Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.3k Mesaje 43 Posters 507.4k Vizualizări 7 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de

      Inca un pic si circulam:

      Elena Petre

      Podul de la Vadu Pașii, finalizat. A trecut și de probele de rezistență, dar rămâne tot închis. Care este motivul

      Podul de la Vadu Pașii, finalizat. A trecut și de probele de rezistență, dar rămâne tot închis. Care este motivul

      Podul peste râul Buzău, de la Vadu Pașii, parte a autostrăzii A7, este gata. Obiectivul, al doilea cel mai lung pod din țară, a trecut și de teste, așa

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Redeschiderea traficului pe lot 1 Ploiesti-Buzau pana la nod Mizil, probabil joi 03.07 dupa amiaza.

        Pod km38: din pacate se pare ca nici macar eclisarile nu le-au facut cum trebuie si unele vor trebui refacute. Ca idee, eclisarea asta la un pod cu structura deja sudata trebuie facuta mai al dracu', mai puternica decat la un pod doar eclisat. Nici eu nu stiam asta. La poduri eclisate din start nu este nici o tragedie daca o eclisa din asta se mai depaseaza sa zicem 0,5mm, se mai lasa - de fapt nu eclisa in sine, ci cele doua piese metalice pe care eclisa le imbina. Ele in timp se mai aseaza, se mai depleaseaza una fata de alta la nivel milimetric.

        Ei bine la podul de la km38, o deplasare / reasezare din asta daca ar fi permisa de eclise, ar duce la fisurarea sudurilor! Alea care nu sunt conforme si care trebuie inlocuite de eclise. Dar ele nu pot fi inlocuite de eclise, decat daca eclisele sunt la fel ca o sudura: nu misca neam. Sunt perfect rigide.

        Deci: eclisarea trebuie sa fie PERFECTA. Eclisele trebuie sa fie practic lipite de piesele pe care le imbina si nu e permisa nici cea mai micronica deplasare!

        E, si acum Dorele, mult succes la (re-)eclisare!

        Concluzie: mai dureaza.

        Daca pana mai ieri marea problema era ca nu venisera piesele la km20, apoi a explodat problema sudurilor la km26, intre timp acestea sunt rezolvate, dar buba cea mare ramane km38. Of.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
        • R Deconectat
          rockband
          ultima editare de

          Pai atunci sa sudeze eclisele 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

          D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            @rockband , mai in gluma mai in serios, exista si eclise sudate! poate ca e chiar o idee sa le sudeze pe lateral (pe contur)

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • D Deconectat
              daniel22_22
              ultima editare de

              Chiar e blestemat lotul ăsta

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • M Deconectat
                mihai
                ultima editare de

                Nu e blestemat. E doar prost proiectat si prost construit.

                Eu unul ma bucur ca in ceasul ai 13-lea astfel de probleme sunt luate in serios si nu se mai fac inaingurari pe principiul ca "lasa ca atunci cand cade nu mai sunt eu aici".

                De exemplu, mai tine minte cineva Dealul Aciliu? Sunt 10 ani si jumatate de cand dealul cade spre A1, in medie cu 4m/an. Pana acum a alunecat peste 40m. Din fericire in 11 ani n-a plouat niciodata diluvian, cat sa cada dealul de tot peste A1. Dar problema a ramas. Intr-o zi o sa fie tragic, numai ca azi nimanui nu-i mai pasa.

                Atitudinea autoritatilor in cazul A7 Ploiesti - Buzau lot 2 este cea corecta: daca ne-am dat seama de problema, nu o putem ignora. Fie se deschide cu monitorizare speciala, fie se decide demolarea si reconstructia podului, eventual mai mic si din beton, ca nu e niciun "fluviu" acolo. Orice, numai sa nu ignore problema si sa o bage sub pres.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                • M Deconectat
                  MihaiD
                  ultima editare de

                  Da, țin minte articolul cu dealul Aciliu, parcă pe Contributors fusese. Au și trecut zece ani? Ce-am îmbătrânit...

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • M Deconectat
                    mihai
                    ultima editare de

                    Off-topic, dar sunt fix 10 ani de cand l-am scris. 13.07.2015

                    Mihai Alexandru Crăciun  /  iul. 13, 2015

                    Tragedia Aciliu, PERICOL IMINENT! - Mihai Alexandru Crăciun

                    Tragedia Aciliu, PERICOL IMINENT! - Mihai Alexandru Crăciun

                    11 IULIE 2015 – ZI ISTORICĂ PENTRU ROMÂNIA! Ziua în care rețeaua europeană de autostrăzi a ajuns în sfârșit în România, prin conectarea la Nădlac a autostrăzii maghiare M43 cu autostrada românească A1. Din păcate, tumultul politic actual a făcut ca această zi să treacă prea puțin observată și prea...

