Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    272 Mesaje 20 Posters 64.3k Vizualizări 4 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      FMFM
      ultima editare de

      Pentru mine "cortina" inseamna agreerea voluntara sau involuntara dintre prestator si beneficiar pentru a crea un anumit tip de avantaj pentru oricare dintre parti.
      Probabil prin natura jobului, tin mortis ca prestatorii sa respecte termenele asumate printr-un contract si cel mai important la un nivel de calitate ridicat fara a se apela la diferite tertipuri, la care bineinteles, ai nostri conducatori sunt deschisi atat timp cat iese un pic de PR din asta.

      Nu sunt impotriva UMB sau vreunui alt contructor, din contra, apreciez evolutia accelerata cat si capacitatea grupului de a construi multiple loturi concomitent, dar imi doresc ca aceste lucrari sa fie efectuate CONFORM.

      Pentru a vedea contrastul, PORR pe PiSi4 folosesc BIM si alte tehnici pentru a monitoriza punerea in opera a materialelor intr-un mod conform, dincoace, din pacate vedem filmari unde materialul se pune in opera in staturi de "juma' " de metru fara a fi trasi de maneca de catre supervizor si ne trezim cu trambuline in mijlocul campului (vezi dex12).

      Care vreau sa fie concluzia:

      • beneficiarul sa aiba o colaborare in egala masura cu toti prestatorii
      • prestatorii sa isi insuseasca termenii si conditiile contractelor
      • utilizatorii (aka noi) sa avem parte de lucrari de calitate care ne vor scuti de alte blocaje pentru reparatii pentru multi ani de acum inainte.
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Cu toții ne dorim o evoluție ireproșabilă ca la carte a tuturor constructorilor. Nimeni dar absolut nimeni nu cred ca vrea altceva. Și cu toții admirăm Porr sau Strabag.

        Eu în schimb prin natura meseriei mele de inginer constructor în Germania am contacte multiple cu Strabag și urmăresc și pe aici ce se întâmplă. Nici vorbă să fie serioși peste tot. De ex știm ca în Ungaria au dat-o în gard rău cu sector de autostradă închis mai mulți ani pentru reparații și nu mai vor să audă ungurii de ei. Este mereu un cumul de factori. Unul esențial este numărul de șantiere . 🏗️ 🏗️ . Cum Porr are doar 2 -3, da, nucleul firmei e concentrat acolo și iese calitate, cum și la UMB era mult mai bine când aveau puține șantiere.

        În general ca inginer constructor îți pot spune ca o atitudine dură, țâfnoasă nu aduce neapărat rezultate bune în acest domeniu. Factorul uman e imens, aproape totul e manopera făcută de Dorel. Da, se poate și există dorei mai varză sau mai serioși. Dar la modul general trebuie să fim mult mai toleranți.

        În cazul UMB o atitudine intransigentă ar însemna scrisori și rezilieri, ceea ce mi s-ar părea o prostie acum.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • D Deconectat
          daco @sts
          ultima editare de

          @sts Nu am nicio problema dorm ca un bebelus 😀 stiam de pe ssc ca majoritatea de acolo poarta ochelari de cal , dar am vrut sa vad cum este si acel forum
          daca atat pot ei n-ai ce sa le faci

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • M Conectat
            mihai
            ultima editare de

            https://www.youtube.com/watch?v=uSexuWLrL0E

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de

              Drumul Expres DEx 12 Tronson 4 Autostrada A1 - Albota. Monitorizare Lucrari Infrastructura 15.03.25
              BabaDog
              https://www.youtube.com/watch?v=A8mgw8Hf0TU

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                DX12 lot 4:

                https://www.youtube.com/watch?v=DyidpB8gonc&t=2s

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • C Deconectat
                  chapo
                  ultima editare de chapo

