Sa nu mai vorbesc că România este o tara cu niste finanțe excepționale , că deficitul public este aproape zero, că ne permitem sa plătim oricât sa avem autostrada in termen, că oferta UMB de 80% din estimarea inițială nu- și avea nici un rost, ca era mult mai bine daca lotul revenea la X/Y/Z (specialiștii în claims nu?) ca aia sigur terminau cu doi ani înainte.
Mesaje
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
@PaulS
Eu nu zic nici că au, nici că nu au. Atâta vreme că nu am o privire de ansamblu al resurselor umane și materiale de care dispun, a planului integrat, a punctelor critice, eu prefer sa zic că nu știu.
Bălării debitate pe alte forumuri, că nu au planning, ça fac totul de pe o zi pe alta sunt tâmpenii absolute.
Ar fi frumos să aibă o echipă la fiecare structură, sa vezi oameni că sunt peste tot pe A7 și A8 dar se pune o problema: ce faci cu ei peste 6 luni sau un an? Ai să le dai de munca? Că structura aia o vor termina in 4 - 5 luni.
Ii dai afara? Te bagi subcontractor la alți constructori?
Din ce se poate observa este clar un lucru: au un planning foarte strâns, nu cred că au float pe structuri absolut deloc. Nu știu dacă ai lucrat in proiecte industriale de mare anvergură dar float înseamnă marginea care o ai in caz că ceva nu se leagă, o întârziere aici , una dincolo, cumulate duc la derapaje majore în proiect. De aia plannerul este persoana cea mai importantă dintr-un proiect, el îți ți identifica derapajele și îți spune unde trebuie sa acționezi.
Și gestionarea dinamica a resurselor pe care o face umebe-ul este exact ce trebuie făcut. -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mike_us
Exact, unii nu se mai fac bine niciodată. -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mihai
Pai daca critica acolo primesc ban instant ( daca nu l-au primit deja) așa că se descarcă unde pot și ei. Dar înțeleg problema, mai bine sa ne construim comunitatea noastră aici, sa ne menținem o poziție echilibrata și să creștem... -
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
@mike_us
Deva -TM TM-DEVA
Realizat 230 m 95 m
Total 367 m 415m
Ramas 137 m 320mFirul TM-Deva (cel lung) pare-se ca UMB-ul lucreaza singurel si sunt pe curba de invatare.
Mai sus datele pe 17 iunie. Până pe 30 iulie (43 de zile) au săpat pe firul Deva-Tm 137 m de tunel. Nu-i rău deloc.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
IMerci Vancouver, interesantă problema dar nu fără soluție. Rășina aia bicomponent de la Sika este no no.se crapă de la șocuri termice, vibrații, are durata de viață limitata. Este cârpeală de ultima speță. Pentru îmbinarea cu eclisa a membrelor structurile neparalele se face altfel: se folosesc doua eclise de grosimi diferite care se prind in șuruburi după care se sudează între ele ca două plăci de grosimi diferite cu rostul de sudură pregătit în prealabil. In calcul se consideră placa cea mai subțire iar sudura se face pe secțiune decalata de cea a suduriii inițiale a membrelor eclisate.
Mâine dau problema la sudori vedem ce zic și eu -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@WSrc1
Deschide nu deschide, turcii ăștia se mișcă cu elan. Nu că frații lor de la Mapa care cacaie la viaductul ăla de un an și câteva luni și nu sunt nici la jumatea lucrărilor. -
RE: A3 București - Brașov - Cluj Napoca - BorșMulțumim pt filmare Cristian Marius Man!
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
@mike_us
Deva -TM TM-DEVA
Realizat 230 m 95 m
Total 367 m 415m
Ramas 137 m 320mFirul TM-Deva (cel lung) pare-se ca UMB-ul lucreaza singurel si sunt pe curba de invatare.
-
RE: A0 și DNCB, centuri BucureștiMulțumim Infrastructura Romania - Adix!
Și se vede că UMB-ul apasă pe accelerație, probabil că vom vedea progres semnificativ pana la vacanta de la sfârșitul lui Iunie. -
RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
@mike_us
Din ce auzisem de la un amic care lucrează la Apele Române Galați , nu primiseră toroanele încă, de aia nu se grăbesc. Tot de aia au demobilizat șenilata de la DEME. Și că nu vor face mare lucru până nu le primesc. -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mike_us
Mizeria întreținută de una și aceeași persoană, care are el o boala doar pe UMB, nu că l-ar durea undeva de infrastructură, deontologie, echidistanta , adevăr, etc. Aceiași trepăduși de-ai casei, yesmenii și sicofanții forumului la care singura lor contribuție este de a mai scrie câte un hate post despre cat de rău este Umebe-ul.
Și zeul infrastructurii care le tolerează minciunile pentru că se înscriu bine in linia partidului. -
RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
UMB- ul licitează la 80 % pt că au lanțul complet pentru ceea ce înseamnă autostrăzi. Au echipamente, au producție interna de grinzi, predale, parapeți, panouri antiorbire, rigole etc. Asta ajuta mult în economicul unui proiect. Au capital de lucru și sunt mai puțin sensibili la fluctuațiile pietei financiare.
