Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    163 Mesaje 27 Posters 21.0k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Intre timp stiu destul de precis unde este poligonul militar si cred ca varianta prezentata anterior inca trece prea aproape. De aceea am analizat inca o varianta.

      Si ... ce sa vezi ... este chiar mai buna. Nu mai scurta, ci usor mai lunga, dar urcarea pe dealul Ariusd nu mai necesita declivitate de 5%, ci merge si cu 3%. Mult mai bine pentru camioane si mai putin periculos la coborare:

      Am botezat-o varianta 4:

      2025-11-12 - varianta 4.png
      (click pe poze pentru zoom mai mare)

      Detaliu urcare pe dealul Ariusd. Am avut grija sa raman la ceva distanta de casele din satul Ariusd, dar oricum acolo autostrada va fi cocotata pe un viaduct, cam la 15-20m peste nivelul solului:
      2025-11-12 - varianta 4 detaliu deal Ariusd.png

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
      • D Deconectat
        DTC
        ultima editare de

        @vancouver 1. De ce o autostrada trebuie sa ocoleasca un poligon in vreme ce multiple case de locuit se afla la o distanta mai mica de poligon decat traseul optim al acelei autostrazi 2. De ce acest poligon "de drone" nu poate fi mutat?

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          @DTC intrebari foarte bune, pe care mi le-am pus si eu si la care nu stiu sa-ti raspund. Avem o tara destul de mare sa se faca un poligon in alta parte, dar na...

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          V 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • V Deconectat
            Victoras @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver Probabil ( sigur) sunt niste reguli militare (si nu numai) despre cum se construieste un poligon de trageri militare; iar cu alinierea la reglementarile actuale europene( mai bine ne lasam pagubasi), pana nu aflam regulile astea nu are rost sa vorbim..

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de vancouver

              Construim Romania

              Construim Romania

              Comunicat de presă ASCORO – Asociația Construim România Propunere alternativă de traseu pentru Autostrada A13 Brașov–Bacău În data de 24.10.2025, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a...

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 9
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Anemona Andone  /  nov. 21  /  Companii

                Autostrada A13 Brașov - Bacău, mai scumpă cu jumătate de miliard de euro din cauza "cocoașelor", cu 18 km în plus. Alternativa propusă de Construim România - Economica.net

                Autostrada A13 Brașov - Bacău, mai scumpă cu jumătate de miliard de euro din cauza "cocoașelor", cu 18 km în plus. Alternativa propusă de Construim România - Economica.net

                Cea mai recentă variantă de traseu (roșu) pentru Autostrada A13 Brașov - Bacău - cu acele "cocoașe" și cu 18 kilometri mai lungă - scumpește construcția cu jumătate de miliard de euro, estimează Asociația Construim România. Aceasta propune în schimb o alternativă mai eficientă economic.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
                • A Deconectat
                  Azzl
                  ultima editare de

                  Felicitari celor implicati in compunerea acestui Comunicat. Presiunea sau propuneri ori observatii trebuie facuta dupa caz pana la aprobarea unor indicatori. Ulterior este tardiv sau mult mai greu de schimbat ceva.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    In situatia in care se respinge varianta propusa de ASCORO prin comunicatul de presa si din diverse motive se insistă cu varianta roșie, propun ca măcar să fie pus în valoare traseul prelungit. Actualmente este propus un singur nod, ceea ce nu ajuta cu absolut nimic comunitatile din zona.

                    Propunerea de optimizare o vedeți mai jos, cred că se înțelege totul de pe schițe. Cu negru este propunerea mea, care are ca principal scop atenuarea curbelor si scurtarea traseului.

                    Desigur aștept propuneri / critici:

                    2025-11-24 - noduri pe varianta rosie.jpg

                    2025-11-24 - propuneri varianta rosie Autostrada Bv-Bc - drum legatura DN1a.png

                    Se observa cum, in varianta asta nu doar obtinem o legatura directa a DN1A cu autostrada, dar si pe directia Brasov spre Intorsura Buzăului, adică DN10, autostrada devine centura pentru Prejmer, ceea ce va elimina traficul greu din Prejmer si va usura naveta celor de pe DN10 spre Brasov.