                  Șoferii care vor să circule pe noul drum de mare viteză ce va fi construit între Filiași și Lugoj vor mai avea de așteptat până să poată face acest lucru.
                  Deja au fost atribuite contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru acest proiect. Dar, cu toate că studiile pentru trei dintre cele patru loturi ale viitorului drum au termenele de finalizare la sfârșitul anului curent, totuși sunt slabe șanse ca aceste termene să fie respectate.
                  O nouă prelungire a termenului de finalizare a studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Filiași – Drobeta Turnu-Severin a fost acordată de către CNAIR.
                  Acest lot este primul dintre cele patru viitoare tronsoane din sudul țării, care vor lega Filiași de Lugoj.
                  Extensia a fost acordată ca urmare a solicitărilor de modificare a traseului înaintate de către autoritățile publice locale și de emitenții de avize și acorduri, potrivit reprezentanților CNAIR.
                  De asemenea, o altă cauză a mai fost faptul că proiectanții au avut acces pe teren cu întârziere pentru realizarea studiilor geotehnice, arheologice si topografice.
                  În prezent sunt în curs realizare investigațiile de teren (geotehnice, topografice si de mediu).
                  Această etapă a demarat de abia pe 4 februarie anul acesta, în condițiile în care, inițial, termenul de finalizare era 12 martie 2025.
                  Noul termenul de predare a contractului este 1 mai 2025. Totuși, reprezentanții CNAIR ne-au transmis că antreprenorul va cere o altă prelungire a termenului.
                  Contractul a fost semnat la 9 iunie 2023, cu asocierea DP Consult (lider), Geologic Site SRL, Societate Civilă de Avocați Teaha & Fuzesi, Explan SRL. Ordinul de începere pentru elaborarea SF-ului a fost emis pe 12 iulie 2024.
                  Valoarea contractului pentru SF este de peste 21,05 milioane lei fără TVA.
                  Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitat aferent Filiași – Drobeta Turnu Severin este nevoie de aproximativ 12.000 metri liniari de foraj geotehnic.
                  Și celelalte SF-uri ar putea fi întârziate
                  Aceleași întârzieri vor afecta, cel mai probabil, și celelalte trei loturi pentru care sunt în curs de elaborare SF-urile.
                  „Vă facem cunoscut faptul că termenele de finalizare ale Studiilor de Fezabilitate aferente celor trei obiective de investiții mai sus menționate pot suferi modificări dacă apar situații independente atât de voința Prestatorului, cât și a Beneficiarului”, ne-au transmis oficialii din cadrul companiei de drumuri.
                  După finalizarea studiilor de fezabilitate se va stabili profilul alocat acestor drumuri de mare viteză (drum expres sau autostradă).
                  DMV Filiași – Lugoj este împărțit în patru loturi:

