A7 Ploiești - Bacău - Suceava
- 
 @albu81 ți-am mutat postarea. Dacă am zis toate, trebuie să le mut pe toate de acum înainte. Aici rog doar noutăți despre A7. 
- 
 Datele sunt preluate din rapoartele CESTRIN; dacă am greșit undeva, rog să mi se spună unde. 
 Pentru cei care spun că CESTRIN nu e la zi, am făcut și adunarea facturilor din ROGOP — chiar dacă e mai complicat de calculat — și cam pe tot acolo ieșim.
 Nici dacă luăm bugetul total alocat și îl împărțim la toate șantierele nu iese.
 Nici o eroare de 5% la calculele mele nu schimbă esențial nimic. Pentru oricine vrea să discute pe baza cifrelor, nu a părerilor scoase din burtă, se pot observa următoarele: - Pe tronsonul Focșani–Bacău, diferența este neobișnuit de mare — 42%. La un contract uriaș, de 6,5 miliarde lei, multe alte firme, mai mici sau fără resurse, s-ar fi oprit complet din lucru.
- Pe Bacău–Pașcani, diferența este tot mare, dar să zicem că rămâne în limite acceptabile — cam 20%.
- Mai grav este că nici pe Buzău–Focșani nu s-au plătit încă toate facturile — vorbim de sute de milioane acolo.
- Iar pe A8, există deja declarații publice că s-au terminat fondurile pentru anul acesta.
- Și, din nou grav, diferențele dintre lucrat și plătit cresc constant din iunie, de când am început să urmăresc datele. Concluzia logică este că se lucrează mai repede decât se plătește — pe cifre, nu pe păreri.
 Avem, deci, o problemă serioasă cu asigurarea plăților — una care nu poate fi băgată sub preș la nesfârșit. 
 Societatea civilă ar trebui să semnaleze clar această situație și să ceară guvernului să accelereze plățile, indiferent cum se numește firma care execută lucrările.
 E foarte ciudat că nimeni nu vrea să vorbească despre problema asta."Partenerul serios" ar trebui să facă eforturi ca diferența dintre lucrat și plătit să rămână în limite minime, indiferent de numele firmei. 
 Asta ar transmite un semnal de încredere și ar atrage, la următoarele licitații, firme serioase, dispuse să investească și să livreze la timp.@vancouver @mihai Pe legea privind transparența, ați putea ridica întrebarea: sunt datele reale? 
 Există plăți care nu sunt vizibile public și nu apar în rapoartele CESTRIN sau ROGOP?
 Ar fi bine să lămurim asta clar, fără circ și fără speculații.
 Nu există niciun motiv să nu existe transparență într-o chestiune de interes național.
- 
 @mike_us Nu stiu in ce masura e treaba noastra sa aflam de ce exista un decalaj asa de mare intre progres si plati. Interesul acesta trebuie sa-l aibe cel care are de primit banii. Stim ca in alte situatii a facut scandal legat de bani, deci stie sa-si apere interesul. Pe mine sincer discutia asta nu prea ma intereseaza. M-ar interesa doar daca ar bloca lucrarile si acest lucru trebuia sa-l reclame constructorul. Dar nu e cazul. A7 pana la Pascani are sanse reale sa fie gata in 2026. Asta e ce ma intereseaza. 
- 
 @vancouver : Corect. Dacă UMB accepta să lucreze pe datorie, fie primit. Nu trebuie să facem noi AVC pentru banii lor. Când se vor termina banii o să vedem camioanele aliniate și în 2 săptămâni va urma rectificarea bugetară aferentă. 
- 
 Activitate intensă pe șantierul lotului 2 (Domnești Târg-Răcăciuni) al Autostrăzii Focșani - Bacău (A7)! Pe tronsonul de aproximativ 17 km dintre Domnești Târg și Adjud stadiul lucrărilor a depășit 90%. Constructorul român (UMB Spedition) lucrează acum în special: - în zona pasajului de la Domnești Târg, unde, se execută lucrări de hidroizolație, după ce a fost turnată placa de suprabetonare,
- la podul peste râul Trotuș,
- la nodul Adjud,
 Valoarea contractului pentru construcția acestui lot (38,78 km) este de 2,48 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea esre asigurată prin PNRR. Pe întregul lot stadiul fizic a depășit 85%, dar anul acesta, dacă dacă vor permite condițiile meteorologice să se mențină actualul ritm de lucru, circulația va putea fi deschisă până la Adjud. Astfel se va putea circula de la București la Adjud, doar pe autostradă (A3 și A7), anul acesta. Anul viitor, după finalizarea lucrărilor și pe celelalte sectoare ale A7, se va putea circula pe autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7). Domnul Cristian Pistol 
- 
 Săptămâna viitoare se va semna, la Suceava, contractul de execuție pentru tronsonul Pașcani – Suceava al Autostrăzii A7. Anunțul a fost făcut la finalul ședinței de joi, 30 octombrie, a Consiliului Județean Suceava. 
