A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
@mihai Da, dar doar un singur TBM care va fora ambele fire.
-
Infrastructura Romania
A0 Nord lot 3 DN2 Afumati Live
-
@PaulS interesant. S-a ajuns cu asfaltul in DN2.
-
Scriosteanu anuntase deja de cateva zile ( pe Fb) atat despre AC cat si despre TBM.Ultimul era previzibil inca de prin vara.
Nu in ultimul rand: personal, nu pot sa nu remarc ca CNAIR le-a facut cumva un bine celor de la WeBuild ca nu au emis AC, "in secunda doi", adica tot de prin vara de cand primii au predat proiectul, lucru spus tot de Scrio, pe acelasi canal.
Cand zic asta, ma gandesc la dificultatile recunoscute de WeBuild -de-aproape un an deja- in a gasi forta de munca locala suplimentara ( fapt confirmat si de unii primari din zona lovisteana, intervievati).
Prin urmare, se pare ca nu e chiar o simpla coincidenta, ca CNAIR a "deliberat" cu emiterea AC, pana in decembrie, adica taman cand WeBuild termina jumate din Sectiunea 5.
Dar subliniez : e doar perceptia mea si - vis-a-vis de WeBuild - o premiera. -
@chapo a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
@mihai Da, dar doar un singur TBM care va fora ambele fire.
Nu e neaparat un calcul gresit. La o viteza de 10-12m/zi, tinand cont ca e mult nisip in acele dealuri, in cam 4-6 luni pot fora un tub, daca terenul nu le cauzeaza probleme. Plus 3-4 luni de dezasamblat si reasamblat TBM-ul pentru tubul 2, practic pot avea ambele tuburi gata intr-un an jumate - doi.
Plus vreo 6 luni de echipare cu sistemul rutier, asa ca se pot incadra bine in 48 de luni de executie.
-
Da, diferenta majora intre NATM si TBM: toate operatiile pe care le descrie acum Scriosteanu in tunel, la TBM pica. Se foreaza si se aplica imediat structura de rezistenta. Raman doar radierul si asfaltul.
Pe de alta parte TBM dureaza cam un an sa-l construiasca si sa construiasca santierul de prefabricate necesar. Si necesita LEA speciala, la cat curent consuma.
-
Au cca 60 de TBM, raspandite pe glob.De adus va dura ceva, dar nu un an.
Cred ca prin primavara s-ar putea sa ne trezim cu el deja. -
@casio tocmai ma gandeam ca va fi o premiera in Romania folosirea unui TBM de 12m diametru. Cele de metrou au 6.5m, iar cele folosite de Aktor la tunelurile feroviare sunt de 9m.
-
@mihai
Sa vedem, asadar cum il aduc, asambleaza etc.
De LEA parca nu va fi o problema in zona Poiana.
As mai zice ca DJ703H a fost "ranforsat" si latit binisor, toamna asta, aflat din postarea unui fan local infra.
Si nu suspectez CJ Arges cu minunea asta ( ca au si ei in plan) ci pe WeBuild.
Si nu doar latit sa se poata "petrece" doua basculante, dar si trailerele cu TBM.
Ranforsarea ar fi de 60 cm de balast, piatra sparta.Probabil ca basculantele s-ar multumi cu mai putin ( spre deloc), dar cu trailerele cu TBM it may be a diferrent story . -
Imagini de astazi de pe A1 Sibiu - PItesti Lot 3, unde WeBuild efectueaza lucrari pregatitoare pentru inceperea forajelor la portalurile viitorului tunel de 1.7km.
-
@mihai Frumos! Mulțumim!
-
@mihai
Multumim frumos, inclusiv sursei !
Imi induce buna dispozitie inainte de 1 Decembrie -
@mihai
Drumul cu stratul de balast (de) compactat, e DJ 703H ( fost DN7D) in zona Salatrucu -Poiana, presupun, deci amenajarea e inca in toi. -
Wow super imagini de pe viitoarea A1 lot 3.
-
@vancouver Da, se vede luminița de la capătul tunelului. Loturile 4 și 5, fără emoții, în următorii 2 ani, să zicem. A0 sud se inchide la anul sigur.
Dacă începe și aici, deja încep să visez la Constanța - Nădlac, chiar și cu o mică „gaură” pe lotul 2.
De unde credeți că va veni TBM-ul (bănuiesc că îl aduc de la altă lucrare)? Există șanse să vedem bucățile TBM sosind în primăvara lui 2025? -
Infrastructura Romania
30 NOI 2024 Autostrada A0 nord lot 3 descarcare in DN2 Afumati CCECC.
-
Nodul A1/A13 de la Boita prezentat intr-o animatie a CNAIR.
-
@mihai Fain. Sper sa mai fiu in viata cand se termina A13 pana la Bacau. Acum am 49 si perspectiva finantarii proiectelor nu prea e roz.
-
Ca sa prindem in viata cat mai multe orase legate intre ele trebuie sa nu mai facem proiecte aberante si faraonice, ci sa revenim cu picioarele pe pamant. Nu de alta, dar pe langa rutier mai exista si feroviar si alte domenii in care trebuie investit masiv si nu putem baga parti importante din PIB la infinit in autostrazi.
Ma refer chiar aici la A13, pentru ca dupa parerea mea nu ar trebui facut si A8 si A13 montan. Da ok, A13 Sibiu-Brasov-Tg. Secuiesc DA. La fel DA Onesti-Adjud. Dar nu aberatia desenata in acest moment cu urcare de 300m de la Onesti pe niste dealuri, cu mega tunel apoi si coborare inapoi in albia Siretului si intersectie cu A7, ci doar o autostrada simpla, clara, dreapta, la campie, intre Adjud si Onesti. Ideal intr-un proiect comun cu reabilitarea caii ferate Adjud-Onesti, care poate fi facuta si ea de 160 si in unele locuri mutat amplasamentul usor, ca sa incapa si autostrada, sa nu fie nevoie de poduri inutile.
-
@mihai
Toare bune si frumoase dar eu unul nu cred ca au alde CNAIR in organigrama asa ceva ( poate CNIR sa coaca ceva): un colectiv de randari video. Daca analizam un pic clipul, vedem logoul Makyol in stanga, dar si unul Mega in dreapta.
Dar pentru ca toate aceste detalii trebuiau reunite, s-a realizat asta sub egida CNAIR.