Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    3.2k Mesaje 113 Posters 1.1m Vizualizări 12 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • OvidiuPetru84O Deconectat
      OvidiuPetru84 @ioan.velescu
      ultima editare de

      A7 - A3 | Adjud - Bucuresti | Decembrie 2025
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • W Deconectat
        WSrc1
        ultima editare de

        A7 MIRACOL MOLDOVENESC
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Mai avem nevoie de inca un mic miracol la anu'. Am vazut acum ce a scris horatiu cosma pe pum acum cateva zile si are dreptate. Sau cel putin mi-a temperat optimismul. Avem structura asta pe Racaciuni - Bacau, lungime 1200m, in stadiu incipient:

          BcPfM4q.jpeg

          Personal nu vad sanse de finalizare de Paste, mi se pare utopic. Si nici mai-iunie, cum chiar noi ASCORO am scris in comunicatul de presa. Structura asta poate fi gata (de trafic) realist in iulie - august. Cu lucru intens de la 01.02, adica presupunand ca februarie se poate lucra normal. La betoane "normal" inseamna de la -5°C, la structuri masive (radiere, pile pline) se pot turna cand afara sunt -5°C chiar daca noaptea urmatoare scade la -10°C, la grinzi si tablier doar daca noaptea urmatoare nu scade sub -5. Dar aici nu au ei cum sa ajunga la grinzi si tablier in perioada rece.

          Minunea ar fi sa poata sa traga tare concomitent la structuri pe 3 loturi (3 Fcs-BC si 1+2 Bc-Psc), asftel incat sa termine in august tot. Doua loturi le vad rezolvate fara probleme, 3 va fi greu greu. Iar al patrulea, zero sanse dupa parerea mea (ma refer numai la structuri, terasamentele cred ca vor fi gata la 31.08 si pe lotul 3 Sabaoani-Pascani, inclusiv asfalt, marcaje, tot). De fapt si Umbrarescu recunoaste asta, promisiunea fiind ca lotul 3 va fi gata in decembrie 2026, ceea ce inseamna ca structuristii vor intra acolo atunci cand termina pe celelalte 3.

          PS. Ce bine ar fi daca Umbrarescu si-ar calca pe coada si ar gasi acum in iarna repede ceva subcontractanti pentru structuri si ar da sa zicem toate structurile de pe lotul 2 Bacau-Pascani la 2-3 subcontractori. Iar daca unul dintre ei subperformeaza, sa-i mute pe lotul 3 si sa vina cu oameni proprii, dar chiar si asa acel subcontractor va avansa cumva in prima parte a anului!

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          M A A 3 Replies Last reply Răspunde Citează 7
          • M Conectat
            marius.firtonea @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver din pacate subcontractarea nu o va aplica.
            A dovedit pana acum in multe situații si asa va proceda si acum din mai multe motive:

            1. Orgoliul e prea mare: Umbrarescu a făcut toată autostradă Moldovei;
            2. Nu vrea să împarta profitul: a licitat agresiv si marja e relativ mica;
            3. Statul care nu aplică sancțiuni cum ar fi corect;
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • A Conectat
              Adrianb1 @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver Nu conteaza cat are o structura sau cea mai lunga structura, ci lungimea totala. Cam 2.4 km pe lotul ala. Structurile astea au executie paralela, pilonii independenti, grinzile si predalele independent, chiar si la un pod de genul asta de 1200 m cu 30 de deschideri se poate lucra cu 30 de echipe in paralel daca exista atatia oameni, Evident ca nu exista, dar ideea e ca cea mai lunga structura nu inseamna nimic, suma lor conteaza.

              Habar nu am cand o sa termine UMB lotul ala, dar exista informatii despre structuri aici: https://forum.construim-romania.ro/topic/5/a7-ploiești-bacău-suceava/1699. Pe lotul 3 sunt cele mai putine. ca lungime, din toate loturile Focsani-Bacau. Pe Bacau-Sabaoani nu avem inca informatii despre lungimea structurilor, o sa aflam, daca cineva vrea sa calculeze cate structuri poate livra UMB intr-un an si apoi calcula lunar si verificat necesarul pe Adjud-Sabaoani, se poate calcula ceva rezonabil ca precizie. Sau asteptam si vedem, cel putin eu asta o sa fac, ghicitul in stele nu este in zona mea de expertiza.

