Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. casio
    3. Cel mai bun
    C
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 1
    • Mesaje 88
    • Grupuri 0

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Corolar lac Cernica

      • este ultimul din cele 15 lacuri antropice, amenajate pe raul Colentina
      • primele 7, au fost amenajate -in sensul de curgere al apei -intre 1933 si 1940, urmatoarele intre 1966 si 1970
      • este si cel mai mare ca suprafata -360 ha- din salba
      • după lacul Cernica, râul Colentina se varsă în Dâmbovița, tot pe raza comunei Cernica

      (https://ro.wikipedia.org/wiki/Râul_Colentina)

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @mihai
      Multumim frumos, inclusiv sursei ! 👍
      Imi induce buna dispozitie inainte de 1 Decembrie 🙂

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      https://www.youtube.com/watch?v=dcHGjGtdffU
      ​Răducu P Drum- YT channel​​​

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      Mi-amintesc că acum aproape o jumătate de veac, Secția Estafette intrase în limbajul cotidian , nu doar al tatălui meu care lucra la Hala 4 ci și a altor piteșteni legați direct sau indirect de Dacia.
      Cu toate astea, însă, nu țin minte să fi fost evidențiată mașina și linia ei de asamblare , sau linia de fabricație a cutiilor ei de viteză, în presa locală sau centrală, pentru că ce se producea ''pentru export'' intra sub o umbrela de discreție mediatică. Doar cred ca un singur articol am citit - în revista Autoturism, care avea apariție lunară.

      adevarul.ro
      Mașina bizară cu care Dacia spera să dea lovitura în anii '70. „Era o bijuterie, dar nu i-a plăcut coanei Leana”
      Între anii 1975 și 1978, la uzinele Dacia a fost produs un autombil ciudat cu care Nicolae Ceaușescu spera să dea lovitura. Nu a fost să fie, iar legenda spune că Elena Ceaușescu ar fi insistat să fie oprită producția.
      adevarul.ro

      Dacia D6 Estafette – Hipiotul Românesc (#Mașinistul2ani)
      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Dacă legenda acestei hărți după siteul WeBuild este la zi, nu o să vedem prea curând TBM la Poiana.
      Si oricum pică presupunerea câ ar putea fi luat din altâ parte

      [d0008511-0949-4ea6-86f2-0cf14117a96b-image.png]

      link text

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      @vancouver
      Grăiești exact pe sufletul meu !
      Eu practic am avut aproape o religie legată de acest gen de mașină : 8+1 locuri. L-am deținut din ianuarie 1995 până în mai anul acesta

      • VW T4 Transporter Bj 1992, motor 2 l, 85 KW benzina (motor care venea si pe Passat B4 al anilo r90 dar cu alta cutie )
      • VW T4 Multivan banchetele din spate se faceau pat, tot din 92 , l/m dat prin 98 cred
      • VW T4 ,Transporter 1997, cumparat in 98, LangeRadStand (var. lunga), primul meu TDI de 2,5 l, cred ca cel mai reusit 2.5 TDI ever , dat in 2001
      • VW T4 Caravelle 2001, luat tot ca jahreswagen in 2002, tot 2.5 TDI , dar cutie automata ! si tot lung ! Dat unuia din baietii mei in 2010

      Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
      Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .
      Privind inapoi, pot spune ca ''the time of my life'' dpv auto 8+1, a fost cel dintre 1995 si 2010, cand -sincronizat cu apogeul varstei biologice- am cutreierat tara si Europa, iar, nu in ultimul rand, primul bus lung TDI, datorita versatilitatii (demontat si scos banchetele) si-a adus un aport consistent la edificarea unei case .

