”

                        ”În acte părea a fi un constructor profesionist, însă, pe șantier, muncitorii au făcut greșeli de începător!” Este concluzia oficialilor din Compan

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • W Deconectat
                          WSrc1
                          ultima editare de WSrc1

                          Nu e normal să ajungi cu un lot de autostradă la 99% și să-l ții blocat din cauza unor greșeli de amatori la podul de la km38. Sudurile făcute cu autogen, improvizațiile cu eclise și mii de șuruburi arată că nimeni n-a verificat calitatea din timp. Dacă soluțiile de ranforsare nu țin, riscăm să se ajungă la demolarea acelui pasaj și reconstruirea de la zero, pierzând bani, timp și încredere. CNAIR ar trebui să explice clar cine a vrut să semneze recepția lucrărilor și când vom avea un termen ferm, nu promisiuni care se tot amână.

                          vancouverV I 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                          • W Deconectat
                            WSrc1
                            ultima editare de WSrc1

                            @mihai nu ți se pare că, la cum s-au adunat greșelile la podul de la km38, e doar o chestiune de timp până am putea discuta de o renovare completă? Adică nu doar ranforsări și eclise, ci poate chiar decopertat asfaltul, dat jos betonul, predalele, plasele de armătură: tot ce s-a montat până acum, și, dacă testele arată că structura nu e sigură, să se ajungă în cel mai rău caz la demolare și reconstrucție de la zero? Asta ar fi un coșmar financiar și de imagine, dar e mai sigur decât să băgăm traficul pe un pasaj șubred doar ca să tăiem panglica.

                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • M Deconectat
                              mihai @WSrc1
                              ultima editare de mihai

                              @WSrc1 opinia mea personala este ca nu se va ajunge la demolare si reconstructie.

                              Trace a construit in total 5 structuri cu aceiasi tehnologie:

                              • KM 20 - Pasaj DJ100C peste A7, inaugurat in iunie 2025
                              • KM 26 - Pasaj DJ102H peste A7, inaugurat in iunie 2025
                              • KM 31 - Pasaj DJ103R peste A7, inaugurat in 2024 (parca octombrie)
                              • 2 x KM 38 - A7 peste Sarata

                              Primele 3, inclusiv cel deschis in 2024, se comporta bine si nu au probleme. Toate au fost verificate complet, la fel ca cel de la Km 38.

                              De exemplu, la Km 31 s-a ajuns la concluzia ca sudurile sunt conforme si nu este nevoie de eclisare. Iar cele de la Km 20 si 26 au fost eclisate corespunzator.

                              Apoi, cum discutam, testele de incarcare la Km 38 au aratat un pod conform normativelor.

                              Cu alte cuvinte, da, Trace au dat rasol, dar nu chiar la nivelul la care podul sa fie neviabil. Cu cele cateva solutii de remediere punctuala (intarirea talpii superioare la reazeme si refacerea unei parti din eclisari), sansele sunt ca podul sa fie apt de trafic fara probleme.

                              Sigur ca trebuie sa fie consecinte, precum Trace sa primeasca certificat negativ si penalizari de la CNAIR. Scuza presiunilor politice pentru inaugurare anul trecut nu tine, pentru ca ei aveau in primul rand obligatia contractuala de a finaliza tronsonul inca de acum aproape un an.

                              Dar mai important, chiar trebuie ca cineva sa explice enormitatea supra-dimensionarii podului peste Sarata, in conditiile in care pe acelasi lot, peste Ceptura si Ghighiu (doua parauri indiguite la fel ca Sarata) avem pasaje de beton armat cu o singura deshidere de 40m.

                              J S 2 Replies Last reply Răspunde Citează 5
                              • ncbN Deconectat
                                ncb
                                ultima editare de

                                #A7 Bacău Pașcani #autostradaa7 #highway #engineering #civilengineering

                                #A7 Bacău Pașcani #autostradaa7 #highway #engineering #civilengineering
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver @WSrc1
                                  ultima editare de

                                  @WSrc1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                  Nu e normal să ajungi cu un lot de autostradă la 99% și să-l ții blocat din cauza unor greșeli de amatori la podul de la km38. Sudurile făcute cu autogen, improvizațiile cu eclise și mii de șuruburi arată că nimeni n-a verificat calitatea din timp. Dacă soluțiile de ranforsare nu țin, riscăm să se ajungă la demolarea acelui pasaj și reconstruirea de la zero, pierzând bani, timp și încredere. CNAIR ar trebui să explice clar cine a vrut să semneze recepția lucrărilor și când vom avea un termen ferm, nu promisiuni care se tot amână.

