Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    197 Mesaje 31 Posters 26.0k Vizualizări 3 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Compania Națională de Investiții Rutiere

      Compania Națională de Investiții Rutiere

      𝐓𝐫𝐚𝐬𝐞𝐮𝐥 𝐚𝐜𝐭𝐮𝐚𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐀𝟏𝟑𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮, 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐞 𝐝𝐢𝐧 𝐣𝐮𝐝𝐞𝐭̦𝐮𝐥 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯 ℹ️Compania Națională de Investiții Rutiere a prezentat, astăzi, autorităților locale din...

      1.jpeg

      Cine a trasat DN11 a fost un geniu... Cum de o fi gasit el un traseu perfect drept acum 100 de ani, cand - iata - singurul culoar liber acum este un ... cur.

      Doamne fereste de un traseu asa de lung si sinuos. A 8 minune a lumii moderne, numita cea mai mare bataie de joc din lume, depasind chiar si cocoasa de la Focsani.

      Macar daca faceau nod cu DN11 langa Brasov.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
      • M Conectat
        MihaiD @vancouver
        ultima editare de

        vai de capul meu!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • A Deconectat
          Azzl
          ultima editare de

          Fac proiectare astia precum transportul de persoane de pe vremuri. Iti trebuia o zi jumatate doar sa iesi din romania pana lua ala toate persoanele si coletele :)).
          Totusi cum poate poate fi varianta 2 mai buna decat albastru?

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Pe albastru e o investitie "strategica" cu niste drone. De parca s-au terminat terenurile in Romania. Pe A13 zilnic mii de oameni o sa ocoleasca pierzand timp si bani. Inseamna undeva la 20-30 de milioane € / an pierderi in bani (ale soferilor). Plus timpul, cum ziceam. Plus poluare. Plus necesitatea intretinerii de iarna / reasfaltarii pe 10 km de autostrada inutila in plus... S T U P I D.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • A Deconectat
              Azzl
              ultima editare de Azzl

              Acum nu stiu. Dar varianta 3 cu traseu pe la nord de BOD si cu un tunel sau 2 chiar si de 2 km catre Ilieni si apoi catre Sf Gheorghe unde este. Cred ca era mai ok. Ma gadesc ca acum este momentul luarilor de pozitii. In faza asta de AMC. Dupa e prea tarziu. Unde trimit un mail????

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • G Deconectat
                George H
                ultima editare de

                Bună ziua. Întreb și eu așa... dacă nu împiedicăm nașterea abominației, aia roșie, de ce mai există acest forum? Ce este acolo este o insultă pentru existență. Ferească toți sfinții ortodocși și musulmani și înalta curte. Incredibil.
                .
                Deci, ce facem în legătură cu mizeria asta?

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • G Deconectat
                  George H
                  ultima editare de

                  @Construim România, propun: evident cu adaptare, corectură, completări, validare etc.

                  Luare de Poziție: Proiectul Autostradă A13 Brașov-Bacău - Un Dezastru Tehnic și Economic

                  Către: @Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, @Ilie Bolijan, @Radu Miruță, @Ciprian Ciucu, @Dominic Fritz, @Diana Buzoianu, @Constantin Toma, @Sorin Grindeanu @George Scripcaru, @Allen Coliban, @Cătălin Drulă, @Recorder, @Snoop, @ProTv, @Antena3, @Digi24, @Comisia Europeană, @CNAIR, @Asociația Pro Infrastructura, @Parlamentul României, @Curtea de Conturi, @JASPERS, @Expert Forum,

                  Analiza Tehnică a Variantei Propuse - Probleme Majore

                  Studiind harta prezentată pentru Autostrada A13 Brașov-Bacău, observăm o deviație substanțială și nejustificată.

                  1. Creșterea Nejustificată a Lungimii Traseului

                  Varianta propusă prezintă o curbură excesivă spre sud-est, creând un detour considerabil față de traseul logic Brașov-Bacău.

