A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
- Pasaj Garoafa — au terminat de asfaltat și trasat marcajele sub pod.
- Pasaj Siret–Bărăgan (1.177 m) — asfaltat pe ambele sensuri.
- Pod peste râul Putna (760 m) — asfaltat pe un sens.
- Pod peste Șușița (380 m) — asfaltat pe ambele sensuri.
- Pod peste DN2L (109 m) — au început deja armarea.
- Avans destul de bun la nodul rutier.
Deci mai au de hidroizolat încă aproximativ 500 m la Putna.
La DN2L se pare că încă nu au mutat cablurile; macaralele mi s-au părut destul de aproape. Nu e un risc?
Una peste alta, chiar nu a mai rămas mult. Cred că lotul 1 e la peste 95% acum.Mulțumim pentru filmare @skyscraper-ro — ar trebui să îți postezi tu filmările.
Ca să îți putem da ție like-urile pentru efortul tau :) -
@SkyScraper-Ro Multumim pentru filmare, da, a fost si un accident luni. si cum e atata UMB in zona..probabilitatea a fost mare si s-au busit intre ei. asta e, ghinion dar mergem inainte.
@mike_us numai sa ploua in contiuu...da nici asta nu cred ca ar mai fi problema. toamna asta a fost foarte capricioasa au lucrat numai prin balti. singura problema legata de vreme ar fi sa ninga si sa stea inghetat bocna pana de Craciun, altcumva nu cred ca-i mai poate impiedica nici vremea. multumiri SSC ...intram acolo pe YT si dam ce i se cuvine cezarului.
-
@mike_us Sigur linia e scoasă de sub tensiune, altfel nu lucrau la pile, grinzi și predale. In cel mai rău caz doar se rupe un fir.
-
@SkyScraper-Ro : Mai degrabă oprea trenul că să treacă UMB și să nu stea lucrările. :)))
-
@Adrianb1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
M-am uitat prin filmari la timpii de la podul de la Garoafa, de la armare la deschidere sunt aproximativ 3 saptamani. Podul de la Tisita e la armare, iar 3 saptamani inseamna cam 22 decembrie. La limita.
Pe DX12 la Jitaru au ridicat intreg pasajul peste drumul local in 4 saptamani, de la zero. De asta nu cred ca la Tisita betonarea tablierului le mai pune vreo problema pentru o deschidere anul acesta.
-
@daniel22_22 ciudata situatia - faptul ca firele alea inca sunt pe pozitie. Nu-mi imaginez cum ar mai fi in regula sa treaca curent prin ele. Pasajul va fi in santier practic non-stop, apoi se doreste deschiderea traficului.
Eventual pentru o foarte scurta perioada de timp, sub stricta supraveghere, ca parte din procesul de relocare. Dar speculez. -
@mike_us a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
La DN2L se pare că încă nu au mutat cablurile; macaralele mi s-au părut destul de aproape. Nu e un risc?
In mod clar, cele 4 linii de 380V care traverseaza traseul autostrazii sunt scoase de sub tensiune dinainte de reluarea constructiei la pasaj. Mai mult, foarte probabil liniile sunt si impamantate de o parte si de arta a lucarilor. Deci din punct de vedere electric/electrostatic, nu, nu e niciun pericol.
Singurul risc este acela al incurcarii macaralelor sau al cablurilor de incarcatura in firele de curent, atunci cand de exemplu s-au ridicat predalele. Nu am vazut nicio filmare despre cum au procedat exact, dar exista solutii pentru problema asta. Le-am vazut la lucrari din alte tari. De exemplu cu prajini de lemn cu care se imping cablurile intr-o parte cat timp se aseaza predalele pe pod sub ele. Indifierent de solutie, e clar ca s-au descurcat bine si repede.
Ramane intrebarea de ce nu au fost demontate deja cablurile celor 4 linii de 380V? Nu am informatii, dar banuiesc ca Electrica a dorit sa pastreze deschisa optiunea reconectarii liniilor in caz de urgenta pana cand se finalizeaza relocarile.
