Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A0 centura București la nivel de autostradă

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    757 Mesaje 42 Posters 186.9k Vizualizări 5 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • ncbN Deconectat
      ncb
      ultima editare de

      11 DEC 2025 AUTOSTRADA A0 NORD LOT 3 COMPLET CCECC!!
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        In zona asta un lucreaza chinezii si UMB, A0 chiar e aproape de DNCB si va prelua in mai mare masura traficul de pe DNCB. Mai ales ca DNCB va intra si el in reabilitare...

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • C Deconectat
          catalinus66 @vancouver
          ultima editare de

          Au scapat de teava de gaze de la Buftea si au pus in lucru si ultimii 300 m neatacati. Arata promitator.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • M Deconectat
            mihai
            ultima editare de

            12 DEC 2025 AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB CERNICA!!
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
            • ncbN Deconectat
              ncb
              ultima editare de

              Retter Group a turnat grinzile zincate la SW Umwelttechn. Grinzile zincate sunt utilizate pe A0 Nord
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • M Deconectat
                MARIVS
                ultima editare de

                De la Retter:

                Nu am luat pauză nici măcar duminică și am bifat încă o etapă importantă a misiunii noastre pe lotul 1 al A0 Nord.
                Ne-am mobilizat și astăzi pe șantier și am montat grinzile zincate la două dintre pasajele peste autostradă (structurile 9 și 10). Aceste grinzi au 40,5 m și reprezintă o noutate pentru infrastructura rutieră din România, datorită soluției de aditivare a stratului de zinc ce îmbracă elementul de metal, astfel încât priza dintre acesta și structura de beton a grinzii să fie optimă.
                Acest tip de grindă are avantajul unor costuri reduse de mentenanță pentru beneficiar (structura nu necesită instalarea aparatelor de reazem și a rosturilor de dilatare), în timp ce protecția de zinc oferă o durată de viață a metalului de minim 50 ani, față de un sistem clasic de metal protejat prin vopsea.
                În plus, eliminarea pilei centrale pentru acest tip de pasaje peste autostradă reduce riscul unor accidente rutiere grave, pentru că, datorită acestui sistem mix de metal/beton, grinzile pot atinge lungimi de peste 40 m, ceea ce permite eliminarea pasajelor cu dublă deschidere.
                Autostrada Bucureștiului (A0) are o importanță strategică pentru economia acestei regiuni și suntem focusați în șantier pentru a da în trafic segmentul dintre DN1A (Mogoșoaia – Buftea) și DN1 (Corbeanca) în mai 2026, așa cum ne-am asumat, cu aproape un an mai devreme față de termenul din contract (aprilie 2027).

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • I Deconectat
                  Iulian
                  ultima editare de

                  Nu înțeleg eu bine sau grinzile alea sunt galvanizate la rece? Daca este așa, atunci este doar bla bla. O grinda galvanizata la rece are o rezistență la coroziune mult mai redusa decat una din otel carbon cu rețeta adecvata de vopsire .
                  Si costurile sunt mult reduse pt o zincare la rece.

                  C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • M Deconectat
                    mihai
                    ultima editare de

                    [15 DEC 2025] LUCRARI DESCARCARE A0-DN3!!
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • C Deconectat
                      catalinus66 @Iulian
                      ultima editare de

                      @Iulian Daca te uiti pe filmarea de mai sus, grinzile nu sunt din metal, sunt turnate din beton. Poate in amestec cu ceva metalic?
                      Nu stiu exact ce au galvanizat sau care este tehnologia care perminte indepartarea rosturilor de dilatare. Curios cum pot sa impiedice fenomenul de dilatare-contractie.

                      C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • C Deconectat
                        catalinus66 @catalinus66
                        ultima editare de

                        Am pus o intrebare:

                        Rezumat generat de AI

                        Soluția de aditivare pentru optimizarea prizei dintre stratul de zinc și beton, folosită la grinzile hibride de pod, implică adăugarea unor aditivi specifici în baia de zincare termică sau prin pre-tratarea suprafeței oțelului (sablare) și utilizarea unor compuși chimici care să favorizeze formarea de straturi de aliaje fier-zinc mai aderente, rugoase și cu o creștere controlată, pentru a asigura o ancorare mecanică și chimică superioară cu betonul, sporind durabilitatea și fiabilitatea grinzii.
                        Ce implică această soluție avansată:
                        Aditivi în Baia de Zincare: Se introduc compuși chimici (posibil pe bază de siliciu, conform cercetărilor, deși detaliile sunt secrete industriale) care modifică microstructura straturilor de aliaje fier-zinc (ζ, δ, γ) formate în timpul procesului de zincare termică, făcându-le mai aderente și mai dure decât zincul pur.
                        Microstructură Optimizată: Acești aditivi influențează viteza de creștere a straturilor de aliaj, asigurând o creștere continuă și o aderență excelentă la suprafața oțelului, spre deosebire de procesul standard, unde stratul poate deveni fragil.
                        Pregătirea Suprafeței (Sablare): Sablarea suprafeței oțelului înainte de zincare (la gradul Sa 2½) creează o rugozitate optimă, mărind aria de contact și favorizând, de asemenea, formarea de straturi mai groase și mai aderente de aliaje fier-zinc.
                        Efectul asupra Prizei cu Betonul: Stratul de aliaje fier-zinc optimizat, cu rugozitate și duritate crescută, acționează ca o "ancoră" mecanică și chimică excelentă în matricea de beton, eliminând riscul de decojire și garantând o priză pe termen lung, așa cum se specifică în noutatea adusă de aceste grinzi hibride.
                        De ce este importantă această inovație:
                        Durată de Viață Extinsă: Soluția prelungește semnificativ durata de viață a grinzii, depășind standardele tradiționale de protecție anticorozivă.
                        Fiabilitate Superioară: Creșterea aderenței reduce riscul de defecte și îmbunătățește siguranța structurală a grinzilor de pod.
                        Sistem Hibrid: Combină avantajele oțelului (rezistență, ductilitate) cu durabilitatea betonului, într-un sistem integrat, inovator.

                        C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • C Deconectat
                          catalinus66 @catalinus66
                          ultima editare de

                          Explica de ce grinda are o durata de viata mult imbunatatita, toata structura metalica este mai bine protejata. Nu cred ca solutia poate rezolva problema rosturilor de dilatare, nu exista nicio explicatie logica. Vedem cand termina de asfaltat.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • EmericE Deconectat
                            Emeric
                            ultima editare de

                            [15 DEC 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 CERNICA UMB!!
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • First post
                              Last post