                  • Varianta inițială respectă principiul fundamental al proiectării rutiere: legătura cea mai directă între două puncte
                  • Varianta propusă adaugă aproximativ 30-40 km suplimentari la lungimea totală a autostrăzii
                  • Acest lucru se traduce în: costuri de construcție suplimentare de 150-200 milioane EUR (la 5 milioane EUR/km medie)

                  2. Impact Economic Dezastruos

                  Estimările inițiale preconizează costuri de construcție:

                  • Fiecare kilometru suplimentar = 5-6 milioane EUR
                  • 35 km × 5,5 milioane EUR = 192,5 milioane EUR irosit
                  • Acestea sunt fonduri europene și bugetare care puteau fi direcționate spre alte proiecte critice

                  Costuri operaționale perpetue:

                  • Consumul suplimentar de combustibil pentru fiecare vehicul: ~2,5 litri/vehicul (la 35 km extra)
                  • Pentru un trafic estimat de 10.000 vehicule/zi: 25.000 litri combustibil/zi irosit
                  • Anual: 9,125,000 litri × 7 lei/litru = 63,8 milioane lei/an pierdere economică
                  • În 30 de ani: 1,9 miliarde lei pierdere cumulată

                  Pierderi de timp:

                  • 35 km suplimentari la 130 km/h = 16 minute/vehicul
                  • 10.000 vehicule/zi × 16 minute = 2.666 ore/zi pierdute
                  • Valoarea economică a timpului: ~100 lei/oră pentru transport marfă
                  • 266.600 lei/zi = 97,3 milioane lei/an pierdere economică

                  3. Încălcarea Standardelor Internaționale

                  Conform Ghidului JASPERS și standardelor TEN-T:

                  • Autostrăzile trebuie să minimizeze distanța între noduri majore
                  • Devierile semnificative necesită justificare tehnică și economică solidă
                  • Analiza cost-beneficiu ar arăta un raport dezastruos pentru varianta propusă

                  4. Suspiciuni Legitime

                  Această deviație inexplicabilă ridică întrebări despre:

                  • Interese imobiliare - terenuri valorificate de deviație
                  • Presiuni locale - favorizarea unor zone în detrimentul interesului național
                  • Incompetență tehnică gravă a proiectanților
                  • Posibile conflicte de interese nedezvăluite

                  5. Impact asupra Conectivității Regionale

                  • Brașov-Bacău este o axă strategică pentru Moldova
                  • Orice întârziere sau ineficiență afectează dezvoltarea economică regională
                  • Compromite integrarea în rețeaua TEN-T

                  Concluzii și Solicitări

                  Acest proiect reprezintă un eșec total al planificării infrastructurii:

                  1. Irosirea a ~200 milioane EUR în construcție
                  2. Pierderi economice perpetue de ~160 milioane lei/an
                  3. Compromiterea funcționalității autostrăzii
                  4. Întârzierea dezvoltării regionale

                  Solicitări Urgente:

                  ✅ REVENIREA IMEDIATĂ la varianta inițială
                  ✅ DEMITEREA echipei de proiectare responsabile
                  ✅ AUDIT COMPLET al procesului de decizie
                  ✅ ANCHETĂ privind posibile conflicte de interese
                  ✅ TRANSPARENTIZAREA criteriilor de selecție a traseului
                  ✅ CONSULTARE PUBLICĂ reală cu experți independenți

                  Nu putem permite ca autostrăzile României să fie proiectate după interese obscure, nu după logica tehnică și economică!

                  Economia românească nu-și poate permite să plătească în perpetuitate pentru decizii incompetente sau corupte.

                  G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Ce ziceti de alte 2 variante:

                    1. Varianta galbena, care sa foloseasca culoarul de teren liber lasat de LEA. LEA urmand a fi mutate ele pe linia rosie. Avantaj imens ca se realizeaza un acces extrem de facil din Brasov spre A13 via DN11 atat spre Bacau cat si spre Sibiu, si invers de pe A13 de oriunde spre Brasov. Plus chiar legaturi cu centura Brasov spre Predeal / dinspre Predeal. Vedeti aici detaliul din plansa a doua.

