Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    268 Mesaje 20 Posters 64.1k Vizualizări 4 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      In mod evident lucrurile nu sunt doar in alb si negru. Si Umbrarescu este un om, foarte ambitios - bravo lui, si desigur intr-o constructie atat de ampla nu e posibil sa nu faca greseli. Sau sa fie exagerat de optimist si sa conduca afacerea pornind de la acest optimism.

      1. In mod cert a luat mai multe contracte decat poate sa duca si acum creste si se extinde, dar nu merge de pe azi pe maine.
      2. Totusi capacitatea UMB este fabuloasa si asta iarasi trebuie spus in mod clar.

      Criticii UMB vad doar punctul 1. Adulatorii UMB vad doar punctul 2. Realitatea este ca sunt valabile ambele si nu se exclud.

      Ceea ce si eu resping, este existenta unei "cortine" cum zice @FMFM . MT si CNAIR au facut presiuni pentru deschideri electorale nu doar la UMB, ci si la Pizza, Coni, WeBuild - au incercat si la Aktor, dar actorii le-au zis da da, bun bun si si-au vazut de ale lor. Si sincer asta este asteptarea de la public: ca politicienii sa faca presiune politica. Daca lotul A0 SUD 3 nu este gata, 90% din cei pe care o sa-i intrebi o sa-ti zic "statul incompetent". Desi dupa ce statul a semnat un contract ce vrei sa mai faca? Tot ce poate sa faca sunt sedinte si presiuni, care uneori tin, alteori nu. Daca tin, e rau pentru ca se da buleala la calitate, daca nu tin presiunile statul este incompetent... Orice ai face e prost. Asta mi se pare o atitudine gresita.

      Demonizarea presiunilor puse de politic asupra constructorilor cu stampile gen "in spatele cortinei", sincer, nu stiu ce sens are. Repet: mi se par chiar bune aceste presiuni si culmea, 90% din public asta asteapta.

      PS. UMB ar trebuie pe moment sa mai reduca numarul de licitatii la care participa sau sa vina cu pret mai mare. Aici dau dreptate criticilor UMB.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      S G 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
      • S Deconectat
        sts @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver salut.
        Nu uita ca el trebuie sa aiba front de lucru , pentru baieti care lucreaza ptr el.
        Si are multe facturi de platit ,...etc

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • G Deconectat
          gruia88 @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:

          PS. UMB ar trebuie pe moment sa mai reduca numarul de licitatii la care participa sau sa vina cu pret mai mare. Aici dau dreptate criticilor UMB.

          Cred ca trebuie mers si pe imaginea de ansamblu cum am discutat pe thread-ul de A8 - trebuie sa aiba continuitate pana se semneaza A8 - pana se primeste OIL pentru proiectare se termina 2026 si UMB incheie multe lucrari A7 - A3 - A0 - Dex12 mai ramane poate cu A1 ca nu stiu cum merg pe tuneluri dar oricum frontul de lucru se muta pe A8 avand utilaje si oameni la acest nivel mare trebuie sa licitezi pe continuitate si ca sa fi sigur ca prinzi umbli la pret - asta este parerea mea .

          De asta s-a si restrans la lucrari pe zona unde sunt aprope de baza ca acolo sunt lucrarile A8 si Dex Focsani- Braila si probabil o sa bage si Piatra Neamt - Bacau.

          Legat in continuare de A8 am vazut si sunt de acord cu pozitia "Construim Romania " legat de durata contractelor , probabil o sa fie extensii si o sa fie de lucru pe urmatorii 5-7 ani.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • F Deconectat
            FMFM
            ultima editare de

            Pentru mine "cortina" inseamna agreerea voluntara sau involuntara dintre prestator si beneficiar pentru a crea un anumit tip de avantaj pentru oricare dintre parti.
            Probabil prin natura jobului, tin mortis ca prestatorii sa respecte termenele asumate printr-un contract si cel mai important la un nivel de calitate ridicat fara a se apela la diferite tertipuri, la care bineinteles, ai nostri conducatori sunt deschisi atat timp cat iese un pic de PR din asta.

            Nu sunt impotriva UMB sau vreunui alt contructor, din contra, apreciez evolutia accelerata cat si capacitatea grupului de a construi multiple loturi concomitent, dar imi doresc ca aceste lucrari sa fie efectuate CONFORM.

