A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
-
@mike_us esti destul de vechi pe forumuri incat sa intelegi ceea ce se intampla in spatele "cortinei", dar nu vrei sau nu poti sa faci asta prin prisma fanatismului UMB.
Hai sa ne dorim o normalitate in care:
- termenele contractuale sunt indeplinite (termenele extinse sa fie doar in caz ultra-exceptional)
- calitatea predata sa fie una care se ridica la nivelul sumelor mult mai mari decat in vest / km construit.
- alte lucrari nu sunt defavorizate prin prisma intereventiei politice, iar ca si companie sa dai bine ca de acolo vine cash-ul.
Dpmdv , UMB a devenit o companie a statului si din pacate are si comportamentul asemanator.
-
DRUM EXPRES DEx12 Craiova-Pitesti Tronson 4 | Nod rutier cu A1 | 03.03.2025
Raducu P Drum
-
Drum Expres Craiova - Pitesti - Tronson 1 - 06.03.2025 (Back to work - #ozaltin #strade, #dex12)
RD
-
Se lucrează 24 de ore din 24, pe lotul 4 al DEx 12, pentru conexiunea cu A1.
Antreprenorul are peste 700 persoane mobilizate în șantier și folosește peste 200 de utilaje și echipamente specifice.
Pe această porțiune nefinalizată a lotului 4 din drumul expres Craiova-Pitești, antreprenorul efectuează în acest moment mai multe tipuri de lucrări precum:- așternere mixturi asfaltice
- lucrări la terasamente și suprastructură drum
- lucrări hitrotehnice, drenaj, casiuri, rigole
- lucrări la structuri ( placi suprabetonare, hidroizolații, plăci racordare, sferturi de con)
- săpături, umpluturi, îmbunătățiri teren fundare
-
@vancouver Ma bucur ca pot sa ajut, sper ca puteti face ceva pozitiv si sa schimbati si sper ca veti comunica public . Pe pum din pacate am luat ban, le-am facut afirmatiile unor baieti penibile dupa ce insistau ca se face autostrada de la timisoara pentru o firma din zona, tot asa mi se pare dar asta e , sa fie sanatosi
Am observat ca, cnir baga grupa mare la foraje pe a13. Cnair cam doarme in papuci pe a6 o sa le scriu din nou o intrebare pe 544 si revin.
va salut
-
Da, din pacate traim intr-o lume a unei corectitudini impuse - adica un prost este egal cu mine care sunt un om inteligent, ba nu numai atat, ca sa-si acopere prostia, prostii sunt si agresivi si eu nu am voie sa-i spun ca e prost, ca iese fum: cum indraznesc, da cine ma cred, sa-mi vad in lungul nasului, etc...
Omul inteligent nu are de ales si se ghideaza dupa zicala "cine-i mai destept cedeaza". Una din cele mai tembele zicale.
Ajungem sa fim condusi de prosti sau cel putin sa trebuiasca sa le ascultam debilmentul gandirii, pe care-l mai si prezinta ca pe o mare iluminare! Toate teoriile conspiratiei cei care le prezinta, le prezinta cu un aplomb si un ton de parca au descoperit America, si wow ce chestie si noi suntem asa de prosti ca nu ne-am prins si trebuie sa ne explice ei.
Asa si teoria conspiratiei, ca A6 se face ... stai pentru cine, ce aberatie au invetat ? ... A, pentru o firma. Da clar, pentru o firma! Wow, ce prost sunt eu ca nu m-am gandit.... Oamenii astia au mintea goala si de aia le mai strafulgereaza cate o idee din asta! Penibil.
-
@daco de sta esti tu suparat... ca ai primit ban. in lumea asta sunt multi oameni , care accepta si una si alta.
si am avut ban, ca nu esti in trend cu ei...
ai incredere in tine -
@FMFM a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:
in spatele "cortinei"
Eu ți-am atras atenția că rostogolești niște afirmații pe care le susții cu date cel puțin discutabile.
În loc să verifici dacă ceea ce am spus este adevărat, ai început cu acuzații despre „fanatismul UMB”.
