A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda
-
-
@mihai Ar ajuta mult să finalizeze lotul ăsta, ca să mai închidă din comentariile celor anti-UMB — care, din păcate, nu sunt puțini.
Lotul apare cu 87,20% pe CESTRIN, dar din ce văd eu, cred că a trecut deja de 90%.
Mai rămâne doar zona cu alunecările și nodul, unde se vede clar că au pornit în forță. -
@mike_us eu nu-i gasesc mare utilitate finalizarii lotului Zimbor - Poarta Salajului anul acesta.
Sigur ca exista intotdeauna importanta locala, dar autostrazile sunt importante la lung parcurs. Ori A3 intre Cluj si Bors 2 va fi utila la lung parcurs abia cand se finalizeaza toate loturile in lucru si se asigura continuintatea Cluj - Poarta Salajului + Nusfalau - Bors 2.
Abia atunci trunchiul principal de trafic Cluj - Oradea se va muta de pe DN 1 pe A3, chiar daca inca va lipsi pentru cativa ani tronsonul critic Poarta Salajului - Nusfalau.
Pentru UMB n-am niciun dubiu ca orice inchidere de santier este benefica, pentru ca vine cu inchiderea facturilor si cu eliberarea resurselor pentru lucrarile urmatoare. Dar, asa cum scriam si ieri, prefer sa nu urmaresc constructia de autostrazi in cheia pro-/anti-UMB pentru ca e o viziune care nu aduce nimic bun.
-
Este imposibil sa deschida anul asta Zimbor-P. Salajului, dar pot sa-l termine! Adica sa-si ia oamenii de acolo, atat de necesari in alte locuri. Motivul pentru care nu pot deschide este nodul Romanasi.
Eu as avea urmatoarea strategie in locul UMB, dat fiind ca e clar ca nu pot acoperi toate fronturile concomitent:
- in ianuari + februarie as lua toti oamenii din Transilvania, cu exceptia celor necesari la nodul Romanasi
- cu cei de la nodul Romanasi as trage tare sa-l finalizez, poate prin aprilie si sa se dea in trafic lotul
- cu restul as da lucra doar pe A7. De ce? Pentru ca acolo sunt aproape de casa si pot fi trimisi acasa din scurt daca incepe o ninsoare si nu trebuie sa stea departe de familie, sa doarma prin baraci cand e vremea proasta.
- as reveni in martie cu forte modeste pe Nadaselu - Zimbor, pentru a duce si acel lot la final pana in vara-toamna, sincronizat cu Ozaltin la viaducte (adica daca mai dureaza la viaducte, atunci redus nr. de oameni si folositi la A7 pana in august, ca sa nu pierdem finantarea PNRR)
La final de 2026 misiunea UMB din zona asta e clar ca se incheie. In 2027 va continua pe A7 la nord de Pascani plus lotul 3 din Bacau - Pascani, care sunt 99% convins ca nu-l vor putea termina in 2026.
-
Apropos, de unde aduc grinzile pt descărcarea de la Românași? Ca parca nu mai au fabrica acolo în zona?
In ultima filmare nu am văzut foreza acolo unde apăruse alunecarea aia care deplasase grinda de coronament. -
-
A10, cred ca pe lot 4:
-
𝐀 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐮𝐭 𝐚𝐬̦𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐛𝐚𝐥𝐚𝐬𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬𝐭𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭 𝐩𝐞 𝐥𝐨𝐭𝐮𝐥 𝐂𝐡𝐢𝐫𝐢𝐛𝐢𝐬̦-𝐁𝐢𝐡𝐚𝐫𝐢𝐚 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐓𝐫𝐚𝐧𝐬𝐢𝐥𝐯𝐚𝐧𝐢𝐚 𝐀𝟑
Constructorul subsecțiunii 3C2 Chiribiș-Biharia a Autostrăzii A3-Transilvania a început 𝐚𝐬̦𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞𝐫𝐞𝐚 𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐛𝐚𝐥𝐚𝐬𝐭 𝐬𝐭𝐚𝐛𝐢𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭 produs în stația amplasată în organizarea de șantier, material superior calitativ celui produs in situ.
️Punerea în operă a balastului stabilizat se realizează cu ajutorul finisorului de asfalt, iar antreprenorul, asocierea de constructori români Precon Transilvania-Citadina 98, și-a propus așternerea primului start de asfalt pe o lungime de 3-5 kilometri până la finalul anului, în funcție de condițiile meteo.
Mobilizarea constructorului este corespunzătoare, cu un progres de 𝟐𝟐 %- 𝐬𝐭𝐚𝐝𝐢𝐮 𝐟𝐢𝐳𝐢𝐜 𝐝𝐞 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐞 pe întreg tronsonul cu o lungime de 28,5 kilometri din județul Bihor.
Detalii despre proiect, pe site-ul CNIR :
https://www.cnir.ro/.../subsectiunea-3c2-chiribis-biharia/
-
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
-
Se pare ca sunt ceva probleme pe A10.
-
@candik din nefericire zona e cunoscuta chiar din timpul constructiei ca e instabila.
Grav e ca o zona traversata de o autostrada critica pentru noi, probabil dupa ce trece criza, noi vom fi nevoiti sa punem niste bani pentru reparare. -
DRDP Cluj intervine în regim de urgență în zona km 66 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, județul Cluj, unde s-a constatat o cedare a terasamentului.
Pentru asigurarea condițiilor de circulație și a siguranței participanților la trafic, Secția Producție intervine prin lucrări de întreținere curentă.
Având în vedere persistența fenomenelor de instabilitate și agravarea progresivă a cedării drumului, DRDP Cluj a demarat o procedură de achiziție pentru realizarea unei expertize tehnice și a unui studiu geotehnic detaliat.
Obiectivul acestora este identificarea cauzelor fenomenului de cedare a terasamentului, analiza eventualelor modificări geodinamice din zonă și elaborarea unei soluții tehnice de consolidare, care să asigure nivelul de calitate corespunzător cerințelor fundamentale aplicabile, conform legii.
Contractul pentru expertiza tehnică (și studiul geotehnic) a fost semnat, iar activitățile specifice se află în curs de desfășurare.
Până la finalizarea expertizei tehnice și stabilirea cauzelor care au condus la cedarea terasamentului, DRDP Cluj intervine prin lucrări de întreținere și aducere la cotă a părții carosabile, pentru menținerea condițiilor de siguranță rutieră și asigurarea fluenței traficului pe sectorul menționat.
Vă rugăm să circulați cu prudență în zona lucrărilor și să respectați semnalizarea rutieră!

-
-
Pana la filmarea din drona nu mi-am dat seama ca e intr-o zona deja reparata.