Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    188 Mesaje 20 Posters 29.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • R Deconectat
      rockband
      ultima editare de

      ce inseamna AC partial? e macar jumatatea de lot utila, cea din vest?

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • N Deconectat
        nykonn @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver salutare si ma bucur ca v-am gasit!
        Propunerea ta e f interesanta... cunosc destul de bine zona, merg anual pe Ceahlau... cred ca e un Petrom pe DN 17B, cam in zona unde ai propus sensul giratoriu de Nord.

        De ce nu s-ar face o descarcare chiar la viaduct?
        2 noi sensuri giratorii in capetele viaductului existent si descarcarea direct pe DN15?

        ceva de genul cum am ”desenat” in imagine 😊 !

        Untitled.png

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Bine ai venit @nykonn !

          cateva probleme la propunerea ta:

          • bretelele desenate de tine ar fi ele insele in aer, adica si mai multe viaducte = costuri
          • ar insemna largirea viaductului pe zona benzilor de accelerare si franare, adica pe aprox. 250m pe fiecare parte; pe cat posibil pe pod / viaduct se incearca limitarea oricaror modificari de sectiune = latime, pentru ca e mai greu de facut calculele statice si dinamice si mai greu de executat.
          • si motivul pentru care propunerea ta este imposibila: viaductul autostrazii este la cota 600m. Intersectia DN-urilor si podul DN15 sunt la cota 520m. Adica ai o diferenta de altitudine de 80m! La o panta de 10% iti trebuie bretele de lungime minim 800m. Ori bretelele desenate de tine nu au decat vreo 200m lungime... ar insemna o panta de 40% ! Ca idee podul DN15 peste lac are 600m lungime.

          Bretelele desenate de mine au aprox. 800m - 1000m lungime, iar spre vest DN15 te ajuta ca urca la randul lui la cota 550, astfel ca diferenta de nivel intre giratoriul sud-vestic desenat de mine si autostada este de doar 50m.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          N 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Pentru vizualizare, cam asa o sa arate viaductul pe acolo, cam asa de inalte vor fi pilele:

            jagstalbruecke-betonsanierung2-1024x683.jpg

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • N Deconectat
              nykonn @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver multumesc pentru clarificari... nu am luat in considerare inaltimile viaductelor + cel mai important... largirea viaductului existent.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Anemona Andone  /  apr. 22  /  Companii

                Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

                Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

                Sâmbătă, 26 aprilie, se dă startul lucrărilor la Podul peste Prut de la Ungheni, primul la nivel de autostradă cu Republica Moldova. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că acesta va fi finalizat în a doua jumătate a anului viitor.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • G Conectat
                  gruia88
                  ultima editare de

                  Dar nu ar trebuii sa mai inceapsa sa semneze cu UMB unde a mai castigat loturi ?

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                    Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Conectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      Sorin Grindeanu :
                      Contractele pentru construcția ultimelor trei tronsoane ale #A8 (Autostrada Unirii) intră în procedură de licitație!

                      CNIR a transmis astăzi la ANAP, spre validare, documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția tronsoanelor cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni (33 km).

                      Valoarea estimată pentru construcția acestei secțiuni a A8 este de 9 miliarde lei (fără TVA).

                      Tronsonul 3 (Lețcani-Iași) va avea o lungime de 17,7 km, iar pe traseu vor fi construite inclusiv 18 poduri și pasaje, 6 tuneluri și 2 noduri. Durata pentru proiectare și execuție este de 46 de luni.

                      Tronsonul 4 (Iași-Golăiești) va avea o lungime de 12,7 km, iar contractul prevede și construcția a 12 pasaje, 2 tuneluri și un nod. Durata contractuală maximă pentru proiectare și execuție este de 46 luni.

                      Tronsonul (Golăiești-Pod peste Prut la Ungheni) va avea o lungime de 2,77 km și va fi construit în 18 luni.