                                  @WSrc1 ti-am inteles ideea, dar nu e nevoie sa o repeti zilnic sau la fiecare postare. Pe scurt, vrei sa curga sange.

                                  Ceea ce vrei tu nu se poate intr-o societate civilizata. In primul rand exista niste reguli in constructii. Si tu cand iti construiesti o casa nu stai tot timpul langa muncitori si nici nu vrei sa platesti un inginer separat, altul decat cel al firmei pe care o platesti sa-ti execute casa, sa stea mereu la spatele muncitorilor si sa verifice fiecare miscare.

                                  Sau cand comanzi un aer conditionat si vine o firma specializata, nu mai chemi inca un om de la alta firma specializata, ca sa stea sa-i verifice daca procedeaza corect. Ai incredere ca fac treaba buna - ca doar iti dau garantie 2 ani pe aer si pe montaj. Iar daca ceva nu merge bine, ii chemi sa-ti repare, nu iti dai singuri pumni in cap si nici sotia nu te da afara din casa pentru ca aerul nu merge perfect (cam asta vrei tu, sa fie dati afara oameni din CNAIR, pentru greselile facute de firma specializata, greseli pe care de altfel este dispusa sa le repare gratuit, dar pentru tine asta nu e suficient).

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • I Conectat
                                    Iulian @WSrc1
                                    ultima editare de

                                    @WSrc1
                                    Tu vezi sudurile alea făcute cu autogen? Că eu nu prea... Eu nu vad eclisarile ca improvizații, eu le văd ca o soluție tehnică corectă doar executată prost pardon balcanic.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • J Deconectat
                                      jimmyjump @mihai
                                      ultima editare de

                                      @mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
                                      De exemplu, la Km 31 s-a ajuns la concluzia ca sudurile sunt conforme si nu este nevoie de eclisare. Iar cele de la Km 20 si 26 au fost eclisate corespunzator.

                                      A avut nevoie si cel de la km 20 de eclisare? Din cate tin minte problema acolo a fost doar lipsa grinzilor. Ar fi culmea sa gresesti din nou sudurile cand stii deja ca le-ai gresit si la alt pod.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • S Deconectat
                                        spooky @mihai
                                        ultima editare de

                                        @mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                        De exemplu, la Km 31 s-a ajuns la concluzia ca sudurile sunt conforme si nu este nevoie de eclisare. Iar cele de la Km 20 si 26 au fost eclisate corespunzator.

                                        e km 33+400 aproximativ. la 33 nu s-a eclisat, doar s-au remediat câteva suduri.
                                        26 eclisat integral.
                                        la 20 nu s-a eclisat

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • S Deconectat
                                          spooky @daniel22_22
                                          ultima editare de spooky

                                          @daniel22_22 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                          Acest SF la pachet cu proiectare a fost făcut pe repede înainte. La vremea aceea a fost prezentat ca o mare realizare care va duce la intrarea constructorului rapid în teren. Nu mai trebuie să reamintesc cine era ministrul transporturilor atunci.
                                          Ca punct forte:

                                          • a putut fi prezentat ca proiect matur și inclus în PNRR
                                          • constructorul a știut ce i se cere și a putut oferta în cunoștință de cauză
                                          • lucrările au pornit rapid după semnare

                                          Ca punct slab:

                                          • acum vedem limitările. Pentru orice șaibă în plus trebuie stat după proiectant.
                                          • realitatea din teren uneori nu a coincis cu proiectul (vezi lotul Pizza - pânza freatica, gropi de împrumut insuficiente și neconforme)
                                          • viaducte peste pârâiașe secate
                                          • structuri metalice cu capacitate limitată de a se executa în țară
                                            Judecați voi cum ar fi fost mai bine. Cert este ca varianta asta nu a mai fost folosita ulterior in nici un alt proiect.

