A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
-
@OvidiuPetru84 N-am spus niciodata ca nu e nevoie. M-am si certat mai demult cu frunzaverde, cand si eu si el activam pe pum, el sustinand ca nu e nevoie de autostrada pe acolo, si eu insistam si am argumentat de ce trebuia pornita proiectarea. Asta prin 2014-2015-2016. Daca se pornea atunci, acum eram mai departe. Mai ales partea usoara Caransebes - Lugoj putea sa fie deja gata.
Poate insa nu am fost suficient de clar: ORDINEA in care s-au facut autostrazile in Romania pana acum a fost cea CORECTA. Adica nu trebuie sa injuram pe nimeni din cei care au decis ce sa se faca in ultimii 20 de ani. Dar repet, asta nu inseamna ca e bine pe DN6.
Si da, merg si eu uneori pe acolo (ce-i drept dimineata sau noaptea si nu am prins niciodata ambuteiaj) si nu e placut sa stai sa inhalezi noxe pe urcarea de la Plugova de ex, in coloana cu 20 km/h, fara posibilitati de depasire. Si nici depasirile de pe Caransebes - Lugoj cu 140-150 la ora nu sunt ok.
Dar hai sa vedem lucrurile realist si sa comparam:
- inca nu avem AC complet nici pe Valea Oltului; si cum e traficul acolo? Facem autostrada intai pentru tirurile romanesti, sau prioritar pentru alea bulgaresti?
- pe CoBra suntem blocati complet la faza forajelor geo; A6 are toate sansele sa depaseasca A3 Co-Bra, unde nu doar ca avem camioane la greu, ci mai stam si cate 2-7 ore in ambuteiaj: 2 ore in zilele bune de miercuri. Care trebuie facuta prima?
- cum e la Podu Iloaei sau Targu Frumos. Cat timp se pierde si pe acolo? Asadar hai cu A8 Iasi - Pascani. Iasi-ul e totusi capitala Moldovei de la dreapta Prutului.
- cum e cu Cluj-Oradea? E bine pe DN1? Cum se circula si pe acolo?
- cum e pe DNCB? Dar la tunelurile pentru ursi de la Holdea?
Toate astea pe care le-am numit sunt prioritare clar fata de A6. Si asa se si fac. Trebuie si A6 evident, dar hai sa fim cu picioarele pe pamant si sa scoatem maxim din banii pe care-i avem si in ordinea corecta.
Si da, sunt de acord ca sunt si proiecte lipsite de prioritate, care au fost bagate in fata aiurea si sper sa fie trecute la "rezerva", sau in orice caz dupa A6 ca prioritate:
- Focsani - Braila + Braila - Tulcea + Buzau - Braila. Astea mai pot astepta 10-15 ani.
- Filiasi - Tg. Jiu - come on!
- Bacau - Piatra Neamt - toti vrem drumuri rapide, dar hai sa ne vedem in lungul nasului
- Tulcea - Constanta, mai ales cu propunerea actuala de tunel de 8 km la Babadag - oh my f. god!
- A13 Brasov - Bacau, autostrada nordului si altele; nu putem face totul deodata.
-
Atenție, șoferi
Începând de sâmbătă, 14.06.2025, se instituie restricții de circulație pe A1, zona km 104+350, necesare pentru realizarea pasajului peste A1 din cadrul Drumului Expres Craiova – Pitești, Tronson 4.
Restricțiile constă în închiderea circulației pe Calea 1 (sensul de deplasare București - Pitești ) pe sectorul de autostradă cuprins între km 104+090 – km 104+610, acesta urmând să se desfășoare deviat pe Calea 2 (sensul Pitești – București) în ambele direcții.
-
Bataia de joc cu limitare la o banda a unei autostrazi care striga dupa largire la 3 benzi continua! Rusine celor care nu gandesc din CNAIR si de la Politia Circulatie care accepta asa ceva. In loc sa faca cate 2 benzi ingustate si limitate la 80 km/h...
-
Se inchide si lotul 1 DEx 12 pt reasfaltari 14-15 Iunie orele 8-18
-
@vancouver
Sa sperăm că sa max două săptămâni se termină cu restricțiile. Au tot timpul să facă lucrările pe pod în timpul asta in siguranță. Si să vedem lotul asta gata undeva in Iulie. -
@Iulian Pe celălalt sens, cred că a durat puțin peste două săptămâni, deci e foarte probabil să dureze cam la fel.
-
Restricțiile sunt necesare pentru desfășurarea lucrărilor de remediere a îmbrăcăminții asfaltice, în vederea asigurării condițiilor optime de siguranță rutieră.
-
-
Au inceput ridicarea grinzilor si pe celalat sens.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02YN37UooXqgQL7G2hLFKKUsvB5fyHcRPbPiZWGgHDS4PB6UPxgJqdm4YN8jJy1Yhsl&id=100068876783332&rdid=xJbLnPP9q5jOr4Xv -
-
Toate grinzile si predalele au fost puse pe pozitie.
DRDP Craiova :
A fost finalizată montarea grinzilor pasajului rutier al DEx12 peste A1.
În prezent la pasaj se lucrează la montarea predalelor și betonare placă. În șantier se mai execută lucrări de aplicare marcaje rutiere, montare parapete, asigurare scurgere ape și diverse lucrări în afara părții carosabile.
În șantier sunt mobilizați peste 550 de persoane și activează aproximativ 180 de echipamente, utilaje și autocamioane.
Circulația rutieră pe A1 se desfășoară restricționat, semnalizată corespunzător. Vă rugăm circulați cu atenție.
-
@PaulS S-au miscat foarte bine aici
-
Sunt curios daca o să facă asfaltarea cu restricțiile ridicate? Bănuiesc că riscurile de accident sunt foarte mici după ce termină suprabetonarea daca muncitorii sunt un pic atenți. Dar nu știi niciodată.
-
@Iulian Hai sa facem deosebirea intre restrictii de viteza si limitarea numarului de benzi. Oriunde in Europa, cand e santier langa carosabil si evident si peste carosabil se pun restrictii de viteza. Pentru a fi clare, se limiteaza si latimea benzilor, se traseaza benzi mai ingustate, se pun balize. Astea CLAR trebuie sa ramana.
Ceea ce insa toata tara URLA si e enervata, este reducerea numarului de benzi de la 2 la 1. Ceea ce creeaza acel ambuteiaj.
Asadar pot da drumul la trafic sub pasaj si pe partea pe care abia au pus predalele, dupa ce betoneaza. Dar nimeni nu cere cu 130, ci, cum am zis, 2 benzi ingustate si 80 km/h.
-
@PaulS a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:
În șantier sunt mobilizați peste 550 de persoane și activează aproximativ 180 de echipamente, utilaje și autocamioane.
Așadar, încă au destui oameni mobilizați pe DEx12.
În 3–4 săptămâni, când vor termina, această mobilizare ar trebui să se vadă în altă parte, printr-un progres mai bun.
A0? A7? Voi ce credeți? -
A7. S-ar călca unii pe alții pe A0.