Asa cum se vede in filmari, in zona nodului, incepand de la giratoriul CIC, linia de stalpi veche, cu 4 linii de 380, se inlocuieste cu doua linii de stalpi noi, cu cate 2 linii de 380 fiecare.
Ori in zona viitorului CIC stalpii noi nu sunt nici macar ridicati. Deci mai dureaza pana se finalizeaza relocarea. Probabil ca vom vedea vechile cabluri peste A7 demontate abia peste vreo doua saptamani. Insa cata vreme sub ele se poate lucra la pasaj, nu e nicio problema.
-
În filmare, o predală dinaia de îmbinare între 2 deschideri nu era potrivită, chiar sub linii ! Sper că nu era încă !
-
@mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Ramane intrebarea de ce nu au fost demontate deja cablurile celor 4 linii de 380V? Nu am informatii, dar banuiesc ca Electrica a dorit sa pastreze deschisa optiunea reconectarii liniilor in caz de urgenta pana cand se finalizeaza relocarile.
Pentru ca sunt "vii". Credinta mea e ca au intrerupt temporar, pret de cateva ore sa lucreze la pod apoi au pornit iar, si vor fi date jos in ultimul moment, cand au capacitatea (oameni suficienti, probabil ceva alte conditii) sa se adune si sa dea repede drumul la instalatia noua. Daca vedeti in ultimele filmari mai sunt fix 3 stalpi neridicati. Pozitia lor e fix sub firele care trec peste podul nostru aflat la stadiul de predale, si nu pot fi ridicati din cauza firelor. Cand vor taia cablurile, in ziua aia ridica si stalpii si trag si firele ca sa poata relua imediat si electricitatea. E magistrala de pe partea DN2L dinspre Focsani. Noii stalpi par ca sustin mai putine linii...dar par impartiti si peste drum, poate vor duce o parte din linii pe partea cealalta unde deja sunt stalpii ridicati, pot presupune (doar o presupunere, caci s-ar putea sa aibe alte ratiuni, split-ul acela de genul conformitatilor cu pasajul peste autostrada etc) ca sa dirijeze pe acolo o parte din putere, daca dureaza mai mult (de ordinul zilelor) instalarea+intreruperea pe partea cu Focsani.
-
@mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
In mod clar, cele 4 linii de 380V care traverseaza traseul autostrazii sunt scoase de sub tensiune dinainte de reluarea constructiei la pasaj. Mai mult, foarte probabil liniile sunt si impamantate de o parte si de arta a lucarilor. Deci din punct de vedere electric/electrostatic, nu, nu e niciun pericol.
Nu sunt de joasa tensiune, 380V. Sunt de 400 kV, parca. La tensiunea asta, arcul electric se produce la 10-15 metri si impamantarea nu are nici o legatura cu nimic, riscul de arc electric ramane. Sunt scoase de sub tensiune, altfel nimeni nu ar lucra sub ele.
-
@oneLess nu cred ca era nepotrivita, era ridicata doar pentru ca mai aveau de lucru la antretoaze (stiu eu, fasonat de mustati etc)...nu stiu daca ai observat, grinzile de beton ale podurilor facute de UMB, in zona asta seismica sunt solidarizate la capete, adica se cofreaza armeaza si se toarna beton, rezultand un bloc comun, ca o grinda transversala ce le prinde pe celelalte longitudinale. sunt filmari la unele podete unde chiar lipseau predalele o vreme cat terminau cu acele antretoaze/solidarizari de la capete, unde se sprijina grinzile. acum totul e pe ffd deci probabil ca au rezolvat-o de ieri.
-
Acest mesaj a fost șters! -
Distanta minima de lucru față de o line de înaltă este de 6 metri conform reglementărilor Transelectrica.
-
@Iulian probabil au ei un protocol ceva daca totusi se lucreaza. or fi taiat curentul pe cele de mai jos de 6m (protectie de arc?) cat sunt muncitori sub ele si lucreaza la predale. si daca intra si cu utilaje unde exista risc de greseala, cu siguranta opresc tot curentul.
-
@SkyScraper-Ro Meserie nene !!