            Pentru a vedea contrastul, PORR pe PiSi4 folosesc BIM si alte tehnici pentru a monitoriza punerea in opera a materialelor intr-un mod conform, dincoace, din pacate vedem filmari unde materialul se pune in opera in staturi de "juma' " de metru fara a fi trasi de maneca de catre supervizor si ne trezim cu trambuline in mijlocul campului (vezi dex12).

            Care vreau sa fie concluzia:

            • beneficiarul sa aiba o colaborare in egala masura cu toti prestatorii
            • prestatorii sa isi insuseasca termenii si conditiile contractelor
            • utilizatorii (aka noi) sa avem parte de lucrari de calitate care ne vor scuti de alte blocaje pentru reparatii pentru multi ani de acum inainte.
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Cu toții ne dorim o evoluție ireproșabilă ca la carte a tuturor constructorilor. Nimeni dar absolut nimeni nu cred ca vrea altceva. Și cu toții admirăm Porr sau Strabag.

              Eu în schimb prin natura meseriei mele de inginer constructor în Germania am contacte multiple cu Strabag și urmăresc și pe aici ce se întâmplă. Nici vorbă să fie serioși peste tot. De ex știm ca în Ungaria au dat-o în gard rău cu sector de autostradă închis mai mulți ani pentru reparații și nu mai vor să audă ungurii de ei. Este mereu un cumul de factori. Unul esențial este numărul de șantiere . 🏗️ 🏗️ . Cum Porr are doar 2 -3, da, nucleul firmei e concentrat acolo și iese calitate, cum și la UMB era mult mai bine când aveau puține șantiere.

              În general ca inginer constructor îți pot spune ca o atitudine dură, țâfnoasă nu aduce neapărat rezultate bune în acest domeniu. Factorul uman e imens, aproape totul e manopera făcută de Dorel. Da, se poate și există dorei mai varză sau mai serioși. Dar la modul general trebuie să fim mult mai toleranți.

              În cazul UMB o atitudine intransigentă ar însemna scrisori și rezilieri, ceea ce mi s-ar părea o prostie acum.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • D Deconectat
                daco @sts
                ultima editare de

                @sts Nu am nicio problema dorm ca un bebelus 😀 stiam de pe ssc ca majoritatea de acolo poarta ochelari de cal , dar am vrut sa vad cum este si acel forum
                daca atat pot ei n-ai ce sa le faci

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • M Deconectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  https://www.youtube.com/watch?v=uSexuWLrL0E

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    Drumul Expres DEx 12 Tronson 4 Autostrada A1 - Albota. Monitorizare Lucrari Infrastructura 15.03.25
                    BabaDog
                    https://www.youtube.com/watch?v=A8mgw8Hf0TU

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      DX12 lot 4:

                      https://www.youtube.com/watch?v=DyidpB8gonc&t=2s

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • C Deconectat
                        chapo
                        ultima editare de chapo

                        Șoferii care vor să circule pe noul drum de mare viteză ce va fi construit între Filiași și Lugoj vor mai avea de așteptat până să poată face acest lucru.
                        Deja au fost atribuite contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru acest proiect. Dar, cu toate că studiile pentru trei dintre cele patru loturi ale viitorului drum au termenele de finalizare la sfârșitul anului curent, totuși sunt slabe șanse ca aceste termene să fie respectate.
                        O nouă prelungire a termenului de finalizare a studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Filiași – Drobeta Turnu-Severin a fost acordată de către CNAIR.
                        Acest lot este primul dintre cele patru viitoare tronsoane din sudul țării, care vor lega Filiași de Lugoj.
                        Extensia a fost acordată ca urmare a solicitărilor de modificare a traseului înaintate de către autoritățile publice locale și de emitenții de avize și acorduri, potrivit reprezentanților CNAIR.
                        De asemenea, o altă cauză a mai fost faptul că proiectanții au avut acces pe teren cu întârziere pentru realizarea studiilor geotehnice, arheologice si topografice.
                        În prezent sunt în curs realizare investigațiile de teren (geotehnice, topografice si de mediu).
                        Această etapă a demarat de abia pe 4 februarie anul acesta, în condițiile în care, inițial, termenul de finalizare era 12 martie 2025.
                        Noul termenul de predare a contractului este 1 mai 2025. Totuși, reprezentanții CNAIR ne-au transmis că antreprenorul va cere o altă prelungire a termenului.
                        Contractul a fost semnat la 9 iunie 2023, cu asocierea DP Consult (lider), Geologic Site SRL, Societate Civilă de Avocați Teaha & Fuzesi, Explan SRL. Ordinul de începere pentru elaborarea SF-ului a fost emis pe 12 iulie 2024.
                        Valoarea contractului pentru SF este de peste 21,05 milioane lei fără TVA.
                        Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitat aferent Filiași – Drobeta Turnu Severin este nevoie de aproximativ 12.000 metri liniari de foraj geotehnic.
                        Și celelalte SF-uri ar putea fi întârziate
                        Aceleași întârzieri vor afecta, cel mai probabil, și celelalte trei loturi pentru care sunt în curs de elaborare SF-urile.
                        „Vă facem cunoscut faptul că termenele de finalizare ale Studiilor de Fezabilitate aferente celor trei obiective de investiții mai sus menționate pot suferi modificări dacă apar situații independente atât de voința Prestatorului, cât și a Beneficiarului”, ne-au transmis oficialii din cadrul companiei de drumuri.
                        După finalizarea studiilor de fezabilitate se va stabili profilul alocat acestor drumuri de mare viteză (drum expres sau autostradă).
                        DMV Filiași – Lugoj este împărțit în patru loturi:

