Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    188 Mesaje 20 Posters 29.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mike_us @vancouver
      ultima editare de

      @vancouver Asta da veste bună! Cele două capete pe care lucrează Nurol și UMB însumează deja aproximativ 50 de kilometri din A8.
      Dacă nu termină în termenul PNRR, se pot muta proiectele pe programul de infrastructură mare care se încheie în 2027?

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • R Deconectat
        rockband
        ultima editare de

        ce inseamna AC partial? e macar jumatatea de lot utila, cea din vest?

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • N Deconectat
          nykonn @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver salutare si ma bucur ca v-am gasit!
          Propunerea ta e f interesanta... cunosc destul de bine zona, merg anual pe Ceahlau... cred ca e un Petrom pe DN 17B, cam in zona unde ai propus sensul giratoriu de Nord.

          De ce nu s-ar face o descarcare chiar la viaduct?
          2 noi sensuri giratorii in capetele viaductului existent si descarcarea direct pe DN15?

          ceva de genul cum am ”desenat” in imagine 😊 !

          Untitled.png

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Bine ai venit @nykonn !

            cateva probleme la propunerea ta:

            • bretelele desenate de tine ar fi ele insele in aer, adica si mai multe viaducte = costuri
            • ar insemna largirea viaductului pe zona benzilor de accelerare si franare, adica pe aprox. 250m pe fiecare parte; pe cat posibil pe pod / viaduct se incearca limitarea oricaror modificari de sectiune = latime, pentru ca e mai greu de facut calculele statice si dinamice si mai greu de executat.
            • si motivul pentru care propunerea ta este imposibila: viaductul autostrazii este la cota 600m. Intersectia DN-urilor si podul DN15 sunt la cota 520m. Adica ai o diferenta de altitudine de 80m! La o panta de 10% iti trebuie bretele de lungime minim 800m. Ori bretelele desenate de tine nu au decat vreo 200m lungime... ar insemna o panta de 40% ! Ca idee podul DN15 peste lac are 600m lungime.

            Bretelele desenate de mine au aprox. 800m - 1000m lungime, iar spre vest DN15 te ajuta ca urca la randul lui la cota 550, astfel ca diferenta de nivel intre giratoriul sud-vestic desenat de mine si autostada este de doar 50m.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            N 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Pentru vizualizare, cam asa o sa arate viaductul pe acolo, cam asa de inalte vor fi pilele:

              jagstalbruecke-betonsanierung2-1024x683.jpg

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • N Deconectat
                nykonn @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver multumesc pentru clarificari... nu am luat in considerare inaltimile viaductelor + cel mai important... largirea viaductului existent.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Anemona Andone  /  apr. 22  /  Companii

                  Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

                  Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

                  Sâmbătă, 26 aprilie, se dă startul lucrărilor la Podul peste Prut de la Ungheni, primul la nivel de autostradă cu Republica Moldova. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că acesta va fi finalizat în a doua jumătate a anului viitor.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • G Conectat
                    gruia88
                    ultima editare de

                    Dar nu ar trebuii sa mai inceapsa sa semneze cu UMB unde a mai castigat loturi ?

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                      Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • P Conectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        Sorin Grindeanu :
                        Contractele pentru construcția ultimelor trei tronsoane ale #A8 (Autostrada Unirii) intră în procedură de licitație!

                        CNIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția tronsoanelor cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni (33 km).

                        Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a A8 este de 9 miliarde lei (fără TVA).

                        Tronsonul 3 (Lețcani-Iași) va avea o lungime de 17,7 km, iar pe traseu vor fi construite inclusiv 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri. Durata pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.

                        Tronsonul 4 (Iași-Golăiești) va avea o lungime de 12,7 km, iar contractul prevede și construcția a 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata contractuală maximă pentru proiectare și execuție este de 46 luni.

                        Tronsonul (Golăiești-Pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.

                        După validarea documentației, va fi publicat în SEAP anunțul privind participarea la licitație, în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.

                        https://www.facebook.com/photo/?fbid=1408398017308165&set=a.536037454544230
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Cu asta se inchide A8. Toate sectoarele sunt scoase la executie.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Punctul.ro
                            Mobilizare la autostrada A8, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului:

                            Mobilizare la autostrada A8, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • P Conectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Start Lucrări, NESS Proiect Europe [26.04.2025 / Ep. 02]
                              Ștef

                              Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Start Lucrări, NESS Proiect Europe [26.04.2025 / Ep. 02]
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver @vancouver
                                ultima editare de

                                @vancouver a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

                                Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                                Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                                Cum ziceam, urmatorul este 2c Pipirig - Leghin. Mâine, 29.04:

                                Anemona Andone  /  apr. 28  /  Companii

                                Autostrada Unirii A8: UMB semnează mâine contractul pentru lotul Pipirig - Leghin. Va avea 7 tuneluri - Economica.net

                                Autostrada Unirii A8: UMB semnează mâine contractul pentru lotul Pipirig - Leghin. Va avea 7 tuneluri - Economica.net

                                Ministerul Transporturilor a anunțat luni că marți urmează să fie semnat contractul pentru lotul Pipirig - Leghin (19,3 km) din Autostrada Tg Mureș - Tg Neamț, parte a Autostrăzii Unirii A8. Amintim că, pentru acest lot de circa 19 kilometri, CNAIR a desemnat câștigătoare oferta UMB.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                • M Conectat
                                  mihai
                                  ultima editare de

                                  AUTOSTRADA A8 | Motca-Leghin 06.05.2025
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • P Conectat
                                    PaulS
                                    ultima editare de

                                    Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [10.05.2025 / Ep. 03]
                                    Ștef

                                    Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [10.05.2025 / Ep. 03]
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • C Deconectat
                                      chapo
                                      ultima editare de

                                      Nu inteleg de unde vine progresul de 12% raportat pe CESTRIN. Din pacate PAPA 2026, daca era macar o mica speranta

                                      P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • P Conectat
                                        PaulS @chapo
                                        ultima editare de

                                        @chapo Cand esti de partea statului se pot face mici ajustari. Din pacate din filmare progresul este aproape de 0, chiar daca sunt foreze aproape pentru toate structurile.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          DRDP Iasi:

                                          DRDP Iași: update Autostrada A8 Târgu Mureș - Iași - Ungheni, secțiunea Leghin - Târgu Neamț #UMB

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            A8 lotul de langa Targu Mures:

                                            Redacția  /  mai 14  /  Infrastructură

                                            Autostrada Unirii A8. Din 15 mai, constructorul turc Nurol poate începe lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, anunță șeful CNAIR

                                            Autostrada Unirii A8. Din 15 mai, constructorul turc Nurol poate începe lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, anunță șeful CNAIR

                                            Lucrările pentru construcţia unei noi secţiuni a A8, pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, pot începe de joi, constructorul turc fiind mobilizat

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post