                      După validarea documentației, va fi publicat în SEAP anunțul privind participarea la licitație, în cadrul căruia va fi stabilită și data limită pentru depunerea ofertelor.

                      https://www.facebook.com/photo/?fbid=1408398017308165&set=a.536037454544230
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Cu asta se inchide A8. Toate sectoarele sunt scoase la executie.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Punctul.ro
                          Mobilizare la autostrada A8, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului:

                          Mobilizare la autostrada A8, Târgu Mureș - Miercurea Nirajului

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • P Conectat
                            PaulS
                            ultima editare de

                            Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Start Lucrări, NESS Proiect Europe [26.04.2025 / Ep. 02]
                            Ștef

                            Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Start Lucrări, NESS Proiect Europe [26.04.2025 / Ep. 02]
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

                              Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                              Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                              Cum ziceam, urmatorul este 2c Pipirig - Leghin. Mâine, 29.04:

                              Anemona Andone  /  apr. 28  /  Companii

                              Autostrada Unirii A8: UMB semnează mâine contractul pentru lotul Pipirig - Leghin. Va avea 7 tuneluri - Economica.net

                              Autostrada Unirii A8: UMB semnează mâine contractul pentru lotul Pipirig - Leghin. Va avea 7 tuneluri - Economica.net

                              Ministerul Transporturilor a anunțat luni că marți urmează să fie semnat contractul pentru lotul Pipirig - Leghin (19,3 km) din Autostrada Tg Mureș - Tg Neamț, parte a Autostrăzii Unirii A8. Amintim că, pentru acest lot de circa 19 kilometri, CNAIR a desemnat câștigătoare oferta UMB.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                              • M Deconectat
                                mihai
                                ultima editare de

                                AUTOSTRADA A8 | Motca-Leghin 06.05.2025
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • P Conectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [10.05.2025 / Ep. 03]
                                  Ștef

                                  Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [10.05.2025 / Ep. 03]
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • C Deconectat
                                    chapo
                                    ultima editare de

                                    Nu inteleg de unde vine progresul de 12% raportat pe CESTRIN. Din pacate PAPA 2026, daca era macar o mica speranta

                                    P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • P Conectat
                                      PaulS @chapo
                                      ultima editare de

                                      @chapo Cand esti de partea statului se pot face mici ajustari. Din pacate din filmare progresul este aproape de 0, chiar daca sunt foreze aproape pentru toate structurile.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        DRDP Iasi:

                                        DRDP Iași: update Autostrada A8 Târgu Mureș - Iași - Ungheni, secțiunea Leghin - Târgu Neamț #UMB

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          A8 lotul de langa Targu Mures:

                                          Redacția  /  mai 14  /  Infrastructură

                                          Autostrada Unirii A8. Din 15 mai, constructorul turc Nurol poate începe lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, anunță șeful CNAIR

                                          Autostrada Unirii A8. Din 15 mai, constructorul turc Nurol poate începe lucrările pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, anunță șeful CNAIR

                                          Lucrările pentru construcţia unei noi secţiuni a A8, pe secţiunea Târgu Mureş - Miercurea Nirajului, pot începe de joi, constructorul turc fiind mobilizat

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de vancouver

                                            Irinel Ionel Scriosteanu

                                            Irinel Ionel Scriosteanu

                                            𝗦̦𝗶 𝗰𝗮𝗽𝗮̆𝘁𝘂𝗹 𝘀𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗲 𝗔𝟴, 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮 𝗡𝗶𝗿𝗮𝗷𝘂𝗹𝘂𝗶 - 𝗦𝗮̆𝗿𝗮̆𝘁̦𝗲𝗻𝗶, 𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗼𝗿 A fost desemnat câștigătorul pentru atribuirea contractului de proiectarea și execuția 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗠𝗶𝗲𝗿𝗰𝘂𝗿𝗲𝗮...

                                            Castigator este:
                                            Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - INFRAVIS S.R.L. (Turcia - România)

                                            Oferta mai avea depusa firma NUROL. Alte oferte nu au mai fost. Acest lot a ramas la CNAIR, dupa insistente ale directorului Pistol.

                                            Contractul prevede proiectarea și execuția a:
                                            ✅️ 23,4 km lungime traseu
                                            ✅️ intersecție denivelată cu DJ135A și CF407
                                            ✅️ conexiunea cu DN13A prin nod rutier
                                            ✅️ 2 tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km:

                                            1. 740 metri tunel în apropierea localității Măgherani, județul Mureș
                                            2. 330 metri tunel în apropierea localității Chibed, județul Mureș
                                              Valoarea contractului este de 2,98 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 - 2027.
                                              Durata contractului va fi de 30 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 24 luni pentru etapa de execuție.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post