Centuri rutiere, inclusiv DNCB
-
Arad Est de la DRDP Timisoara:
-
-
@vancouver a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:
Anul acesta o sa fie si un an record al centurilor rutiere (la nivel de DN). As vrea sa fac o statistica, daca mai stiti puteti sa ma ajutati / corectati:
Timisoara Sud - 26km
Tg. Jiu - 20 km
Barlad - 11 km
Sf. Gheorghe - 12 km
Vadu Pasii - 8 km *(1)
Alesd - 6 km
Sanmartin / Baile Felix - 6 km *(2)
Beius - 7 km
Osorhei - 6 km
inel metropolitan Oradea - 12 km deschisi pana acum din 17
TOTAL = 114 km !
*(2) in unele cazuri cum ar fi la Baile Felix mai sunt si km buni de drumuri de legatura, in cazul de fata aproape 3km, dar nu ii voi lua in considerare, nefiind de importanta nationala.
*(1) Legat de centura Vadu Pasii, ea nu se numara la km de autostrada, desi a fost facuta de UMB in cadrul A7. Totusi sunt 8 km de drum nou. Si mi se par de importanta nationala, leaga DN2 de A7, chiar daca in acte figureaza ca drum judetean.
Ar mai fi, dar din cate stiu inca nu sunt gata:
Biharia = 5,6 km
Fagaras = ?Adaugam centura Arad Est = 11 km.
TOTAL 2024 = 125 km
-
@vancouver
In afara de Ardeal, cam slabut .
Dar cam asa e mereu trendu dupa 89: primenirea vine dinspre vest, iar nu dinspre Isarlac.
Nu doar pe carari, ci cam in toate cele.
Cum s-ar zice: banii de la UE, odata intrati pe la Bors si Nadlac, incep sa fie dijmuiti ( de oameni mai "gospodari" ) si tot asa se subtiaza suvoiul, ca dupa ce trece muntii, mai ramane mai mult de-un susur de izvor pe lunca, de trebuie sa ciulesti bine urechile sa-l auzi sopotind, d-apai sa-l si vezi -
Toate aceste investitii trebuie facute prioritar acolo unde se formeaza ambuteiaje. Daca drumul actual face fata nu este nevoie de inca unul, ca sa avem nu unul ci doua drumuri goale.
O repartizare uniform geografica a investitiilor ar fi o imensa tâmpenie.
Daca te uiti de exemplu la Scotia, pe ultimii 200 km din nord nu e nici o urma de autostrada. La fel si in Suedia, care e o tara uriasa ca teritoriu, cu populatie de doar 10 milioane, jumatatea nordica nu are nici macar o singura autostrada. Acum ce sa faca cei din provinciile din nord, sa plânga? In 2015 aveau 2050 km de autostrada in Suedia, din care grosul in jurul capitalei Stockholm...
Deci hai sa incercam nu doar sa ne oprim din a deplange o distributie inegala a investitiilor rutiere. Mai mult: trebuie sa ne opunem constructiei de drumuri aiurea, care stau goale, numai de dragul unei repartizari geografice uniforme.
Eu de exemplu sunt un vehement oponent al drumului express Braila-Tulcea-Constanta. Focsani-Albita, alta aiureala. Focsani-Braila la fel. Da, ok, exista puncte in care e nevoie de 4 benzi sau de o centura cu 2 benzi, sa zicem la Babadag si Isaccea, ca sa dam exemplele din Dobrogea. Da, are sens continuarea A4 de la Ovidiu pana la aeroport M. Kogalniceanu si apoi o legatura cu drumul actual. Dar atat. Banii se pot investit mult mai cu cap in alte locuri.
-
@vancouver
De unde ziceai ca esti?
Pai tu compari teritorii nelocuite cu Ro la sud est de Carpati ?
Un indice de investitii per cap de locuitor iti mai spune ceva ?
N-am citit de mult asemenea perla. -
De exemplu in Dobrogea pe DN22 intre Baia si Lumina (la nord de Constanta) sunt 50km de drum SENZATIONAL, practic fara nici o localitate. Se fac in 30-34 de minute. Adica o medie de 95-100 km/h. Cat se castiga pe autostrada? Cu bretele de intrare, drum de legatura etc? NIMIC!
Drumul actual are inclusiv zone de 2+1. Acestea se mai pot extinde, se poate monta parapet din beton pe toate zonele 2+1 (pe partea cu 1 banda se poate face un acostament neasfaltat, dar bine balastat de 2m latime, pe care sa se poata intra cu viteza mica in caz de pana a unui camion). La Tariverde este o trecere de doar cateva sute de m prin localitate, acolo se poate face o mica centura de 2 km, ocazie cu care se deniveleaza si intersectia extrem de periculoasa cu DJ226A. Si asta a fost.