      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @mihai
      Ultimul comunicat al CJAg-din octombrie- zice ca abia s-a semnat contractul de finanțare pentru un proiect care se întinde pe aproape doi ani ( 3 luni achizitie publică, 3 luni proiectare și 17 luni execuție). Deci, în teorie, abia în ianuarie s-ar semna contractul de proiectare și execuție. At best !
      Deci este evident că WeBuild își va vedea de treabă , între timp. Dacă și cât se vor călca pe picioare cei doi factori , în timp, rămâne de văzut.
      link text
      S-a semnat contractul de finanțare pentru modernizarea DJ 703 H Sălătrucu - Vâlcea

      Consiliul Județean Argeș continuă investițiile în infrastructura rutieră ! A fost semnat contractul de finanțare pentru obiectivul de investiții ,,Modernizare DJ 703 H Sălătrucu-Vâlcea, km 25+200 - km 27+202,65 și km 28+520 - km 29+863, în lungime de 3,345 km"

      Consiliul Județean Argeș continuă investițiile în infrastructura rutieră ! A fost semnat contractul de finanțare pentru obiectivul de investiții ,,Modernizare DJ 703 H Sălătrucu - Vâlcea, km 25+200 - km 27+202,65 și km 28+520 - km 29+863, în lungime de 3,345 km". Proiectul este finanțat în cadrul Programului național de investiții "Anghel Saligny". Amplasamentul investiției se află în extravilanul comunei Sălătrucu din județul Argeș și până la limita cu județul Vâlcea.

      "Investiția este una foarte importantă întrucât DJ 703 H leagă județul Argeș de Valea Oltului. Modernizarea porțiunii aflată pe teritoriul județului Argeș va fi continuată prin investiții de modernizare și pe tronsonul aflat pe teritoriul județului Vâlcea, până la Câineni. Este vorba de un proiect finanțat tot prin programul Anghel Saligny și implementat de Consiliul Județean Vâlcea. După finalizarea lucrărilor pe întregul tronson, atât în Argeș, cât și în Vâlcea, DJ 703 H va deveni cea mai bună alternativă la Valea Oltului (DN7). Iată că în continuare, în echipă, reușim să demarăm proiecte și să realizăm investiții importante pentru județul Argeș. Vreau să mulțumesc echipei din Consiliul Județean Argeș, factorilor guvernamentali, Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației." - Marius Nicolaescu, vicepreședinte Consiliul Județean Argeș.

      Valoarea totală a investiției este de 20.109.091,40 lei cu TVA, din care buget de stat 19.416.751,76 lei cu TVA și buget local 692.339,64 lei cu TVA. Durata estimată de realizare este de 23 de luni, din care procedura de achiziție publică - 3 luni, proiectare - 3 luni și execuție - 17 luni.

      În perioada următoare, vor fi demarate procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      @casio a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

      Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
      Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .

      Apropo de VW T5 : aveam pe bord un mic Der Bulli - Transporterul anilor 50 (VW Type 2) , cu care, de altfel Estafette al lui Renault a fost contemporan.
      cbdfbdec-8d5e-45ef-aa7a-e7a6b7970614-T5apr 24.jpg

      Asadar, la vremea cand T 5 - ul si-a gasit alt stapan, nicio clipa nu m-am gandit sa il pastrez pe Der Bulli : mi s-a parut firesc sa isi urmeze stranepotul , eu fiind doar un detinator vremelnic.

      Deci revenind la Dacia Estafette, se cuvine a fi notat ca la mijlocul anilor 70, el si cu confratele VW T2, erau deja masini de epoca , fiecare emblematic : unul in spatiul francofon , iar celalalt in cel teuton.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio
    • RE: Autostrăzi

      Una peste alta, deși nu sunt teme concurente, ci complementare, va rămâne de văzut și eventuala sincronizare ca moment al deschiderii în timp - între A1 S5 și DEx12 Lot 4, ambele complete.
      Altfel zis : unde se va ajunge din Pitești mai întâi -doar în regim de autostradă : la Curtea de Argeș sau la Craiova ?

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      A1 Bascov iar: a fost complicat ca naiba de reconstruit acest nod, sub trafic.Și ce TRAFIC ! Poze noi 9 dec. !

      Semicercul spre București a fost și el asfaltat. Din fericire, nu ploua (cel puțin la momentul fotografiilor). Dar totuși multa umezeala.

      Felicitări lui Costică ! A promis că mâine va merge la Merișani.

