Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Centuri rutiere

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    104 Mesaje 17 Posters 12.0k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      De exemplu in Dobrogea pe DN22 intre Baia si Lumina (la nord de Constanta) sunt 50km de drum SENZATIONAL, practic fara nici o localitate. Se fac in 30-34 de minute. Adica o medie de 95-100 km/h. Cat se castiga pe autostrada? Cu bretele de intrare, drum de legatura etc? NIMIC!

      Drumul actual are inclusiv zone de 2+1. Acestea se mai pot extinde, se poate monta parapet din beton pe toate zonele 2+1 (pe partea cu 1 banda se poate face un acostament neasfaltat, dar bine balastat de 2m latime, pe care sa se poata intra cu viteza mica in caz de pana a unui camion). La Tariverde este o trecere de doar cateva sute de m prin localitate, acolo se poate face o mica centura de 2 km, ocazie cu care se deniveleaza si intersectia extrem de periculoasa cu DJ226A. Si asta a fost.

      Unde acum sunt probleme, sunt la trecerea prin Lumina, unde se termina distractia si se sta minute bune in ambuteiaj. Cu un gram de gandire CJ Constanta trebuia de mult sa demareze un drum de legatura DN22 - DN2A la nord de Lumina:

      dn2a dn22.png

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Deconectat
        vancouver @casio
        ultima editare de

        @casio a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:

        @vancouver
        De unde ziceai ca esti?
        Pai tu compari teritorii nelocuite cu Ro la sud est de Carpati ?
        Un indice de investitii per cap de locuitor iti mai spune ceva ?
        N-am citit de mult asemenea perla.😶

        Eu vorbeam serios. Dar multumesc pentru aprecieri "asemenea perla".

        Inca o data mai zic, ca poate nu ai inteles: centuri sau autostrazi se fac acolo unde apar ambuteiaje. In vestul Romaniei au aparut la un moment dat ambuteiaje groaznice:

        • Sebes. Se statea si peste 1 ora acolo prin 2007-2010. Ce trebuia facut dupa parerea ta? Centura la Botosani?
        • Deva-Orastie era horror de parcurs
        • Sibiu inainte sa apara centura
        • Arad, chiar si cu centura de nord? horor.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • C Deconectat
          casio @vancouver
          ultima editare de casio

          @vancouver
          Iar eu zic ca investitiile trebuie sa se faca echilibrat pe cap de locuitor.
          Si ce sa vezi: exact in Ardeal densitatea populatiei este mai scazuta decat in Vechiul Regat.( vezi wikipedia)
          Chestia cu ambuteiaje ca prioritate este cam arbitrara.Dar poate citezi ceva referinte in sprijinul afirmatiei.Nordul Suediei este slab populat cu autostrazi pentru ca la fel este si cu oameni.Asta e logica : autostrazile alea nu sunt facute de dragul reliefului, ci al locuitorilor.Pe toate meridianele.
          Stii ca mie imi ia o ora doar ca sa ajung din zona centrala sud est Buc/Bd. Unirii, pana la Autogara Militari, ca apoi sa fac inca tot o ora pana la Pitesti?Deci jumate din timp imi ia sa pot iesi din Capitala, pentru ca stau in partea " gresita" a centrului, fata de directiile de mers .
          Blocajele din vestul tarii sunt doar o gluma fata de cele din Bucuresti.
          Deci blocajele ( de trafic) -in medie si in general vorbind - nu pot fi mai mari decat exact acolo unde e si populatie mai multa.
          Adica in sud estul tarii.

          Drumuri spre izvoare

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Da am inteles ca nordul Suediei este nepopulat. Deci putem sa agreem pentru inceput ca criteriul geografic este exclus, nu poate fi luat in calcul.

            Da, criteriul densitatii populatiei este corect. Intr-o lume ideala, in care populatia este la fel de mobila si la fel de dezvoltata.

            Dar hai sa agreem a priori altceva: DN7 Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Arad-Nadlac nu s-a umplut cu oamenii din Sibiu care mergeau la Arad sau invers. Ci este practic ruta principala prin care tot sud-estul Romaniei, cuprinzand capitala, merge in vestul Europei. Bucuresti + Ilfov 3 milioane, Galati Braila Constanta Giurgiu si altele inca vreo 2 milioane. Pentru acesti oameni pentru a ajunge in vest si pentru camioanele de marfa pe aceeasi ruta a fost nevoie de A1! Deci, poti fi de acord cu punctul asta: A1 nu s-a construit pentru Ardeal, ci pentru Bucuresteni si sud-estul Romaniei.

