Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    272 Mesaje 20 Posters 64.3k Vizualizări 4 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      DX12 lot 4:

      https://www.youtube.com/watch?v=DyidpB8gonc&t=2s

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • C Deconectat
        chapo
        ultima editare de chapo

        Șoferii care vor să circule pe noul drum de mare viteză ce va fi construit între Filiași și Lugoj vor mai avea de așteptat până să poată face acest lucru.
        Deja au fost atribuite contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru acest proiect. Dar, cu toate că studiile pentru trei dintre cele patru loturi ale viitorului drum au termenele de finalizare la sfârșitul anului curent, totuși sunt slabe șanse ca aceste termene să fie respectate.
        O nouă prelungire a termenului de finalizare a studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Filiași – Drobeta Turnu-Severin a fost acordată de către CNAIR.
        Acest lot este primul dintre cele patru viitoare tronsoane din sudul țării, care vor lega Filiași de Lugoj.
        Extensia a fost acordată ca urmare a solicitărilor de modificare a traseului înaintate de către autoritățile publice locale și de emitenții de avize și acorduri, potrivit reprezentanților CNAIR.
        De asemenea, o altă cauză a mai fost faptul că proiectanții au avut acces pe teren cu întârziere pentru realizarea studiilor geotehnice, arheologice si topografice.
        În prezent sunt în curs realizare investigațiile de teren (geotehnice, topografice si de mediu).
        Această etapă a demarat de abia pe 4 februarie anul acesta, în condițiile în care, inițial, termenul de finalizare era 12 martie 2025.
        Noul termenul de predare a contractului este 1 mai 2025. Totuși, reprezentanții CNAIR ne-au transmis că antreprenorul va cere o altă prelungire a termenului.
        Contractul a fost semnat la 9 iunie 2023, cu asocierea DP Consult (lider), Geologic Site SRL, Societate Civilă de Avocați Teaha & Fuzesi, Explan SRL. Ordinul de începere pentru elaborarea SF-ului a fost emis pe 12 iulie 2024.
        Valoarea contractului pentru SF este de peste 21,05 milioane lei fără TVA.
        Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitat aferent Filiași – Drobeta Turnu Severin este nevoie de aproximativ 12.000 metri liniari de foraj geotehnic.
        Și celelalte SF-uri ar putea fi întârziate
        Aceleași întârzieri vor afecta, cel mai probabil, și celelalte trei loturi pentru care sunt în curs de elaborare SF-urile.
        „Vă facem cunoscut faptul că termenele de finalizare ale Studiilor de Fezabilitate aferente celor trei obiective de investiții mai sus menționate pot suferi modificări dacă apar situații independente atât de voința Prestatorului, cât și a Beneficiarului”, ne-au transmis oficialii din cadrul companiei de drumuri.
        După finalizarea studiilor de fezabilitate se va stabili profilul alocat acestor drumuri de mare viteză (drum expres sau autostradă).
        DMV Filiași – Lugoj este împărțit în patru loturi:

        • Filiași – Drobeta Turnu Severin
          Noul termen de finalizare pentru elaborarea SF-ului acceptat este 1 mai 2025, însă cel mai probabil antreprenorul va solicita alte prelungiri.
        • Drobeta-Turnu Severin – Domașnea
          Și pe lotul Drobeta Turnu Severin-Domașnea sunt în curs de realizare investigațiile geotehnice, arheologice, topografice și de mediu.
          În data de 19 iulie 2023 a fost emis ordinul de începere a contractului. Data finalizării, potrivit documentației, este 27 noiembrie 2025.
          Contractul pentru elaborare SF a fost semnat la 4 iulie 2023 cu asocierea Egis România S.A. (lider), Italrom Inginerie Internațională, Eco Geodrum, Egis International SAS, Primacons Group SRL.
          Valoarea acestui contract este de 35,76 milioane lei fără TVA.
        • Domașnea – Caransebeș
          Este în curs de realizare Analiza Multicriterială de traseu, etapa a doua în cadrul contractului de elaborare a SF-ului pentru drumul de mare viteză Domașnea – Caransebeș.
          ”Procesul de stabilire a traseului optim al drumului de mare viteză este unul complex, ce implică o analiză detaliată a tuturor constrângerilor identificate în teren”, spun reprezentanții CNAIR. Zona cuprinsă între Domașnea și Caransebeș prezintă numeroase constrângeri reprezentate de zone de locuințe, zone naturale protejate și zone dificile din punct de vedere al reliefului, drept pentru care Analiza Multicriterială a traseului a necesitat o perioadă mai mare de timp.
          Ordinul de începere a fost emis în 10 octombrie 2023, iar durata contractului este de doi ani, data finalizării fiind pe 10 octombrie 2025.
          Valoarea contractului pentru SF este de peste 22,2 milioane lei fără TVA.
          Proiectant este asocierea Proiect-Construct Regiunea Transilvania (lider), East Water Drillings, Perfect Consult Europe SRL.
        • Caransebeș – Lugoj
          Proiectantul a înaintat documentația aferentă Analizei Multicriteriale Etapa I, iar aceasta se află în analiză în cadrul CNAIR.
          Data de începere a contractului pentru elaborare SF a fost 20 ianuarie 2025.
          Contractul pentru elaborarea SF-ului a fost semnat la începutul lunii decembrie 2024, cu firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial.
          Proiectantul are la dispoziție 16,07 milioane lei (fără TVA) și 20 de luni pentru elaborarea SF-ului.