                  • Filiași – Drobeta Turnu Severin
                    Noul termen de finalizare pentru elaborarea SF-ului acceptat este 1 mai 2025, însă cel mai probabil antreprenorul va solicita alte prelungiri.
                  • Drobeta-Turnu Severin – Domașnea
                    Și pe lotul Drobeta Turnu Severin-Domașnea sunt în curs de realizare investigațiile geotehnice, arheologice, topografice și de mediu.
                    În data de 19 iulie 2023 a fost emis ordinul de începere a contractului. Data finalizării, potrivit documentației, este 27 noiembrie 2025.
                    Contractul pentru elaborare SF a fost semnat la 4 iulie 2023 cu asocierea Egis România S.A. (lider), Italrom Inginerie Internațională, Eco Geodrum, Egis International SAS, Primacons Group SRL.
                    Valoarea acestui contract este de 35,76 milioane lei fără TVA.
                  • Domașnea – Caransebeș
                    Este în curs de realizare Analiza Multicriterială de traseu, etapa a doua în cadrul contractului de elaborare a SF-ului pentru drumul de mare viteză Domașnea – Caransebeș.
                    ”Procesul de stabilire a traseului optim al drumului de mare viteză este unul complex, ce implică o analiză detaliată a tuturor constrângerilor identificate în teren”, spun reprezentanții CNAIR. Zona cuprinsă între Domașnea și Caransebeș prezintă numeroase constrângeri reprezentate de zone de locuințe, zone naturale protejate și zone dificile din punct de vedere al reliefului, drept pentru care Analiza Multicriterială a traseului a necesitat o perioadă mai mare de timp.
                    Ordinul de începere a fost emis în 10 octombrie 2023, iar durata contractului este de doi ani, data finalizării fiind pe 10 octombrie 2025.
                    Valoarea contractului pentru SF este de peste 22,2 milioane lei fără TVA.
                    Proiectant este asocierea Proiect-Construct Regiunea Transilvania (lider), East Water Drillings, Perfect Consult Europe SRL.
                  • Caransebeș – Lugoj
                    Proiectantul a înaintat documentația aferentă Analizei Multicriteriale Etapa I, iar aceasta se află în analiză în cadrul CNAIR.
                    Data de începere a contractului pentru elaborare SF a fost 20 ianuarie 2025.
                    Contractul pentru elaborarea SF-ului a fost semnat la începutul lunii decembrie 2024, cu firma spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial.
                    Proiectantul are la dispoziție 16,07 milioane lei (fără TVA) și 20 de luni pentru elaborarea SF-ului.

                  link text

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • C Deconectat
                    chapo
                    ultima editare de

                    Actualizari Cestrin

                    Lugoj- Caransebes :

                    20.01.2025 ORDIN DE INCEPERE SI SEDINTA DE INCEPUT
                    21.01.2025 APROBARE EXPERTI NON-CHEIE SI ALTI EXPERTI
                    31.01.2025 APROBATA METODOLOGIA PRIVIND ELABORAREA AMC1 SI AMC2, CAMERA DE DATE
                    24.02.2025 Inaintare AMC1
                    05.03.2025 A FOST APROBAT STUDIUL ARHEOLOGIC ETAPA 1
                    06.03.2025 AU FOST TRANSMISE OBSERVATII ASUPRA RAPORTULUI DE INCEPUT

                    Domasnea-severin:

                    AU FOST APROBATE TEMELE DE PROIECTARE PENTRU INVESTIGATIILE ARHEOLOGICE SI STUDIILE TOPOGRAFICE.
                    IN CURES DE REALIZARE A STUDIULUI PRIVIND DEMINAREA TERENULUI DE MUNITIE NEEXPLODATA.
                    URMAND CA IN PERIOADA URMATOARE A SE REALIZA INVESTIGATIILE DE TEREM.
                    A FOST DEPUSA NOTIFICAREA PRIVIND OBTINEREA ACORDULUI DE MEDIU ANPM.

                    Am pus doar unde s-au adaugat noutati. Prin acea ,,notificare” se refera la depunerea memoriului de mediu? Pentru ca eu nu il gasesc pe site la anpm, doar ce l-am cautat acm 5 min si nu aparea nimic

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • M Deconectat
                      mike_us
                      ultima editare de

                      Nodul dintre A1 și DEx12 4 Aprile.
                      Se observă un progres bun la bretelele de intrare și ieșire de pe autostradă.

                      (04.04.2025) Drum Express Craiova - Pitesti [DEx12] - Nod rutier A1
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de PaulS

                        DRUM EXPRES Craiova-Pitesti Tronson 4 | DEx12 Stadiu lucrari 09.04.2025
                        Raducu P Drum
                        Mai urmeaza filmari din A1 lot 4 + tunel .

