Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Adrianb1
    3. Cel mai bun
    A
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 95
    • Grupuri 0

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      O sa pun si poze mai tarziu, cand le recupezez, nu-s pe telefonul meu, dar situatia parcarilor pe Buzau-Focsani e urmatoarea: la fiecare se lucra cate un pic, erau 1-2 microbuze, la prima de langa Focsani pare a fi aproape gata, incarcatoarele EV erau montate, cladirea arata ok, la a doua mai e de lucru, a treia e undeva intre ele ca progres, parca incarcatoarele erau toate montate si cladirea pare a fi gata pe dinafara. Astea sunt cele de pe partea dreapta spre Bucuresti, pe stanga nu am apucat la 100 km/h sa vad mare lucru, ploua si vizibilitatea nu era grozava.

      In alta ordine de idei, am plecat dimineata la 8 spre Bucuresti, Waze zicea ca ajung la 3:30. La 11 eram la Roman, la minut dupa Waze. De la Roman la intrarea in Bucuresti am facut 5 ore si jumatate, de la intarea in Bucuresti pana acasa inca 1 ora si 50 de minute. In total 10 ore 20 de minute pe mai putin de 600 km, din care mai mult de un sfert autostrada si restul DN. Si nu am prins blocaje nici in Gura Humorului, nici in Roman, doar un pic in Adjud.

      La intrarea pe autostrada la giratoriul Bacau nord se lucra, refacere asfalt, am stat ceva timp. La Garoafa am stat iarasi pentru ca se asfalta conexiunea intre DN2 si pod jos de tot pe partea dinspre Focsani, cea dinspre Bacau pare a fi gata. Se asfalta pe o ploaie medie. La Buzau de la pod pana la urcarea pe A7 la Spataru am facut 25 de minute. Autostrada intre Focsani si joctiunea cu A3 era in general destul de libera, se mergea fluent, in schimb A3 era aglomerat, in special de la A0 spre Bucuresti unde era foarte aglomerat. Cu A0 complet cred ca situatia ar fi diferita, eu as fi mers pe A0 si probabil multi altii.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Din cate tin minte, chiar deloc. Sunt stalpi de sustinere, nu de colt, care sunt proiectati pentru sarcini verticale. Nu ai o sageata exagerata ca pe unele pante ca sa ai intindere mai mare, fortele verticale sunt similare.

      Pe vremuri calcularea unui stalp dura o luna de calcule manuale. Acum 15 ani se facea intr-o ora pe computerele de atunci. Azi m-as astepta sa fie si mai rapid. Fundatiile sunt calculate impreuna cu stalpul si nu e nimic special la ele.

      Dar in nici un caz nu ridici linia prin tensionare, decat daca esti bulgar. Stiu un caz in care au facut asta si in prima iarna a picat linia intr-o gramada de puncte si beneficiarul (in alta tara, pe alt continent, acum vreo 25 de ani) a apelat la romani sa repare linia. De acolo stiu de traznaie 😀 Sagetile se calculeaza pentru ca dilatarea si contractia sunt foarte importante, nu ai marja de manevra, daca vrei linia mai sus pui stalpi mai inalti. Ca sa maresti tensiunea oricum nu o faci din stalpii de linie, cei care au izolatorii verticali (suport vertical), ci din cei de colt, unde izolatorii sunt in unghi, fortele trag de consola si partial se compenseaza cu segmentul urmator, iar sarcina care nu se compenseaza are vectorul spre stalp sau dinspre stalp, in functie daca e consola interioara sau exterioara. Fizica de clasa a 9-a cu o gramada de detalii ingineresti.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      @vancouver Intreb de predale saptamana viitoare cand vin in Bucuresti, cred ca ma intalnesc cu prietenul care lucreaza pe santierul ala. Nu il sun niciodata sa il trag de limba despre santier, dar cand ne vedem il intreb linistit.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Nu e nimic ciudat. Lucreaza in paralel cu toate echipele pe care le au pe toate segmentele pe care se poate. Nu au de ce sa astepte sa puna zeci de km de parapeti si marcaje cu 3 zile inainte de deschidere, mai ales ca marcajele depind de vreme, daca le pot face acum. Sunt limitati de capacitatea echipelor de fierar-betonisti, dar pot merge mai departe cu terasamente, asfaltari si parapeti si cand or fi gata structurile, restul e gata de mult si pot deschide rapid. Cred ca o sa deschida orice bucata terminata intre 2 noduri, in special intre Focsani si Bacau, imediat ce e gata, nu o sa stea sa adune portiuni mari. Practic lucreaza la tot ce pot si deschid ce e gata, cand e gata, au o planificare cu termene estimate dar in functie de factori externi (ex: Translectrica sau starea vremii) trag cu viteza maxima pe orice e disponibil.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @anddy__ Din ce se stie, toti pilotii forati sunt gata pana la Pascani.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Focsani-Tisita e aproape sigur ca nu se poate deschide, dar Tisita-Domnesti Targ arata bine. Intrebarea cea mare e care e situatia pe Domnesti-Targ-Adjudu Vechi, o evitare a orasului Adjud in toamna asta ar fi binevenita. Restul la anu'

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Siret in 2026? Parca drogurile erau interzise in Romania, au gresit meniul la minister si le-au pus ceva in mancare?