              Da, vremea o sa conteze enorm, chiar daca se poate lucra la -5 grade productivitatea e mai redusa, iar daca ninge e cam pauza totala la unele lucrari. Abia in martie cred ca se pot face predictii rezonabile despre deschideri.

              F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
              • F Deconectat
                Flo87 @Adrianb1
                ultima editare de

                @Adrianb1 Horațiu Cosma a postat pe PUM(23/12)că situația e in felul următor:
                Foc-Bac 3: 2430m beton, 570m metal (echivalent)
                Bac-Paș 1: 2750m beton (echivalent)
                Bac-Paș 2: 1060m beton, 240m metal (echivalent)
                Bac-Paș 3: 1850m beton, 100m metal (echivalent).

                Între Răcăciuni și Săbăoani sunt 4 structuri mai complexe: 2 fiind pasajele lungi peste CF pe Lotul 3 Focșani-Bacău, 1 pasaj peste DN2 și CF la Filipești ( Bacău - Pașcani 1) și ultima fiind podul peste Râul Moldova la Vest de Roman, pe lângă astea ar mai fi încă 2 de complexitate medie un pasaj la Nodul Bacău Sud și pasajul peste CF la Nodul Oniscani.
                Dacă excludem cele enumerate restul sunt structuri simple până la Mogoșești-Siret( care cred că până aici va fi gata A7 la final de 2026)

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                • A Deconectat
                  Azzl @vancouver
                  ultima editare de Azzl

                  @vancouver Chiar daca ar Umbrarescu ar accepta subcontrctori. Să ne gandim de unde ar putea găsi?
                  Pentru armarea structurilor este nevoie de oameni oarecum specializați (fierari-betonisti) în astfel de structuri si mai ales cu ceva experiență in astfel de lucrări deoarece chiar daca în esenta elementele sunt simplu de armat este totusi nevoie de timp să-ți formezi mâna dupa cei din UMB care mănăncă structurile. Dacă sunt mai lenți la 3 pile ar încurca per total avansul întregii structuri. Nu mai spun ca ar creea nervozitați între angajații din firme diferite.
                  Subcontractorii ar trebui sa lucreze cel putin dupa programul UMB.
                  Sa revin. Cine ar putea veni?
                  BAXCOM? Nu cred. Pe langa ca e mic are de lucru cu chinezii pe A0 parca.
                  DANLIN XXL :)))
                  Ramane ARCADA. Speranta in ei. Din ce am retinut trecator au si licitat parcă împreuna.
                  Din țara am dubii mari ca vine cineva în Moldova pentru câteva luni.
                  Poate Guido Retter ca nu mai are treaba dupa ce termina pe A0. Dar sa fim serioși nu face nimeni un turn Babel acum la Sfarșit.
                  Nu mai spun ca nu stiu cine ar fi dispus să lucreze cu Umbrarescu stiind ce se spune despre el legat de reguli (militarie la UMB). O parte din oameni lucreaza la alte firme deoarwce nu le convin regulile UMB.
                  Sunt multe alte aspecte. Asa ca personal mă îndoiesc că o vedem pe altcineva in șantier. Vor lucra zi lumină si vor stoarce tot ce pot din proprii oameni. Daca nu fac implozie se vor apropia de Sabaoani. Când? Atunci când o da fie gata.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    Numai eu cunosc personal 3 firme în Bacău, care ar avea oameni și ar putea să facă așa ceva. Sigur, nu poduri de 1000 m lungime, dar de ex sa preia toate supratraversarile. În Iași iarăși cunosc vreo 3 firme. Toți noname, dar ca exemplu una lucrează la podul A8 peste Prut.