Există un site specializat în vânătoarea „fanatismului”, însă ironia este că tocmai ei sunt cei mai fanatici.Nu știu ce „adevăr unic” ar trebui să văd dincolo de „cortină”. Nu sunt expert, ci doar un simplu român care urmărește de câțiva ani evoluția autostrăzilor din România.
Din punctul meu de vedere, asistăm la o accelerare semnificativă a construcției de autostrăzi – de la o medie anuală de 40-50 km la 200 km anul trecut – și cred că această tendință va continua aproape sigur și în acest an, precum și în 2026.
O parte din acest succes se datorează și unei firme românești care chiar muncește (100 km de autostradă + centura Timișoara + drumuri de acces).De asemenea, am observat anul trecut cum un „ONG” de partid a făcut o propagandă total isterică, ignorând orice argument, cenzurând oameni mai competenți decât ei și răspândind informații false.
@vancouver era unul dintre oamenii ale căror comentarii le citeam cu placere și din care învățam pe PUM. El și alții, mult mai inteligenți decât Ionuț, au fost determinați să plece de pe PUM.
Nimic neobișnuit în România, unde atât „presa liberă”, cât și multe „ONG”-uri reprezintă puncte de vedere plătite cu bani grei – și să nu uităm că eram și în campanie electorală.
Din punctul meu de vedere, „monarhul” și secretarul de stat deghizat în ONG-ist au o credibilitate minimă.Sincer, mie îmi pasă mult mai mult de autostrăzile care se construiesc în România decât de USR sau alte partide care vor să se cațere electoral pe ceea ce se realizează.
Și cred că România are nevoie de mai mulți Umbrărescu dacă vrem să o ducem bine – de oameni capabili să ridice firme românești care să construiască și să producă ceva. -
In mod evident lucrurile nu sunt doar in alb si negru. Si Umbrarescu este un om, foarte ambitios - bravo lui, si desigur intr-o constructie atat de ampla nu e posibil sa nu faca greseli. Sau sa fie exagerat de optimist si sa conduca afacerea pornind de la acest optimism.
- In mod cert a luat mai multe contracte decat poate sa duca si acum creste si se extinde, dar nu merge de pe azi pe maine.
- Totusi capacitatea UMB este fabuloasa si asta iarasi trebuie spus in mod clar.
Criticii UMB vad doar punctul 1. Adulatorii UMB vad doar punctul 2. Realitatea este ca sunt valabile ambele si nu se exclud.
Ceea ce si eu resping, este existenta unei "cortine" cum zice @FMFM . MT si CNAIR au facut presiuni pentru deschideri electorale nu doar la UMB, ci si la Pizza, Coni, WeBuild - au incercat si la Aktor, dar actorii le-au zis da da, bun bun si si-au vazut de ale lor. Si sincer asta este asteptarea de la public: ca politicienii sa faca presiune politica. Daca lotul A0 SUD 3 nu este gata, 90% din cei pe care o sa-i intrebi o sa-ti zic "statul incompetent". Desi dupa ce statul a semnat un contract ce vrei sa mai faca? Tot ce poate sa faca sunt sedinte si presiuni, care uneori tin, alteori nu. Daca tin, e rau pentru ca se da buleala la calitate, daca nu tin presiunile statul este incompetent... Orice ai face e prost. Asta mi se pare o atitudine gresita.
Demonizarea presiunilor puse de politic asupra constructorilor cu stampile gen "in spatele cortinei", sincer, nu stiu ce sens are. Repet: mi se par chiar bune aceste presiuni si culmea, 90% din public asta asteapta.
PS. UMB ar trebuie pe moment sa mai reduca numarul de licitatii la care participa sau sa vina cu pret mai mare. Aici dau dreptate criticilor UMB.
-
@vancouver salut.
Nu uita ca el trebuie sa aiba front de lucru , pentru baieti care lucreaza ptr el.
Si are multe facturi de platit ,...etc -
@vancouver a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:
PS. UMB ar trebuie pe moment sa mai reduca numarul de licitatii la care participa sau sa vina cu pret mai mare. Aici dau dreptate criticilor UMB.
