A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
-
@mihai Pentru scurgerea apei. Lacul va fi adus la starea initiala de UMB dupa ce termină.
-
Mihai Panait
Autostrada A0 | LOT 4 | 29.11 | PASAJ CFR | LAC CERNICA | UMB Ep. 9 |
-
@chapo a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
@mihai Pentru scurgerea apei. Lacul va fi adus la starea initiala de UMB dupa ce termină.
Completez: pentru ca lacul nu este lac, ci râu. Râul Colentina, pe care in mod artificial s-au facut diverse baraje si asa au aparut aceste lacuri: Herastrau, Tei, Cernica etc... Si fiind de fapt un râu, curge. Deci trebuie sa-i lase aceasta posibilitate.
-
Corolar lac Cernica
- este ultimul din cele 15 lacuri antropice, amenajate pe raul Colentina
- primele 7, au fost amenajate -in sensul de curgere al apei -intre 1933 si 1940, urmatoarele intre 1966 si 1970
- este si cel mai mare ca suprafata -360 ha- din salba
- după lacul Cernica, râul Colentina se varsă în Dâmbovița, tot pe raza comunei Cernica
-
@mihai : Așa e și în viata reală, nu? Dacă eu sunt născut pe 31 decembrie și tu pe 1 ianuarie se zice ca sunt cu 1 an mai mare ca tine.
-
@daniel22_22 cam asa ceva
-
@chapo a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
@vancouver Nu este nevoie. Se pot sterge comentariile mele
Noi nu stergem, pentru ca nu avem cunostinta despre nicio lege a puritatii discutiilor pe forum
-
-
Am urmarit explicatiile Dlui Scriosteanu. Sunt extrem de interesante de data asta. Mai ales legat de hidroizolatie, si am convingerea ca va functiona 100% si nu vom avea infiltratii la modul cum se lucreza si verifica fiecare sudura a hidroizolatiei.
Si o info foarte buna pentru toata lumea din video:
PESTE APROX. 10 ZILE SE VA EMITE PRIMA AC PENTRU LOT 3 (Tigveni - Cornetu, We Build) si va cuprinde si zona tunelului de 1,7 km de pe acel lot.
-
@vancouver am inteles ca WeBuild intentioneaza sa foloseasca TBM pentru tunelul de 1.7km.
-
@mihai Da, dar doar un singur TBM care va fora ambele fire.
-
Infrastructura Romania
A0 Nord lot 3 DN2 Afumati Live
-
@PaulS interesant. S-a ajuns cu asfaltul in DN2.
-
Scriosteanu anuntase deja de cateva zile ( pe Fb) atat despre AC cat si despre TBM.Ultimul era previzibil inca de prin vara.
Nu in ultimul rand: personal, nu pot sa nu remarc ca CNAIR le-a facut cumva un bine celor de la WeBuild ca nu au emis AC, "in secunda doi", adica tot de prin vara de cand primii au predat proiectul, lucru spus tot de Scrio, pe acelasi canal.
Cand zic asta, ma gandesc la dificultatile recunoscute de WeBuild -de-aproape un an deja- in a gasi forta de munca locala suplimentara ( fapt confirmat si de unii primari din zona lovisteana, intervievati).
Prin urmare, se pare ca nu e chiar o simpla coincidenta, ca CNAIR a "deliberat" cu emiterea AC, pana in decembrie, adica taman cand WeBuild termina jumate din Sectiunea 5.
Dar subliniez : e doar perceptia mea si - vis-a-vis de WeBuild - o premiera. -
@chapo a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
@mihai Da, dar doar un singur TBM care va fora ambele fire.
Nu e neaparat un calcul gresit. La o viteza de 10-12m/zi, tinand cont ca e mult nisip in acele dealuri, in cam 4-6 luni pot fora un tub, daca terenul nu le cauzeaza probleme. Plus 3-4 luni de dezasamblat si reasamblat TBM-ul pentru tubul 2, practic pot avea ambele tuburi gata intr-un an jumate - doi.
Plus vreo 6 luni de echipare cu sistemul rutier, asa ca se pot incadra bine in 48 de luni de executie.
-
Da, diferenta majora intre NATM si TBM: toate operatiile pe care le descrie acum Scriosteanu in tunel, la TBM pica. Se foreaza si se aplica imediat structura de rezistenta. Raman doar radierul si asfaltul.
Pe de alta parte TBM dureaza cam un an sa-l construiasca si sa construiasca santierul de prefabricate necesar. Si necesita LEA speciala, la cat curent consuma.
-
Au cca 60 de TBM, raspandite pe glob.De adus va dura ceva, dar nu un an.
Cred ca prin primavara s-ar putea sa ne trezim cu el deja. -
@casio tocmai ma gandeam ca va fi o premiera in Romania folosirea unui TBM de 12m diametru. Cele de metrou au 6.5m, iar cele folosite de Aktor la tunelurile feroviare sunt de 9m.
-
@mihai
Sa vedem, asadar cum il aduc, asambleaza etc.
De LEA parca nu va fi o problema in zona Poiana.
As mai zice ca DJ703H a fost "ranforsat" si latit binisor, toamna asta, aflat din postarea unui fan local infra.
Si nu suspectez CJ Arges cu minunea asta ( ca au si ei in plan) ci pe WeBuild.
Si nu doar latit sa se poata "petrece" doua basculante, dar si trailerele cu TBM.
Ranforsarea ar fi de 60 cm de balast, piatra sparta.Probabil ca basculantele s-ar multumi cu mai putin ( spre deloc), dar cu trailerele cu TBM it may be a diferrent story . -
Imagini de astazi de pe A1 Sibiu - PItesti Lot 3, unde WeBuild efectueaza lucrari pregatitoare pentru inceperea forajelor la portalurile viitorului tunel de 1.7km.