Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Iulian
    3. Cel mai bun
    I
    Conectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 224
    • Grupuri 0

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      De la Skyscraper cu mulțumiri!

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 2 | Segment Sascut-Răcăciuni | Stadiu lucrări la 06.12.2025 | UMB
      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Sa nu mai vorbesc că România este o tara cu niste finanțe excepționale , că deficitul public este aproape zero, că ne permitem sa plătim oricât sa avem autostrada in termen, că oferta UMB de 80% din estimarea inițială nu- și avea nici un rost, ca era mult mai bine daca lotul revenea la X/Y/Z (specialiștii în claims nu?) ca aia sigur terminau cu doi ani înainte.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @PaulS
      Eu nu zic nici că au, nici că nu au. Atâta vreme că nu am o privire de ansamblu al resurselor umane și materiale de care dispun, a planului integrat, a punctelor critice, eu prefer sa zic că nu știu.
      Bălării debitate pe alte forumuri, că nu au planning, ça fac totul de pe o zi pe alta sunt tâmpenii absolute.
      Ar fi frumos să aibă o echipă la fiecare structură, sa vezi oameni că sunt peste tot pe A7 și A8 dar se pune o problema: ce faci cu ei peste 6 luni sau un an? Ai să le dai de munca? Că structura aia o vor termina in 4 - 5 luni.
      Ii dai afara? Te bagi subcontractor la alți constructori?
      Din ce se poate observa este clar un lucru: au un planning foarte strâns, nu cred că au float pe structuri absolut deloc. Nu știu dacă ai lucrat in proiecte industriale de mare anvergură dar float înseamnă marginea care o ai in caz că ceva nu se leagă, o întârziere aici , una dincolo, cumulate duc la derapaje majore în proiect. De aia plannerul este persoana cea mai importantă dintr-un proiect, el îți ți identifica derapajele și îți spune unde trebuie sa acționezi.
      Și gestionarea dinamica a resurselor pe care o face umebe-ul este exact ce trebuie făcut.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Hai lasă teoria conspirației. Noi vorbim aici de lucruri care se pot dovedi, proba. Umebeul are interes sa termine nu sa o lungească, să-și ia banul, să mute oamenii mai departe. Terminarea lotului unu este perfect posibilă anul asta și știm cu toții că CNAIR nu o să-i penalizeze daca se limitează la. niste întârzieri minore.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver sa le împărtășesc din experiența mea când lucram pe șantier în Rusia în Siberia. Acolo când aveau nevoie sa usuce betonul că sa poate sa circule cu SPMT-urile erau obligați să facă șoproane de 10x10 din teva de la schela acoperita cu prelate din pânză chiora (polietilena, cauciucul erau casante la -40°C). După aia veneau cu compresoarele de aer mobile la care anulaseră răcirea și suflau pe jos cu aer fierbinte. Se topea zăpadă instant și era pe jos perfect uscat după ce treceau de doua trei ori. După aia mutau șopronul mai departe fără sa- l desfacă, îl ridicau cu 4 stivuitoare care se deplasau simultan.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us
      Exact, unii nu se mai fac bine niciodată.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai
      Pai daca critica acolo primesc ban instant ( daca nu l-au primit deja) așa că se descarcă unde pot și ei. Dar înțeleg problema, mai bine sa ne construim comunitatea noastră aici, sa ne menținem o poziție echilibrata și să creștem...

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Erezie, sa vi se taie capetele!

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Orice metru de asfalt, armătură , beton azi este un metru mai puțin pt la anul. Orice pod terminat acum este un pod mai puțin pt la anul. In ideea că trebuie terminat tot până în August, iureșul de acum este bine venit. Că se circulă sau nu până de Crăciun este mai puțin relevant.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

      @mike_us
                        Deva -TM TM-DEVA
      Realizat 230 m 95 m
      Total                   367 m                   415m
      Ramas                   137 m                   320m

      Firul TM-Deva (cel lung) pare-se ca UMB-ul lucreaza singurel si sunt pe curba de invatare.

      Mai sus datele pe 17 iunie. Până pe 30 iulie (43 de zile) au săpat pe firul Deva-Tm 137 m de tunel. Nu-i rău deloc.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Adrianb1 zicea cineva că dacă intră cu forezele in prima săptămână din noiembrie au suficient timp că sa termine. Limitarea vine din timpii tehnologici pentru întărirea betonului la pilele lipsa și suprabetonarea podului. Daca iei 10 zile la pile + 10 zile la elevații+10 zile la suprabetonare ajungi la 30 timpi tehnologi, aduni ridicarea grinzilor+ predale+ borduri + hidroizolatie încă o săptămână - 10 zile se fac 40 de zile lejer. Astia ar fi timpii tehnologici cu betoane standard daca se folosesc aditivi, mai se pot reduce încă
      Vedem cum a fost pe podul de la la Garoafa doar că aici lucrarea este mult redusă pt că o parte din pod este deja gata. Deci timp ar fi, încă.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul
      Nu ai ce comunicare de la CNAIR, Transelectrica depinde de Ministerul Energiei iar decizia de decontare a LEA și mutare este luată de dispeceratul national. Secretarul de stat Cosma, numit acum câteva luni ar putea să scrie ceva pe PUM unde este destul de activ dar probabil că este prea ocupat să se ocupe de mărunțișuri. Că de transparență, comunicare nu mai vorbim, erau niște cerințe când erau " ăilalți" singuri la guvernare, acum că sunt și "ai noștri"nu se mai pune.
      Daca mai este cineva activ pe PUM o întrebare cu dedicație nu ar strica. Acum că întrebarea va dispărea rapid sau că luați un ban nu este vina mea.:face_with_rolling_eyes:

