Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    140 Mesaje 23 Posters 16.1k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      Azzl
      ultima editare de

      Fac proiectare astia precum transportul de persoane de pe vremuri. Iti trebuia o zi jumatate doar sa iesi din romania pana lua ala toate persoanele si coletele :)).
      Totusi cum poate poate fi varianta 2 mai buna decat albastru?

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Pe albastru e o investitie "strategica" cu niste drone. De parca s-au terminat terenurile in Romania. Pe A13 zilnic mii de oameni o sa ocoleasca pierzand timp si bani. Inseamna undeva la 20-30 de milioane € / an pierderi in bani (ale soferilor). Plus timpul, cum ziceam. Plus poluare. Plus necesitatea intretinerii de iarna / reasfaltarii pe 10 km de autostrada inutila in plus... S T U P I D.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • A Deconectat
          Azzl
          ultima editare de Azzl

          Acum nu stiu. Dar varianta 3 cu traseu pe la nord de BOD si cu un tunel sau 2 chiar si de 2 km catre Ilieni si apoi catre Sf Gheorghe unde este. Cred ca era mai ok. Ma gadesc ca acum este momentul luarilor de pozitii. In faza asta de AMC. Dupa e prea tarziu. Unde trimit un mail????

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • G Deconectat
            George H
            ultima editare de

            Bună ziua. Întreb și eu așa... dacă nu împiedicăm nașterea abominației, aia roșie, de ce mai există acest forum? Ce este acolo este o insultă pentru existență. Ferească toți sfinții ortodocși și musulmani și înalta curte. Incredibil.
            .
            Deci, ce facem în legătură cu mizeria asta?

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • G Deconectat
              George H
              ultima editare de

              @Construim România, propun: evident cu adaptare, corectură, completări, validare etc.

              Luare de Poziție: Proiectul Autostradă A13 Brașov-Bacău - Un Dezastru Tehnic și Economic

              Către: @Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, @Ilie Bolijan, @Radu Miruță, @Ciprian Ciucu, @Dominic Fritz, @Diana Buzoianu, @Constantin Toma, @Sorin Grindeanu @George Scripcaru, @Allen Coliban, @Cătălin Drulă, @Recorder, @Snoop, @ProTv, @Antena3, @Digi24, @Comisia Europeană, @CNAIR, @Asociația Pro Infrastructura, @Parlamentul României, @Curtea de Conturi, @JASPERS, @Expert Forum,

              Analiza Tehnică a Variantei Propuse - Probleme Majore

              Studiind harta prezentată pentru Autostrada A13 Brașov-Bacău, observăm o deviație substanțială și nejustificată.

              1. Creșterea Nejustificată a Lungimii Traseului

              Varianta propusă prezintă o curbură excesivă spre sud-est, creând un detour considerabil față de traseul logic Brașov-Bacău.

              • Varianta inițială respectă principiul fundamental al proiectării rutiere: legătura cea mai directă între două puncte
              • Varianta propusă adaugă aproximativ 30-40 km suplimentari la lungimea totală a autostrăzii
              • Acest lucru se traduce în: costuri de construcție suplimentare de 150-200 milioane EUR (la 5 milioane EUR/km medie)

              2. Impact Economic Dezastruos

              Estimările inițiale preconizează costuri de construcție:

              • Fiecare kilometru suplimentar = 5-6 milioane EUR
              • 35 km × 5,5 milioane EUR = 192,5 milioane EUR irosit
              • Acestea sunt fonduri europene și bugetare care puteau fi direcționate spre alte proiecte critice

              Costuri operaționale perpetue:

              • Consumul suplimentar de combustibil pentru fiecare vehicul: ~2,5 litri/vehicul (la 35 km extra)
              • Pentru un trafic estimat de 10.000 vehicule/zi: 25.000 litri combustibil/zi irosit
              • Anual: 9,125,000 litri × 7 lei/litru = 63,8 milioane lei/an pierdere economică
              • În 30 de ani: 1,9 miliarde lei pierdere cumulată

              Pierderi de timp:

              • 35 km suplimentari la 130 km/h = 16 minute/vehicul
              • 10.000 vehicule/zi × 16 minute = 2.666 ore/zi pierdute
              • Valoarea economică a timpului: ~100 lei/oră pentru transport marfă
              • 266.600 lei/zi = 97,3 milioane lei/an pierdere economică

              3. Încălcarea Standardelor Internaționale

              Conform Ghidului JASPERS și standardelor TEN-T:

              • Autostrăzile trebuie să minimizeze distanța între noduri majore
              • Devierile semnificative necesită justificare tehnică și economică solidă
              • Analiza cost-beneficiu ar arăta un raport dezastruos pentru varianta propusă

              4. Suspiciuni Legitime

              Această deviație inexplicabilă ridică întrebări despre:

              • Interese imobiliare - terenuri valorificate de deviație
              • Presiuni locale - favorizarea unor zone în detrimentul interesului național
              • Incompetență tehnică gravă a proiectanților
              • Posibile conflicte de interese nedezvăluite

