A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Adrianb1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
@mike_us Putna, Susita: podurile alea nu au nici o sansa pentru 1 decembrie. Garoafa, da. Lotul deschis - nici o sansa.
Pe 1 decembrie este Ziua Națională a României.
În rest, de ce ar trebui să fie gata fix pe 1 decembrie?
Dacă este pe 4 decembrie sau pe 20? Sau chiar în martie?
Infrastructura se face pentru zeci de ani — câteva luni în plus sau în minus contează foarte puțin.
Miza este ca anul viitor să vedem dacă vom primi bani nerambursabili.Podul mare, care ca lungime este aproximativ cât Putna + Sușița, le-a luat o lună și ceva să îl armeze și să îl betoneze.
Prin urmare, este posibil ca Putna + Sușița să fie deja suprabetonate la începutul lui decembrie. -
@mike_us Am luat 1 decembrie ca reper pentru ca incepe iarna. Sunt sanse mari ca ce nu e deschis pana atunci sa nu fie deschis pana la primavara, 4-5 luni mai tarziu.
E vorba de niste loturi de vreo 50 km in discutie pentru o deschidere acum versus peste 5 luni. Primul lot nu are sanse, al doilea inca are. Asta e tot ce am vrut sa spun, din filmari nu oricine poate trage concluzii. Da, podurile alea 2 pot fi suprabetonate pana la inceputul lui decembrie, dar mai trebuie hidroizolate, asfaltate si marcate si nu cu zapada pe ele. De la beton la deschidere mai dureaza vreo luna, iar daca luna aia e decembrie s-ar putea sa poata deschide abia in aprilie, ca deschideri in ianuarie sau februarie nu cred ca am vazut.
-
-
Darea în circulație a lotului până la Adjud depinde de vreme, nu știe nimeni cum o sa fie vremea in noiembrie sau decembrie. Daca nu ninge sau ploua mult au șanse să îl dea in circulație cu condiția să mute stâlpii aia luna asta sau cel târziu prima treime din noiembrie Daca nu... la anul. Nu vor rămâne porțiuni de asfaltat iar marcajele și rosturile se pot face și in condiții meteo mai dificile. Daca se mișcă cu elan ca și până acum desigur.
-
Oare de ce or fi gandit la Adjud acest nod complicat cand este mult teren in jur? Mai este vreun nod asemanator pe vreo alta autostrada in Romania?
-
@daniel22_22 Parca mai sunt 2. Poate proiectantul a vrut sa faca ceva frumos la intrare in curtea vecina. Acum sa fiu un pic rautacios.
Tehnic ma gandesc ca este CF si Adjudul Vechi aproape si nu s-ar fi incadrat cu noduri obisnuite.... -
@Adrianb1 Din ce țin eu minte, am mai văzut loturi inaugurate pe 20 decembrie, la care încă se lucra intens pe 1 decembrie.
Eu doar spun că această viziune pe termen scurt este neproductivă. În fiecare an începem aceleași discuții despre câți kilometri vor fi gata până în decembrie.
În realitate, dacă se deschide în decembrie sau în aprilie nu este o mare diferență — Moldova așteaptă această autostradă de aproape 30 de ani.Ca estimări, și eu cred cam la fel: a doua bucată, până la Adjud, are șanse mai mari să fie finalizată, în timp ce prima o văd la limită, cu șanse mai mici să fie gata anul acesta.
Totuși, în primăvară cu siguranță vor fi finalizate ambele, și aș spune chiar că este posibil să se circule până la Răcăciuni.Bineînțeles, depinde și de condițiile meteo, dar și de plăți — pe A7 diferența dintre progresul fizic și sumele efectiv plătite este cea mai mare.
-
@Adrianb1 Si daca iarna e usoara, care e prognosticul tau?
-
Si eu merg pe Tisita-Adjud pana de Craciun si Focsani-Tisita de Paste (12 aprilie). Din fericire relocarea celor tzashpe stalpi de la nodul Tisita (3 numarati de mine + inca 2 sau 3 numarati de @mihai ) va fi finalizata astfel incat sa nu afecteze bretelele de urcare-coborare in relatia cu Adjud-ul. Nodul Adjud mi se pare cel mai in urma.
