Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    163 Mesaje 27 Posters 21.0k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • V Deconectat
      Victoras @vancouver
      ultima editare de

      @vancouver Probabil ( sigur) sunt niste reguli militare (si nu numai) despre cum se construieste un poligon de trageri militare; iar cu alinierea la reglementarile actuale europene( mai bine ne lasam pagubasi), pana nu aflam regulile astea nu are rost sa vorbim..

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Construim Romania

        Construim Romania

        Comunicat de presă ASCORO – Asociația Construim România Propunere alternativă de traseu pentru Autostrada A13 Brașov–Bacău În data de 24.10.2025, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a...

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 9
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          Anemona Andone  /  nov. 21  /  Companii

          Autostrada A13 Brașov - Bacău, mai scumpă cu jumătate de miliard de euro din cauza "cocoașelor", cu 18 km în plus. Alternativa propusă de Construim România - Economica.net

          Autostrada A13 Brașov - Bacău, mai scumpă cu jumătate de miliard de euro din cauza "cocoașelor", cu 18 km în plus. Alternativa propusă de Construim România - Economica.net

          Cea mai recentă variantă de traseu (roșu) pentru Autostrada A13 Brașov - Bacău - cu acele "cocoașe" și cu 18 kilometri mai lungă - scumpește construcția cu jumătate de miliard de euro, estimează Asociația Construim România. Aceasta propune în schimb o alternativă mai eficientă economic.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
          • A Deconectat
            Azzl
            ultima editare de

            Felicitari celor implicati in compunerea acestui Comunicat. Presiunea sau propuneri ori observatii trebuie facuta dupa caz pana la aprobarea unor indicatori. Ulterior este tardiv sau mult mai greu de schimbat ceva.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              In situatia in care se respinge varianta propusa de ASCORO prin comunicatul de presa si din diverse motive se insistă cu varianta roșie, propun ca măcar să fie pus în valoare traseul prelungit. Actualmente este propus un singur nod, ceea ce nu ajuta cu absolut nimic comunitatile din zona.

              Propunerea de optimizare o vedeți mai jos, cred că se înțelege totul de pe schițe. Cu negru este propunerea mea, care are ca principal scop atenuarea curbelor si scurtarea traseului.

              Desigur aștept propuneri / critici:

              2025-11-24 - noduri pe varianta rosie.jpg

              2025-11-24 - propuneri varianta rosie Autostrada Bv-Bc - drum legatura DN1a.png

              Se observa cum, in varianta asta nu doar obtinem o legatura directa a DN1A cu autostrada, dar si pe directia Brasov spre Intorsura Buzăului, adică DN10, autostrada devine centura pentru Prejmer, ceea ce va elimina traficul greu din Prejmer si va usura naveta celor de pe DN10 spre Brasov.

              In plus cele 2 noduri apropiate intre centura actuala Brasov (DN1K) și A13, va facilita trecerea de pe una pe cealaltă. Posibil să fie nevoie de 3 benzi pe sens pe acea mică porțiune de DN11.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • M Deconectat
                MihaiD
                ultima editare de

                Avem la guvernare toate partidele democratice, dinspre care ni se transmite că reprezintă vocile care ascultă de rațiunea din societate. Nu, nu sunt dispus să accept din partea reprezentanților lor ignorarea soluției ASCORO și să continuăm să facem autostrăzi cu coturi la ambiție, că așa vor unii. Mai am un pic și merg de la Tg. Secuiesc la Sibiu pe la Întorsura Buzăului. Să gândească un drum de legătură la A13 pentru bazinul de acolo, nu am o problemă să fie finanțat, când o fi, pe buget național.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • E Deconectat
                  EugenRo
                  ultima editare de

                  undefined - Imgur.jpg

                  Reiau si aici varianta portiunii A13 care mi se pare cea mai de bun simt si anume... cea initiala!
                  Cu o singura conditie, respectiv ingroparea autostrazii printr-un tunel cut & cover, pe o lungime de maxim 2,5km (in desen), dar probabil mult mai scurta ~1,5km. "As simple as that!"
                  Fireste, daca exista niste jocuri/interese politice deja agreate (ascunse sub forma de poligoane militare), ne batem gura degeaba.
                  Sau, dimpotriva, sa continuam cu presiunea in media, dar acest lucru trebuie realizat concret, cu cifre: ce reprezinta o varianta vs cealalta.

                  Cu privire la toate propunerile secundare inaintate, pot fi solutii, dar toate reprezinta alegerea unui rau mai mic, nu al variantei optime. Poate mai exista vreo sansa sa evitam aberatii cu care vom ramane blocati multe vreme de-acum incolo.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    Excelenta propunere @EugenRo (ca de obicei !). O sa incerc sa o promovez.

                    Uite aici ceva detaliu cu razele de care trebuie tinut cont la poligon. Cu verde sunt situri Natura 2000, dar nu inseamna ca nu se poate trasa autostrada prin Natura 2000, ca altfel nu mai trecem niciodata muntii. De ex. chiar A13 trece la nord de Codlea printr-un sit Natura 2000. Ma refer in cazul in care se decide o varianta usor mai la nord, cum am propus noi oficial.

                    Cu portocaliu am sugerat eu traseul initial. Cu rosu traseul nou propus oficial.

                    55555.png

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Legat de un tunel cut+cover, propun asa:

                      • se excaveaza culoarul autostrazii intr-un debleu de ca. 6-7m adancime
                      • se pune pamantul deoparte
                      • se face autostrada cu pereti la margine si intre cele 2 sensuri de mers, si placa de 1m grosime
                      • pamantul excavat initial se pune pe latura sudica si pe placa, astfel incat sa fie acoperit minim cu 2m pamant
                      • placa cu o consola spre nord de ca. 2m latime, pentru a proteja pe cei care ies din tunel in situatii de urgenta
                      • latura nordica se lasa libera de pamant, acolo pot fi prevazute usi de urgenta, amplasate ventilatii si chiar ar putea fi lasat un luminator la partea superioara, pe unde sa mai intre ceva lumina naturala (sa zicem goluri de LxH = 8mx1m, intrerupte de zone masive de stalpi de rezistenta)

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • O Conectat
                        oneLess
                        ultima editare de

                        Există vreo diferență, la aceeași lungime vorbind, între un ecoduct făcut pentru animale și un cut & cover făcut pentru oameni !? Că dacă sună mai frumos ecoduct ...

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • First post
                          Last post