Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    80 Mesaje 11 Posters 10.9k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Bine ai venit @nykonn !

      cateva probleme la propunerea ta:

      • bretelele desenate de tine ar fi ele insele in aer, adica si mai multe viaducte = costuri
      • ar insemna largirea viaductului pe zona benzilor de accelerare si franare, adica pe aprox. 250m pe fiecare parte; pe cat posibil pe pod / viaduct se incearca limitarea oricaror modificari de sectiune = latime, pentru ca e mai greu de facut calculele statice si dinamice si mai greu de executat.
      • si motivul pentru care propunerea ta este imposibila: viaductul autostrazii este la cota 600m. Intersectia DN-urilor si podul DN15 sunt la cota 520m. Adica ai o diferenta de altitudine de 80m! La o panta de 10% iti trebuie bretele de lungime minim 800m. Ori bretelele desenate de tine nu au decat vreo 200m lungime... ar insemna o panta de 40% ! Ca idee podul DN15 peste lac are 600m lungime.

      Bretelele desenate de mine au aprox. 800m - 1000m lungime, iar spre vest DN15 te ajuta ca urca la randul lui la cota 550, astfel ca diferenta de nivel intre giratoriul sud-vestic desenat de mine si autostada este de doar 50m.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      N 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Pentru vizualizare, cam asa o sa arate viaductul pe acolo, cam asa de inalte vor fi pilele:

        jagstalbruecke-betonsanierung2-1024x683.jpg

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • N Deconectat
          nykonn @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver multumesc pentru clarificari... nu am luat in considerare inaltimile viaductelor + cel mai important... largirea viaductului existent.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Anemona Andone  /  apr. 22  /  Companii

            Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

            Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

            Sâmbătă, 26 aprilie, se dă startul lucrărilor la Podul peste Prut de la Ungheni, primul la nivel de autostradă cu Republica Moldova. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că acesta va fi finalizat în a doua jumătate a anului viitor.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • G Deconectat
              gruia88
              ultima editare de

              Dar nu ar trebuii sa mai inceapsa sa semneze cu UMB unde a mai castigat loturi ?

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  Sorin Grindeanu :
                  Contractele pentru construcția ultimelor trei tronsoane ale #A8 (Autostrada Unirii) intră în procedură de licitație!

                  CNIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția tronsoanelor cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni (33 km).

                  Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a A8 este de 9 miliarde lei (fără TVA).

                  Tronsonul 3 (Lețcani-Iași) va avea o lungime de 17,7 km, iar pe traseu vor fi construite inclusiv 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri. Durata pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.

                  Tronsonul 4 (Iași-Golăiești) va avea o lungime de 12,7 km, iar contractul prevede și construcția a 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata contractuală maximă pentru proiectare și execuție este de 46 luni.

                  Tronsonul (Golăiești-Pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.

                  După validarea documentației, va fi publicat în SEAP anunțul privind participarea la licitație, în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.

                  https://www.facebook.com/photo/?fbid=1408398017308165&set=a.536037454544230
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Cu asta se inchide A8. Toate sectoarele sunt scoase la executie.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Punctul.ro
                      Mobilizare la autostrada A8, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului:

                      Mobilizare la autostrada A8, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Start Lucrări, NESS Proiect Europe [26.04.2025 / Ep. 02]
                        Ștef

                        Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Start Lucrări, NESS Proiect Europe [26.04.2025 / Ep. 02]
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

                          Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                          Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                          Cum ziceam, urmatorul este 2c Pipirig - Leghin. Mâine, 29.04:

                          Anemona Andone  /  apr. 28  /  Companii

                          Autostrada Unirii A8: UMB semnează mâine contractul pentru lotul Pipirig - Leghin. Va avea 7 tuneluri - Economica.net

                          Autostrada Unirii A8: UMB semnează mâine contractul pentru lotul Pipirig - Leghin. Va avea 7 tuneluri - Economica.net

                          Ministerul Transporturilor a anunțat luni că marți urmează să fie semnat contractul pentru lotul Pipirig - Leghin (19,3 km) din Autostrada Tg Mureș - Tg Neamț, parte a Autostrăzii Unirii A8. Amintim că, pentru acest lot de circa 19 kilometri, CNAIR a desemnat câștigătoare oferta UMB.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • M Deconectat
                            mihai
                            ultima editare de

                            AUTOSTRADA A8 | Motca-Leghin 06.05.2025
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • First post
                              Last post