 Tronsonul Pașcani – Suceava al Autostrăzii A7 este împărțit în două loturi, ambele contracte de execuție fiind adjudecate de compania Spedition UMB. Valoarea totală estimată pentru proiectare și execuție este de 8,3 miliarde de lei fără TVA, finanțarea urmând inițial să fie asigurată prin Programul Operațional Transport (POT) 2021–2027. Pentru lotul 2, valoarea maximă estimată era de 3,98 miliarde de lei fără TVA. În prezent, se preconizează ca lucrările pentru acest segment al A7 – Autostrada Moldovei – precum și pentru tronsonul Suceava – Siret, să fie finanțate prin programul european SAFE (Security Action for Europe).
- 
 Asta da veste buna. Pentru ca aici discutam de alti bani, SAFE. Sper ca Umbrarescu se va milosti de noi si o sa inceapa sa mai dea si in subantrepriza, de ex. structurile de la poduri la firme gen Baxcom, Coni, Retter. Ca sa nu mai avem emotii ca acum cu Focsani - Adjud si vremea. Cu o lungime totală de 61,97 kilometri, tronsonul Pașcani–Suceava traversează județele Iași, Suceava și Botoșani. Proiectul include realizarea a 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, 8 parcări, 2 Centre de Întreținere și Coordonare, precum și 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B) și Aeroport Suceava (cu acces în DN29). Pe lotul al doilea sunt prevăzute lucrări majore, între care un pod peste râul Siret și DJ208C, cu o lungime de 845,10 metri, și un pasaj peste calea ferată CF511, de 625,10 metri. Tot pe acest tronson vor fi amenajate parcări de scurtă durată, spații de servicii moderne dotate cu stații de încărcare pentru vehicule electrice, trei noduri rutiere (Roșcani, Dumbrăveni și Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava), precum și un drum de legătură de aproximativ 5,2 kilometri către aeroport. 
- 
 @vancouver nu cred ca da nimic. Poate doar lui baxcom sa spunem deoarece firma este din suceava si e mai ok pentru muncitori. Dar Baxcom vrea? Stiu ei sa lucreze in ritmul si tehnologia UMB? Vor sa stie? 
 Personal ma gandesc ca daca este sa subcontracteze o sa o faca pe terasamente. Stiu ca prin Ardeal erau aproape de o intelegere cu o firma pentru terasamente dar a cazut. Pe traseul autostrazii sunt firme cu capacitate care ar ajuta mult. EKY, TRY GRUP, AUTOTEHNOROM etc . Firme locale
- 
 @vancouver : Nici eu nu cred ca vor subcontracta ceva. Pascani-Suceava și Focsani-Braila sunt 140 km de care au nevoie ca să lucreze în perioada 2027-2029 când vor reuși să intre serios pe A8 montan. 
- 
 Da, din pacate sansele sa subcontracteze sunt extrem de mici, mai ales atata vreme cat nimeni niciodata de la stat nu i-a suflat in ciorba, nu l-a amenintat cu penalitati de intarziere etc. 
- 
 @mike_us 
 Procentele de plăți nu pot fi niciodată egale cu procentele raportate la termen. Din două motive. De la emiterea unei facturi trece un timp(mai scurt , mai lung) până la plata efectivă. Al doilea motiv ține de volumul lucrărilor și valoarea lor. Care nu sunt egale. Deși e de îngrijorat când sunt diferențe mari(care , simplist îți arată un decalaj ce poate semnaliza sincope) , când sunt diferențe mici ecrelativ ok.
- 
 @vancouver Nu stiu daca e din cauza ca nu ar avea nevoie sa subcontracteze la acel moment sau pentru motivul expus de tine. Poate amandoua. 
- 
 @Azzl a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava: Pe întregul lot stadiul fizic a depășit 85%, dar anul acesta, dacă dacă vor permite condițiile meteorologice să se mențină actualul ritm de lucru, circulația va putea fi deschisă până la Adjud. Chiar mai sunt sanse la Tisita la podul de sub LEA? Nu am vazut nici o filmare recenta, dar podul ala e tare in urma. 
- 
 @Adrianb1 zicea cineva că dacă intră cu forezele in prima săptămână din noiembrie au suficient timp că sa termine. Limitarea vine din timpii tehnologici pentru întărirea betonului la pilele lipsa și suprabetonarea podului. Daca iei 10 zile la pile + 10 zile la elevații+10 zile la suprabetonare ajungi la 30 timpi tehnologi, aduni ridicarea grinzilor+ predale+ borduri + hidroizolatie încă o săptămână - 10 zile se fac 40 de zile lejer. Astia ar fi timpii tehnologici cu betoane standard daca se folosesc aditivi, mai se pot reduce încă 
 Vedem cum a fost pe podul de la la Garoafa doar că aici lucrarea este mult redusă pt că o parte din pod este deja gata. Deci timp ar fi, încă.


 
 Autostrada A7: Săptămâna viitoare se va semna contractul pentru tronsonul Pașcani-Suceava
Autostrada A7: Săptămâna viitoare se va semna contractul pentru tronsonul Pașcani-Suceava