-
@Victoras : Iarna nu va fi usoara in 2026. In Ianuarie-Februarie vin zapezi si frig si valea Siretului nu este Bucuresti.
-
@mike_us Cateva luni nu conteaza daca te uiti la urmatorii 50 de ani, dar cateva luni ori cateva zeci de mii de vehicule pe zi ori cateva zeci de kilometri iti dau cateva milioane de kilometri. Daca iei in seama rata de accidente, diferenta de timp pe parcurs, nu e ceva total ignorabil.
In astea cateva luni eu fac drumul de cateva ori. De cand ma urc in masina in Bucuresti si pana cobor din masina la destinatie dureaza intre 8 si 11 ore, de obicei. Crezi ca 25 km de autostrada nu conteaza chiar deloc? Dar 50? Dar 100? Cand incep sa conteze? Pe A7 mai sunt vreo 200 km in constructie, asta poate insemna vreo ora de drum diferenta. Nu pentru mine, pentru zeci de mii de oameni care circula pe acolo si sute de mii de oameni afectati de transportul de marfuri si persoane pe ruta asta.
Pana la urma doar am facut o estimare pe baza progresului actual. Nu cred ca am sarit in sus cu indignare sau am cerut ceva de la cineva, doar am exprimat o opinie: lotul 1 nu va fi gata pana vine iarna, lotul 2 inca mai are sanse, chiar daca nu prea mari.
-
-
-
Autostrada A7 Ploiești-Buzău Lot 3 · Complet + Nod Rutier DN2
-
@daniel22_22 Nici o prognoză meteo serioasă nu poate să prognozeze cât de frig va fi în iarnă asta.
-
@Adrianb1 Bănuiesc că dacă spui 8–11 ore, mergi din București până în nordul Moldovei — și îți înțeleg perfect frustrarea.
Și eu sunt tot din Moldova și, deși ajung mai rar acasă, mai fac drumul din București cu mașina din când în când.
Nu cred că am spus nicăieri că cei 25 de kilometri de autostradă nu ar fi importanți.
Nu cred că ne contrazicem — autostrăzile sunt importante și trebuiau făcute de mult.Dar trebuie să învățăm să privim lucrurile pe termen lung.
Problema este că A7 nu se poate construi peste noapte.
Comparativ cu ce s-a realizat până acum, A7 a avansat într-un ritm incredibil.
Dacă reușim să menținem ritmul acesta încă câțiva ani, vom avea o rețea de autostrăzi relativ decentă. -
@trismegistul Așa este. Gradul mai mare de certitudine e doar la prognoze de până la 7 zile. Eu mă uitasem la americani care în fiecare an în perioada septembrie-ocrombrie analizează dacă apare El Nino sau La Nina. Este vorba de temperatura apei Oceanului Pacific care duce mai multe sau mai putine precipitații spre America de Nord și Europa. Dacă se formează El Nino, iarna este cum eram noi învățați în copilărie și am învățat la geografia de școală generală: temperat continentală în Est (ger, zăpadă), temperat oceanică în Vest (ploaie, nu așa ger) și mediteraneană în Sud (călduț și ploaie când și când, mai mult spre secetă). La Nina este pe dos: ger și zapada multă în UK, Germania până în Europa Centrală, secetă și călduț în Europa de Est și Balcani și inundații în Europa de Sud. Până la mijlocul lui Ianuarie americanii zic ca va fi La Nina urmată de o schimbare bruscă spre un El Nino extrem. Pentru noi înseamnă zăpadă și frig din mijlocul lui Ianuarie până la final de Martie.
-
-
Cestrin a fost actualizat azi.
- Focșani–Bacău sunt salturi mari la execuție.
- Bacău–Focșani toate cele trei loturi se apropie de 40%, deci există speranțe reale pentru anul viitor.
- Diferențe foarte mari între execuție și plăți.
M-am uitat și eu pe celelalte autostrăzi — nicăieri nu sunt diferențe atât de mari între execuție și plăți ca pe A7.