        link text

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • C Deconectat
          chapo
          ultima editare de

          Actualizari Cestrin

          Lugoj- Caransebes :

          20.01.2025 ORDIN DE INCEPERE SI SEDINTA DE INCEPUT
          21.01.2025 APROBARE EXPERTI NON-CHEIE SI ALTI EXPERTI
          31.01.2025 APROBATA METODOLOGIA PRIVIND ELABORAREA AMC1 SI AMC2, CAMERA DE DATE
          24.02.2025 Inaintare AMC1
          05.03.2025 A FOST APROBAT STUDIUL ARHEOLOGIC ETAPA 1
          06.03.2025 AU FOST TRANSMISE OBSERVATII ASUPRA RAPORTULUI DE INCEPUT

          Domasnea-severin:

          AU FOST APROBATE TEMELE DE PROIECTARE PENTRU INVESTIGATIILE ARHEOLOGICE SI STUDIILE TOPOGRAFICE.
          IN CURES DE REALIZARE A STUDIULUI PRIVIND DEMINAREA TERENULUI DE MUNITIE NEEXPLODATA.
          URMAND CA IN PERIOADA URMATOARE A SE REALIZA INVESTIGATIILE DE TEREM.
          A FOST DEPUSA NOTIFICAREA PRIVIND OBTINEREA ACORDULUI DE MEDIU ANPM.

          Am pus doar unde s-au adaugat noutati. Prin acea ,,notificare” se refera la depunerea memoriului de mediu? Pentru ca eu nu il gasesc pe site la anpm, doar ce l-am cautat acm 5 min si nu aparea nimic

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • M Deconectat
            mike_us
            ultima editare de

            Nodul dintre A1 și DEx12 4 Aprile.
            Se observă un progres bun la bretelele de intrare și ieșire de pe autostradă.

            (04.04.2025) Drum Express Craiova - Pitesti [DEx12] - Nod rutier A1
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de PaulS

              DRUM EXPRES Craiova-Pitesti Tronson 4 | DEx12 Stadiu lucrari 09.04.2025
              Raducu P Drum
              Mai urmeaza filmari din A1 lot 4 + tunel .

              DRUM EXPRES Craiova-Pitesti Tronson 4 | DEx12 Stadiu lucrari 09.04.2025
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • M Deconectat
                mike_us
                ultima editare de

                Toate structurile sunt gata, deja se asfaltează. Cred că punctul critic rămâne traversarea peste A1.
                Probabil mai durează în jur de 3 luni, deci undeva prin iulie ar putea fi gata.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  Stie cineva de ce inca mai au asa multe agregate in organizarea de santier ? @vancouver @mihai
                  dex12.jpg

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    buna intrebare 🙂

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • M Conectat
                      mihai
                      ultima editare de mihai

                      Nici mie nu mi-e clar, dar imi vine greu sa cred ca s-au aprovizionat excesiv de mult fata de lucrare.

                      Mai au inca destul de mult de umplut la rampe, la nodul cu A1 si la vreo doua pasaje de drumuri peste autostrada.

                      La fel, mai este inca destul de mult beton de turnat la nodul DX12 / A1, la profil 2x2, unde trebuie ridicate complet pilele centrale. Adica piloti forati, radiere, pile, rigle. La care se mai adauga si cele doua placi de suprabetonare.

                      Pe langa asta mai este inca beton de turnat la:

                      • santuri de scurgere a apei
                      • regularizari de parauri
                      • sferturi de con la pasaje

                      Deci una peste alta, nu cred ca e mare execes de agregate.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        Drumul Expres DEx12 Albota-Pitești (Oarja/Catanele) - 09.04.2025
                        Asociația Pro Infrastructură
                        O filmare in sens invers fata de a lui Raducu, e filmat mai de la sol, se vad mai multe detalii.

