A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
Daca e vorba de Serbanescu, pleaca de la premisa ca le incurca. Nu zic, nu e imposibil de imaginat o varianta cu suruburi in situatia in care nu merge cu sudura, dar tare ma indoiesc. Acolo nu prea e loc de dat gauri si de bagat suruburi, de strans piulite etc. De aia s-a revenit cu sudura la aceste ultime eclise ...
Asta cu 17 bucati confirma ce stiam si noi, am zis aprox. 25%. Cum in total erau 64, 25% ar fi 16 bucati. Ei bine sunt 17.
La fel si ca durata de executie, asta am tot zis mai sus, ca 2-3 zile. Numai sa stie oamenii aia pe santier ce sa execute.
Stam dupa niste foi de hartie.
-
Clasic romanesc, asteptam dupa birocratie pt ca autoritatile competente nu sunt capabile sa ia masuri in asa fel incat proiectantul, superviziorul si constructorul sa termini naibii odata prostia asta dupa atata timp.
Sunt curios daca Serbanescu ar face la fel daca cei care i-ar construi casa ar tot evita sa de-a un termen pt finalizarea lucrarilor. -
Are mainile legate, ce masuri sa ia? Legal nu poate retine mai mult de 15% penalizari lui Trace. Si oricum deja a ajuns la acest maxim, deci mai mult nu are ce le face. Nimeni nu mai are de incasat nici un ban si ca atare toti se fofileaza.
Mai ales ca PODUL DEJA ESTE IN REGULA, NU ESTE NEVOIE DE ACELE ECLISE SUPLIMENTARE. Eclisele cu suruburi deja montate acopera si incarcarile de la talpa superioara. A confirmat si expertul italian. Deci cu atat mai mult nimeni nu mai are chef de nimic. Expertul a zis sa se puna astea suplimentare ca sa creasca durabilitate podului pe termen lung (zeci de ani), nu sa se lase traficul inchis!
S-au facut in iunie si testele statice si dinamice si totul a iesit OK!
Dar hai sa zicem ca sufla in iaurt si le e frica. OK. Si tot exista solutii:
-
un CNAIR sanatos la cap, intr-o tara normala, ar fi luat taurul de coarne si ar fi comandat la un alt proiectant, de urgenta, cu alti bani, detaliile pisicii masii. Care se fac in cateva ore, hai 2-3 zile, de catre 2 ingineri debutanti si se verifica in 10 minute de catre un inginer cu experienta. Si asta a fost! 5000 de eura sau 10.000 de euro dati, cu justificare clara, ca se evita morti, accidente, degradarea drumului DN1B etc, care duc zilnic la costuri mai mari de 10.000 €.
-
un CNAIR normal la cap ar fi dat drumul de mult la circulatie, cu interdictie de tonaj peste 3,5 tone, eventual cu balize sa se treaca doar pe o banda pe pod (sa nu poata sa stationeze prea multe vehicule concomitent acolo in caz de ambuteiaj) si gata. Am explicat de n ori, incarcarea din turisme este o bagatela. Asta pe langa ce am zis mai sus, ca de fapt oricum podul este deja in regula si de fapt se poate deschide nelimitat!
-
-
@vancouver pai exact despre asta e vorba. Puteau da drumul la trafic si dupa sa regleze situatia, dar indivizii din CNAIR trateaza situatia asta cu o durere in fund crunta si nimeni nu pare sa-i deranjeze.
Stimabilul ministru Serban pare a fi doar o marioneta si nimic mai mult.
Probleme apar tot timpul, dar timpul in care se rezolva si modul in care se comunica si prezinta acele probleme fac diferenta dintre o tara/institutie sanatoasa si o tara babuina. -
@Dinu Ambele? Zic si eu ...
-
A ajuns dea dreptul deprimanta situatia pentru cineva ca mine care face ruta Buzau-Bucuresti destul de des. De fiecare data cand vad ceva video/postare/stire despre acest pod pentru o milisecunda exista un licar de speranta, dupa care imi dau seama repede ca cineva doar recicleaza putinele informatii concrete care exista sau mai rau, abereaza complet pe langa. Trag nadejde ca macar cand o sa termine turcii o sa arate chiar si mai penibila situatia, si cineva de la minister/CNAIR o sa se simta sa faca ceva.
-
Pe gandul,ro se anunta data de 15.10 ca data limita de deschidere a lotului
-
Zice asa ... "Lotul doi din Autostrada Ploiesti-Buzău, parte din Autostrada Moldovei se va deschide oficial cel mai târziu pe 15 octombrie. Toate problemele legate de proiectare si executie au fost remediate, arată aceleași surse. Procedura de recepție va demara în cel mai scurt timp".S-or fi luminat cei de la CNAIR ?
-
Nu aș pune prea mult preț pe acel site. E un exemplu de mărire și decădere. Ca și capital.ro
-
@daniel22_22
Din păcate presa nu mai este presă, rolul de informare a dispărut și acum se face propagandă și dezinformare.Citiți aici dacă nu știați, sunt 4000 muncitori pe șantier între Focșani și Bacău…
La ce folosește manipularea asta?
-
@vancouver Pentru ca Cnair stia de anul trecut de problemele la poduri, probabil de atunci supervizorul o fi zis/facut vreo adresa, dar s-a ales a se baga sub pres ca era de deschis in decembrie.
Iar dupa buleala din decembrie la primul pod de care s-a aflat public, trecand si presiunea alegerilor, venind si "prigoana" bugetarilor :))) Cnair nu mai poate iesi din aceasta situatie impingand vina asupra altora, ca probabil au zis si aia, scoatem hartiile si dam si noi vina pe voi... si am ajuns ca Cnair sa tolereze orice intarzieri, sai lase sa lucreze incetisor, sa-i supravegheze mai deloc (ca de aia au bulit si primele eclise) si tot asa.
(o parare de nespecialist, dar am incercat sa pun cap la cap sirul evenimentelor...) -
@SwatKat Corect, s-a trecut dintr-o extrema in alta.
Dar sa recunoastem, in toamna 2024 chiar era o presiune uriasa pe multe santiere sa se termine pana la alegeri sau hai pe final de an si inclusiv la CNAIR focusul era impartit intre toate astea. Iar lotul Coni-Trace culmea, din perspectiva august- octombrie 2024 parea printre cele sigure. Nu se prefigura inca problema de la km26 cu sudurile si nici de la km 20 sa nu fie in stare sa aduca radierul la timp.
Deci oarecum as scuza functionarii de stat din CNAIR si pe cei din zona politica pentru ce s-a intamplat in 2024.
Extrema in care au cazut acum, opusa, aia nu e ok.