A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
O veste buna pentru A7:
-
@f0rest Nu se mai fac accese facile directe la anumite unitati militare. Nu stiu amanunte. Mai departe, niste informatii: 2. UMB a luat in calcul sa angajeze lucratori din Turcia. S-au oprit la timp. 3. Intradevar Romania a ajuns la un moment dat sa stea foarte prost cu banii pentru autostrazi. Daaar, am avut sustinerea verbala a U.E. care ne-a promis ca ne vor da bani, dupa ce vor schimba cate ceva la ei. Si in seara asta avem confirmarea ca au facut-o. 4. Umbrarescu are o relatii speciala in cercurile la nivelul decizional pentru constructia de autostrazi. A fost asigurat ca nu se vor opri banii pentru el , chiar daca vor fi sincope, dar va trebui sa reprioritizeze santierele asa incat relatia politica cu U.E. privitoare la autostrazi sa fie ok. 5.Cel mai bun lucru care ni se putea intampla e faptul ca UMB s-a intins cu castigarea contractelor. Acest lucru a permis o flexibilitate maxima in mentinerea in lucru a santierelor prioritare, in momentele cand banii erau foarte putini. Daca aceste contracte erau castigate de alte firme, cand nu mai veneau bani de la Bucuresti, cineva imi spunea ca 95% din santiere se blocau. Deci tot raul spre bine.
-
@vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Plati pe Focsani - Bacau anul asta pe luna (prima este ianuarie, ultima octombrie): 61 + 60 + 0 + 48 + 90 + 211 + 293 + 340 + 850 + 514 = 2467 milioane RON (adica jumatate de miliard de euro anul asta deja).
Asa ca nu inteleg de unde ideea ca nu se dau bani pe A7! Clar sumele de bani reflecta o accelerare puternica din aprilie pana acum. Cat a facturat UMB i s-a platit. Suma ingrosata 850 este virata pe septembrie, 514 pe oct. Cea mai mare suma atat pe sept cat si pe oct incasate pe toate santierele de autostrazi din Romania!
Important: bugetul initial a fost de 900 milioane RON pe Fo-Bz si intre timp a fost suplimentat la 2.650 milioane (2,6 miliarde RON), si probabil se va mai suplimenta inca o data. Asa ca alt mit spulberat, ca nu au fost bani in buget. Asa, si ce daca, s-au suplimentat!
Hai sa vedem si pe alte santiere A7:
- Buzau - Focsani: 403 + 379 + 239 + 206 + 25 + 164 + 105 + 22 + 40 + 0
- Bacau - Pascani: 63 + 121 + 1 + 32 + 29 + 194 + 57 + 4 + 89 + 0
Iarasi se vede clar cum ritmul de lucru scade puternic la Bz-Fcs, pentru ca sunt gata lucrarile, dupa ce in ian si febr au luat bani multi pentru avansul zdravan de la finalul anului trecut. Iar pe Bc-Pascani se vede clar lipsa de mobilizare si avansul modic.
sursa: postarile lui @HaiHai pe pum
Am văzut că am fost menționat, așa că folosesc dreptul la replică — una prietenească.
Calcule aproximative dar suficent sa ne facem o idee.# Focșani–Bacău
Calculele lui HaiHui (plăți ian–oct):
61 + 60 + 0 + 48 + 90 + 211 + 293 + 340 + 850 + 514 = 2,4 mld. lei
Calculele mele (CESTRIN, plăți pe loturile 1–3):
40% * 2,35 + 39% * 2,48 + 23% * 1,67 = 2,72 mld. lei
Concluzia 1: Valorile sunt foarte apropiate, deci cele două surse se validează reciproc.
Concluzia 2: Ura, bravo Bolo, ne apropiem de 3 miliarde (hai să zicem)! Problema rezolvată!
Lucrat de UMB (sfârșit septembrie):
85% * 2,35 + 85% * 2,48 + 65% * 1,67 ≈ 5,2 mld. lei
Valoare totală proiect: ~6,5 mld. leiDacă punem cap la cap:
Plătit — chiar și cu generozitate — ~3 mld
Lucrat (septembrie) — ~5,2 mld
Proiect total — ~6,5 mld.Entuziasmul cu „problema e rezolvată” e cam grăbit.
Mai trebuie cam încă un buget anual întreg ca să ajungem la zi.
# Buzău–Focșani
Calculele lui HaiHui (plăți ian–oct):
403 + 379 + 239 + 206 + 25 + 164 + 105 + 22 + 40 + 0 ≈1,58 mld. lei
De acord că spre final plățile scad — nimic anormal aici.
Problema este alta: rămânem cu ~700 milioane lei sub valoarea proiectului.
Și nu cred că „toaletele și stațiile de încărcare” justifică această diferență.
Hai, maxim 100 de milioane — tot rămâne un gol consistent.# Concluziile mele:
-
Nu am afirmat că nu se plătește pe A7! Am zis doar că statul se străduiește, dar este departe de bugetul necesar pentru finalizarea până la Bacău și chiar față de ce a executat deja UMB.
Cifrele de mai sus vorbesc de la sine. -
„Vedem la anul” — cred ca am avut dreptate.
Nu doar că vom încheia cu datorii destul de mari pe Focșani–Bacău , dar nici Buzău–Focșani (terminat de 1 an!) nu va fi plătit integral.