      Dacă nu s-ar fi întunecat deja, când a putut ajunge (pe la ora 16.40), ar fi dat o raită și la Merișani.

      Deci, fingers crossed pentru mâine! 🤠
      8d4dcc48-2623-40fe-891b-2bcab3b2e904-KQHmr2kh.jpeg

      e474d380-4f1d-4617-a181-1b3f7902e439-vYnXmi0h.jpeg

      e6aa6c03-6037-48bf-98fe-7081be81f4f6-hADdcK9h.jpeg

      e0d113c2-f7ee-4457-870c-42d2f0eb41b2-ykX0yITh.jpeg

      d1bb5d32-20dc-4d3d-a6ca-b443f0d660f7-yx65TLsh.jpeg

      ConstantinMateescu -on API A1 thread

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Tot de la Merișani și Băiculești , de la Scrioșteanu
      9ee42a27-fb0c-44a3-9573-577f0b6efdeb-1733847598762.jpeg

      d102967d-ab5e-4be8-a4c8-3280cdbba68d-1733847438635.jpeg

      link text

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Doar câteva gânduri, legate de viitoarea deschidere pe A1 PiSi

      • este probabil una dintre cele mai devansate inaugurari in domeniu, cel putin in ultimii ani

      • indiferent că este sau nu un record, este semn că și alții pot face astfel de performanțe și nu doar cei mult trâmbițați și aclamați

      • pe de altă parte – mult mai importantă, aș spune – este ceva de care această țară are nevoie, mai mult ca niciodată, în climatul actual

      • și dacă eu imi dau seama de asta, atunci cu atât mai mult o fac și alții, la un nivel care contează, adică să decidă viitorul apropiat al acestei țări și calea de urmat pentru a ajunge la el

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Un alt foto reportaj memorabil de la Costică ! A1 Merișani, 11 Dec.
      Nu pot să nu-mi amintesc de imaginile lui inconfundabile surprinse folosind tehnica vu en raccourci, dându-ne senzația că ne uităm la o autostradă ondulată, unde de fapt este doar un truc optic al teleobiectivului .

      26e93a90-550c-4c7c-8be8-43793c63b3dd-1733931473234.jpeg Image

      048026eb-2f46-4213-b387-c15b8f2bdc03-1733929863602.jpeg Image

      ee2dac29-136d-4e06-a8ec-4c42314b3be0-1733929910857.jpeg Image

      56c9a195-4abb-4a69-bebe-c5df50fe23af-1733929938700.jpeg Image

      5ef16414-9a2f-4d9b-9a7c-deec0a350a52-1733929962176.jpeg Image

      aaf68d66-c459-4bc7-a7a0-cd89478e213d-1733929996965.jpeg Image

      [https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg473604#msg473604](Constantin Mateescu on API A1 forum)

      ​

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us
      Mapa&Cengiz au depus singura oferta pe A1 PiSi Sectiunea 2.
      Deci daca oferta e conforma, se poate adjudeca.
      Nu in ultimul rand: cele doua comparabile, par a avea ceva in comun: sunt cele mai dificile loturi de pe arterele lor.
      Asta explica de ce nu a fost inghesuiala mare

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Totul pertinent aproape. Doar mici observatii

      • cand dai un combinat petrochimic (si nu orice combinat ci EXACT ACELA care utilizeaza materii prime strict de import, deci ferit de soarta pecetluita a celor din interiorul tarii, condamnate la disparitie rapida, asemenea resurselor interne de petrol ) cuiva la pret de o inghetata, se cheama ca e un miliardar fabricat, care apoi in timp a avut destul ragaz sa devina si unul aievea
      • sa mai scot din lada istoriei postdecembriste si falimentul Bancorex, in care a pierdut tot poporul, mai putin ''unii cativa '' ale caror nume nu au fost niciodata date publicitatii, datorita vezi Doamne, legii protectiei datelor confidentiale bancare ?Nu cumva a fost si aceasta una din caile privilegiate de a ajunge miliardar ''overnight ''?
      • cat despre a compara nivelul datoriilor tarii noastre care a pornit in cursa capitalismului doar de trei decenii, cu nivelul tarilor pe care practic se bazeaza definitia capitalismului , fiindca au fost dintotdeauna in el, este doar realitatea privita cu ochelari un pic mai rozalii, no offence !
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
      Mădălina Podaru  /  dec. 22, 2024  /  Rutier