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • D Deconectat
                      daniel22_22 @rockband
                      ultima editare de

                      @rockband : După ce s-ar suda eclisele se va constata ca sudurile sunt neconforme și se va decide eclisarea ecliselor. 😉

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
                      • ncbN Conectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        AUTOSTRADA A7 #343 FOCȘANI - BACĂU LOT 2 | NOD RUTIER RĂCĂCIUNI | 28.06.2025

                        Raducu P Drum

                        AUTOSTRADA A7 #343 FOCȘANI - BACĂU LOT 2 | NOD RUTIER RĂCĂCIUNI | 28.06.2025
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • I Deconectat
                          Iulian
                          ultima editare de

                          Eu sunt tare curios ce au găsit efectiv la sudurile alea? Numai porozitatea aia vizibilă cu ochiul liber? Există NDT aprofundat , X rays, lichide, ultrasunete ceva? Daca ar fi ceva mai detaliat, pot întreba niste super ingineri sudori, unul este roman, certificări internationale, TWI. Și pentru îmbinarea aia eclisata chiar nu pot sa cred că nu a calculat proiectantul asamblarea.

                          vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • M Deconectat
                            mike_us
                            ultima editare de

                            ISC a amendat firma care lucrează la podul peste râul Buzău, pe șantierul Autostrăzii A7

                            Rob Daiana  /  iun. 30

                            ISC a amendat firma care lucrează la podul peste râul Buzău, pe șantierul Autostrăzii A7

                            ISC a amendat firma care lucrează la podul peste râul Buzău, pe șantierul Autostrăzii A7

                            Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a amendat una dintre firmele care lucrează la șantierul Autostrăzii Moldovei A7. Potrivit Gândul, amenda a fost dată constructorului care se ocupă de lucrările la podul peste râul Buzău.  Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a amendat una dintre...

                            I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Conectat
                              vancouver @Iulian
                              ultima editare de

                              @Iulian Sudurile au fost verificate de 2 firme independente si nu sunt conforme. Nu toate, ca la km26, dar o buna parte. Apoi Trace a incercat sa combata concluziile firmelor romanesti si a adus pe unii din Serbia sa le verifice si acelasi rezultat. Fii convins ca primul care sufera este Trace si ar fi facut orice posibil sa se opuna eclisarii. Nu de alta, dar a platit-o din buzunar, proiectare + material + manopera.

                              Una din problemele sudurilor (ca mai sunt si altele) este aceea ca piesele sudate nu au fost realizate la milimetru. Piesele de imbinat prin sudura la fata locului sunt sub forma de trapez cu aripi sus, adica la randul lor compuse din alte piese sudate intre ele. Partile componente a acestor trapeze nu au fost taiate (debitate) in fabrica suficient de precis. Astfel ca daca aliniezi sa zicem talpa inferioara si o laterala (o inima) a doua trapeze de imbinat la fata locului, cealalta inima nu mai este perfect aliniata - sunt abateri de pana la 2-3 cm !!!! Asta in conditiile in care la metal abaterea permisa este de 2-3 mm!!! Si nici in lungime nu pupa, taietura nefiind perfect perpendiculara pe axul podului si rezulta si aici erori de pana la 2-3cm. Adica pe o parte piesele se ating si in capatul celalalt casca o gaura de 2cm sa zicem. Pe care au umplut-o cu material de sudura, dar nu e ok, e prea mult. La km20 undeva au bagat niste fiare de armare si le-au inglobat in sudura!!!

                              Bun, acum le-au sudat asa cum le-au sudat. Si acum hai cu eclisarea:

                              Eclisarea este bine proiectata. Doar ca partile care trebuie eclisate, cum ziceam, in urma sudurii, nu sunt perfect aliniate. Pui eclisa lipita de talpa din stanga si in dreapta sta cascata la 2-3cm de talpa! E si asta nu merge. Chiar si trasa la maxim prin procesul de strangere a suruburilor (pretensionate, deci ultra-stranse), intre eclisa si una din piesele pe care trebuie sa le imbine mai ramane un spatiu! Si asta e buba!

                              La un altfel de pod, nesudat in prealabil, mergea. Nu era bai acel spatiu. Aici asta zice expertul italian si supervizerul Tecnic: aici nu merge. Pentru ca eclisa si cu piesa de baza trebuie sa devina una, sa lucreze perfect impreuna, inclusiv PRIN FRECARE! Care frecare, daca nu stau lipite?

                              Bun, exista si pentru asta o solutie, data tot de proiectant, cu un material al firmei Sika, care se transforma intr-un fel de sticla (o rasina polimerica), care se pune intre eclisa si piesa de baza si le sudeaza. Plus ca se poate dubla eclisa cu un fel de șaibă pe jumatatate care trebuie umpluta, care sa compenseze denivelarile, si materialul Sika sa fie pus doar in strat subtire.

                              Așa că acum trebuie să desfacă acolo unde sunt nu exista contact ca lumea și să aplice soluția asta.

