Autostrăzi
-
-
Ciprian Serban :
Guvernul accelerează marile șantiere de infrastructură și ajustează tarifele de drum
✅ Guvernul a aprobat astăzi, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, un pachet de acte normative care vizează atât accelerarea marilor proiecte de investiții, cât și actualizarea legislației în domeniul rutier și feroviar.
🚧 Printre cele mai importante decizii se numără aprobarea exproprierilor pentru aproape 1.750 de imobile necesare construcției tronsonului 2 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, pe raza localităților Avrig, Cârța și Porumbacu de Jos. Măsura permite deschiderea șantierelor pe terenurile indispensabile realizării acestui obiectiv de investiții.
🏗 Tot în zona de mari proiecte rutiere, Guvernul a avizat extinderea coridorului de expropriere pentru Lotul 4 al Centurii București Nord, în zona Pantelimon, dar și suplimentarea despăgubirilor și actualizarea documentațiilor cadastrale pentru secțiunea Mihăiești – Suplacu de Barcău a Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea.
💰 Fondurile alocate pentru aceste măsuri se ridică la peste 1,36 milioane lei, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri europene.
✈️ În plan regional, o parte din terenul administrat de Aeroclubul României trece în domeniul public al județului Dolj, pentru amenajarea unui parc aeronautic, investiție care trebuie realizată în termen de cinci ani.
🚗 Executivul a aprobat, totodată, modificarea Ordonanței nr. 15/2002 privind tarifele de utilizare a drumurilor naționale. Documentul actualizează nivelul rovinietei și al amenzilor contravenționale aplicate șoferilor care circulă fără taxă. Impactul financiar estimat al măsurilor se ridică la circa 130 de milioane de euro, fonduri care vor contribui la întreținerea și modernizarea rețelei rutiere.
🚂 În paralel, Guvernul a aprobat și o ordonanță care vizează domeniul feroviar. Actul normativ introduce reguli clare privind testarea personalului cu atribuții de siguranță la consumul de alcool și substanțe psihoactive, stabilește cadrul legal pentru recoltarea și analiza probelor biologice și definește transportul de tip „tram-train”, oferind Ministerului Transporturilor și Infrastructurii competența de a emite reglementări pentru acest nou tip de mobilitate. Suplimentar, sunt corectate erori tehnice și se aliniază legislația națională la directivele europene.
👉 Prin aceste măsuri, Guvernul, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, își reafirmă angajamentul pentru finalizarea marilor obiective de infrastructură, reiterând preocuparea constantă pentru finanțarea întreținerii drumurilor și modernizarea transportului feroviar printr-un cadru legal clar și adaptat realităților europene.
-
#1 Stirile din Infrastructura. AUTOSTRAZILE si Viziunea Guvernului pentru Infrastructura. Sept 2025
BabaDog
https://www.youtube.com/watch?v=UCsqJj1tQhY -
-
Bine ca nu au gandit-o ca DEx si sa o faca autostrada mai incolo asa cum minteau pesedeii in legatura cu DEx12.
Nu ca i-ar fi crezut cineva, dar am observat ca imediat cum cineva intra in pesedeu se instaleaza si retardul mental. -
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI on
-
Șoldan a spus că în data de 24 octombrie, în ziua când a împlinit un an de la preluarea mandatului, a fost în biroul premierului unde alături de reprezentanți ai Direcției de Drumuri și Poduri, CNAIR, Ministerul Transporturilor, proiectanți- aceeași care au proiectat și centura Oradea- a purtat discuții cu Ilie Bolojan pentru a-l determina pe acesta să fie de acord cu aprobarea indicatorilor tehnico-economici ceea ce va permite lansarea licitației pentru proiectare și execuție.
-
-
Dl. Scriosteanu spera ca A1 PiSi vom avea complet AC si acord de mediu in primavara. In video si despre alte autostrazi:
-
Dacă în 2050 am avea aceasta retea de autostrăzi & drumuri expres eu aș fi... cum să o spun... extra fericit!!!
Am urmărit ca toate reședințele de județ să fie conectate la rețea.

-
@nykonn Ploiesti Brasov nu cred.
Dar toate celelalte sunt fezabile.P.S. ca si drumuri express 4Fun ar mai fi Severin - Tg Jiu - Rm Valcea.
-
@JohnDoe îmi place ideea

-
- Focsani - Tg. Secuiesc cam exclus (mai ales geografic, ar fi mai scump decat CoBra si DN-ul e gol)
- Tg. Secuiesc - Miercurea Ciuc: relief greu, extrem de improbabil sa se faca asa ceva vreodata, un upgrade la DN, asa cum e planificat acum (drum trans-regio), e perfect
- Slatina - Caracal si mai departe - inutil zic eu
- Brasov - Tg. Mures da, dar nu cred pana in 2050 - poate va fi in lucru
- Braila - Calarasi: nu cred, este planificat upgrade la trans-regio (cu centuri + largire drum actual)
- Caransebes - Resita (relieful !!! si ce sens are, cand capitala regiunii este la Timisoara si mult mai facil si mai usor de facut ar fi o legatura Resita la A9
- Suceava - Baia Mare: parti din A nordului ar putea fi gata in 2050, mai ales Deja-Bistrita arde, Gura Humorului - Suceava foarte utila; dar mai mult nu prea cred; poate in lucru Dej-Baia Mare
In schimb vad mai degraba probabile si posibile:
- Tg. Mures - Reghin
- Blaj - A10
- parti din Rasnov-Mioveni, mai ales centura pentru Bran, Campulung si primii 20km de langa Pitesti
- Bucuresti - Targoviste va fi gata in 2050
- Ploiesti - Valenii de Munte
-
@vancouver ok... poate fi viziunea pe 50 ani... clar nu mai apucăm noi să conducem...
Oricum, cred că o rețea de cca 5000-6000 km pt o țară ca România ar fi suficient pentru ca toată lumea să fie mulțumită.
-
Eu zic ca ar fi bine sa ne limitam la ca. 4000 km. Orice este in plus inseamna si intretinere in plus. Bine pot sa mai existe drumuri cu aspect de autostrada peste cei 4000, gen centura Brasov, care nu va face parte din reteaua de A / DX.
-
@vancouver
Așa e, Focsani-Secuime nu se va face niciodată.
La capitolul niciodată aș adăuga Barlad-Vaslui--Iasi prin dealurile Crasnei, mai degrabă legătură între Vaslui și DX Tișița-Albita.