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Delir total pe forumul amicilor noștri, au început ca mai in primăvara sau anul trecut pe Bz-Fc cu contestarea recepțiilor. Va mai aduceti aminte cand ziceau ca sunt camioanele goale pe podul de la Bz?
      Acuma se întreabă "" filozofic" (citeste tendențios)daca se fac controale de calitate pe loturile UMB inainte de recepție.
      Pentru geniile carpatine, ce-or face ăștia aici:
      Screenshot_2025-12-11-00-17-23-280_com.google.android.youtube.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: Cârcoteala de pe drum

      Iar cand eu le arat ipocrizia lor si faptul ca nu iau masuri, sunt banat instant?
      Ai avut ban pentru flame. Tu vrei ca ceilalți useri sa fie banati pentru că au alte opinii decât tine sau aplaudacii de prin alte părți. Nu sunteți capabili sa acceptați alte opinii decât ale voastre, voi dețineți adevăratul absolut. Cine nu-i cu noi este împotriva noastră, asta este mentalitatea voastră. Nu puteți accepta un argument al altui user daca este contra dogmelor voastre.
      Și mai aveți și tupeul sa veniți pe alte forumuri și să cereți că alți useri sa fie banati pentru că nu sunt de acord cu voi.
      De aia ai fost banat.
      Nu cred că există user de pe aici sa nu fie de acord că umebe a luat mai mult decât pot duce în termenele contractuale. Că sunt în întârziere pe toate loturile, că vor fi și mai multe întârzieri.
      Dar tot aici oamenii recunosc că eforturile lor sunt extraordinare, că lucrează nopțile, că ai o vizibilitate că termina, că lucrează pe caiet etc. Și că sunt o firmă românească, pe care unii români nu o înghit pe criterii tipic românești, invidie, sa moară și capra vecinului, nu a cotizat la partid, onegeul aferent etc.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      I
      Iulian
    • RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda
      Autostrada A3, lot integral Zimbor-Poarta Sălajului din dronă și de la sol
      Mulțumim pt filmare Cristian Marius Man!

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      IMerci Vancouver, interesantă problema dar nu fără soluție. Rășina aia bicomponent de la Sika este no no.se crapă de la șocuri termice, vibrații, are durata de viață limitata. Este cârpeală de ultima speță. Pentru îmbinarea cu eclisa a membrelor structurile neparalele se face altfel: se folosesc doua eclise de grosimi diferite care se prind in șuruburi după care se sudează între ele ca două plăci de grosimi diferite cu rostul de sudură pregătit în prealabil. In calcul se consideră placa cea mai subțire iar sudura se face pe secțiune decalata de cea a suduriii inițiale a membrelor eclisate.
      Mâine dau problema la sudori vedem ce zic și eu

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @WSrc1
      Deschide nu deschide, turcii ăștia se mișcă cu elan. Nu că frații lor de la Mapa care cacaie la viaductul ăla de un an și câteva luni și nu sunt nici la jumatea lucrărilor.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Următoarele zile vremea se anunță clementa cu constructorii, temperatura ziua intre 12 și 18 grade. Uscat și soare, numai bine pt asfalt și hidro.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Azrael
      O linie magistrala ca aia de înaltă tensiune este făcută să transporte curentul pe distanțe foarte lungi și alimentează un transformator sau mai multe care reduc de la 110 KV/220kv/400kv la medie tensiune. La rândul lor acele transformatoare alimentează liniile aeriene de medie tensiune care se leagă la transformatoare de joasa tensiune care se leagă la distribuția localităților.
      Moldova ca regiune geografică este legată de restul sistemului energetic național prin 4 linii de înaltă, a pus cineva mai sus harta. Daca deconectează una, sarcina de consum pe celelalte va crește, implicit puterea preluată de transformatoarele aferente . Daca puterea este prea mare apar perturbări, căderi de tensiune și frecventa etc, până la intrarea protecțiilor pe supra curent pe transformatoare ceea ce ar lăsa o regiune sau mai multe fara curent. Am mai zis eu mai sus, Moldova este destul de stresata de situația cu Ucraina unde se exportă mult curent ceea ce pune distribuția la încercare. Când mai deconectezi una din linii este extrem de complicat pentru dispeceratul national sa mențină sistemul funcțional.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Sunt convins că la sfârșitul lui Decembrie vom avea niste surprize frumoase la structurile de pe loturile rămase. Că pe 1 și 2 din n Focșani - Bacău nu mai au mare lucru pt fierari - betoniști.

      postat în AUTOSTRĂZI
      I
      Iulian