Și am o bănuială că și la Nurol vor rămâne datorii serioase în 2026. -
Rămân la părerea că în vară s-au pierdut câteva luni.
Când începi anul cu doar ~900 milioane plătite (≈15% din valoarea Focșani–Bacău), apoi continui cu plăți de 61 + 60 + 0 + 48 + 90, iar UMB vede că nici banii de anul trecut de la Buzău–Focșani nu îi poate recupera integral — niciun om sănătos la cap nu trage la maxim în aceste condiții.
Să nu uităm și episodul în care au amenințat că trag pe dreapta — nu faci asta decât când cuțitul e la os.
Deci da, cred că în vară situația era albastră. -
Era interesant de văzut ce s-ar fi întâmplat dacă UMB nu se întindea și intrau alte firme pe A7.
La datoriile astea, multe firme mai mici ar fi capotat și și-ar fi tras utilajele pe dreapta.
Deci încă un „motiv” să îi înjurăm pe UMB că s-au „supraîntins”…
Eu cred că mulți nu realizează nici acum cât de norocoși suntem că tocmai s-au supraîntins. -
Am auzit ideea asta cu „o să se facă încă o rectificare, și încă una”, lansată inițial (dacă nu mă înșel) de Horațiu și repetată de câțiva pe PUM.
Unde cred că este greșită:
- Bugetul nu e un elastic. Faptul că găsești bani o dată nu înseamnă că îi găsești și a doua, și a treia oară — mai ales în situația actuală a economiei.
- Deja se vede că pentru a găsi bani la A7 s-a tăiat de la A8. Asta arată că resursele sunt limitate, nu infinite.
- Anii trecuți nu sunt un reper. Una e să faci 40–50 km/an (cazul României timp de un deceniu) și alta e ce avem din 2024 când s-au făcut ~200 km/an. Dimensiunea problemei este diferită.
-
@Victoras a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
5.Cel mai bun lucru care ni se putea intampla e faptul ca UMB s-a intins cu castigarea contractelor. Acest lucru a permis o flexibilitate maxima in mentinerea in lucru a santierelor prioritare, in momentele cand banii erau foarte putini. Daca aceste contracte erau castigate de alte firme, cand nu mai veneau bani de la Bucuresti, cineva imi spunea ca 95% din santiere se blocau. Deci tot raul spre bine.
Nu m-am putut abține să nu răspund la asta.

De doi ani (verificabil, sunt încă postările mele pe PUM) spun că faptul că UMB a luat atâtea loturi vine cu multe beneficii.
Bineînțeles, am fost acuzat că sunt „plătit de UMB” (locuiesc de 20 de ani în Vest și nu am afaceri în România), „fanatic” și alte povești…Argumentele mele :
- UMB a oferit cel mai mic preț. Asta înseamnă economii semnificative la contractele astea uriașe.
- O firmă românească luând majoritatea loturilor înseamnă că mai mulți bani rămân în țară, nu se duc în profiturile companiilor din afară.
- Garanția de 10 ani rămâne la o firmă românească, cu contracte aici; e mult mai ușor de obligat să remedieze problemele dacă apar.
- Dispare riscul „lotului muzeu”, pe care l-am văzut de nenumărate ori în ultimii 5–10 ani: un lot finalizat, dar nodul sau pasajul la firma vecină e blocat și toată bucata devine inutilizabilă.
- Flexibilitate mult mai mare: poți să le spui „accelerați aici” și e acceptabil dacă lasă mai moale alt lot — coordonare imposibilă când ai firme diferite.
- O firmă de dimensiunea UMB poate lucra mult mai mult „pe datorie” fără să se oprească, spre deosebire de firme mici sau companii pentru care România este doar o piață secundară sau terțiară. Care ori s-ar fi oprit din lucru, ori ar fi lucrat la minimum.
Mă bucur foarte mult când și alții încep să vadă aceleași lucruri.
-
In zona pasarelei de la Garoafa se execută mai multe lucrări, inclusiv la Autostrada A7, ceea ce a dus la blocarea traficului pe DN2, crearea unor coloane kilometrice pe ambele sensuri și creșterea timpilor de așteptare la aproximativ 2 ore. În aceste condiții, a fost luată decizia ca pe unul din sensurile pe care lucrările au fost finalizate, să se circule temporar și controlat pentru a reduce timpii de așteptare în acea zonă. Urmează ca luni sau cel târziu marți, pasarela să fie dată în circulație, după ce toate lucrările vor fi finalizate. Din acel moment vor dispărea și blocajele rutiere din această zonă“
-
Ieri era mobilizare ca la razboi , cel puțin de la Garoafa la Tișița. Era și după , pana la Bacău sud.
-
-
Oare nu era mai fluid daca sensul Bucuresti Bacau mergea pe deviere si Bacau Bucuresti ramanea pe pod?
Oare podul are doua benzi pe sens? Sigur traficul o sa scada dupa ce se da in exploatare autostrada.
-
@JohnDoe Sigur era mai fluid, dar se pare ca au lucrat la corpul autostrazii sub pod.
-
@mike_us Nu te mai lauda cu vazutul.. UMB a anticipat aproape totul dinainte (pleonasm), cam nimic nu a fost lasat la intamplare. Ma bucur ca ai intuit ceva din algoritmul de calcul, bravo.
România a obținut aprobarea Planului Național de Redresare și Reziliență revizuit