                                          Pe repede înainte nu s-a făcut. A durat ceva... până la urmă proiectarea efectivă, separate de celelalte etape ce implică și AMC-uri și Studiu Geotehnic și Acord de Mediu etc... nu putem ști cum s-a făcut, dacă pe repede înainte sau dacă a fost ceva la care s-au chinuit / gândit mult timp. Aici, Proiectantul General, poartă mare parte din „vină”.

                                          Dar aceste contracte SF+PT s-au derulat pe parcursul a 3 miniștri sau mai mult pentru altele.

                                          Proiectantul de care zici tu, este cel de DDE (detalii de execuție)... deci acestea au fost făcute de un sub-antreprenor selectat de antreprenor. El în mare pare se ocupă de aceste modificări, inclusiv de emiterea dispozițiilor de șantier. În cazul de față, pentru Lotul 2 - proiectantul DDE este Via Design.

                                          Proiectantul General intră pe fir când e vorba de a schimba chestiuni mai importante, cum ar fi unele ce țin de caietul de sarcini de la licitația SF+PT.

                                          Și totuși vedem că Ploiești-Buzău Lot 1 a mers binișor, chiar dacă au fost întârzieri și acolo și au avut un început șubred, și că Lotul 3 merge bine, chiar foarte bine și mai vedem și că Buzău-Focșani a mers bine. Tot timpul au fost șaibe sau chestiuni mai mult sau mai puțin problematice, dar și atitudinea antreprenorului contează și modul cum alege să rezolve chestiunile. Unii stau după fiecare hârtie, alții dau înainte și le rezolvă din mers. Nu greșim dacă am spune că Lotul 1 și 2, primele lansate în execuție, au fost și de sacrificiu pentru acest tip nou de contract de execuție doar.

                                          Poate că era bine ca DDE-urile să fi fost făcute împreună cu PT-ul. Mulți de POATE.

                                          Iar afirmația „a putut fi prezentat ca proiect matur și inclus în PNRR” nu e tocmai okish... mai degrabă „PNRR, ce implică infrastructura rutieră, a putut fi materializat pe baza unor proiecte ca A7” ar fi mai corectă, iar PNRR a început să se nască chiar la începutul verii din 2020.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • S Deconectat
                                            spyros.manias
                                            ultima editare de

                                            Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a spus când vor fi date în trafic ultimele două loturi din Autostrada Ploeiști - Buzău (A7).

                                            Într-un interviu exclusiv pentru DC News, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a confirmat că autostrada Ploeiști - Buzău, parte din A7, va fi dată complet în trafic până la finalul anului 2025.

                                            „În totalitate, autostrada Ploiești - Buzău va fi gata la finalul acestui an, pentru că acesta este și termenul de lucru al turcilor care o construiesc. În principiu, la lotul 2 se realizează în această perioadă ultimele dispoziții de șantier și ultimele documente tehnice, deoarece acolo au fost identificate niște erori în execuție la niște poduri și pasaje.

                                            În baza acestor expertize și dispoziții tehnice vom știi cu siguranță dacă există vreun risc de dare în trafic. Dacă există vreun risc de dare în trafic sau sunt propuse alte intervenții care sunt necesare pentru a fi 100% siguri că totul e în conformitate cu normele tehnice, se vor face acele intervenții și se va da ulterior în trafic“, a punctat secretarul de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

                                            Totuși, lotul 2 din această autostradă va fi dat în trafic înaintea lotului 3, iar șoferii care circulă de la București la Buzău nu vor mai trebui să treacă prin Mizil. Coborârea de pe autostradă se va realiza în zona localității Stîlpu, la vest de Buzău.

                                            „Până la finalul anului, cu siguranță va fi gata toată autostrada și se va putea circula până la Focșani. Avem discuția aceasta pe lotul 2, care cu siguranță va fi dat în trafic înainte de lotul 3, dar până nu se închide și experții nu spun că este în regulă, nu se va da în trafic“, a mai punctat Irinel Ionel Scrioșteanu, pentru DC News.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post