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: Cârcoteala de pe drum

      @Moldorancea Bucla mult blamata de la Focsani se putea indrepta cand au hotarat sa mute autostrada spre est. Si la sud de Focsani, si la nord de Focsani, se puteau indrepta curbele si nu mai iesea un ocol de mare frumusetea si kilometri in plus de autostrada, adica cheltuieli de sute de milioane de euro in plus.

      Intotdeauna apar conflicte intre infrastructura si sate sau orase. Toti locuitorii de langa o autostrada vor sa aibe acces la autostrada, daca s-ar putea sa aibe nodul in fata casei, dar autostrada sa fie la 10 km distanta ca sa aibe liniste. Sau isi fac case langa autostrada si dupa aia se plang ca nu au panouri. O colega acum cativa ani avea nesimtirea sa se planga de zgomotul avioanelor pentru ca si-a facut casa la 100 de metri de pista, iar aeroportul era acolo de aproape 100 de ani. In SUA s-au inchis cateva mii de aeroporturi locale sau aerodromuri prin metoda asta. Eu nu cred ca cei de genul asta merita bagati in seama.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      A
      Adrianb1
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @trismegistul Lotul asta functioneaza in regim de avarie din cauza constrangerilor financiare. Cel putin acum vreo saptamana inca nu avea bani alocati. In zona doar A7 are bani alocati si aia la limita si momentan doar pana la Roman nord. Mai vedem in bugetul pe anul viitor ce ramane pentru A8 in Moldova, ca in zona montana nu e nimic, lotul de la Targu Mures e in carti.

      Constructorilor li s-a spus deja ca nu sunt bani pentru contracte semnate, se vor amana mai mult sau mai putin. Pot face ceva lucrari pregatitoare pe banii lor, in functie de capacitatea financiara a fiecaruia. Ma mir ca au facut si depozitul ala, poate aveau utilaje disponibile sa le aloce pentru asta si nu ii costa prea mult.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Nu cred ca echipele de asfaltare au front de lucru pe Focsani-Adjud; e in cea mai mare parte asfaltat, mai sunt de asfaltat zonele cu poduri in lucru. In urmatoarele 2-3 saptamani o sa fie gata cateva poduri mici care sunt acum betonate sau in curs de betonare, o sa le asfalteze pe alea si o sa continue la nord de Adjud. Cred ca prioritatea e Focsani-Adjud si tot ce ramane disponibil e mai la nord.

      Cat despre deschideri la nord de Adjud, totul depinde de progresul de la sud si ce reusesc sa mai elibereze. Au 2 poduri mari in lucru, alea o sa consume toate resursele multe saptamani, nu prea au sanse sa de duca mai spre nord, acolo o sa lucreze la iarna la structuri.

      O sa fie interesant ce o sa faca la Bacau cu conexiunile la bucata existenta. O sa fie presiune mare sa inchida cat mai putin timp, posibil sa nu ii lase sa inchida ambele capete simultan ca sa se poata folosi cate o bucata pana la nodul de Vaslui, o sa iasa o lucrare la repezeala cam ca la conexiunea DX6 cu A1 la Pitesti, speram sa nu aibe probleme de calitate din cauza grabei. Dar asta la primavara prin mai-iunie , chiar mai tarziu la Bacau nord ca nu au ce deschide mai sus si nu cred ca o sa deschida doar nodul.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Lotul 3 intr-o stare foarte buna, dar inceputul lui noiembrie cred ca e cam optimist. inca mai aveau predale de pus peste CF si o sa aibe de betonat la pasajul ala si la podul de la Spataru. Ei lucreaza bine, dar nu extrem de rapid si au parte si de 2 saptamani de vreme rea. A doua jumatate a lui noiembrie mi se pare mai realist.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Azrael a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Era o echipa și asambla un stâlp jos pe pamant langa viitorul giratoriu. Nu mi se pare că își dau interesul. Se mișcă în reluare.

      Nu sunt prea multe echipe in Romania care mai stiu sa ridice LEA, asa ca nu au avut cum sa trimita cate o echipa la fiecare stalp. Din anii '80 s-a construit foarte putin, asa ca au ramas putini specialisti. De asemenea nu e foarte simplu sa asamblezi stalpii, ai o gramada de laminate grele de potrivit si insurubat, iar daca stalpii sunt de tipuri diferite nici nu e simplu sa potrivesti totul. Pana si mobila de la Ikea poate lua mult timp sa o montezi, cu toate sculele electrice si schemele tiparite.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

      Cat despre banii pe care el munceste din greu pentru a plati autostrazile, poate afla ca fix A1 de la Sibiu la Nadlac este facuta 85% din bani gratis de la UE,

      There is no free lunch. Cand cineva spune ca este, inseamna ca ori se inseala amarnic ori incearca sa ascunda adevarul. Uneori nici nu stii ce sa preferi. Chiar si banii UE vin din taxe platite de unii si altii, chiar si de romani. Nu zic ca are dreptate, dar "bani gratis" e ceva ce nu ar trebui sa existe in vocabularul nimanui.