                    2. Varianta verde, scurta, cu tunel pe sub zona de dealuri inalte.

                    varianta galbena 1.jpeg

                    varianta galbena.png

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    A R vancouverV 3 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                    • A Deconectat
                      Azzl @vancouver
                      ultima editare de Azzl

                      @vancouver Varianta verde intrucat mai nou au aflat si romanii ca poti face tunel sub dealul din fata ta. Avantaje sunt pana si de mediu chiar daca varianta cu tunel musca din SIT Natura 2000. Atatia zeci de km in plus de autostrada prin localitati, cu materiale in plus, poluare, blocare fauna si separare localitati cred ca afecteaza mediul mai tare.

                      b811ca57-d0d0-4055-a6b4-901843d35674-image.png

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • A Deconectat
                        Azzl
                        ultima editare de

                        Viorela Marin  /  oct. 29  /  Actualitate

                        Proiectul autostrăzii peste munți Brașov – Bacău: Primăria din Prejmer are obiecţii faţă de traseul A13

                        Proiectul autostrăzii peste munți Brașov – Bacău: Primăria din Prejmer are obiecţii faţă de traseul A13

                        Reprezentanţii Primăriei Prejmer au ridicat, miercuri, în cadrul unei întâlniri cu conducerea CNIR şi cea a Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, obiecţii cu

                        Oficialii CNIR şi proiectanţii urmează să integreze planurile urbanistice zonale ale acestor obiective (din Prejmer – n.r.) în proiectul actual al autostrăzii, astfel încât viitorul drum de mare viteză să răspundă pe deplin necesităţilor din comunităţile locale pe teritoriul cărora se va realiza”, se arată în comunicatul citat.

                        Totodată, preşedintele CJ Braşov transmite că instituţia se va asigura că beneficiile acestui proiect „vor depăşi eventualele dezavantaje pentru localităţile străbătute” de autostradă.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • R Deconectat
                          rradu20 @vancouver
                          ultima editare de rradu20

                          @vancouver - Varianta verde punctat all-day-long (referitor doar la modificarile cretine din zona metropolitana Brasov - Sf. Gheorghe)

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • C Deconectat
                            candik
                            ultima editare de

                            de ce s-a propus varianta asta? pt ca nu stiu ce poligon era in zona Lempes? totusi.. un tunel la varianta verde propusa de @vancouver nu ar fi mai ieftin decat probail zeci de km in plus a variantei rosii propusa de CNIR?

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • daniel22_22D Deconectat
                              daniel22_22
                              ultima editare de daniel22_22

                              Varianta verde de la Onesti la Bacau presupune traversarea Colinei Pietricica (zona Magura, cum e cunoscuta local) cu costuri imense. In stilul Consitrans ni se va propune un tunel de 20 km si vom fi siguri ca A13 nu se va face niciodata mai departe de secuime.

                              Varianta albastra in zona Slanic Moldova este alta aberatie prin munte cu n-tuneluri. Pe acolo nu se poate urma decat valea Oituzului

                              ebc5f816-6136-497e-abee-730eb44f4100-image.png .

