Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    129 Mesaje 15 Posters 11.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • C Deconectat
      chapo @vancouver
      ultima editare de

      @vancouver Da corect, pe A8 Motca Ungheni ma astept sa liciteze si firme serioase, nu doar UMB, fiind tot SF-ul gata.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Semnare contract A8 lot 2A - cel mai mare contract semnat pana acum in Romania pe autostrazi (cea mai mare valoare).

        https://www.youtube.com/watch?v=8GNwZdIlSIM

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          https://www.youtube.com/watch?v=75wCm1CHKbU

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • M Deconectat
            mihai
            ultima editare de mihai

            Analfabetismul functional loveste din nou. Conform stirilor Antena 1, lotul 2A din A8 va costa 600 de miliarde de lei (probabil cu asfalt placat cu aur si cu parapeti cu bordura de diamante).

            Nu doar ca scrie asta in titlul clipului pe Youtube, dar fix asa zice si intro-ul in stire, chit ca burtiera spune 6 miliarde in loc de 600.

            Nici nu ne mai luam de continuarea ca "o firma romaneasca are 5 la dispozitie sa construiasca acest lot". 5 ce? 5 cai frumosi?!

            https://www.youtube.com/watch?v=roiqaTHvevA

            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de

              Autostrada A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului - 22.03.2025
              Asociația Pro Infrastructură
              https://www.youtube.com/watch?v=-rR5DsOiBRc

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • M Conectat
                mike_us @mihai
                ultima editare de mike_us

                @mihai Am ascultat știrea, nimic extraordinar. Presa actuală este formată din cititori de prompter.
                Și nu e doar la noi, trăiesc de 20 de ani în Vest.
                Să le ceri să înțeleagă ordine de mărime, geografie sau geopolitică e mult, mult prea mult.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  Anemona Andone  /  mart. 31  /  Companii

                  Autostrada Unirii A8: UMB ar putea semna săptămâna viitoare contractul pentru lotul Pipirig - Leghin - Economica.net

                  Autostrada Unirii A8: UMB ar putea semna săptămâna viitoare contractul pentru lotul Pipirig - Leghin - Economica.net

                  Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat luni că săptămâna viitoare urmează să fie semnat contractul pentru lotul Pipirig - Leghin (19,3 km) din Autostrada Tg Mureș - Tg Neamț, parte a Autostrăzii Unirii A8. Amintim că, pentru acest lot, CNAIR a desemnat câștigătoare oferta UMB.

                  Autostrada Unirii A8: UMB ar putea semna săptămâna viitoare contractul pentru lotul Pipirig – Leghin

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • T Deconectat
                    TrafficRanger
                    ultima editare de

                    Mădălina Podaru  /  apr. 4  /  Rutier

                    EXCLUSIV Autostrada Unirii A8. Autorizația de construire pentru lotul Nurol va fi emisă abia în mai / Risc major pentru banii din PNRR / CNAIR reclamă „management defectuos”, „abordare superficială”...

                    EXCLUSIV Autostrada Unirii A8. Autorizația de construire pentru lotul Nurol va fi emisă abia în mai / Risc major pentru banii din PNRR / CNAIR reclamă „management defectuos”, „abordare superficială”...

                    Autorizația de construire (AC) pentru segmentul Miercurea Nirajului – Târgu Mureş din Autostrada Unirii A8 va fi emisă abia în luna mai, a transmis

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Cam tarziu in mai, nu stiu daca se mai poate incadra Nurol in termenul PNRR.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • C Deconectat
                        chapo
                        ultima editare de chapo

                        Nu cred ca de vina este Nurol. Pe cestrin scrie de mult timp ca au avizat*PAC din Ianuarie si Scriosteanu prca a zis la fel. Eu cred ca incearca sa se spele pe maini CNAIR cu SF-ul prost.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          AC partial pe lotul Nurol din A8:

                          Punctul  /  apr. 11

                          Autorizația de construire pentru A8, Tg. Mureș – Miercurea Nirajului a fost eliberată astăzi de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

                          Autorizația de construire pentru A8, Tg. Mureș – Miercurea Nirajului a fost eliberată astăzi de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

                          Este vorba despre autorizarea executării lucrărilor de construire pentru Autostrada Târgu Mureș -Târgu Neamț – secțiunea I: Târgu Mureș – Miercurea

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • M Conectat
                            mike_us @vancouver
                            ultima editare de

                            @vancouver Asta da veste bună! Cele două capete pe care lucrează Nurol și UMB însumează deja aproximativ 50 de kilometri din A8.
                            Dacă nu termină în termenul PNRR, se pot muta proiectele pe programul de infrastructură mare care se încheie în 2027?