                        DRUM EXPRES Craiova-Pitesti Tronson 4 | DEx12 Stadiu lucrari 09.04.2025
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • M Deconectat
                          mike_us
                          ultima editare de

                          Toate structurile sunt gata, deja se asfaltează. Cred că punctul critic rămâne traversarea peste A1.
                          Probabil mai durează în jur de 3 luni, deci undeva prin iulie ar putea fi gata.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • P Deconectat
                            PaulS
                            ultima editare de

                            Stie cineva de ce inca mai au asa multe agregate in organizarea de santier ? @vancouver @mihai
                            dex12.jpg

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              buna intrebare 🙂

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • M Conectat
                                mihai
                                ultima editare de mihai

                                Nici mie nu mi-e clar, dar imi vine greu sa cred ca s-au aprovizionat excesiv de mult fata de lucrare.

                                Mai au inca destul de mult de umplut la rampe, la nodul cu A1 si la vreo doua pasaje de drumuri peste autostrada.

                                La fel, mai este inca destul de mult beton de turnat la nodul DX12 / A1, la profil 2x2, unde trebuie ridicate complet pilele centrale. Adica piloti forati, radiere, pile, rigle. La care se mai adauga si cele doua placi de suprabetonare.

                                Pe langa asta mai este inca beton de turnat la:

                                • santuri de scurgere a apei
                                • regularizari de parauri
                                • sferturi de con la pasaje

                                Deci una peste alta, nu cred ca e mare execes de agregate.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • P Deconectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  Drumul Expres DEx12 Albota-Pitești (Oarja/Catanele) - 09.04.2025
                                  Asociația Pro Infrastructură
                                  O filmare in sens invers fata de a lui Raducu, e filmat mai de la sol, se vad mai multe detalii.

                                  Drumul Expres DEx12 Albota-Pitești (Oarja/Catanele) - 09.04.2025
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    In sfarsit se vad pregatiri mai intense pentru devierea traficului pe A1, ca sa se apuce de pila centrala.

                                    Interesant ca au facut uzura pe centrul DX-ului pe cativa kilometri si pot astfel sa monteze parapetele central. Interesant zic eu, pentru ca in mod cert firmele de montat parapetete nu prea au de treaba acum si probabil fac cu pret mic. Pe final de an toate firmele de parapete sunt intinse la maxim!

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • H Deconectat
                                      hummingbird @vancouver
                                      ultima editare de

                                      @vancouver pe majoritatea mașinilor de bătut stâlpii pentru parapet este sigla UMB, nu cred ca au subcontractat pentru șantierul asta

                                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • M Deconectat
                                        MihaiD @hummingbird
                                        ultima editare de

                                        păi cred că bate UMB, dacă tot și produce. Își permit să meargă full, integrat și să mute oamenii unde e nevoie. Faptul că au început deja e foarte bine, de acu nu se mai opresc câțiva ani din bătut parapete.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • D Deconectat
                                          daco
                                          ultima editare de daco

                                          Informații calde
                                          Autostrada Filiași-Severin= au fost realizați 1165ml in perioada 3 Februarie - 18 Martie din 7261ml, foarte putin dupa parerea mea, poate se misca mai bine acum cand vine caldura

                                          Autostrada Severin-Domasnea= a fost realizata activitatea de colectare a datelor pentru ridicari topografice, se realizeaza modelul digital al terenului pe intreg traseul.

                                          Autostrada Domasnea-Caransebes = se pare ca e un blocaj aici, nu au inaintat cu alegerea treseului

                                          Autostrada Caranesbes-Lugoj= cea mai mare veste, am citit de 2 ori, spaniolii deja au inaintat variantele preliminare amc1 si se afla in analiza, acest contract fiind semnat in decembrie

                                          weekend frumos sa aveti

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                          • P Deconectat
                                            PaulS
                                            ultima editare de PaulS

                                            Drumul Expres DEx12 Autostrada A1, Colonesti - Albota. Monitorizare Lucrari Infrastructura 12.04.25
                                            Rectificare ( nu e cea bugetara ) Dex12 - Albota - A1
                                            BabaDog

                                            Drumul Expres DEx12 Autostrada A1, Colonesti - Albota. Monitorizare Lucrari Infrastructura 12.04.25
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post