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • G Deconectat
                                Gud @UnulAltul
                                ultima editare de

                                @UnulAltul
                                Da. toate avizele si autorizatiile sunt emise.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • ncbN Deconectat
                                  ncb
                                  ultima editare de

                                  Autostrada A13 Sibiu - Fagaras | Stadiul lucrarilor | Lot 4 - 30.10.25
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                  • ncbN Deconectat
                                    ncb
                                    ultima editare de

                                    AUTOSTRADA A13 Sibiu - Făgăraș LOT 4 | Lucrări km 52-54 01.11.2025
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • ncbN Deconectat
                                      ncb
                                      ultima editare de

                                      Autostrada A13 Sibiu - Făgăraș | 05.11.2025 | Lot 3 complet
                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver @vancouver
                                        ultima editare de vancouver

                                        a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:

                                        Ce ziceti de alte 2 variante:

                                        1. Varianta galbena, care sa foloseasca culoarul de teren liber lasat de LEA. LEA urmand a fi mutate ele pe linia rosie. Avantaj imens ca se realizeaza un acces extrem de facil din Brasov spre A13 via DN11 atat spre Bacau cat si spre Sibiu, si invers de pe A13 de oriunde spre Brasov. Plus chiar legaturi cu centura Brasov spre Predeal / dinspre Predeal. Vedeti aici detaliul din plansa a doua.

                                        2. Varianta verde, scurta, cu tunel pe sub zona de dealuri inalte.

                                        varianta galbena 1.jpeg

                                        Revin cu detalii. Am analizat in detaliu varianta verde:

                                        • nu este nevoie de absolut nici un tunel, traseul urca de la aprox cota 500 la cota 570 (cel mai inalt punct la 590, unde se poate face un debleu de 20m adancime, astfel ca autostrada sa fie la cota 570), apoi coboara lent spre cota 540 si apoi inca o data spre 520 langa Sf. Gheorghe.
                                        • nu se mai intersecteaza limita teritoriala a UAT Sânpetru - avand in vedere ca am inteles ca investitia strategica cu dronele este pe teritoriul UAT Sânpetru.
                                        • varianta verde este cu 18 km mai scurta decat varianta rosie propusa de CNIR !!! 18 km !!! Adica 18*30= jumatate de miliar de euro mai ieftin
                                        • varianta rosie propusa de CNIR are nevoie de tunel de 600m sub dealul Lempes, zona protejata; varianta verde nu are nevoie de nici un milimetru de tunel

                                        Nu uitati sa faceti click pe poze sa le vedeti la dimensiunea maxima:

                                        VEDERE GENERALA:
                                        2025-11-09 - vedere generala.png

                                        DETALIERE ZONA TRECERE PESTE DEAL ARIUSD:
                                        2025-11-09 - detaliu trecere peste dealurile Baraolt.png

                                        ZOOM INCA O DATA PE URCAREA DE LA EST DE BOD:
                                        2025-11-09 - urcare Ariusd.png

                                        CT=cota teren
                                        CP=cota proiect

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de vancouver

                                          Legat de declivitatea maxima, nu cunosc normele din România, dar in Germania este asa:

                                          • 5% max in zone de deal
                                          • 6% max in zone de munte
                                          • in unele situatii exceptionale exista pe reteaua germana si declivitati peste 6%, pana la 7%

                                          De aceea am calculat cu 5%, care inseamna ca autostrada urca 5 metri la fiecare 100m, sau 10m la fiecare 200m. Sau in cazul concret de la cota 500 la 580 in 1600m, de la km 18+600 la km 20+200. Nu am tinut cont de curbele de racordare ale rampelor / pantelor diferite, dar nu schimba dramatic datele problemei.

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                          • G Deconectat
                                            George H
                                            ultima editare de

                                            @vancouver , și varianta albastră și varianta verde sunt ok. Dar cred că alta este discuția. Poate îmi scapă ceva... Totuși nu ar trebui să fim îngrijorați că se va merge pe varianta roșie?
                                            Nu am interes în zonă, merg pe acel traseu maxim de două ori pe an, totuși simpla punere în discuție a unui astfel de teaseu mi se pare gravă, cu impact nu local ci național. Nu suntem noi cei care ar trebui să ia atitudine? Oare greșesc când estimez că dacă nu luăm noi atitudine nu va lua nimeni?
                                            Repet, probabil îmi scapă mie ceva, nu sunt inginer nu sunt din domeniu.

                                            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post