Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A0 centura București la nivel de autostradă

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    763 Mesaje 43 Posters 187.7k Vizualizări 5 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • C Conectat
      catalinus66 @Iulian
      ultima editare de

      @Iulian Daca te uiti pe filmarea de mai sus, grinzile nu sunt din metal, sunt turnate din beton. Poate in amestec cu ceva metalic?
      Nu stiu exact ce au galvanizat sau care este tehnologia care perminte indepartarea rosturilor de dilatare. Curios cum pot sa impiedice fenomenul de dilatare-contractie.

      C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • C Conectat
        catalinus66 @catalinus66
        ultima editare de

        Am pus o intrebare:

        Rezumat generat de AI

        Soluția de aditivare pentru optimizarea prizei dintre stratul de zinc și beton, folosită la grinzile hibride de pod, implică adăugarea unor aditivi specifici în baia de zincare termică sau prin pre-tratarea suprafeței oțelului (sablare) și utilizarea unor compuși chimici care să favorizeze formarea de straturi de aliaje fier-zinc mai aderente, rugoase și cu o creștere controlată, pentru a asigura o ancorare mecanică și chimică superioară cu betonul, sporind durabilitatea și fiabilitatea grinzii.
        Ce implică această soluție avansată:
        Aditivi în Baia de Zincare: Se introduc compuși chimici (posibil pe bază de siliciu, conform cercetărilor, deși detaliile sunt secrete industriale) care modifică microstructura straturilor de aliaje fier-zinc (ζ, δ, γ) formate în timpul procesului de zincare termică, făcându-le mai aderente și mai dure decât zincul pur.
        Microstructură Optimizată: Acești aditivi influențează viteza de creștere a straturilor de aliaj, asigurând o creștere continuă și o aderență excelentă la suprafața oțelului, spre deosebire de procesul standard, unde stratul poate deveni fragil.
        Pregătirea Suprafeței (Sablare): Sablarea suprafeței oțelului înainte de zincare (la gradul Sa 2½) creează o rugozitate optimă, mărind aria de contact și favorizând, de asemenea, formarea de straturi mai groase și mai aderente de aliaje fier-zinc.
        Efectul asupra Prizei cu Betonul: Stratul de aliaje fier-zinc optimizat, cu rugozitate și duritate crescută, acționează ca o "ancoră" mecanică și chimică excelentă în matricea de beton, eliminând riscul de decojire și garantând o priză pe termen lung, așa cum se specifică în noutatea adusă de aceste grinzi hibride.
        De ce este importantă această inovație:
        Durată de Viață Extinsă: Soluția prelungește semnificativ durata de viață a grinzii, depășind standardele tradiționale de protecție anticorozivă.
        Fiabilitate Superioară: Creșterea aderenței reduce riscul de defecte și îmbunătățește siguranța structurală a grinzilor de pod.
        Sistem Hibrid: Combină avantajele oțelului (rezistență, ductilitate) cu durabilitatea betonului, într-un sistem integrat, inovator.

        C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • C Conectat
          catalinus66 @catalinus66
          ultima editare de

          Explica de ce grinda are o durata de viata mult imbunatatita, toata structura metalica este mai bine protejata. Nu cred ca solutia poate rezolva problema rosturilor de dilatare, nu exista nicio explicatie logica. Vedem cand termina de asfaltat.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • EmericE Conectat
            Emeric
            ultima editare de

            [15 DEC 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 CERNICA UMB!!
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • M Conectat
              mihai
              ultima editare de

              [16 DEC 2025] LUCRARI DEVIERE TEMPORARA DN3!!
              V 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • V Conectat
                Valioglu @mihai
                ultima editare de

                Mi se pare ca s-au inaltat pe autostrada cu devierea. Posibil sa faca un giratoriu pe capatul autostrazii pentru a da temporar in trafic bucata aia construita de UMB. Daca apasa UMB pe acceleratie in doua luni circulam pe ea.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • M Conectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  [16 DEC 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB!!
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 3 | Complet | #CCECC | 2025.12.18

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
                    • M Conectat
                      mihai
                      ultima editare de

                      [18 DEC 2025] LUCRARI DEVIERE TEMPORARA DN3!!
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Autostrada de Centură București #A0 Nord Lot 4 | #UMB | 2025.12.18

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                        • First post
                          Last post