                    In plus cele 2 noduri apropiate intre centura actuala Brasov (DN1K) și A13, va facilita trecerea de pe una pe cealaltă. Posibil să fie nevoie de 3 benzi pe sens pe acea mică porțiune de DN11.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • M Deconectat
                      MihaiD
                      ultima editare de

                      Avem la guvernare toate partidele democratice, dinspre care ni se transmite că reprezintă vocile care ascultă de rațiunea din societate. Nu, nu sunt dispus să accept din partea reprezentanților lor ignorarea soluției ASCORO și să continuăm să facem autostrăzi cu coturi la ambiție, că așa vor unii. Mai am un pic și merg de la Tg. Secuiesc la Sibiu pe la Întorsura Buzăului. Să gândească un drum de legătură la A13 pentru bazinul de acolo, nu am o problemă să fie finanțat, când o fi, pe buget național.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • E Deconectat
                        EugenRo
                        ultima editare de

                        undefined - Imgur.jpg

                        Reiau si aici varianta portiunii A13 care mi se pare cea mai de bun simt si anume... cea initiala!
                        Cu o singura conditie, respectiv ingroparea autostrazii printr-un tunel cut & cover, pe o lungime de maxim 2,5km (in desen), dar probabil mult mai scurta ~1,5km. "As simple as that!"
                        Fireste, daca exista niste jocuri/interese politice deja agreate (ascunse sub forma de poligoane militare), ne batem gura degeaba.
                        Sau, dimpotriva, sa continuam cu presiunea in media, dar acest lucru trebuie realizat concret, cu cifre: ce reprezinta o varianta vs cealalta.

                        Cu privire la toate propunerile secundare inaintate, pot fi solutii, dar toate reprezinta alegerea unui rau mai mic, nu al variantei optime. Poate mai exista vreo sansa sa evitam aberatii cu care vom ramane blocati multe vreme de-acum incolo.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Excelenta propunere @EugenRo (ca de obicei !). O sa incerc sa o promovez.

                          Uite aici ceva detaliu cu razele de care trebuie tinut cont la poligon. Cu verde sunt situri Natura 2000, dar nu inseamna ca nu se poate trasa autostrada prin Natura 2000, ca altfel nu mai trecem niciodata muntii. De ex. chiar A13 trece la nord de Codlea printr-un sit Natura 2000. Ma refer in cazul in care se decide o varianta usor mai la nord, cum am propus noi oficial.

                          Cu portocaliu am sugerat eu traseul initial. Cu rosu traseul nou propus oficial.

                          55555.png

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Legat de un tunel cut+cover, propun asa:

                            • se excaveaza culoarul autostrazii intr-un debleu de ca. 6-7m adancime
                            • se pune pamantul deoparte
                            • se face autostrada cu pereti la margine si intre cele 2 sensuri de mers, si placa de 1m grosime
                            • pamantul excavat initial se pune pe latura sudica si pe placa, astfel incat sa fie acoperit minim cu 2m pamant
                            • placa cu o consola spre nord de ca. 2m latime, pentru a proteja pe cei care ies din tunel in situatii de urgenta
                            • latura nordica se lasa libera de pamant, acolo pot fi prevazute usi de urgenta, amplasate ventilatii si chiar ar putea fi lasat un luminator la partea superioara, pe unde sa mai intre ceva lumina naturala (sa zicem goluri de LxH = 8mx1m, intrerupte de zone masive de stalpi de rezistenta)

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • O Deconectat
                              oneLess
                              ultima editare de

                              Există vreo diferență, la aceeași lungime vorbind, între un ecoduct făcut pentru animale și un cut & cover făcut pentru oameni !? Că dacă sună mai frumos ecoduct ...

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • First post
                                Last post