Salutare! A inceput constructia ”nodului mic” de la Cumpăna. Se lucreaza de o săptămână.

Salutare! A inceput constructia ”nodului mic” de la Cumpăna. Se lucreaza de o săptămână.

Salutare tuturor!
Dacă tot ne-am apucat de construit tuneluri pe autostrăzi, oare nu ar fi mai bine dpv al conectivității Estului și S-Estului României cu centrul și V-estul + conectivitatea militară (Poligon Cincu, Brașov - Poligon Smârdan, Galați o autostradă Brașov - Focșani?
Ceva de gemul desenat de mine... undeva din zona Târgu Secuiesc A13 să meargă fie pe lângă Ojdula fie pe lângă Ghelnița ( pe unde e mai scurt și mai bine) ca să ajungă la râul Putna (altitudine cca 900 m) prin tunel de 3-4-5 km (în funcție de varianta aleasă), și apoi să meargă paralel cu râul Putna, pe lângă Lepșa, Vrancea cu nod descărcare, apoi Vidra, nod descărcare și să se descarce lângă Garofa, la N de Focșani în A7.
Ar avea cca 100 km din zona Târgu Secuiesc spre Focșani.
Ar fi de construit câțiva km de tuneluri, cel mai mare în jur de 3-5 km ca să treacă spre valea Putnei și apoi punctual câteva tuneluri mai mici.

Acest traseu ar favoriza o axă Est - Vest... de la Brăila-Galați la Brașov și mai departe.
Nu ar lua trafic de la A8, ar favoriza, cum am spus, mobilitatea militară, ar deveni o rută alternativă serioasă pentru litoral (când se va construi DX Brăila - Tulcea - Constanța).
PS: Menționez că nu am fost niciodată pe acest traseu și nu cunosc zona.
@vancouver salutare si ma bucur ca v-am gasit!
Propunerea ta e f interesanta... cunosc destul de bine zona, merg anual pe Ceahlau... cred ca e un Petrom pe DN 17B, cam in zona unde ai propus sensul giratoriu de Nord.
De ce nu s-ar face o descarcare chiar la viaduct?
2 noi sensuri giratorii in capetele viaductului existent si descarcarea direct pe DN15?
ceva de genul cum am ”desenat” in imagine :blush: !

@vancouver multumesc pentru clarificari... nu am luat in considerare inaltimile viaductelor + cel mai important... largirea viaductului existent.
@JohnDoe mă gândeam ca asta să fie noua A13... să nu mai meargă spre Răcăciuni ci spre Focșani :flushed:
Salutare tuturor!
Dacă tot ne-am apucat de construit tuneluri pe autostrăzi, oare nu ar fi mai bine dpv al conectivității Estului și S-Estului României cu centrul și V-estul + conectivitatea militară (Poligon Cincu, Brașov - Poligon Smârdan, Galați o autostradă Brașov - Focșani?
Ceva de gemul desenat de mine... undeva din zona Târgu Secuiesc A13 să meargă fie pe lângă Ojdula fie pe lângă Ghelnița ( pe unde e mai scurt și mai bine) ca să ajungă la râul Putna (altitudine cca 900 m) prin tunel de 3-4-5 km (în funcție de varianta aleasă), și apoi să meargă paralel cu râul Putna, pe lângă Lepșa, Vrancea cu nod descărcare, apoi Vidra, nod descărcare și să se descarce lângă Garofa, la N de Focșani în A7.
Ar avea cca 100 km din zona Târgu Secuiesc spre Focșani.
Ar fi de construit câțiva km de tuneluri, cel mai mare în jur de 3-5 km ca să treacă spre valea Putnei și apoi punctual câteva tuneluri mai mici.

Acest traseu ar favoriza o axă Est - Vest... de la Brăila-Galați la Brașov și mai departe.
Nu ar lua trafic de la A8, ar favoriza, cum am spus, mobilitatea militară, ar deveni o rută alternativă serioasă pentru litoral (când se va construi DX Brăila - Tulcea - Constanța).
PS: Menționez că nu am fost niciodată pe acest traseu și nu cunosc zona.
Salutare! A inceput constructia ”nodului mic” de la Cumpăna. Se lucreaza de o săptămână.

@vancouver multumesc pentru clarificari... nu am luat in considerare inaltimile viaductelor + cel mai important... largirea viaductului existent.
@vancouver salutare si ma bucur ca v-am gasit!
Propunerea ta e f interesanta... cunosc destul de bine zona, merg anual pe Ceahlau... cred ca e un Petrom pe DN 17B, cam in zona unde ai propus sensul giratoriu de Nord.
De ce nu s-ar face o descarcare chiar la viaduct?
2 noi sensuri giratorii in capetele viaductului existent si descarcarea direct pe DN15?
ceva de genul cum am ”desenat” in imagine :blush: !
