Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    HSR Linii si trenuri de mare viteză

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    22 Mesaje 7 Posters 526 Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      Flo87 @vancouver
      ultima editare de

      @vancouver mă gândesc la Valea Oltului ca și o variantă bună pentru Sofia, în loc de o directă Râmnicu Vâlcea - București mai bine coborâm cu HSR până la Slatina/Piatra-Olt unde se poate face o intersecție cu direcții HSR către București și Sofia plus o direcție convențională( 160 km/h) către Craiova.

      vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Conectat
        vancouver @Flo87
        ultima editare de

        @Flo87 Da, este o variantă care merită studiată. Avantajul ar fi linie comună până la Slatina (sau lângă Slatina) pentru direcția spre Craiova și Sibiu. Dezavantaje: ratăm Piteștiul și se lungește drumul spre Cluj și vest, adică investim miliarde pentru câteva minute câștigate, dar renunțăm la alte minute prin ocol. Nici Vâlcea - Slatina nu e foarte ieftin, ca nu se poate face imediat în vale lângă apă și culoarul cel mai bun e deja ocupat. Doar un studiu amănunțit poate spune cum e mai bine.

        De la Craiova e dificil spre Sofia, relieful în Bulgaria este dificil pe sute de km. Poate mai bine spre Belgrad, iar de aici spre Sofia, resp. spre Zagreb, Veneția, Milano etc

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • F Deconectat
          Flo87 @vancouver
          ultima editare de

          Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta.
          Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de

            Noi nu ne permitem, altii mai mici ca noi, da: Estonia, Letonia si Lituania, plus Polonia si Germania construiesc o linie de cale ferata complet noua cu estimat 6,3 miliarde de euro (Rail Baltica):

            Europa baut für 7 Milliarden Dollar eine neue Bahnstrecke – das macht Russland nervös

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • F Deconectat
              Flo87 @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver aici e vorba și un pic de derusificare și trecerea la ecartamentul european.
              Plus că vorbim de alte mentalități in țările Baltice decât la noi, nu uita cât tamtam și ce dramă a fost când s-a trecut la primele cărți de identitate la noi pe când în Estonia au trecut la cele cu chip încă de prin 2002( Lithuania din 2009).

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                Faptul ca exista explicatii nu ma incalzeste. Pentru orice boacana, razboi sau crima exista o explicatie, dar asta nu ajuta.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • Duta CD Deconectat
                  Duta C @vancouver
                  ultima editare de

                  @vancouver Nu ne permitem din cauza corupției foarte mari , a risipei banului public , a incompetenței , lipsei de viziune . Sunt multe de spus aici. Dacă guvernele României ar fi fost buni gopodari din 90 încoace , altfel arăta infrastructura astăzi!

                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver @Duta C
                    ultima editare de

                    Nu trebuie decat sa renuntam la coridoreli si sa facem QuickWins pe toata reteaua existenta nemodernizata. Coridorelile ne costa 10-20 de milioane € / km. Atata costa si o cale ferata noua! Sigur, nu una HSR de 300 km/h, dar pentru 200-230 cam atat costa. Cu un buget de 1 miliard € anual pentru HSR putem livra 30-50 km anual de linii HSR cu 230-300 km/h. In 30 de ani sunt peste 1000 km, adica Bucuresti-Cluj-Oradea.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • Duta CD Deconectat
                      Duta C @vancouver
                      ultima editare de

                      @vancouver De acord cu tine

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        dec. 26  /  Extern

                        Rețeaua de căi ferate de mare viteză a Chinei a depășit 50.000 km - Economica.net

                        Rețeaua de căi ferate de mare viteză a Chinei a depășit 50.000 km - Economica.net

                        Vasta reţea feroviară de mare viteză din China a depăşit 50.000 de kilometri de cale ferată operaţională odată cu deschiderea unei noi linii vineri, potrivit postului de televiziune de stat CCTV, preluat de AFP.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • First post
                          Last post