Este mare păcat că nu au concurenta mai serioasa pentru că piața este denaturata dar nu este vina lor. -
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
@PaulS
Puteau să zică și aia de la DRDP cat au forat la tunelurile scurte că nu-i dureau mana. UMB- ul sucks la comunicare. Ar câștiga mult la imagine daca ar avea o persoana care sa prezinte situația șantierelor in mod regulat. Sa invite presa, studenți la facultățile de construcții, etc pe șantiere, să-și prezinte punctul de vedere. Altfel presa ia de buna ce zice micuțul Adolf. -
RE: A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș
Păcat de întrerupere, erau șanse mari să fie gata anul acesta.
Dealul de la Zimbor prinde contur și putea sa fie gata la sfârșit de Septembre. -
RE: A0 și DNCB, centuri București
A cam dispărut armata de fierari betoniști. Probabil pt că a cam dispărut și frontul de lucru.Ce ma surprinde este lipsa de lăcătuși mecanici care sa asambleze grinzile. Dacă vor să termine anul asta este cam cazul sa tragă tare la grinzi.
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
@PaulS
Sunt de acord că se putea și mai bine. Dar sa privim și partea cealaltă a problemei. Presupunem că luat Autorii contractul, terminau când ? 2030-2035? Turcii pare că lucrează mai bine, excepția este Mapa unde nu prea este clar ce nu merge pe Pi-Si 2.
Dar turcii lucrează cu majoritatea muncitorilor din Turcia. Care nu plătesc dări la stat (CAS, etc) sau plătesc pe minimul pe economie. Cam așa fac toți străinii care lucrează în România . Impactul in economie este redus pt că nu se vede efectul banilor investiți în infrastructură în timpul construcției.
Am întrebat mai de mult pe forumul PUm pe un distins domn care a fost în guvern mai acum câțiva ani care este regimul muncitorilor străini (muncitori detașați sau sub contract în Ro) și mesajul a dispărut rapid fara urma.
In plus nu-i rău să avem niște firme românești care sunt capabile să facă tuneluri și UMB- ul va învăța. Poate și alții vor avea ocazia.
Superbă inițiativa lor să aducă studenți de la Timișoara să le arate cum se face un tunel. Nu petreceri populare cu mici că la Porr ( da bine la imagine știu) dar mult mai bine este să aibă viitorii specialiști în contact cu șantierul. -
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
Pai acolo a fost luata in calcul latimea viitoare a autostrazii cand va facuta pe 3 benzi. Daca luam latimea de 26 metri (fara zona de elemente de protectie) si mai adaugi inca 3.75 x 2= 7.5 m face 33.5 metri. Mai bagi si zona de elemente de protecte inca 0.5 x 2 = 1 metru face 35 metri. Mai adauga acostament, rigola , sant etc Grinda aia de 40 metri este suportata pe culee iar zona de reazem mai are si ea minim 1 metru de fiecare parte deci raman max 38 metri asta ar aduce culea foarte aproape de calea de rulare, nu?
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
Mulțumim autorului, nu știu dacă care cont aici. Daca da, îl rog sa mă scuze..
După cum vedeți progres fenomenal de la Mapa....
Nu cred că trebuie să menționez că este frumos sa vizionați pe YouTube și sa dati un like, autorul investește timp și bani pt aceste filmări. -
RE: A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș
@PaulS a spus în A3 București-Brașov-Borș și autostrăzi și drumuri express Transilvania: A10, DEx4, DEx16:
acum 12 ore
Autostrada A3 Poarta Sălajului-Zimbor-Topa Mică - 06.06.2025
Asociația Pro Infrastructură
API pe FacebookUMB pe Autostrada Transilvania: 27 kilometri în 2025, doar dacă se vrea.
Așa cum v-am explic
Sa nu uitam ca a a fost un blocaj destul de lung din cauza dealului de la Zimbor, problema care nu a fost generata de UMB. A fost un FIDIC rosu (daca nu ma insel) si daca a plecat dealul ala si proiectul ala nu era adaptat pentru ce era in teren, era normal sa se intarzie. Apoi nu stim ce influenta a avut perioada Covidului in ecuatia generala, multe companii au declarat force majeure, deci perioada aia din 2020-2021 nu a fost luata in calcul. Iarasi, nu stim si nu putem evalua ce impact real a avut.
Comunicate de felul celor data de Ciurea sunt fix zero pentru ca se bazeaza pe nimic. Nu au idee de planificarea lucrarilor, nu au idee de cum va arata proiectul final, nu stiu modificarile aprobate ale proiectului initial, nu stiu ce discutii tehnice sunt intre beneficiar si contractor, nu stiu ce resurse sunt alocate pe santier. Deci fix zero. Dar trebuia sa dea un comunicat sa arate ca existe si ca sa-si gadile un pic ego-ul.