            Si atunci hai sa excludem A1 din ecuatia autostrazilor din Transilvania! Iar ce ramane nu mai e chiar asa de spectaculos. Mai ales daca o sa privim lucrurile la final de 2026: A7 gata Poiesti-Pascani vs. A3 gata Tg. Mures - Cluj - Poarta Salajului + A10. Oltenia va fi codasa in acel moment, dar e si mai mica.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            M C 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
            • M Conectat
              mihai @vancouver
              ultima editare de mihai

              @vancouver a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:

              i altceva: DN7 Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Arad-Nadlac nu s-a umplut cu oamenii din Sibiu care mergeau la Arad sau invers. Ci este practic ruta principala prin care tot sud-estul Romaniei, cuprinzand capitala,

              Sa nu uitam "motoarele" economiei romanesti:

              • Portul Constanta
              • Dacia Pitesti
              • Ford Craiova

              Toate depind de Coridorul IV (A1 - A0 - A2 + Magistralele feroviare 200 - 300 - 800) si mai departe economia Romaniei depinde de ele.

              C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • C Deconectat
                casio @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver
                Ai zis aproape ok, mai putin aia de la coada cu A1 facuta doar pentru sudisti: vezi ca are si ea, ca orice carare doua sensuri de mers.😉

                Drumuri spre izvoare

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • C Deconectat
                  casio @mihai
                  ultima editare de

                  @mihai
                  Si de magistrala 100.Si nu doar ca e prima istoric vorbind

                  Drumuri spre izvoare

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • P Conectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    FlyAbove
                    Centura Fagaras | Stadiul lucrarilor | 18.12.2024
                    https://www.youtube.com/watch?v=vbRa4rhkVDE

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • M Deconectat
                      mike_us @vancouver
                      ultima editare de

                      @vancouver a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:

                      @vancouver a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:

                      Anul acesta o sa fie si un an record al centurilor rutiere (la nivel de DN). As vrea sa fac o statistica, daca mai stiti puteti sa ma ajutati / corectati:

                      Timisoara Sud - 26km
                      Tg. Jiu - 20 km
                      Barlad - 11 km
                      Sf. Gheorghe - 12 km
                      Vadu Pasii - 8 km *(1)
                      Alesd - 6 km
                      Sanmartin / Baile Felix - 6 km *(2)
                      Beius - 7 km
                      Osorhei - 6 km
                      inel metropolitan Oradea - 12 km deschisi pana acum din 17


                      TOTAL = 114 km !

                      *(2) in unele cazuri cum ar fi la Baile Felix mai sunt si km buni de drumuri de legatura, in cazul de fata aproape 3km, dar nu ii voi lua in considerare, nefiind de importanta nationala.

                      *(1) Legat de centura Vadu Pasii, ea nu se numara la km de autostrada, desi a fost facuta de UMB in cadrul A7. Totusi sunt 8 km de drum nou. Si mi se par de importanta nationala, leaga DN2 de A7, chiar daca in acte figureaza ca drum judetean.

                      Ar mai fi, dar din cate stiu inca nu sunt gata:
                      Biharia = 5,6 km
                      Fagaras = ?

                      Adaugam centura Arad Est = 11 km.


                      TOTAL 2024 = 125 km

                      Un punct de vedere foarte bun. Multă lume pierde din vedere kilometrii aceștia, care sunt foarte importanți, pentru că nu apar în statisticile prezentate publicului și ne concentrăm doar pe kilometri de autostradă.

                      Nu știu dacă am dreptate sau nu, dar oare nu ar fi fost bine ca măcar primele 5-6 orașe după București (cele cu în jur de 300.000 de locuitori) să facem centurile la nivel de 2 benzi pe sens de la început?

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Nu neaparat. Trebuie studiat de la caz la caz.

                        De exemplu la Cluj relieful in jurul orasului este extrem de dificil, costurile unei autostrazi sau DX in jurul Clujului ar fi fabuloase, gen CoBra. Iar centura 1+1 Valcele-Apahida (centura ”de diamant”) este practic goala la orice ora, adica absolut suficienta asa 1+1 (pe urcari 2+1).

                        Si la Bucuresti observam ca A0 e cam goala. Sigur, inca nu e inelul inchis, dar si cand o sa fie eu cred ca o sa ramana relativ goala.

                        Cauza: TRAFICUL SPRE MARILE ORASE ESTE RADIAL! Adica oamenii nu se invart in jurul orasului mare iar fluxurile alea de creeaza ambuteiaje sunt spre si dinspre marele oras la orele la care se intra si se iese de la servici.