                              Dar acum stai, că a mai apărut o problemă: materialul acela Sika nu e voie să-l aplice decât la max. 35°C. Si i-a prins expertul ca avea 47°C (nu stiu daca eclisa sau grinda metalica sau ce anume se incalzise de la soare sau cum, dar stim ca pe caldurile astea metalul se incalzeste repede).

                              Si acum zice expertul italian: La orice corectura mai faceti la eclise, sa fie prezent obligatoriu permanent cineva de la supervizor! Care supervizor stim ca si asa nu vrea sa-si asume toata nebunia asta cu refacerea refacerii si lipit si dezlipit ....


                              Suntem intr-un carusel de probleme care pornesc de la greseala primara a nerealizarii precise a pieselor componente ale structurii metalice. De aia au bulit si sudura, trebuind sa improvizeze. Apoi nu pupa joantele (eclisele), apoi hai sa umplem, dar stai ca e prea cald afara si nu ne uitam la prospect, etc etc... Toata lumea e satula pana peste cap de situatie, dar in loc de seriozitate macar in ceasul al 12-lea, Dorel mai loveste iar si iar.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              W M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 7
                              • W Conectat
                                WSrc1 @vancouver
                                ultima editare de

                                @vancouver se mai amână până spre finalul anului 2025 zic. Ar trebui refăcut pasajul ăla km38 de la zero?

                                vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Deconectat
                                  MihaiD @vancouver
                                  ultima editare de

                                  @vancouver și ce garanție are materialul de la Sika, ai idee? mă refer ca timp, în condițiile date. Sincer, la cum arată toată povestea, mi-aș asuma ca Stat refacere de la grinzi și asta e. Au trecut alegerile, măcar să nu ne batem joc, că asta nu e remediere, e remediere la a cinșpea remediere a remedierii.

                                  F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Conectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    Materialul Sika nu este gandit special pentru aceasta utilizare. Discutam de o situatie suficient de rara in constructii, incat nu sunt solutii dezvoltate si titrate deja. Nu exista materiale omologate special pentru situatia asta si au ales cel care are proprietatile teoretice necesare.

                                    Asta si este problema firmei Tecnic (superviserul), motivul pentru care nu vrea sa aprobe remedierea. Bine, cum am mai zis, contractual nu este nevoie de aprobarea lor... Una peste alta s-ar putea sa fie nevoie de teste de laborator, care sa certifice ca imbinarea cu material suplimentar de lipire metal-metal si suruburi pretentionate are nu doar rezistenta de calcul (asta o are, este data de suruburi si de faptul ca eclisele sunt de duble ca grosime fata de materialul pe care-l ecliseaza, adica avem cate o eclisa pe fiecare parte a imbinarii) - ci are si o rigiditate la nivelul unei suduri.

                                    Ca sa fac o comparatie, e ca si cum ai o masina, are motor, functioneaza, dar vrei neaparat sa nu vibreze deloc motorul, sa nu se simta in interior vibratiile. Oricat ii dai talpa. Adica nu e suficient ca functioneaza, nu are voie sa se simta! Cam acesta e nivelul discutiei...

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • vancouverV Conectat
                                      vancouver @WSrc1
                                      ultima editare de vancouver

                                      @WSrc1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                      @vancouver se mai amână până spre finalul anului 2025 zic. Ar trebui refăcut pasajul ăla km38 de la zero?

                                      Expertul italian a zis ca nu. Nu e nevoie sa se refaca de la zero. Se poate circula pe el. Dar trebuie seriozitate de la A la Z, macar de acum inainte. Sa nu mai continuam cu seria de opinteli. Si va fi nevoie de senzori si urmarire in timp.

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                      • vancouverV Conectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        INAUGURARI PE A7, PODUL DE LA VADU PASII SI LOTUL MIZIL-STALPU

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • F Deconectat
                                          fulgernc @MihaiD
                                          ultima editare de

                                          @MihaiD
                                          Total de acord. Dacă nu "solidarizează" toate elementele structurii , ce preiau descărcările din plan longitudinal , vor fi diferențe și pilonii afectați (elementele de sprijin și restul) vor prelua forțe mai mari. Rețeta perfectă , ca în timp să ducă la probleme pe care nu le vei putea compensa. Care să necesite să dai jos totul până la piloni. Și să nu fie nevoie să faci asta după terminarea lucrărilor. Să fugi dipă constructor , cu procese , cu cine e responsabil , și să ajungi în situația să trebuiască să o faci pe cheltuiala ta. Și după aia să vezi cum recuperezi banii. Sau dacă îi recuperezi.
                                          Acum , cel puțin ai pârghiile de control ptr a remedia situația. Și ..nu pe banii tăi.
                                          Cum am asteptat , mai putem aștepta. Ptr o soluție fără compromis.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • M Deconectat
                                            mihai
                                            ultima editare de

                                            Autostrada A7 | Nod Rutier cu DN2B | Pasaj peste CF702 | Ploiești-Buzău Lot 3 | 02.07.2025 (Nurol)
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                            • First post
                                              Last post