                        • Filiași – Drobeta Turnu Severin
                          Noul termen de finalizare pentru elaborarea SF-ului acceptat este 1 mai 2025, însă cel mai probabil antreprenorul va solicita alte prelungiri.
                        • Drobeta-Turnu Severin – Domașnea
                          Și pe lotul Drobeta Turnu Severin-Domașnea sunt în curs de realizare investigațiile geotehnice, arheologice, topografice și de mediu.
                          În data de 19 iulie 2023 a fost emis ordinul de începere a contractului. Data finalizării, potrivit documentației, este 27 noiembrie 2025.
                          Contractul pentru elaborare SF a fost semnat la 4 iulie 2023 cu asocierea Egis România S.A. (lider), Italrom Inginerie Internațională, Eco Geodrum, Egis International SAS, Primacons Group SRL.
                          Valoarea acestui contract este de 35,76 milioane lei fără TVA.
                        • Domașnea – Caransebeș
                          Este în curs de realizare Analiza Multicriterială de traseu, etapa a doua în cadrul contractului de elaborare a SF-ului pentru drumul de mare viteză Domașnea – Caransebeș.
                          ”Procesul de stabilire a traseului optim al drumului de mare viteză este unul complex, ce implică o analiză detaliată a tuturor constrângerilor identificate în teren”, spun reprezentanții CNAIR. Zona cuprinsă între Domașnea și Caransebeș prezintă numeroase constrângeri reprezentate de zone de locuințe, zone naturale protejate și zone dificile din punct de vedere al reliefului, drept pentru care Analiza Multicriterială a traseului a necesitat o perioadă mai mare de timp.
                          Ordinul de începere a fost emis în 10 octombrie 2023, iar durata contractului este de doi ani, data finalizării fiind pe 10 octombrie 2025.
                          Valoarea contractului pentru SF este de peste 22,2 milioane lei fără TVA.
                          Proiectant este asocierea Proiect-Construct Regiunea Transilvania (lider), East Water Drillings, Perfect Consult Europe SRL.
                        • Caransebeș – Lugoj
                          Proiectantul a înaintat documentația aferentă Analizei Multicriteriale Etapa I, iar aceasta se află în analiză în cadrul CNAIR.
                          Data de începere a contractului pentru elaborare SF a fost 20 ianuarie 2025.
                          Contractul pentru elaborarea SF-ului a fost semnat la începutul lunii decembrie 2024, cu firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial.
                          Proiectantul are la dispoziție 16,07 milioane lei (fără TVA) și 20 de luni pentru elaborarea SF-ului.