              5. Impact asupra Conectivității Regionale

              • Brașov-Bacău este o axă strategică pentru Moldova
              • Orice întârziere sau ineficiență afectează dezvoltarea economică regională
              • Compromite integrarea în rețeaua TEN-T

              Concluzii și Solicitări

              Acest proiect reprezintă un eșec total al planificării infrastructurii:

              1. Irosirea a ~200 milioane EUR în construcție
              2. Pierderi economice perpetue de ~160 milioane lei/an
              3. Compromiterea funcționalității autostrăzii
              4. Întârzierea dezvoltării regionale

              Solicitări Urgente:

              ✅ REVENIREA IMEDIATĂ la varianta inițială
              ✅ DEMITEREA echipei de proiectare responsabile
              ✅ AUDIT COMPLET al procesului de decizie
              ✅ ANCHETĂ privind posibile conflicte de interese
              ✅ TRANSPARENTIZAREA criteriilor de selecție a traseului
              ✅ CONSULTARE PUBLICĂ reală cu experți independenți

              Nu putem permite ca autostrăzile României să fie proiectate după interese obscure, nu după logica tehnică și economică!

              Economia românească nu-și poate permite să plătească în perpetuitate pentru decizii incompetente sau corupte.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Ce ziceti de alte 2 variante:

                1. Varianta galbena, care sa foloseasca culoarul de teren liber lasat de LEA. LEA urmand a fi mutate ele pe linia rosie. Avantaj imens ca se realizeaza un acces extrem de facil din Brasov spre A13 via DN11 atat spre Bacau cat si spre Sibiu, si invers de pe A13 de oriunde spre Brasov. Plus chiar legaturi cu centura Brasov spre Predeal / dinspre Predeal. Vedeti aici detaliul din plansa a doua.

                2. Varianta verde, scurta, cu tunel pe sub zona de dealuri inalte.

                varianta galbena 1.jpeg

                varianta galbena.png

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                A R 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                • A Deconectat
                  Azzl @vancouver
                  ultima editare de Azzl

                  @vancouver Varianta verde intrucat mai nou au aflat si romanii ca poti face tunel sub dealul din fata ta. Avantaje sunt pana si de mediu chiar daca varianta cu tunel musca din SIT Natura 2000. Atatia zeci de km in plus de autostrada prin localitati, cu materiale in plus, poluare, blocare fauna si separare localitati cred ca afecteaza mediul mai tare.

                  b811ca57-d0d0-4055-a6b4-901843d35674-image.png

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • A Deconectat
                    Azzl
                    ultima editare de

                    Viorela Marin  /  oct. 29  /  Actualitate

                    Proiectul autostrăzii peste munți Brașov – Bacău: Primăria din Prejmer are obiecţii faţă de traseul A13

                    Proiectul autostrăzii peste munți Brașov – Bacău: Primăria din Prejmer are obiecţii faţă de traseul A13

                    Reprezentanţii Primăriei Prejmer au ridicat, miercuri, în cadrul unei întâlniri cu conducerea CNIR şi cea a Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, obiecţii cu

                    Oficialii CNIR şi proiectanţii urmează să integreze planurile urbanistice zonale ale acestor obiective (din Prejmer – n.r.) în proiectul actual al autostrăzii, astfel încât viitorul drum de mare viteză să răspundă pe deplin necesităţilor din comunităţile locale pe teritoriul cărora se va realiza”, se arată în comunicatul citat.

                    Totodată, preşedintele CJ Braşov transmite că instituţia se va asigura că beneficiile acestui proiect „vor depăşi eventualele dezavantaje pentru localităţile străbătute” de autostradă.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • R Deconectat
                      rradu20 @vancouver
                      ultima editare de rradu20

                      @vancouver - Varianta verde punctat all-day-long (referitor doar la modificarile cretine din zona metropolitana Brasov - Sf. Gheorghe)

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • C Deconectat
                        candik
                        ultima editare de

                        de ce s-a propus varianta asta? pt ca nu stiu ce poligon era in zona Lempes? totusi.. un tunel la varianta verde propusa de @vancouver nu ar fi mai ieftin decat probail zeci de km in plus a variantei rosii propusa de CNIR?

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • daniel22_22D Deconectat
                          daniel22_22
                          ultima editare de daniel22_22

                          Varianta verde de la Onesti la Bacau presupune traversarea Colinei Pietricica (zona Magura, cum e cunoscuta local) cu costuri imense. In stilul Consitrans ni se va propune un tunel de 20 km si vom fi siguri ca A13 nu se va face niciodata mai departe de secuime.

                          Varianta albastra in zona Slanic Moldova este alta aberatie prin munte cu n-tuneluri. Pe acolo nu se poate urma decat valea Oituzului

                          ebc5f816-6136-497e-abee-730eb44f4100-image.png .

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • G Deconectat
                            Gud @UnulAltul
                            ultima editare de

                            @UnulAltul
                            Da. toate avizele si autorizatiile sunt emise.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • First post
                              Last post