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • R Deconectat
                              rockband
                              ultima editare de

                              ce inseamna AC partial? e macar jumatatea de lot utila, cea din vest?

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • N Deconectat
                                nykonn @vancouver
                                ultima editare de

                                @vancouver salutare si ma bucur ca v-am gasit!
                                Propunerea ta e f interesanta... cunosc destul de bine zona, merg anual pe Ceahlau... cred ca e un Petrom pe DN 17B, cam in zona unde ai propus sensul giratoriu de Nord.

                                De ce nu s-ar face o descarcare chiar la viaduct?
                                2 noi sensuri giratorii in capetele viaductului existent si descarcarea direct pe DN15?

                                ceva de genul cum am ”desenat” in imagine 😊 !

                                Untitled.png

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  Bine ai venit @nykonn !

                                  cateva probleme la propunerea ta:

                                  • bretelele desenate de tine ar fi ele insele in aer, adica si mai multe viaducte = costuri
                                  • ar insemna largirea viaductului pe zona benzilor de accelerare si franare, adica pe aprox. 250m pe fiecare parte; pe cat posibil pe pod / viaduct se incearca limitarea oricaror modificari de sectiune = latime, pentru ca e mai greu de facut calculele statice si dinamice si mai greu de executat.
                                  • si motivul pentru care propunerea ta este imposibila: viaductul autostrazii este la cota 600m. Intersectia DN-urilor si podul DN15 sunt la cota 520m. Adica ai o diferenta de altitudine de 80m! La o panta de 10% iti trebuie bretele de lungime minim 800m. Ori bretelele desenate de tine nu au decat vreo 200m lungime... ar insemna o panta de 40% ! Ca idee podul DN15 peste lac are 600m lungime.

                                  Bretelele desenate de mine au aprox. 800m - 1000m lungime, iar spre vest DN15 te ajuta ca urca la randul lui la cota 550, astfel ca diferenta de nivel intre giratoriul sud-vestic desenat de mine si autostada este de doar 50m.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  N 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    Pentru vizualizare, cam asa o sa arate viaductul pe acolo, cam asa de inalte vor fi pilele:

                                    jagstalbruecke-betonsanierung2-1024x683.jpg

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • N Deconectat
                                      nykonn @vancouver
                                      ultima editare de

                                      @vancouver multumesc pentru clarificari... nu am luat in considerare inaltimile viaductelor + cel mai important... largirea viaductului existent.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Anemona Andone  /  apr. 22  /  Companii

                                        Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

                                        Autostrada Unirii A8: Sâmbătă se dă prima lopată la primul pod peste Prut de după Revoluție. Când spune Grindeanu că va fi gata - Economica.net

                                        Sâmbătă, 26 aprilie, se dă startul lucrărilor la Podul peste Prut de la Ungheni, primul la nivel de autostradă cu Republica Moldova. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estimează că acesta va fi finalizat în a doua jumătate a anului viitor.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • G Deconectat
                                          gruia88
                                          ultima editare de

                                          Dar nu ar trebuii sa mai inceapsa sa semneze cu UMB unde a mai castigat loturi ?

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Asa ar trebui. Urmatorul la semnat cred ca este 2c Pipirig - Leghin, care ar fi in continuarea lotului in lucru Motca-Leghin = lotul care trece pe langa Tg. Neamt. Sau poate s-a semnat deja?

                                            Din cate am inteles semnarea contractelor de munte pe A8 nu este o formalitate de minute, ci dureaza mai multe zile... Asa a fost cel putin pe primul lot semnat, 2a.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post