Cred ca trebuie mers si pe imaginea de ansamblu cum am discutat pe thread-ul de A8 - trebuie sa aiba continuitate pana se semneaza A8 - pana se primeste OIL pentru proiectare se termina 2026 si UMB incheie multe lucrari A7 - A3 - A0 - Dex12 mai ramane poate cu A1 ca nu stiu cum merg pe tuneluri dar oricum frontul de lucru se muta pe A8 avand utilaje si oameni la acest nivel mare trebuie sa licitezi pe continuitate si ca sa fi sigur ca prinzi umbli la pret - asta este parerea mea .
De asta s-a si restrans la lucrari pe zona unde sunt aprope de baza ca acolo sunt lucrarile A8 si Dex Focsani- Braila si probabil o sa bage si Piatra Neamt - Bacau.
Legat in continuare de A8 am vazut si sunt de acord cu pozitia "Construim Romania " legat de durata contractelor , probabil o sa fie extensii si o sa fie de lucru pe urmatorii 5-7 ani.
-
Pentru mine "cortina" inseamna agreerea voluntara sau involuntara dintre prestator si beneficiar pentru a crea un anumit tip de avantaj pentru oricare dintre parti.
Probabil prin natura jobului, tin mortis ca prestatorii sa respecte termenele asumate printr-un contract si cel mai important la un nivel de calitate ridicat fara a se apela la diferite tertipuri, la care bineinteles, ai nostri conducatori sunt deschisi atat timp cat iese un pic de PR din asta.Nu sunt impotriva UMB sau vreunui alt contructor, din contra, apreciez evolutia accelerata cat si capacitatea grupului de a construi multiple loturi concomitent, dar imi doresc ca aceste lucrari sa fie efectuate CONFORM.
Pentru a vedea contrastul, PORR pe PiSi4 folosesc BIM si alte tehnici pentru a monitoriza punerea in opera a materialelor intr-un mod conform, dincoace, din pacate vedem filmari unde materialul se pune in opera in staturi de "juma' " de metru fara a fi trasi de maneca de catre supervizor si ne trezim cu trambuline in mijlocul campului (vezi dex12).
Care vreau sa fie concluzia:
- beneficiarul sa aiba o colaborare in egala masura cu toti prestatorii
- prestatorii sa isi insuseasca termenii si conditiile contractelor
- utilizatorii (aka noi) sa avem parte de lucrari de calitate care ne vor scuti de alte blocaje pentru reparatii pentru multi ani de acum inainte.
-
Cu toții ne dorim o evoluție ireproșabilă ca la carte a tuturor constructorilor. Nimeni dar absolut nimeni nu cred ca vrea altceva. Și cu toții admirăm Porr sau Strabag.
Eu în schimb prin natura meseriei mele de inginer constructor în Germania am contacte multiple cu Strabag și urmăresc și pe aici ce se întâmplă. Nici vorbă să fie serioși peste tot. De ex știm ca în Ungaria au dat-o în gard rău cu sector de autostradă închis mai mulți ani pentru reparații și nu mai vor să audă ungurii de ei. Este mereu un cumul de factori. Unul esențial este numărul de șantiere .
️
️ . Cum Porr are doar 2 -3, da, nucleul firmei e concentrat acolo și iese calitate, cum și la UMB era mult mai bine când aveau puține șantiere.
În general ca inginer constructor îți pot spune ca o atitudine dură, țâfnoasă nu aduce neapărat rezultate bune în acest domeniu. Factorul uman e imens, aproape totul e manopera făcută de Dorel. Da, se poate și există dorei mai varză sau mai serioși. Dar la modul general trebuie să fim mult mai toleranți.
În cazul UMB o atitudine intransigentă ar însemna scrisori și rezilieri, ceea ce mi s-ar părea o prostie acum.
-
@sts Nu am nicio problema dorm ca un bebelus
stiam de pe ssc ca majoritatea de acolo poarta ochelari de cal , dar am vrut sa vad cum este si acel forum
daca atat pot ei n-ai ce sa le faci