      @albu81 a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

      As mai adauga ca atunci cand ne plangem de calitatea autostrazilor ar trebui sa ne uitam cat platim pentru a le utiliza ... daca nu ma insel avem cea mai ieftina vignieta din europa (exceptand DE ... ca acolo e alta poveste).

      Uzura pe autostrada e extrem de disproportionala cu greutatea vehiculelor. Camioanele de 40 de tone nu uzeaza de 40 de ori mai mult, ci de sute de ori mai mult fara sa plateasca cat uzeaza. Motocicletele nu uzeaza aproape nimic, de-aia nu platesc vigneta.

      Ne-am obisnuit sa ne plangem din orice, poate ar trebui sa ne obisnuim sa mai si contribuim nu doar sa ne plangem.

      Poate are dreptate. Poate ca nu are, dar atunci poti sa argumentezi de ce nu are, nu sa filozofam ca "iarna nu e ca vara" si "sa fie bine ca sa nu fie rau". Si poate ca ar trebui sa ne plangem si mai mult, ca platim taxe si nu beneficiem 100% de ce platim. Daca nu platesti taxe ajungi la puscarie, daca ti se fura sau deturneaza din taxe nu se intampla de obicei nimic, macar sa te plangi ar trebui sa ai dreptul.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Adica au fost 900 in buget si s-au platit 2500. Doar in septembrie s-au platit 850, cat tot bugetul pe tot anul. Si asta in ciuda situatiei dificile a bugetului si a deficitului.

      Au fost 900 in buget si era sa se inchida santierele daca nu se chinuiau niste oameni sa renegocieze si sa obtina finantari. Pentru ca banii aia, in special cei 850, nu sunt bani din buget, nu erau in buget, au facut rost de ei abia in august-septembrie. Pana atunci se stia ca nu sunt bani si UMB lucra pe baza la ce se stia, adica sumele bugetate si planificate la inceputul anului. Degeaba ai un contract cand conform legii nu poti cheltui mai mult decat e alocat prin buget si bugetul ala nu e instantaneu, e alimentat de intrarile lunare.

      Si stim ca avem bani pana la Roman nord. Dupa aia inca nu stim prea bine ce o sa fie, o sa vedem.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @SwatKat a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Insa sincer astept cu mult mai mult interes finalizatea Pl-Bz lot 3, sper sa se intample pana de 1 Dec! - mai e vreo veste noua legata de asta?

      Rabdare si tutun, young padawan. Se lucreaza, mai e un pic si termina, sa vedem cum fac cu receptia ca sa poata sa deschida.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: HSR Linii si trenuri de mare viteză

      @vancouver Planurile nu costa nimic, iar daca sunt pe 3 cincinale o sa fie problema altcuiva sa le livreze.

      Bucuresti-Budapesta in 6 ore si 15 minute o sa fie realizabil cu masina in cativa ani. Nu sunt fan condus pe distanta asta, dar cu 4 oameni in masina e o alternativa atragatoare. 4 ore ar fi altceva, daca ramane si pretul accesibil.

      postat în CĂI FERATE
      A
      Adrianb1
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @trismegistul CIC?

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: Drumul Valea Larga

      E deschis complet capatul dinspre Bd. Timisoara. Nu stiu de cand, dar azi mai pe seara era deschis si circulat.

      postat în BUCURESTI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Azi pe la 3:30-4 la Garoafa la pasajul DN2 se lucra doar la terasament, a fost o ploaie usoara, trecatoare, iar la podul peste Trotus nu se vedea nici o miscare. La podul cel mare de peste DN2 de la Domnesti-Targ se lucra. La Tetcani nu se vedea nici frunza miscand, dar era dupa 5:30, parca.

      La Garoafa blocajul in trafic era minor, din pacate aglomeratia era intre Rastoaca si Bacau si, mult mai rau, de la Roman spre Pascani (pe DN2 Roman-Motca), coloane lungi de autotrenuri in ambele sensuri.

      Partea cea mai dubioasa era lotul 1 Ploiesti-Buzau, niste baieti cu foarte putin creier parcasera o duba pe banda de urgenta si umblau la plimbare pe langa parapetul median, i-am vazut de la mica distanta. Pareau ca verifica catadioprii din parapet, dar a fost asa din scurt ca nu sunt sigur. Ma mir ca nu i-a luat cineva pe capota. Mai lucrau unii la panourile antifonice de pe dreapta, sensul spre Buzau, dar aia aveau marcaje impecabile, banda 1 inchisa, etc., jos palaria.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us Toate parcarile sunt inchise, nu se poate folosi niciuna. Cladirile arata bine pe dinafara, dar nu se poate spune cat va mai dura pana cand vor fi functionale si cand se vor deschide parcarile. Din mers nu se poate ghici nimic, doar ca parcarea a 2-a e mai in urma cu lucrarile.
      IMG_0725.jpg IMG_0734.jpg IMG_0726.jpg IMG_0727.jpg IMG_0742.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1