                    Ce zici tu cu fierarii nu e așa, Orice fierar poate să facă orice structură cu planul în fața. Am lucrat ca maistru la început după ce am terminat facultatea și am condus echipe de fierari. Apoi ca inginer fix la firme cu profil majoritar pe fierărie câțiva ani. Știu exact ce zic. Da, când faci a cincea pilă identică merge mai repede decât la prima, evident există un efect pozitiv la repetare , dar în rest orice echipă de fierari care are un șef de echipă capabil să să citească plan se apucă de treabă și în 5 minute e în pâine.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
                    • A Deconectat
                      Azzl
                      ultima editare de Azzl

                      Legat de capacitatea de a citi plansa sunt perfect de acord. Diferenta la UMB este ca in perceptia mea ei au o experienta incat “nu mai au nevoie de planse”. Ma refer la viteza de lucru. Nu este timp de invatat . Firme cunosc si eu in zona Moldovei. Dar acele firme fac un pod cu 2-3 deschideri in peste 6-8 luni. General vorbind. Un exemplu este podul de la Milisauti ca a fost reabilitat in peste 2 ani de zile. Cred ca e prea tarziu pentru subcontractori ce au nevoie de un pic de timp pentru a intra in ritm. La asta ma refer.
                      Acum daca o sa vedem frenezie la structuri pe tronson 3 incepand cu Ianuarie, daca vedem ca se incepe asfalt la nord de bacau incepnd cu februarie (fara “calitate mediocra”), daca in februarie nu mai structuri din prefabricate sau locuri in care nici macar nu ai fost aduse la teren !!!!! Inca din Martie. Atunci ne facem o idee. In schimb daca nu vedem o mobilizare exemplara macar a personal UMB atunci e stabilit sa termine cat pot sa termine si aia este.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • F Deconectat
                        fulgernc
                        ultima editare de

                        Problema nu e la fierar-betoniști. Să legi fier ce vine deja format nu e cine știe ce inginerie. Ai nevoie de șefi de echipă și maiștri care știu ce fac.
                        Problema e la dulgheri. Cei ce îți fac cofrajele și restul. Bine , dulgheri e impropriu spus. Ptr că nu lucrează cu cofraje de lemn , sau susțineri , etc. Problema e acolo și de ei depinde viteza de mișcare. Mare parte din structurile de fier vin deja asamblate , am văzut că UMB lucrează modern , după principii care favorizează avans rapid pe structuri mari, relativ standardizat. Utilizează multe prefabricate.

                        Cofrajele astea mari , necesită oameni care știu să se coordoneze cu utilajele. Diferitele tipuri de macarale. Trebuie să știi meserie precis. Prinderi . Etc. Ai nevoie de oameni cu experiență în așa ceva. Panouri mari. Alinieri. Lucru în echipă. Coordonare cu utilaje. Nu e același lucru să torni o placă de 5 metri pătrați ...cu a turna stâlpi pe 3-4 metri înălțime în aceeași zi.

                        În general , deși ptr mulți , "ochiometric" , pregătirea fierului pare că ia cel mai mult timp , în realitate etapa cea mai îndelungată e cofrarea. Turnarea e rapidă. Fierul poate fi parțial confecționat în afara șantierului(e și cazul aici). Și poate fi lucrat de multe echipe în paralel. La montare se merge rapid. Etapa lungă e cofrarea ptr că nu se poate lucra simultan. Și fiecare etapă trebuie să o aștepte pe următoarea. Nu se poate cofra un întreg și pleci. Se cofrează , se așteaptă , se decofrează , se cofrează din nou.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • daniel22_22D Deconectat
                          daniel22_22
                          ultima editare de

                          M-am întors azi de la Onești și am făcut tot traseul A7-A3. Deja lumea se întoarce din vacanță și traficul între Buzău și București a fost intens. Mai ales pe A3. Între nodul Snagov și nodul Balotesti s-a mers cu 50-60 km/h. Curând va fi nevoie de 3 benzi între Dumbrava și Balotesti.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Pe A3 va fi nevoie de 4 benzi. Sunt 2 autostrazi care se varsa acolo si pot veni pline, mai ales dupa ce A3 o sa fie gata pana la Brasov. A3 intre A0 si A7 trebuie 4 benzi si intre Bucuresti si A0 poate sa ramana cum este, ca benzi in plus nu ajuta, nu au unde sa se verse in Bucuresti.

                            Acelasi lucru si pe A1, va fi nevoie de 4 benzi pe A1 intre A0 si DX12.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • W Deconectat
                              WSrc1
                              ultima editare de

                              Autostrada A7 - Focsani - Adjud (27.12.2025)
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • vancouverV Conectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                A7 ADJUD - BUCURESTI MIRACULOASA

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • First post
                                  Last post