Unde acum sunt probleme, sunt la trecerea prin Lumina, unde se termina distractia si se sta minute bune in ambuteiaj. Cu un gram de gandire CJ Constanta trebuia de mult sa demareze un drum de legatura DN22 - DN2A la nord de Lumina:
-
@casio a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:
@vancouver
De unde ziceai ca esti?
Pai tu compari teritorii nelocuite cu Ro la sud est de Carpati ?
Un indice de investitii per cap de locuitor iti mai spune ceva ?
N-am citit de mult asemenea perla.Eu vorbeam serios. Dar multumesc pentru aprecieri "asemenea perla".
Inca o data mai zic, ca poate nu ai inteles: centuri sau autostrazi se fac acolo unde apar ambuteiaje. In vestul Romaniei au aparut la un moment dat ambuteiaje groaznice:
- Sebes. Se statea si peste 1 ora acolo prin 2007-2010. Ce trebuia facut dupa parerea ta? Centura la Botosani?
- Deva-Orastie era horror de parcurs
- Sibiu inainte sa apara centura
- Arad, chiar si cu centura de nord? horor.
-
@vancouver
Iar eu zic ca investitiile trebuie sa se faca echilibrat pe cap de locuitor.
Si ce sa vezi: exact in Ardeal densitatea populatiei este mai scazuta decat in Vechiul Regat.( vezi wikipedia)
Chestia cu ambuteiaje ca prioritate este cam arbitrara.Dar poate citezi ceva referinte in sprijinul afirmatiei.Nordul Suediei este slab populat cu autostrazi pentru ca la fel este si cu oameni.Asta e logica : autostrazile alea nu sunt facute de dragul reliefului, ci al locuitorilor.Pe toate meridianele.
Stii ca mie imi ia o ora doar ca sa ajung din zona centrala sud est Buc/Bd. Unirii, pana la Autogara Militari, ca apoi sa fac inca tot o ora pana la Pitesti?Deci jumate din timp imi ia sa pot iesi din Capitala, pentru ca stau in partea " gresita" a centrului, fata de directiile de mers .
Blocajele din vestul tarii sunt doar o gluma fata de cele din Bucuresti.
Deci blocajele ( de trafic) -in medie si in general vorbind - nu pot fi mai mari decat exact acolo unde e si populatie mai multa.
Adica in sud estul tarii. -
Da am inteles ca nordul Suediei este nepopulat. Deci putem sa agreem pentru inceput ca criteriul geografic este exclus, nu poate fi luat in calcul.
Da, criteriul densitatii populatiei este corect. Intr-o lume ideala, in care populatia este la fel de mobila si la fel de dezvoltata.
Dar hai sa agreem a priori altceva: DN7 Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Arad-Nadlac nu s-a umplut cu oamenii din Sibiu care mergeau la Arad sau invers. Ci este practic ruta principala prin care tot sud-estul Romaniei, cuprinzand capitala, merge in vestul Europei. Bucuresti + Ilfov 3 milioane, Galati Braila Constanta Giurgiu si altele inca vreo 2 milioane. Pentru acesti oameni pentru a ajunge in vest si pentru camioanele de marfa pe aceeasi ruta a fost nevoie de A1! Deci, poti fi de acord cu punctul asta: A1 nu s-a construit pentru Ardeal, ci pentru Bucuresteni si sud-estul Romaniei.
Si atunci hai sa excludem A1 din ecuatia autostrazilor din Transilvania! Iar ce ramane nu mai e chiar asa de spectaculos. Mai ales daca o sa privim lucrurile la final de 2026: A7 gata Poiesti-Pascani vs. A3 gata Tg. Mures - Cluj - Poarta Salajului + A10. Oltenia va fi codasa in acel moment, dar e si mai mica.
-
@vancouver a spus în Centuri rutiere, inclusiv DNCB:
i altceva: DN7 Bucuresti-Pitesti-Sibiu-Arad-Nadlac nu s-a umplut cu oamenii din Sibiu care mergeau la Arad sau invers. Ci este practic ruta principala prin care tot sud-estul Romaniei, cuprinzand capitala,
Sa nu uitam "motoarele" economiei romanesti:
- Portul Constanta
- Dacia Pitesti
- Ford Craiova
Toate depind de Coridorul IV (A1 - A0 - A2 + Magistralele feroviare 200 - 300 - 800) si mai departe economia Romaniei depinde de ele.
-
@vancouver
Ai zis aproape ok, mai putin aia de la coada cu A1 facuta doar pentru sudisti: vezi ca are si ea, ca orice carare doua sensuri de mers. -
-
FlyAbove
Centura Fagaras | Stadiul lucrarilor | 18.12.2024