                        link text

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • C Deconectat
                          chapo
                          ultima editare de

                          Actualizari Cestrin

                          Lugoj- Caransebes :

                          20.01.2025 ORDIN DE INCEPERE SI SEDINTA DE INCEPUT
                          21.01.2025 APROBARE EXPERTI NON-CHEIE SI ALTI EXPERTI
                          31.01.2025 APROBATA METODOLOGIA PRIVIND ELABORAREA AMC1 SI AMC2, CAMERA DE DATE
                          24.02.2025 Inaintare AMC1
                          05.03.2025 A FOST APROBAT STUDIUL ARHEOLOGIC ETAPA 1
                          06.03.2025 AU FOST TRANSMISE OBSERVATII ASUPRA RAPORTULUI DE INCEPUT

                          Domasnea-severin:

                          AU FOST APROBATE TEMELE DE PROIECTARE PENTRU INVESTIGATIILE ARHEOLOGICE SI STUDIILE TOPOGRAFICE.
                          IN CURES DE REALIZARE A STUDIULUI PRIVIND DEMINAREA TERENULUI DE MUNITIE NEEXPLODATA.
                          URMAND CA IN PERIOADA URMATOARE A SE REALIZA INVESTIGATIILE DE TEREM.
                          A FOST DEPUSA NOTIFICAREA PRIVIND OBTINEREA ACORDULUI DE MEDIU ANPM.

                          Am pus doar unde s-au adaugat noutati. Prin acea ,,notificare” se refera la depunerea memoriului de mediu? Pentru ca eu nu il gasesc pe site la anpm, doar ce l-am cautat acm 5 min si nu aparea nimic

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • M Deconectat
                            mike_us
                            ultima editare de

                            Nodul dintre A1 și DEx12 4 Aprile.
                            Se observă un progres bun la bretelele de intrare și ieșire de pe autostradă.

                            (04.04.2025) Drum Express Craiova - Pitesti [DEx12] - Nod rutier A1
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • P Deconectat
                              PaulS
                              ultima editare de PaulS

                              DRUM EXPRES Craiova-Pitesti Tronson 4 | DEx12 Stadiu lucrari 09.04.2025
                              Raducu P Drum
                              Mai urmeaza filmari din A1 lot 4 + tunel .

                              DRUM EXPRES Craiova-Pitesti Tronson 4 | DEx12 Stadiu lucrari 09.04.2025
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • M Deconectat
                                mike_us
                                ultima editare de

                                Toate structurile sunt gata, deja se asfaltează. Cred că punctul critic rămâne traversarea peste A1.
                                Probabil mai durează în jur de 3 luni, deci undeva prin iulie ar putea fi gata.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • P Deconectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  Stie cineva de ce inca mai au asa multe agregate in organizarea de santier ? @vancouver @mihai
                                  dex12.jpg

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    buna intrebare 🙂

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • M Deconectat
                                      mihai
                                      ultima editare de mihai

                                      Nici mie nu mi-e clar, dar imi vine greu sa cred ca s-au aprovizionat excesiv de mult fata de lucrare.

                                      Mai au inca destul de mult de umplut la rampe, la nodul cu A1 si la vreo doua pasaje de drumuri peste autostrada.

                                      La fel, mai este inca destul de mult beton de turnat la nodul DX12 / A1, la profil 2x2, unde trebuie ridicate complet pilele centrale. Adica piloti forati, radiere, pile, rigle. La care se mai adauga si cele doua placi de suprabetonare.

                                      Pe langa asta mai este inca beton de turnat la:

                                      • santuri de scurgere a apei
                                      • regularizari de parauri
                                      • sferturi de con la pasaje

                                      Deci una peste alta, nu cred ca e mare execes de agregate.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • P Deconectat
                                        PaulS
                                        ultima editare de

                                        Drumul Expres DEx12 Albota-Pitești (Oarja/Catanele) - 09.04.2025
                                        Asociația Pro Infrastructură
                                        O filmare in sens invers fata de a lui Raducu, e filmat mai de la sol, se vad mai multe detalii.

                                        Drumul Expres DEx12 Albota-Pitești (Oarja/Catanele) - 09.04.2025
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de vancouver

                                          In sfarsit se vad pregatiri mai intense pentru devierea traficului pe A1, ca sa se apuce de pila centrala.

                                          Interesant ca au facut uzura pe centrul DX-ului pe cativa kilometri si pot astfel sa monteze parapetele central. Interesant zic eu, pentru ca in mod cert firmele de montat parapetete nu prea au de treaba acum si probabil fac cu pret mic. Pe final de an toate firmele de parapete sunt intinse la maxim!

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • H Deconectat
                                            hummingbird @vancouver
                                            ultima editare de

                                            @vancouver pe majoritatea mașinilor de bătut stâlpii pentru parapet este sigla UMB, nu cred ca au subcontractat pentru șantierul asta

                                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post