A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Romulus inca se asteapta formalizarea solutiei de cate proiectant. De asta Trace, de fapt subcontractorul lui Trace, nu poate executa nimic in teren, pentru ca inca nu are documentatia formala a proiectului solutiei de remediere.
-
@mihai de acord. Se știe cumva cât mai durează până este finalizat respectivul document și apoi, de la finalizarea lui, cât durează până vor începe lucrările și cât vor dura lucrările?
Odată cu trecerea zilelor, și văzând că nimic nu se întâmplă în teren, e normal să avem impresia că termenele de deschidere preconizate acum o săptămână/doua în fapt vor fi întârziate.
-
In momentul in care se face o munca repetitiva (gen 1000 de Passaturi pe zi la fabrica Volkswagen) se poate extima bine spre foarte bine cat o sa dureze ceva. Cand se face ceva nou e practic imposibil de facut estimari realiste.
Oamenii aia sunt ingineri si au de facut intr-o echipa un proiect, o solutie idividuala, noua. Nu este aceeasi solutie pe care o dau zi de zi, e ceva nou. Trebuie gandit, desenat, verificat, etc.
Vorba aia, aveti putintica rabdare!
-
@Romulus : Colegii spuneau cu câteva pagini în urmă despre condiții de temperatură a suprafeței de lucru de maxim 35 de grade. Chiar dacă vor veni documentele, luna August poate fi o problemă.
Eu nu mă mai aștept la nimic înainte de jumătatea a doua a lunii Septembrie. -
@daniel22_22 o buna parte din eclisarile cu rasina au fost acceptate si de supervizor si de expert ca fiind conforme. La eclisarile care se vor reface nu se va mai folosi aceeasi rasina, deci nu va mai fi o problema de temperatura.
-
Da, numai ca sunt 2 probleme distincte de rezolvat: eclisarile si intaririle. Intaririle de la talpa superioara nu au nici o treaba cu temperatura, se vor suda niste placute suplimentare la fel cum au facut deja la talpa inferioara si la inimi, in punctele de reazem ale tablierului pe culei si pe pile. Daca ar avea macar aici solutia aprobata oficial s-ar putea apuca de lucru. Tabla groasa deja este aprovizionata pentru un nivel rezonabil de intariri.
A fost un ping-pong de solutii propuse si observatii si acum cam toata lumea e de acord, dar tot trebuie bagat in program si facut calculul teoretic si apoi si acest calcul trebuie aprobat de verificator - sa speram ca nu o sa mai vina cu observatii nici el, nici acel expert italian adus de CNAIR.
Aducerea expertului s-a dovedit o treaba buna, al a instat sa se faca de acum macar treava TEMEINIC si sa lasam hei-rupurile, ca nu duc decat la noi probleme. El este cel care a insistat si cu temperatura acelui liant, lipici, superglu cum s-o numi... Pe de alta parte orice parte in plus in jocul asta inseama timp in plus, sa se mai uite unul pe toate documentele, sa mai vina poate cu idei sau observatii si dureaza si mai mult.
-
@rockband pe principiul ăsta, ar trebui sa avem răbdare infinită.
Nu prea se mai poate cere răbdare în momentul în care faci un lucru prost, îl remediezi timp de câteva luni bune și ce să vezi tot prost iese.
-
Pe de alta parte exact asta ar trebui intr-adevar sa comunice CNAIR. Ceva de genul:
In urma a numeroase bâlbe si greseli ale antreprenorului bulgar Trace, CNAIR a decis aducerea unui expert italian pentru a garanta ca in final structura de la km38 va fi conforma cu toate normele in vigoare si durabila.
La recomandarea expertului s-a renuntat la graba si presiunea exagerata pe finalizarea intr-un termen strans, pentru ca tocmai asta a dus la o parte din problemele anterioare.
Realizarea structurii de la km38 cf. proiectului initial a fost compromisa de antreprenor si de subcontractantii acestuia, astfel ca este nevoie de reproiectare tinand cont de realitatile din teren si acest fapt necesita timp.
In acest moment sunt trei parti implicate in proiectarea si verificarea solutiei finale: proiectantul angajat si platit de antreprenor (ViaDesign), supervizerul (Tecnic) si expertul italian al CNAIR. Toate aceste parti trebuie sa se puna de acord asupra celei mai bune solutii si dispozitiile de santier vor fi verificate si aprobate de aceste trei echipe de ingineri specializati.
-
@Romulus a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
@rockband pe principiul ăsta, ar trebui sa avem răbdare infinită.
Nu prea se mai poate cere răbdare în momentul în care faci un lucru prost, îl remediezi timp de câteva luni bune și ce să vezi tot prost iese.
Da numai ca exact lipsa de rabdare este cauza problemelor. Exista o vorba: graba strica treaba. Aici s-a aplicat din plin.
-
Ca sa facem comparatie e cam asa: te grabesti sa ajungi la servici si mergi mai repede. Din cauza asta faci accident. Moment in care s-a terminat cu graba. Nu mai poti grabi nici politistul, nici ceilalti participanti la accident, nici pe baiatul cu ridicarile, nici pe cel de la service... Ziua de servici s-a dus naibii...
-
@rockband cred că putem face și alte analogii. De exemplu dacă ai întârzieri repetate ale sarcinilor de la muncă riști sau nu să te dea afară de la muncă? Ce o să faci? Îi zici șefului să te lase în pace sa lucrezi in ritmul tău, și că nu contează întârzierile?
-
@WSrc1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
. Podul de la km 38 peste râul Sărata pare să fi blocat totul – mereu au fost probleme la suduri, reparații, întârzieri. Deși restul lotului pare gata, „zona asta a tras totul în jos”, adică „aici este punctul slab, care compromite proiectul”. Încă un exemplu de proiect aproape terminat, dar a fost ținut pe loc de greșeli tehnice și lipsa de control tehnic
Părerea mea e că soluția sudurii a fost aleasă acolo cu un scop. Nu vorbim de grinzi lungi(profile H ,T) ci de chesoane cu formă de trapez în secțiune. Sudura solidarizează ansamblul și îl face să lucreze unitar cap coadă. Exact cum o face placa monolit. Nu se toarnă dintr-o bucată o placă doar ptr că e moft.
Eclisarea nu are același efect cu sudura. Luați exemplul de pe calea ferată. La CF sudată șinele nu se vor slăbi în zona sudată. În schimb la șina cu joante , da. Eclisarea trebuie refăcută periodic. Și vorbim de profil H. Îmi pare rău că trebuie să stric feng shuiul ptr o inaugurare rapidă , dar eu fără teste și simulări care să îmi arate perioadele de întreținere , și dacă structura e sigură nu m-aș grăbi. Se pot găsi soluții cu darea în circulație pe un singur sens în zona podului(recepție parțială fără pod) cu restricții. Și cu găsirea unei soluții ptr a nu penaliza constructorul , și refacerea podului. Când un sens ecterminat , se fac probele , recepția și se trece la refacerea celuilalt sens. Mie mi se pare soluția optimă în cazul dat. Nu e nevoie de dramă și tăiat capete , ci de un pod sigur și o soluție ptr circulație. Accidente din acestea pot apare și nu țin de buna credință , sau voința antreprenorului de a duce la bun sfârșit un proiect.