      PREMIERĂ. Două „cârtițe” TBM vor fora tunelul de la Poiana pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești/ WeBuild primește autorizația până la finalul anului (secretar de stat la Transporturi)

      PREMIERĂ. Două „cârtițe” TBM vor fora tunelul de la Poiana pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești/ WeBuild primește autorizația până la finalul anului (secretar de stat la Transporturi)

      Tunelul de la Poiana, cel mai lung tunel proiectat pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, va fi forat cu două utilaje TBM, nu cu metoda austriacă NATM (New

      Scrio mai zice si ca Mapa va folosi NATM la tunelul Caineni, din cauza terenului foarte dificil in zona

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @mihai
      N-ar fi prima data cand presa "arde" etape.
      Dar hai sa-i acordam Madalinei si oarecare circumstante: cum la noi nu s-au pomenit tuneluri de autostrazi neam, primul cu care poporul a deschis ochii ii zice NATM.
      Quod erat ...😎🤗

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @fulgernc
      Eu vorbeam la modul general : despre '"locomotiva" adica ( apropo: multumesc ca mi-ai furnizat-o ca baza pentru o metafora !). Ii vine manusa rolul !👍
      Mie , daca e sa regret ceva, este faptul ca nu avem mai multe ONG uri care sa modereze mesajul public al guvernantilor.Dar chiar niciun altul : pauza totala !*
      Cat despre faptul ca voi (unii doar, sper) aici aveti o vendeta personala, dati-i inainte tovarasi !Cu manie si intransigenta proletara.
      Ca in the good - nu chiar old - times : dusmanul trebuie demascat si infierat !

      *ONG -urile, din cate stiu -sunt vazute de UE ca factori utili pentru mentinerea unui climat politic si economic sanatos in statele membre, iar statele insesi ar trebui - daca nu sa le subventioneze- cel putin sa nu le faulteze grosier. Acesta este si motivul pentru care unele din ele sunt chemate sa isi dea avizul pe problemele ce tin de bunul mers al colectivitatilor.
      Se pare insa ca din apa Dambovitei se vede mai cu seama, invers.Sigur, pot fi si ONG uri "bune" (adica agreate) .De ex. cele care au ca domeniu de preocupari natura verde, bunaoara.
      Dar noi combatem despre infrastructura aici.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @mike_us
      Cred ca ce nu ar trebui - printre altele - sa faca un ONG pe domeniu, si de care se pare ca nimeni nu a amintit pe-aici, este sa pretinda /ceara -uneori chiar cu obstinatie - ca constructorii sa devanseze termenele de livrare, de ex. cu 6 luni.
      Este ceea ce mie cel putin mi s-a parut odinioara ( deci inainte de "schimbarea la fata" ) cel putin hazardat, ca sa nu zic altfel.
      Astept pareri

      Hint:

      • devansare e sinonim cu urgentare
      • o urgentare este asociata- de regula - cu o suprataxare / tarif de urgenta
      • pe barba cui se presupune a fi facuta o cerere de urgentare ?
      • primul gand ar fi sa o faca constructorul pe speze proprii. Really ?
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      C
      casio
    • RE: Auto moto si producatori de autovehicule

      O istorie condensată a fabricației de motociclete în România poate fi citită aici
      [link text](https://gadgetreport.ro/povestea-motocicletelor-romanesti-de-la-iar-01-la-celebrele-mobra-![f408094f-45dd-4b54-979d-d4773cc11d71-chrome_hhc2DaZuu1.png](/assets/uploads/files/1733817369727-f408094f-45dd-4b54-979d-d4773cc11d71-chrome_hhc2dazuu1.png) si-carpati/)

      postat în DISCUȚII GENERALE
      C
      casio