HSR Linii si trenuri de mare viteză
-
PS legat de Iasi - Cluj vs. Iasi - Bucuresti: o sa vedeti in urmatorii 10 ani: A8 Tg. Neamt-Tg. Mures o sa fie o autostrada goala. In schimb Iasi pana la A7 o sa fie plina, iar A7 Bacau-Bucuresti ma tem ca va avea parte in mod regulat de ambuteiaje, de ex. vineri dupa amiaza. Traficul va fi de 5-10 ori mai mare pe A7 fata de A8 montan.
Ok facem A8 montan, are sens desi traficul nu cere si nu o sa justifice niciodata o autostrada. Dar hai sa nu ne batem joc de banii nostri si sa mai facem si un HSR paralel!
-
@vancouver Nu cred ca se va face vreodata HSR trecand Carpatii. Orice proiect HSR va trece pe linie conventionala de 160-200km/h pe relief montan si apoi isi continua traseul la 300km/h in zone de campie sau podis. Eu nu vad cum ar putea fi justificata vreodata financiar HSR in relief montan.
-
Pai de ce sa nu se faca HSR peste munti? Care ar fi argumentul? HSR costa aproximativ la fel de mult si in zone de deal usoare, si la munte. Pentru 300 km/h (dar si pentru 200) pur si simplu linia nu mai poate sa tina cont de relief, trebuie sa taie in carne vie. Daca nu e campie pura s-a terminat cu distractia. Traseul pe dealuri este o continua oscilatie intre tunel si viaduct. Un traseu paralel cu A1 Pitesti - Sibiu cam tot aia va fi: o succesiune permanenta viaduct - tunel.
Pentru ca repet, pe Valea Oltului nu este ca pe Valea Prahovei sau orice alta trecere montana, in care urci urci urci si apoi cobori cobori cobori, si automat HSR are nevoie de tunel de baza. Nu. Pe Valea Oltului râul Olt coboara lin de la cota 380 la Boita pana la 320 la Rm. Valcea. Daca urmezi panta asta extrem de lina si faci o linie HSR langa Olt o sa ai succesiunea de care am vorbit.
PS. Atentie, HSR se face cu pante de pana la 4%. Adica 40 la mie. Atata are ICE Frankfurt-Köln maxim. Pentru ca trenurile de calatori pot urca si cobora fara probleme, au puteri uriase distribuite pe toate axele. In schimb nu poti sa faci curbe accentuate.
-
@vancouver mă gândesc la Valea Oltului ca și o variantă bună pentru Sofia, în loc de o directă Râmnicu Vâlcea - București mai bine coborâm cu HSR până la Slatina/Piatra-Olt unde se poate face o intersecție cu direcții HSR către București și Sofia plus o direcție convențională( 160 km/h) către Craiova.
-
@Flo87 Da, este o variantă care merită studiată. Avantajul ar fi linie comună până la Slatina (sau lângă Slatina) pentru direcția spre Craiova și Sibiu. Dezavantaje: ratăm Piteștiul și se lungește drumul spre Cluj și vest, adică investim miliarde pentru câteva minute câștigate, dar renunțăm la alte minute prin ocol. Nici Vâlcea - Slatina nu e foarte ieftin, ca nu se poate face imediat în vale lângă apă și culoarul cel mai bun e deja ocupat. Doar un studiu amănunțit poate spune cum e mai bine.
De la Craiova e dificil spre Sofia, relieful în Bulgaria este dificil pe sute de km. Poate mai bine spre Belgrad, iar de aici spre Sofia, resp. spre Zagreb, Veneția, Milano etc
-
Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta.
Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR. -
Noi nu ne permitem, altii mai mici ca noi, da: Estonia, Letonia si Lituania, plus Polonia si Germania construiesc o linie de cale ferata complet noua cu estimat 6,3 miliarde de euro (Rail Baltica):
-
@vancouver aici e vorba și un pic de derusificare și trecerea la ecartamentul european.
Plus că vorbim de alte mentalități in țările Baltice decât la noi, nu uita cât tamtam și ce dramă a fost când s-a trecut la primele cărți de identitate la noi pe când în Estonia au trecut la cele cu chip încă de prin 2002( Lithuania din 2009). -
Faptul ca exista explicatii nu ma incalzeste. Pentru orice boacana, razboi sau crima exista o explicatie, dar asta nu ajuta.
-
@vancouver Nu ne permitem din cauza corupției foarte mari , a risipei banului public , a incompetenței , lipsei de viziune . Sunt multe de spus aici. Dacă guvernele României ar fi fost buni gopodari din 90 încoace , altfel arăta infrastructura astăzi!
-
Nu trebuie decat sa renuntam la coridoreli si sa facem QuickWins pe toata reteaua existenta nemodernizata. Coridorelile ne costa 10-20 de milioane € / km. Atata costa si o cale ferata noua! Sigur, nu una HSR de 300 km/h, dar pentru 200-230 cam atat costa. Cu un buget de 1 miliard € anual pentru HSR putem livra 30-50 km anual de linii HSR cu 230-300 km/h. In 30 de ani sunt peste 1000 km, adica Bucuresti-Cluj-Oradea.
-
@vancouver De acord cu tine