                        Iar traficul de tranzit, camioanele care trebuie sa ocoleasca orasul mare, au rutele lor de tranzit. De ex. ruta principala de tranzit trece pe la nord de Craiova, pe la sud o centura chiar si 1+1 ar fi pustie. La fel la Sibiu. Asadar centurile pentru tranzit trebuie facute tintit, acolo unde exista deja o ruta majora de tranzit, si nu pur si simplu de jur imprejur. Ca atare automat rezulta automat o autostrada acolo, care este indirect si centura.

                        Dar evident exista cazuri in care se putea face direct 2+2, cum ar fi Timisoara Sud.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • M Deconectat
                          mike_us @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver La Timișoara mă gândisem inițial când am scris. Parcă ar fi mers profil 2+2.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Centura Timișoara Vest se poate semna cu Nurol:

                            Mădălina Podaru  /  ian. 7  /  Rutier

                            Centura Timișoara Vest: CNAIR semnează contractul cu Nurol (Turcia)/ CNSC a respins și a doua contestație ARL Cluj (Strabag)

                            Centura Timișoara Vest: CNAIR semnează contractul cu Nurol (Turcia)/ CNSC a respins și a doua contestație ARL Cluj (Strabag)

                            CNAIR va semna cu Nurol (Turcia) contractul pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • M Deconectat
                              mike_us @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver Nurol văd că tot câștigă loturi; să sperăm că se vor descurca bine și pe A7, și mai ales pe A8.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • R Deconectat
                                rockband
                                ultima editare de

                                In Turcia e jale economic, salariile s-au dus de la peste 1000 € la sub 500 in constructii, multumita politicilor suveraniste ale marelui suveran de acolo. Nu ne vindem tara. Asta apropos de imitatori care-si doresc acelasi lucru. Au avut inflatie peste 70% si cursul a luat-o razna.

                                Asa ca Nurol si altii pot aduce forta de munca ieftina de acolo, care la noi se bucura daca incaseaza salarii duble sau triple. Sunt sanse bune sa faca treaba la noi.

                                D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • D Conectat
                                  daniel22_22 @rockband
                                  ultima editare de

                                  @rockband Da, dar fiecare turc adus e extracomunitar si tre sa se incadreze in plafoanele anuale + documentatie la ANOFM.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    Inel metropolitan Oradea, partea a doua:

                                    CJ Bihor - teste de rezistență pe viaductul Băile Felix

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Corela-mi-as:

                                      Anemona Andone  /  ian. 20  /  Companii

                                      Centura București: Au reînceput lucrările pe tronsonul Jilava - Domnești, unde vor fi construite în premieră intersecții pe trei niveluri - Economica.net

                                      Centura București: Au reînceput lucrările pe tronsonul Jilava - Domnești, unde vor fi construite în premieră intersecții pe trei niveluri - Economica.net

                                      Au reînceput lucrările pe șantierul Centurii de Sud a Bucureștiului între A1 și DN5 (sectorul de drum între km 40+000 și 54+700), unde, de la sfârșitul anului trecut, se desfășoară lucrări de modernizare și lărgire a acesteia între Jilava, Măgurele, Bragadiru, Clinceni și Domnești, anunță Irinel...

                                      Lucrari pe DNCB sector sud-vest (aprox. corespunzator sectorului Aktor de pe A0). Inceput timid de santier, fara restrictii in trafic:

                                      "„După ce vom da în trafic lotul 3 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Sud, se va putea intra cu restricții de trafic pentru a fi realizat și acest sector din Centura București”, explică Scrioșteanu."

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Centura mica Galati, deschisa circulatia pe podul hobanat:

                                        Podul Hobanat, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați, deschis circulației. A trecut toate testele de rezistență

                                        Podul Hobanat, cel mai mare proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Galați, deschis circulației. A trecut toate testele de rezistență

                                        Podul Hobanat, cea mai complexă lucrare de infrastructură realizată în judeţul Galați, în ultimele decenii, a fost deschis circulației, după ce a trecut cu brio toate testele de rezistență.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • C Deconectat
                                          chapo
                                          ultima editare de

                                          Azi se semneaza cu Nurol Centura de Vest Timisoara.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • P Conectat
                                            PaulS
                                            ultima editare de

                                            Cristian Marius Man
                                            Centura Zalăului, 23 ianuarie 2025
                                            https://www.youtube.com/watch?v=h-feQxUB4rE

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post