A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@WSrc1 Problema e ca (aceiasi) specialisti au dat ok-ul de continuare a eclisarii - cand a fost pauza aia cand au realizat ca au fost ajustate elisele de muncitori. Deci daca s-a dat ok sa se continue, iar acum testele sunt ok, mi se pare de noaptea mintii ca aceiasi oameni sa se teama/sa aiba indoieli ACUM. Puteau sa le aiba de atunci, nu sa se mearga in continuare si acum totusi sa se razgandeasca.
Plus ca lipsa asta de comunicare duce la propagarea conspiratiilor, ba ca va cadea podul, ba ca....
Cred ca asta se reproseaza (daca ma pot exprima asa) autoritatilor - si asta e din pacate valabil in multe alte domenii. Si dupa aia ne miram ca de unde apar unii si altii....
-
@SwatKat Exact! Cineva incearca cu orice pret sa se scape bazma curata in cazul in care cel mai negru scenariu devine realitate. Si cu tragerea asta de timp o sa pierdem si despagubirile pentru intarziere pentru ca bulgarul o sa demonstreze in instanta pe buna dreptate ca nu a fost lasat sa remedieze in cel mai scurt timp posibil. Mai ales ca si expertul italian platit de CNAIR a zis ca solutia e buna, nu vad ce instanta nu o sa ii dea dreptate.
-
@WSrc1 pare că nu prea au soluția definitiva, sau fiecare din cei responsabili o au pe a lor dar ceilalți nu sunt de acord cu ea. Altfel nu îmi explic secretomania care există în legătură cu situația de acolo. E exact cum se spune în comentariul de mai sus, lipsa de comunicare din partea autorităților dă naștere la tot felul de ipoteze.
Nu putem vorbi in cazul podului respectiv de probleme care ar trebui rezolvate de azi pe mâine, să fim serioși. Nu trebuie pusă problema așa. Au propus niște soluții de remediere care au durat câteva luni. Acuma ce facem, acceptam sa se meargă din greșeală în greșeală și să spunem că nu putem avea soluții de azi pe mâine. E ca situația afiselor lasate mereu pe ușa magazinelor in care scrie ceva de genul că azi nu vindem țigări, mâine da.
-
@Romulus ai dreptate că lipsa de comunicare nu ajută deloc și alimentează speculațiile. Tocmai de aceea ar trebui ca CNAIR și părțile implicate să ofere publicului un minim de clarificări: ce au arătat testele, ce opțiuni există pe masă și de ce nu s-a luat încă o decizie finală. O informare transparentă ar scădea presiunea și ar arăta că siguranța primează, nu graba. Cred că e normal ca oamenii să știe măcar dacă podul e sigur acum și ce pași urmează, fără să fim lăsați doar pe zvonuri.
-
Lipsa de comunicare din partea CNAIR și MT este extrem de enervantă și nu înțelegem nici noi secretomania asta. Arată ca au ceva de ascuns și generează nervozitate.
Din informațiile noastre lucrurile sunt destul de simple și le-am tot explicat: singurii care au greșit sunt antreprenorii: TRACE și subantreprenorii sai. Care evident trebuie să și plătească toate refacerile și refacerile refacerilor.
ATENȚIE: Dacă nu ar fi fost integral vinovați, Trace nu ar continua să dea bani din buzunarul lor pentru remedieri și ar intra în conflict cu CNAIR, ar încerca să se opună juridic și mai ales să evite penalizările de întârziere. Ori nu este așa, ceea ce întărește ceea ce va tot spun și eu: nu există vinovați în afara companiei Trace + subantreprenorii lor.
Din punct de vedere legal și contractual tot ce se poate face de către autorități este să-i pună mereu să corecteze greșelile și să aplice penalități. Și așa e și bine, nicăieri în lume nu este altfel și există lucrări de mult mare anvergură întârziate și ani de zile.
Toate soluțiile date de proiectantul Consitrans respectiv Via Design ( dar tot ei sunt) au fost corecte. Toate observațiile supervizorului Tecnic sunt corecte și toate acțiunile lor au fost conf. contract - mai puțin când au refuzat la un moment dat să se pronunțe pe o soluție de remediere, dar au fost puși la punct de CNAIR și în câteva zile au avizat soluția, ce-i drept cu observații în plus. La fel și expertul italian și-a făcut treaba și a venit și el cu observații în plus, care trebuie și ele proiectate și puse în operă. Și va mai dura 1-2 luni de acum înainte să fie executate.
Da, toți caută să se asigure și megaasigure ca podul nu pică nici acum și nici în 100 de ani și deja l-au întărit și supraintarit și acum mai întăresc încă o dată și unele eclise executate mediocru trebuie desfăcute și refăcute etc…
Concluzie: Nu există nimeni vinovat la autorități sau la alte firme decât executantul. Nu are cine să fie pedepsit , inclusiv încălcările contractului au consecințe predefinite și e bine așa (altfel firmele ar crește mult pretențiile la ofertare, de am ajunge să lucrăm la prețuri fabuloase - pentru ca deh, numai cine nu muncește nu greșește).
-
@vancouver de ce zici ca nu e nimeni de vina in afara de constructor?
Supervizorul de ce nu a verificat sudurile inainte de armarea si betonarea placii? -
Le-a verificat. A dat nota sa nu se continue lucrarea. În august 2024. Dar era presiune mare politică atunci, toată lumea era zăpăcită pe alte probleme, pe lot Pizza era extrem de la limită podul peste A3, nu veneau grinzile metalice la km 20, 26 și 33, se spera încă la podul Buzău să termine UMB…. Constructorul nu are contract direct cu supervizorul și a ignorat notele acestuia, a lucrat mai departe. După metoda bulgarească „las-o băi ca merge așa“. Asumându-și consecințele. Dacă vrei neapărat o vină, este ca și cu Ponta cu deschiderea A1 Săliște - Cunta. Aici Grindeanu. Dar nu este o răspundere legală. Legal constructorul nu are voie să se folosească de contextul de presiune pe termene și să dea buleala. Și ignorarea sfaturilor supervizorului îl face cu atât mai vinovat.
-
Autostrada Moldovei A7 .Asfalt si stalpi de iluminat pe nodul rutier Racaciuni
Ovidiu Imbrea
-
@vancouver multumesc mult pentru informatiile detaliate.
In cazul asta sper sa fie penalizat aspru bulgarul pt ca aici e vorba de siguranta si a ignorat-o cu gratie. -
Legat de iesirea de la Stalpu, se pare ca la CNAIR exista discutii pentru modificarea usoara a acelei curbe, ca sa respecte standardul unei iesiri cu 40 km/h si astfel sa ramana totusi o iesire permanenta acolo. Deocamdata nu e nimic decis.