                        Drumul Expres DEx12 Albota-Pitești (Oarja/Catanele) - 09.04.2025
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          In sfarsit se vad pregatiri mai intense pentru devierea traficului pe A1, ca sa se apuce de pila centrala.

                          Interesant ca au facut uzura pe centrul DX-ului pe cativa kilometri si pot astfel sa monteze parapetele central. Interesant zic eu, pentru ca in mod cert firmele de montat parapetete nu prea au de treaba acum si probabil fac cu pret mic. Pe final de an toate firmele de parapete sunt intinse la maxim!

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • H Deconectat
                            hummingbird @vancouver
                            ultima editare de

                            @vancouver pe majoritatea mașinilor de bătut stâlpii pentru parapet este sigla UMB, nu cred ca au subcontractat pentru șantierul asta

                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • M Deconectat
                              MihaiD @hummingbird
                              ultima editare de

                              păi cred că bate UMB, dacă tot și produce. Își permit să meargă full, integrat și să mute oamenii unde e nevoie. Faptul că au început deja e foarte bine, de acu nu se mai opresc câțiva ani din bătut parapete.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • D Deconectat
                                daco
                                ultima editare de daco

                                Informații calde
                                Autostrada Filiași-Severin= au fost realizați 1165ml in perioada 3 Februarie - 18 Martie din 7261ml, foarte putin dupa parerea mea, poate se misca mai bine acum cand vine caldura

                                Autostrada Severin-Domasnea= a fost realizata activitatea de colectare a datelor pentru ridicari topografice, se realizeaza modelul digital al terenului pe intreg traseul.

                                Autostrada Domasnea-Caransebes = se pare ca e un blocaj aici, nu au inaintat cu alegerea treseului

                                Autostrada Caranesbes-Lugoj= cea mai mare veste, am citit de 2 ori, spaniolii deja au inaintat variantele preliminare amc1 si se afla in analiza, acest contract fiind semnat in decembrie

                                weekend frumos sa aveti

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                • P Deconectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de PaulS

                                  Drumul Expres DEx12 Autostrada A1, Colonesti - Albota. Monitorizare Lucrari Infrastructura 12.04.25
                                  Rectificare ( nu e cea bugetara ) Dex12 - Albota - A1
                                  BabaDog

                                  Drumul Expres DEx12 Autostrada A1, Colonesti - Albota. Monitorizare Lucrari Infrastructura 12.04.25
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    ^ nu e Colonesti - Albota, ci Albota - A1 😊

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • P Deconectat
                                      PaulS @vancouver
                                      ultima editare de

                                      @vancouver Da, am vazut si eu ca a gresit :))

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • P Deconectat
                                        PaulS
                                        ultima editare de

                                        Ionel Scrioșteanu - update 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟰: 𝗖𝗼𝗹𝗼𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 al 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶
                                        The Romanian

                                        Ionel Scrioșteanu - update 𝗧𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻𝘂𝗹 𝟰: 𝗖𝗼𝗹𝗼𝗻𝗲𝘀𝘁𝗶 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 al 𝗗𝗿𝘂𝗺𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗘𝘅𝗽𝗿𝗲𝘀 𝗖𝗿𝗮𝗶𝗼𝘃𝗮-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 #DX12
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          Foarte interesant: Scriosteanu anunta ca imediat dupa Paste se vor monta grinzile pasajului peste A1 la intersectia cu DX12..... pai stai asa, ca tot era vorba de pila mediana. Pe pum s-a insistat foarte mult cu asta si mereu raspunsul a fost clar exista pila mediana.

                                          Ori acum Scriosteanu vorbeste de grinzi imediat dupa Paste!

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • M Conectat
                                            mihai @vancouver
                                            ultima editare de mihai

                                            @vancouver exact asta vroiam sa comentez si eu! Cum se instaleaza grinzile fara pila centrala?

                                            Stiu ca noi doi am mai discutat despre reazemele pe culee si pile si despre cum ele nu sunt standardizate. Totusi, judecand dupa experienta celorlalte viaducte construite de UMB, reazemele de la culeele DX12 peste A1 sunt pentru grinzi de beton armat, nu pentru tablier metalic. In conditiile in care deschiderea intre culee este de 80m, iar UMB uzual lucreaza cu deschideri de 40m la grinzile de beton, pila (pilele) centrala pe axul A1 pare inevitabila.

                                            Sigur ca se pot pune grinzi mai inalte care sa poata suporta deschiderea, dar nici asta nu pare sa fie cazul judecand dupa culee.

                                            Caz in care nu inteleg cum poate incepe montarea grinzilor DX12 peste A1 imediat dupa Paste.

                                            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post